Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 255 záznamů.  začátekpředchozí106 - 115dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Plavecká úroveň žáků městských a vesnických základní škol
Bolomská, Dita ; Pokorná, Jitka (vedoucí práce) ; Hubená, Kristýna (oponent)
Název: Plavecká úroveň žáků městských a vesnických základních škol Cíl: Cílem této práce je zhodnocení záznamů sledované evidence vstupních a výstupních hodnot plavecké úrovně dětí mladšího školního věku v rámci povinné plavecké výuky na základní škole. Základním kritériem posouzení bude, zda děti budou absolvovat plaveckou výuku v rámci vzdělávání na městské škole nebo na vesnické škole. Výsledky budou sledovány u dětí různých tříd a u hochů a dívek. Metody: V této práci jsem aplikovala smíšený typ výzkumu, při kterém jsem využila jak kvalitativní tak kvantitativní prozkoumání tohoto problému. Kvalitativní část práce vychází ze studia dostupné literatury, respektive studia tištěných i elektronických zdrojů. Kvalitativní část vychází ze zkoumání materiálu, záznamů výuky od lektorek v plavecké škole Aquasvět Chomutov. Data získaná z těchto materiálů byla analyzována pomocí popisu, grafů a tabulek. Zkoumaná data byla nasbírána během školního roku 2018/2019. Hodnocení dokumentů probíhalo v roce 2020. Výsledky: Z výsledků vyplývá, že neexistuje podstatný rozdíl mezi výkonností žáků městské základní školy a vesnické základní školy. Klíčová slova: plavecká výuka, mladší školní věk, městské školy, vesnické školy
Korelace pohybové aktivity, motoriky a plochonoží u dětí ve věku 7-15 let
Pavelková, Anna ; Malá, Jitka (vedoucí práce) ; Neuwirthová, Svatava (oponent)
Autor: Bc. Anna Pavelková Název: Korelace pohybové aktivity, motoriky a plochonoží u dětí ve věku 7 - 15 let Cíl: Cílem diplomové práce je zmapovat stupeň pohybové aktivity vybrané věkové populace dětí, indikované k fyzioterapii, na základě dotazníku o pohybové aktivitě PAQ- C. Sledovat, zda u dětí s plochonožím shledáme pohybovou aktivitu na stupni 1 a 2 (nízká pohybová aktivita), z 5 možných, na základě dotazníku PAQ-C. Dále objektivizovat plochonoží pomocí podoskopu, a určit stupeň plochonoží podle Klementy. Potvrdit/vyvrátit vliv stupně plochonoží na dosažení percentilu (komponentního i celkového) testovací baterie MABC-2 při vyhodnocení motoriky (zejména pak rovnováhy a hrubé motoriky). Metody: Soubor 15 dětí ve věku ± 10 let s diagnostikovaným plochonožím (indikovaných k individuální, nebo skupinové fyzioterapii) tvořil výzkumný vzorek naší studie. Od probandů byl odebrán anamnestický dotazník, dotazník o pohybové aktivitě PAQ-C, fotografie plantogramu z podoskopu pomocí mobilního fotoaparátu Huawei P9 Lite (2017), umístěného na stativu. Stupeň plochonoží byl vyhodnocen podle Klementy na základě indexu Chippaux- Šmiřák v softwaru AutoCAD 2020. Vyšetření motoriky bylo provedeno pomocí standardizované testovací baterie MABC-2. Statistické zpracování dat proběhlo v Microsoft Excel 2019....
Soubor core cvičení do školní tělesné výchovy na základních školách
Haisová, Linda ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Vindušková, Jitka (oponent)
Název: Soubor core cvičení do školní tělesné výchovy na základních školách Cíle: Cílem této práce je navrhnout soubor core cvičení vhodných do školní tělesné výchovy pro věková období mladšího a staršího školního věku. Metody: V práci byla použita metoda na základě literární rešerše a komparace dostupných publikačních zdrojů. Podklady pro teoretická východiska jsem čerpala z domácí i zahraniční literatury, odborných a vědeckých časopisů. V publikacích jsem vyhledávala pomocí klíčových slov: balanční cvičení, core cvičení, děti, hluboký stabilizační systém a tělesná výchova. Literatura byla hledaná pomocí databází PubMed a ResearchGate. Výsledky: Výsledkem této práce je soubor core cvičení pro školní tělesnou výchovu se zaměřením na děti mladšího a staršího školního věku. Vytvořený soubor je zaměřený na rozvoj všeobecné zdatnosti školních dětí, které již mají základní úroveň pohybových dovedností a patřičnou úroveň silových a koordinačních schopností. Klíčová slova: hluboký stabilizační systém, mladší školní věk, nitrobřišní tlak, starší školní věk, střed těla
Motivace dětí v jezdeckém sportu
Bacílková, Petra ; Pádivý, Martin (vedoucí práce) ; Jandová, Soňa (oponent)
NÁZEV: Motivace dětí v jezdeckém sportu AUTOR: Petra Bacílková KATEDRA Katedra tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Martin Pádivý ABSTRAKT: Bakalářská práce se zabývá tématem motivace v jezdectví. Práce se zabývá motivací, motivačními prostředky v jezdeckém sportu u dětí a možnostmi trenéra na jejich zlepšení. V teoretické části jsou popsány poznatky z oblasti motivace, didaktiky sportu, specifika jezdeckého sportu a charakteristiky věkových zvláštností dětí mladšího a staršího školního věku. Teoretické aspekty jsou podkladem pro výzkumnou část, která se zabývá získáním odpovědí na hlavní cíl práce, dílčí cíle a potvrzení, nebo vyvrácení hypotéz. Závěr práce vychází ze zpracovaných dotazníků, dlouhodobého pozorování jezdců školního věku a teoretických znalostí. KLÍČOVÁ SLOVA: Motivace Mladší školní věk Starší školní věk Jezdectví
Vliv plaveckého výcviku na rozvoj vybraných koordinačních schopností u dětí mladšího školního věku
Sobotková, Barbara ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Pádivý, Martin (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je zjistit, jaký má plavecký výcvik vliv na rozvoj vybraných koordinačních schopností u dětí mladšího školního věku. Pro toto zjištění byly použity vybrané motorické testy. Zkoumaným souborem byla skupina dívek a chlapců mladšího školního věku. Testování proběhlo dvakrát u každého žáka. První testování se uskutečnilo na začátku školního roku při zahájení plaveckého výcviku. Druhé testování proběhlo po absolvování pěti lekcí plavecké výuky. Teoretická část práce je zaměřena na plavání, motorické schopnosti, koordinační schopnosti a charakteristiku mladšího školního věku. V praktické části jsou zpracovány, porovnány a vyhodnoceny výsledky provedených koordinačních testů. Při zpracování výsledků byly použity metody testování, pozorování, statistická metoda zpracování získaných dat, metoda aritmetického průměrování, metoda modusová a mediánová. Ze souhrnných výsledků vyplynulo, že plavecký výcvik pozitivně ovlivňuje koordinační schopnosti dětí mladšího školního věku, neboť u všech testovaných jedinců bylo zjištěno zlepšení. KLÍČOVÁ SLOVA plavecký výcvik, koordinační schopnosti, plavecké způsoby, testy, plavec, mladší školní věk
Plavecký výcvik dětí se specifickými poruchami učení v mladším školním věku
Šťastná, Hana ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Práce reflektovala působení základního plaveckého výcviku a vodního prostředí na úroveň jemné motoriky horních končetin u žáků se specifickými poruchami učení. Součástí práce je srovnání se skupinou stejně starých žáků se specifickými poruchami učení, kteří se základního plaveckého výcviku neúčastnili. Hlavním cílem diplomové práce bylo sledovat skupinu žáků pražské soukromé základní školy, která je zaměřená na výuku dětí se specifickými poruchami učení, a vyhodnotit případné změny jemné motoriky horních končetin. Ve vybrané skupině žáků měly všechny děti diagnostikovanou jednu či kombinaci specifických poruch učení jako jsou vývojová dysfázie, dyspraxie, dysgrafie, dyslexie, syndrom ADHD a Aspergerův syndrom, ve věku osm až deset let. Jednalo se o povinný základní plavecký výcvik ve 3. třídě, který probíhal ve školním roce 2018/2019 a kterého se účastnilo patnáct žáků. Na začátku výcviku proběhlo vstupní testování jemné motoriky horních končetin a test úrovně základních plaveckých dovedností. Výstupní testování proběhlo v únoru 2019 po absolvování dvaceti hodin výcviku. Pro porovnání úrovně jemné motoriky bylo provedeno testování další skupiny žáků s výše uvedenými poruchami učení stejného věku, kteří základním plaveckým výcvikem neprošli. Klíčová slova plavecký výcvik, specifické poruchy učení,...
Vliv plavání na zvyšování flexibility jako složky obratnosti žáků základních škol na Lounsku.
Benková, Veronika ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
NÁZEV: Vliv plavání na zvyšování flexibility jako složky obratnosti žáků základních škol na Lounsku. AUTOR: Bc. Veronika Benková KATEDRA (ÚSTAV) Katedra tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Irena Svobodová ABSTRAKT Cílem mé diplomové práce je zjistit, jak základní plavecký výcvik na Lounsku dokáže ovlivnit kloubní pohyblivost u dětí mladšího školního věku a zároveň porovnat výsledky naměřené skupiny s podobným a již uskutečněným výzkumem z roku 2015 a 2018. K dosažení výsledků jsou použity ověřené testy kloubní pohyblivosti. Testování proběhne celkem dvakrát. Před začátkem a na konci plaveckého výcviku, tedy po skončení deseti dvouhodinových lekcích. Tento výzkum potrvá zhruba deset týdnů. Testování proběhne na dvou základních školách. Testované osoby byly rozděleny dle pohlaví na chlapce a dívky a zároveň i na neplavce a plavce. Teoretická část se zabývá charakteristikou mladšího školní věku, motorickými schopnostmi, zvláště kloubní pohyblivostí, plaveckým výcvikem a plaváním. V praktické části popisuji jednotlivé testy flexibility a výsledky těchto testů. Z práce vyplynulo, že plavání napomáhá rozvoji flexibility, ale v porovnáním s předchozími výzkumy se úroveň pohyblivosti i míra zlepšení zhoršuje. Dívky, plavci a žáci ze školy B dosáhli lepších výsledků v pretestech i v posttestech než chlapci,...
Projekt "Děti na startu" v době onemocnění COVID-19
Ajchlerová, Lucie ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Svobodová, Irena (oponent)
BIBLIOGRAFICKÁ IDENTIFIKACE Název diplomové práce: Projekt "Děti na startu" v době onemocnění COVID-19 Pracoviště: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, katedra tělesné výchovy Autor: Bc. Lucie Ajchlerová Vedoucí práce: PaedDr. Jana Hájková Rok vypracování: 2021 Abstrakt: Tato diplomová práce se snaží přiblížit problematiku projektu "Děti na startu" a situaci, která nastala s výskytem onemocnění covid-19 ve spojení s vládními opatřeními, které měly zamezit šíření této nemoci. Projekt se zabývá rozvojem pohybové aktivity u dětí od 4 do 9 let a svá střediska má po celé České republice. Z výzkumu by mělo být patrné, jak se projekt "Děti na startu" snažil reagovat na situaci, která nastala v období od února 2020 do února 2021. Dotazníkové šetření proběhlo jak u rodičů či zákonných zástupců dětí, které jsou do projektu zapojeny, tak i vedoucích středisek, šéf trenérů a asistentů trenérů. Tyto dvě rozdílné skupiny zajistily dvojí pohled na danou problematiku. Diplomová práce došla k výsledkům, že daný projekt je velmi variabilní a některá střediska jsou schopna své tréninkové jednotky provozovat i za přísných opatřeních. Klíčová slova: pohybová aktivita, covid-19, Děti na startu, předškolní věk, mladší školní věk
Výběr pěveckého repertoáru pro 3. - 5. ročník ZŠ
Pakandlová, Martina ; Jiřičková, Jiřina (vedoucí práce) ; Tichá, Alena (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi, jakými lze pracovat s vybraným písňovým repertoárem ve 3.-5. ročníku základní školy. Cílem je předložit širší spektrum hudebních činností se zaměřením na činnosti vokální k pěti zvoleným písním. První část práce tvoří část teoretická, v níž charakterizujeme fyzický, psychický, hudební a hlasový vývoj žáků mladšího školního věku. V následujících kapitolách vymezujeme kritéria pro výběr pěveckého repertoáru a analyzujeme vybrané publikace, v nichž se můžeme inspirovat při jeho výběru. Na základě zvolených kritérií předkládáme písňový repertoár sestavený dle průběhu školního roku. Ke každé vybrané písni uvádíme úvodní motivaci, podněty k rozhovoru o písničce, průpravná hlasová cvičení, doporučený způsob jejího nácviku, taneční ztvárnění a instrumentální doprovod. U těchto písní pak dále čtenář najde možnosti mezipředmětového propojení, například s výtvarnou výchovou, dramatickou výchovou vlastivědou či přírodovědou. Některé z předložených podnětů částečně naplňují průřezová témata, konkrétně multikulturní a enviromentální výchovu. Z navržených činností jsme následně sestavili modely vyučovacích hodin se zaměřením na nácvik písní, na nichž demonstrujeme, jakým způsobem lze s předloženými aktivitami zacházet.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 255 záznamů.   začátekpředchozí106 - 115dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.