Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 382 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využívání nástrojů umělé inteligence ve vzdělávání
Budský, Dominik ; Leipert, Jiří (vedoucí práce) ; Beneš, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá využitím umělé inteligence, zejména generativních prediktivních modelů textu, jako je například model GPT, ve vzdělávacím procesu. Cílem práce je poskytnout učitelům, studentům a žákům komplexního průvodce, jak tyto nástroje efektivně využívat k obohacení výukového procesu, podpoře kreativity a efektivnější přípravě. Práce podrobně popisuje aplikaci umělé inteligence ve školství, včetně přípravy na hodiny, organizace a inspirace pro pedagogy, ale také přínosy pro žáky a studenty při učení a práci s informacemi. Praktické aplikace a prompty pro chatboty jsou demonstrovány s cílem ukázat, jak mohou pedagogové, studenti a žáci tyto nástroje využívat ve svůj prospěch. Práce zdůrazňuje, že integrace umělé inteligence do pedagogické praxe nabízí řadu výhod, od personalizace učení po zlepšení dostupnosti vzdělání a zdůrazňuje potenciál umělé inteligence pro transformaci tradičních vzdělávacích metod, a to s důrazem na přístupnost pro všechny pedagogy, studenty a žáky.
Proposal for a networking platform for start up companies using lean canvas principles and the concept of minimum viable product concept
Varga, Michal ; Chlebovský, Vít (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
Abstract This bachelor's thesis focuses on strategic development of start-up networking platform on the university grounds. The thesis finds the key of development of the networking platform for students and academic staff of Brno University of Technology with an entrepreneurial mindset. The main goal of the platform is to connect students and academic staff from different faculties to engage in creating new start-up teams and projects. Objective of this thesis is to find the right aspects of the networking process that has to be incorporated into this student networking platform and create an MVP (minimal viable product). To reach the estimated goal, several theoretical models and methods were used to cover as precise a strategic plan for the development of the platform as possible.
Podpora žáků s duševními poruchami na vybrané SŠ
Hejhalová, Tereza ; Machovcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová práce se věnuje výskytu duševních poruch u adolescentů a poskytování podpory prostřednictvím školních poradenských služeb. Toto téma je aktuální a vyžaduje rozsáhlou diskusi a zvýšenou pozornost veřejnosti vzhledem k stále narůstající problematice duševního zdraví mladých lidí. Cílem práce je nejen objasnit, ale i podrobně popsat problematiku duševních poruch u adolescentů, se zvláštním zaměřením na školní poradenské pracoviště a jeho pracovníky. Teoretická část práce předkládá analýzu základních pojmů spojených se zdravím, adolescencí a duševními poruchami. Zahrnuje také výčet nejčastějších duševních poruch vyskytujících se v tomto věkovém období. Kromě toho se detailně věnuje analýze školního poradenského systému, což poskytuje hlubší pohled na strukturu a organizaci poskytované podpory. Praktická část práce využívá kvalitativního výzkumu, který zahrnuje pozorování školního prostředí, analýzu školních dokumentů a rozhovory s pracovníky školního poradenského pracoviště. Tyto metody umožní nahlédnout do praktické stránky poskytování pomoci a podpory žákům s duševními poruchami ve vybraném školním prostředí. Výzkumná část se zaměřuje na podrobnou analýzu poskytovaných poradenských služeb v dané škole, včetně identifikace nejčastějších duševních poruch žáků. V závěru diplomové práce je...
Jedovaté rostliny a houby - žákovské povědomí o konkrétních druzích jako prevence intoxikace
Rendlová, Lucie ; Andreska, Jan (vedoucí práce) ; Hanel, Lubomír (oponent)
Předmětem této práce bylo ověřit znalosti jedovatých rostlin a hub u žáků a učitelů a představit přehled vybraných jedovatých druhů rostlin a hub. Teoretická část se zaměřuje na vzdělávací systém a zařazení této problematiky z hlediska vzdělávacích programů. V další části je uvedena kazuistika vážných otrav dětí, která sloužila jako jeden z podkladů pro výběr jednotlivých uvedených druhů. Přehled jednotlivých druhů je zaměřen na popis, účinné látky a projevy otrav s informacemi o možné první pomoci. U některých druhů jsou uvedeny historické zajímavosti coby možný didaktický prostředek pro výuku. V praktické části se zaměřuji na ověření hypotéz. Předpokládám malou znalost této problematiky u učitelů i u dětí. V závěru práce potvrzuji hypotézu o povrchní znalosti jedovatých rostlin a hub u učitelů. Hypotéza, kde předpokládám neznalost dětí uvedeného problému, nebyla potvrzena, ale jejich znalosti byly podpořeny předešlou prezentací na dané téma. Povědomí o jednotlivých druzích jedovatých rostlin je důležité nejen pro dětí a jejich bezpečný pobyt na školních akcích, ale i pro učitele jakožto osoby odpovědné za jejich bezpečnost. A v neposlední řadě jsou znalosti učitelů důležitou motivací pro děti. KLÍČOVÁ SLOVA Žáci, přírodní jedy, otravy
Úloha občanské a osobnostně rozvojové výchovy v době experimentování s osobní a sexuální identitou
Honzáková, Lucie ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou sexuální a genderové identity dětí a dospívajících. Zkoumá výchovu dětí a dospívajících s odlišnou genderovou identitou z pohledu filozofického, psychologického a sociologického a dále úlohu učitelů, rodičů a celé společnosti. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje kapitoly věnující se vzdělávání, výchově dětí, dospívajících s odlišnou genderovou identitou, novému pohledu na genderovou identitu a podpoře individuálního trans. Praktická část se zaměřuje na studii, která zkoumá postoj především učitelů, rodičů a žáků na transgenderovou problematiku. Cílem praktické části je zmapování úrovně respektu k odlišnostem z pohledu učitelů, rodičů a žáků na jedné střední odborné škole v okresním městě ve Středočeském kraji a dále zmapovat pohledy ze zahraničí tří středních odborných škol. Výzkumné šetření je koncipováno jako kvantitativně- kvalitativní dotazníkové šetření na jedné střední odborné škole a jako polostrukturované rozhovory s učitelem, rodičem a žákem. Na zjištění pohledů ze zahraničí byly poslány jednotné otázky elektronickou poštou třem středním odborným školám. Výsledky této práce přinášejí informace o současné situaci s experimentováním s osobní a sexuální identitou. Závěry výzkumného šetření identifikují...
Percepce studentek a studentů sociální práce úlohy sociálního pracovníka náhradní rodinné péče
KOPEČNÁ, Eliška
Náhradní rodinná péče se orientuje na děti, které nemohou vyrůstat u svých biologických rodičů a je potřeba takovému dítěti zajistit náhradní formu rodinného zázemí. K tomuto zajištění existují formy náhradní rodinné péče, kterými jsou: osvojení, pěstounská péče, pěstounská péče na přechodnou dobu, poručenství s osobní péčí a svěření dítěte do péče jiné osoby. Systém náhradní rodinné péče prochází či se plánují změny, které mají proběhnout v rámci připravované novely zákona o sociálně-právní ochraně dětí. V bakalářské práci se věnuji problematice náhradní rodinné péče, ve které jsem se zaměřila na to, jak studenti a studentky sociální práce na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích vnímají roli sociálního pracovníka v náhradní rodinné péči. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. V teoretické části definuji pojem náhradní rodinná péče, poté uvádím základní právní úpravu této problematiky, vyjmenovala a definovala jsem jednotlivé formy náhradní rodinné péče, a nakonec jsem definovala sociálního pracovníka a popsala jeho roli v náhradní rodinné péči, ať už se jedná o sociálního pracovníka OSPOD či v doprovázející organizaci. Při zpracovávání výzkumné části byla zvolena kvantitativní výzkumná strategie a metoda dotazníkového šetření, která byla zrealizována pomocí vlastního strukturovaného dotazníku. V rámci výzkumu byly pro další vyhodnocení výsledků stanoveny dvě hypotézy. Cílem bakalářské práce je zjistit, jak studenti a studentky sociální práce vnímají roli sociálního pracovníka v náhradní rodinné péči.
Mix/Match
Hauke, Adriana ; Palaščak, Michal (oponent) ; Manton, Ryan (vedoucí práce)
Projekt se zaměřuje na architektonický návrh polyfunkční budovy převážně určené k bydlení, s konkrétním zaměřením na ubytování pro studenty. Tato volba je založena na důkladné analýze okolní oblasti. Návrh integruje již existující tenisový klub a zároveň přináší nové funkční prvky. Mezi ně patří kavárna/bar, studijní prostory, vnitřní sportovní hala s padelovým kurtem a hostel. Jeden z tenisových kurtů je na zemi a druhý je na střeše budovy. V mé koncepci otevírám místo více veřejnosti, umožňujíc každému užívat si výhledy a atmosféru, kterou nabízí, a tím vytvářím místo pro komunitu.
Novostavba na Kraví hoře v Brně
Sovíček, Filip ; Kristek, Jan (oponent) ; Rozwalka, Szymon (vedoucí práce)
Anotace Bakalářská práce se zabývá parcelou na Kraví hoře. Kraví hora je mnohovrstevnaté místo spojující různorodé skupiny, které nabízí mnoho volnočasových aktivit od sportovního vyžití v plaveckém bazénu po odpočinek v parku. V okolí se nachází stavební a právnická fakulta a vybraný pozemek jednou stranou přiléhá k zahrádkářské kolonii. Návrh se zabývá vysokoškolskými kolejemi a to proto, že studenti a zahrádkáři mohou zajistit na první pohled nezvykle harmonické využívání tohoto území. Obě skupiny se nebudou rušit, zahrádky jsou nejvíce vytížené přes víkend, kdy mnoho studentů odjíždí domů. Z druhé strany je parcela obklopena silnicí vedoucí od likusáků k autoservisu. Setkávají se zde dva světy, provoz na frekventované silnici a klid soukromých zahrad. Projekt tento rozdíl reflektuje a k oběma stranám budovy se proto staví jinak. Strana k silnici se skládá z pevně daného rastru pokojů. Naopak východní strana je v práci vnímaná jako pokračování zahrad a gradace v rozpohybovanou strukturu. Rozpohybování obvodových stěn této části zajistí dostatek světla i přes orientaci na východ a zároveň vytváří zákoutí pro společenská setkání či soukromý oddech. Přechod mezi těmito světy tvoří ústřední chodba se schodištěm a výtahem, která prostupuje do obou stran budovy v podobě společenských místností. Pod celým objektem je krytý prostor pro volné využití s garáží, který svým konstrukčním rozdělením kopíruje celý objekt. V těchto prostorách se také nachází technická místnost a tubus výtahu. Západní stranu budovy lemují dvě rampy vedoucí z rušné silnice k hlavnímu a bočnímu vchodu.
Kopřivnice 3.0
Vyležíková, Hana ; Kopáčik, Gabriel (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu parcely známé jako Házeňák, nacházející se na severu města Kopřivnice. Parcela, původně sloužící jako házeňkářské hřiště, v současnosti slouží jako provizorní parkoviště. Cílem je porozumět tomu, jaké možnosti nabízí tato lokalita pro budoucí využití a jak by mohla přispět k rozvoji města Kopřivnice. Tento prostor s velkým potenciálem nyní představuje nový směr vývoje města. Spojení s detašovaným pracovištěm vysoké školy otevírá dveře pro mladé lidi, kteří hledají inspiraci, vzdělání a nové příležitosti. Startovací byty jsou připraveny nabídnout mladým absolventům domov a příležitost ke startu v jejich kariéře. Tato iniciativa vytváří most mezi vzděláním a profesním životem, umožňující mladým lidem zůstat ve městě a přispívat k jeho prosperitě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 382 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.