Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tichá kniha - využití arteterapie u dětí na prvním stupni ZŠ (zvláště u dětí, které mají problémy s komunikací)
KRUPČÍKOVÁ, Ludmila
Bakalářská práce si klade za cíl využít terapeutický potenciál pohádky (pohádkového příběhu) prostřednictvím tiché knihy u dětí mladšího školního věku, zvláště u těch, které mají problémy s komunikací. Práce má teoretickou a praktickou část. Teoretická část mapuje úlohu pohádky ve vztahu k dětem a dětskému věku obecně, obsahuje popis výtvarného projevu dětí s hlavním zaměřením na mladší školní věk. Součástí práce je i popis výtvarné krize, která souvisí s nástupem do první třídy. Práce obsahuje úvahu k přeměně metodik a možnosti uplatnění artefiletických a arteterapeutických prvků ve školním prostředí. Praktická část obsahuje popis přímé práce s dětmi, cíle, které jsem si vytyčila a jejich naplnění, a popisuje metody a postupy, které jsem během práce používala. Součástí praktické části jsou dvě vybrané kazuistiky dětí s popisem jejich výtvarných prací. Celá práce je doplněna obrazovou přílohou.
Využití zeleniny ve výživě se zaměřením na školní jídelny
ILLE, Kryštof
Diplomová práce se zabývá využitím zeleniny ve výživě se specializací na školní jídelny. Výzkumný soubor tak tvoří šest zvolených školních jídelen při základních školách, kde se stravují žáci prvního i druhého stupně. Práce je systematicky rozdělena do pěti částí. Teoretická část přináší přehled druhů zeleniny používané ve školních jídelnách, uvádí zdravotní benefity této komodity, zmiňuje pro zdraví jedince důležité složky jako jsou např. bioaktivní látky, vitamíny a vitageny, minerální látky. Všímá si však také antinutričních složek a rizikových látek obsažených v komoditě zelenina. Závěr teoretické části je věnován legislativě vztahující se ke školnímu stravování. V praktické části je díky analýze spotřebních košů vyhodnoceno využití zeleniny ve školních jídelnách spadajících pod vybrané základní školy. Výsledkem jsou podrobně zpracované grafy a tabulky, kde lze dohledat určité výkyvy ve spotřebě zeleniny v jednotlivých měsících v průběhu kalendářního roku, dále celkovou roční spotřebu zeleniny a plnění doporučených norem pro dané skupiny strávníků v souladu s výživovými normami stanovenými přílohou 1 k vyhlášce 107/2005 Sb., o školním stravování, u každé vybrané jídelny základní školy.
Výchova ke zdravému životnímu stylu dětí školního věku
DROBERJAROVÁ, Pavla
Současný stav: Zdravý životní styl u dětí i výchova k němu jsou v současnosti velice důležité. Jeho nedodržování často vede k různým zdravotním problémům. V teoretické části se zaměřujeme na rozdělení školního věku, na pojem zdravotní gramotnost a determinanty zdraví. Dále se zde zabýváme úlohou sestry u praktického lékaře pro děti a dorost a edukací v oblasti ZŽS. Cíle práce: 1. Zjistit znalosti dětí školního věku o ZŽS. 2. Zmapovat aktivní účast dětí školního věku na ZŽS. 3. Zmapovat podíl sester u PLDD na výchově ke ZŽS u dětí školního věku. Metodika: V rámci výzkumné části bylo provedeno kvantitativní výzkumné šetření pomocí nestandardizovaných dotazníků a u kvalitativní výzkumné metody byly použity polostrukturované hloubkové rozhovory. Dotazníky byly určeny pro 2 skupiny dětí školního věku (mladší a starší), kde bylo použito 23 výzkumných otázek. Rozhovory byly uskutečněny se sestrami u PLDD, které odpovídaly na 21 otázek. Výzkum byl prováděn s dětmi ve věku 8 až 15 let a sester u PLDD v kraji Vysočina. Výzkumný soubor: Byl tvořen 120 dětmi (8 až 15 let) a 8 sestrami v ordinacích PLDD. Výsledky práce: Výzkumné šetření prokázalo, že znalosti dětí o ZŽS se podle věku neliší. Aktivní účast dětí na ZŽS se liší u dívek a u chlapců. Ukázalo se, že se sestry u PLDD podílí velkou měrou na výchově ke ZŽS u dětí. Díky častým pohovorům sester s dětmi a jejich rodiči, se tato situace může zlepšit. Doporučení pro praxi: Výsledky šetření mohou být použity pro sestry pracující na dětském oddělení, v ordinacích PLDD, pro děti a jejich rodiče či pedagogické pracovníky.
Specifika práce asistentů pedagoga se žáky s PAS na běžných základních školách v oblasti rozvoje sociálních dovedností
Zdeňková, Simona ; Tetourová, Tereza (vedoucí práce) ; Vozková, Anna (oponent)
Cílem bakalářské práce je objasnit, jaká jsou specifika práce asistentů pedagoga se žáky s poruchou autistického spektra na běžných základních školách v oblasti rozvoje sociálních dovedností. Teoretická část práce je věnována poruchám autistického spektra a základním teoretickým poznatkům o těchto poruchách, včetně vymezení triády problémových oblastí a způsobu klasifikace jednotlivých poruch. Teoretická část se dále zabývá popisem pracovní pozice asistenta pedagoga v rámci českého školství, a to včetně jeho legislativního ukotvení. V navazujících kapitolách teoretické části práce je rozebrána práce asistenta pedagoga se žáky s poruchou autistického spektra s konkrétním zacílením na metody, které asistent pedagoga ve své práci s touto cílovou skupinou může využít. Mimo to je zde také představeno téma spolupráce asistenta pedagoga se žákem/žáky, jeho rodinou/jejich rodinami a školou. Teoretická část je zakončena kapitolou týkající se možností a významu rozvoje sociálních dovedností žáků s poruchou autistického spektra v rámci běžného proudu vzdělávání. Empirická část přináší výsledky kvalitativního výzkumu, které byly získány prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů provedených s deseti asistentkami pedagoga. Výzkum si kladl za cíl nahlédnout do práce asistentů pedagoga, a to zejména do jejich...
Hodnoty výskytu dyslálií v 1. ročníku ZŠ
Štumpfová, Libuše ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Cílem diplomové práce je přiblížit problematiku dyslálie. Práce se zaměřuje na hodnoty výskytu dyslálií v 1. ročníku ZŠ. Teoretická část poskytuje poznatky, jež se dotýkají této problematiky. Jedná se především o vymezení pojmů: komunikace, narušená komunikační schopnost, komunikace ve vztahu RVP PV a RVP ZV. Značná část se věnuje komplexnímu zpracování problematiky dyslálie (klasifikace, symptomatologie, etiologie, diagnostika a terapie), práce se také věnuje dyslalii a jejím možným dopadům na život (dyslalie a škola, dítě s dyslalií a učitel, společenské důsledky dyslalie a psychologické důsledky dyslalie) Praktická část je zpracována na základě dotazníkového šetření, bylo tedy použito metod kvantitativního výzkumu. Respondenty dotazníkového šetření byli rodiče žáků. Hlavním cílem této části bylo orientační zjištění hodnot výskytu dyslalií v prvním ročníku základní školy.
Pomoc dětem v rozvojových zemích, adopce na dálku, vzdělávání a projekty s tím související se zaměřením především na africký kontinent
Kosíková, Aneta ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA v PRAZE Pedagogická fakulta Katedra primární pedagogiky POMOC DĚTEM V ROZVOJOVÝCH ZEMÍCH, ADOPCE NA DÁLKU, VZDĚLÁVÁNÍ A PROJEKTY S TÍM SOUVISJÍCÍ SE ZAMĚŘENÍM PŘEDEVŠÍM NA AFRICKÝ KONTINENT HELP CHILDREN IN DEVELOPING COUNTRIES, DISTANCE ADOPTION, EDUCATION AND RELATED PROJECTS WITH A FOCUS MAINLY ON THE AFRICAN CONTINENT Vedoucí diplomové práce: Doc. PaedDr. Radka Wildová, CSc. Autor diplomové práce: Aneta Kosíková Studijní obor: Učitelství pro 1. stupeň ZŠ Forma studia: prezenční Diplomová práce dokončena: prosinec 2013 Abstrakt: Diplomová práce představuje, co jsou adopce na dálku v rozvojových zemích, jaké organizace se tím zabývají, podoba školství v Africe. V teoretické části je vysvětlení pojmů rozvojová a rozvinutá země, představení jednotlivých organizací, které se zabývají adopcí na dálku, a projektů, které mají výrazně pomoci lidem žijícím ve velké chudobě. Rovněž ukazuje odlišný systém školství a projekty k zlepšení tamního vzdělávání. Zároveň jsou zde zmíněny termíny dítě předškolního a mladšího školního věku a důležitost rodiny, protože právě ty jsou nejdůležitějšími faktory při projektu adopce na dálku. V praktické části ve výzkumném šetření jsou zahrnuty rozhovory s koordinátory z Čech a Keni a adoptivními rodiči, kteří mají zkušenosti s adopcí na dálku. Průzkum dotazníkem...
Dětské zpracování slovních úloh v matematice s genderově tradičním a netradičním obsahem
Nováková, Veronika ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Páchová, Anna (oponent)
Cílem této práce je prozkoumat, jak děti školního věku reagují na slovní úlohy v matematice, které se vymykají tradiční představě o rozložení genderových rolí v domácnosti. Tato bakalářská práce porovnává, v jakých slovních úlohách (s genderově tradičním či netradičním obsahem) děti více skórují, jestli si s genderově netradičními slovními úlohami lépe poradili žáci/kyně ve 2. nebo v 6. ročníku. Rovněž zjišťuje, zda existují nějaké významné rozdíly mezi dívkami a chlapci. Výzkum probíhal smíšenou metodologií. V práci jsem využívala sekvenční postup dat. Jako první proběhla pilotáž dotazníků, poté dotazníkové šetření, které mi rozšířilo náhled na daný zkoumaný jev v terénu. Po kvantitativní části sběru dat následovalo kvalitativní šetření pomocí polostrukturovaných rozhovorů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.