Název:
Vliv vynaložených finančních prostředků na výsledky voleb
Autoři:
Novák, Ondřej Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá kvantifikací vlivu vynaložených finančních prostředků na výsledky voleb v České republice a politickým marketingem. Cílem je zhodnotit vztah mezi financemi a získanými hlasy ve volbách. V první části jsou vysvětleny pojmy politického marketingu. Následně jsou statisticky zpracována data z prezidentských, senátních a parlamentních voleb do Evropského parlamentu a poslanecké sněmovny ČR. Tyto data jsou okomentovány a následně také převedeny do obecné roviny voleb v České republice. Je také vytvořeno doporučení pro sestavení úspěšné volební kampaně.This bachelor thesis deals with the quantification of the influence of spent funds on the results of elections in the Czech Republic and political marketing. The aim is to evaluate the relationship between finances and votes obtained in elections. The first part explains the concepts of political marketing. Subsequently, data from the presidential, senate and parliamentary elections to the European Parliament and the Chamber of Deputies of the Czech Republic are statistically processed. These data are commented and subsequently also transferred to the general level of elections in the Czech Republic. Recommendations are also made for setting up a successful election campaign.
Klíčová slova:
correlation coefficient; election campaign; election expenses; elections; korelační koeficient; parlamentní volby; parliamentary elections; political campaign; political marketing; politická kampaň; politický marketing; presidential elections; prezidentské volby; senate elections; senátní volby; volby; volební kampaň; volební výdaje