Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,848 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pozice vodní záchranné služby v Integrovaném záchranném systému a výcvik záchranáře
Filipovská, Zuzana ; Fiala, Miloš (vedoucí práce) ; Miler, Tomáš (oponent)
Název: Pozice vodní záchranné služby v Integrovaném záchranném systému a výcvik záchranáře Cíle: Cílem této bakalářské práce je charakterizovat úlohu a činnost Vodní záchranné služby Českého červeného kříže, která se řadí mezi ostatní složky Integrovaného záchranného systému, a popsat vzdělávání záchranářů. Metody: Při tvorbě této práce jsou využity analýzy a sběr dostupných pramenů a literatury týkající se problematiky daného tématu. Výsledky: Výsledkem je přehled a informace o vzdělávání záchranářů a shrnutí spolupráce Vodní záchranné služby s Integrovaným záchranným systémem. Klíčová slova: záchrana, integrovaný záchranný systém, záchranář, pomůcky, Český červený kříž, vzdělávání
Françoise Dolto - osobnost francouzské pedagogiky 20. století
Říhová, Nikola ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Ébert-Zeminová, Catherine (oponent)
Bakalářská práce pojednává o životě francouzské psychoanalytičky a pediatričky Françoise Dolto. Práce se zabývá jejím životem, vymezením podstatných momentů v jejím profesním vývoji. Shrnuje její teoretické myšlenky, které se týkají vzdělávání a výchovy dítěte, psychoanalýzy dítěte a také se dotýká jejího dopadu na současnou pedagogickou praxi. KLÍČOVÁ SLOVA Françoise Dolto, pedagogika, psychoanalýza, poruchy autistického spektra, výchova
Fyzioterapie v gynekologii - současná praxe v České republice: kvalitativní výzkum
Štěpánková, Helena ; Honců, Pavla (vedoucí práce) ; Kaucká, Eva (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na současnou praxi gynekologické fyzioterapie v České republice a její výzkum pomocí strukturovaných rozhovorů. Cílem práce bylo zmapovat postupy fyzioterapie v oblasti gynekologie, identifikovat přístupy fyzioterapeutů k léčbě různých gynekologických problémů, jejich vzdělávací potřeby a spolupráci s ostatními lékařskými specialisty. Výzkum kombinuje kvantitativní a kvalitativní analýzu. Kvantitativní část se zaměřuje na postoj fyzioterapeutů k obtížnosti začátků v oblasti gynekologické fyzioterapie a jejich další vzdělávání. Kvalitativní část zkoumá variabilitu přístupů fyzioterapeutů k léčbě a spolupráci s lékařskými specialisty. Závěry kvantitativní části naznačují, že pro většinu pacientek nejsou gynekologové hlavním zdrojem informací o gynekologické fyzioterapii. Získávají informace z doporučení od známých či vyhledáváním na internetu. Z realizovaného šetření vyplývá, že většina respondentů přizpůsobuje a modifikuje naučené metody z kurzů podle svých zkušeností a potřeb pacientek. Tento přístup k modifikaci metod přispívá k flexibilitě a individualizaci terapeutického přístupu fyzioterapeutů v oblasti gynekologické fyzioterapie. Výsledky také ukazují, že fyzioterapeuti se dále aktivně vzdělávají, avšak existují specifické potřeby a oblasti, které by podle...
Faktory ovlivňující vzdělanostní aspirace žáků základních škol
Husovská, Christiana ; Soukup, Petr (vedoucí práce) ; Wirthová, Jitka (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu vzdělanostních aspirací, které se jeví jako jedno z důležitých témat z oblasti nerovností ve vzdělávání. Konkrétně se v práci zaměřuji na to, jaké faktory ovlivňují vzdělanostní aspirace patnáctiletých žáků základních škol v České republice a jak se tyto faktory vyvíjely napříč lety 2003 až 2022. V teoretické části práce jsou popsány klíčové pojmy z oblasti vzdělanostních aspirací, a zároveň jsou zde představeny i sociálně stratifikační modely, z nichž studium tohoto typu aspirací částečně vychází. V práci byly rovněž představeny výsledky již proběhlých studií vzdělanostních aspirací, zejména z českého prostředí, které byly následně využity v praktické části. Tuto část práce jsem věnovala analýze dat z mezinárodního šetření PISA, konkrétně jejím ročníkům napříč lety 2003 až 2022. Analýza je zaměřena na identifikaci signifikantních faktorů ovlivňujících vzdělanostní aspirace a jejich vývoj napříč sledovaným obdobím. Nejdůležitějšími faktory, které ovlivňují vzdělanostní aspirace, se ukázaly být pohlaví, matematické schopnosti, vzdělání obou rodičů a zároveň socioekonomický index a kulturní kapitál rodiny. Vývoj faktorů v čase se ukazuje být převážně stabilní, předpokládané oslabování vlivu sociálního původu na vzdělanostní aspirace se napříč sledovanými lety...
Vliv nástrojů umělé inteligence na studenty českých vysokých škol
Lacina, Ondřej ; Soukup, Petr (vedoucí práce) ; Remr, Jiří (oponent)
V kontextu rychle se vyvíjejících technologií dochází v posledních několika letech i k rozsáhlému rozšiřování umělé inteligence. S nově vznikajícími nástroji fungujícími na bázi AI se proto setkáváme i my ve svých běžných životech. Diplomová práce s názvem Vliv nástrojů umělé inteligence na studenty českých vysokých škol se zaměřuje na způsoby, jakými studenti českých soukromých, veřejných a státních vysokých škol přistupují k těmto novým technologiím. Po přiblížení konceptu umělé inteligence je popsáno základní členění nástrojů. Představeny jsou i potenciální pozitivní a negativní stránky, které se s těmito novými nástroji pojí. Pro samotný výzkum je využito kombinovaného výzkumného designu, který dle postupů výkladového sekvenčního designu rozděluje analýzu do dvou etap. V první etapě proběhlo kvantitativní dotazníkové šetření, které proporčně dle kategorizace ISCED-F 2013 sdružilo respondenty do celkem 10 oborových kvót. V druhé etapě bylo dotazníkové šetření doplněno polostrukturovanými rozhovory. Výsledkem analýzy jsou stěžejní trendy v používání nástrojů umělé inteligence mezi studenty českých vysokých škol. Vysoký důraz je zde kladen na četnost využívání nástrojů, preferované nástroje, typické účely jejich použití v akademickém, soukromém i pracovním životě, důvěru ve vygenerované informace...
Návrh nového studijního programu Zdravý životní styl
Hrušková, Karolína ; Vlk, Aleš (vedoucí práce) ; Hojka, Vladimír (oponent)
Název: Návrh nového studijního programu Zdravý životní styl Cíle: Cílem diplomové práce je navrhnout inovativní a komplexní studijní program Zdravý životní styl, který je konkurenceschopný na mezinárodní úrovni a reaguje na současné potřeby a trendy ve společnosti. Návrh má poskytnout univerzální vzdělávací základ, který může být přizpůsoben různým institucím, aby efektivně naplnil všechny požadavky a potřeby v oblasti zdravého životního stylu. Metody: Jsou použity metody komparativní a kvalitativní analýzy dokumentů, zaměřené na úroveň životního stylu obyvatel ČR a porovnání studijních programů veřejných a soukromých vysokých škol v ČR a zahraničí. Další použitou metodou je expertní posouzení prostřednictvím elektronického dotazníku, který poskytl zpětnou vazbu od odborníků na návrh studijního programu, což je klíčové pro vylepšení a formování finální verze návrhu. Kombinace teoretického zkoumání a praktické evaluace umožňuje vytvořit kvalitně podložený studijní program. Výsledky: Výzkum potvrzuje, že současná studijní nabídka v České republice nedostatečně reaguje na rychlé změny ve společnosti související s rostoucím důrazem na zdraví a preventivní péči. Populace ČR potřebuje zvýšit podporu v oblasti zdravého životního stylu a stávající studijní programy nejsou dostatečně komplexní. Byl...
Využití školního chromatografu GC-mini pro stanovení methanolu vedle ethanolu ve školní praxi
Gálová, Karolína ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Stratilová Urválková, Eva (oponent)
Bakalářská práce Autor: Karolína Gálová Využití školního chromatografu GC-mini pro stanovení methanolu vedle ethanolu ve školní praxi Abstrakt - český jazyk Hlavním tématem této práce je zkoumat možnosti využití školního plynového chromatografu GC-mini ve výuce na středních školách v rámci tématu chromatografické analýzy, neboť výuka plynové chromatografie je, i přes rozšíření metody, spíše raritou. Konkrétně se práce zaměřuje na optimalizaci a stanovení methanolu vedle ethanolu, což je prakticky relevantní téma pro chápání analýzy alkoholických nápojů a vzorků s obsahem methanolu a potenciálně motivační téma pro výuku. Práce se zabývá návrhem experimentů, metodologií a praktickými aspekty používání chromatografu GC-mini. Dále také průzkumem školních vzdělávacích programů s ohledem na výskyt tématu chromatografie a plynové chromatografie ve výuce na středních školách. V rámci této práce byly provedeny laboratorní experimenty zaměřené na stanovení obsahu methanolu a ethanolu v různých vzorcích. Výsledky experimentů poskytují informace o účinnosti a spolehlivosti školního chromatografu GC-mini pro kvantitativní a kvalitativní analýzu těchto látek. Významnou součástí je také vytvoření výukového materiálu a postupů pro studenty. V závěru jsou shrnuty dosažené výsledky, zdůrazněný přínos využití chromatografu...
Zdravotní tělesná výchova v českém a slovenském vzdělávání
Vosková, Veronika ; Kotlík, Kamil (vedoucí práce) ; Strnad, Pavel (oponent)
Název: Zdravotní tělesná výchova v českém a slovenském vzdělávání Cíle: Cílem diplomové práce je podat ucelený pohled na problematiku ZTV v České a Slovenské republice, na její specifika, historický vývoj a současný stav. Dílčími cíli práce pak bylo navázání mezinárodní spolupráce pro získání informací ohledně zdravotní tělesné výchovy na Slovensku a rámcové zjištění stavu poskytování ZTV v ČR a SR a také osobních postojů činitelů pedagogického procesu ve vztahu k ZTV. Metody: Jedná se o práci smíšeného charakteru s převahou teoretického pojetí, která má deskriptivně analytický charakter. Potřebám práce nejlépe odpovídal přístup analýzy literárních zdrojů. Doplňkově bylo provedeno dotazníkové šetření, v němž výzkumný vzorek tvořili učitelé ZŠ a SŠ v ČR a SR. Dotazování bylo provedeno on-line formou prostřednictvím dvou nestandardizovaných dotazníků vytvořených dle specifik dané cílové skupiny. Výsledky: V rámci této diplomové práce byly shrnuty teoretické poznatky z oblasti zdravotní tělesné výchovy - jejího teoretického vymezení, funkce, cílů, úkolů, vztahu k ostatním souvisejícím vědním disciplínám, didaktiky a pedagogické diagnostiky. Dále byla ZTV zasazena do kontextu APA, popsán vývoj historie pohybových aktivit majících zdravotní charakter, historie ZTV v Československu a následně v České a...
Hodnotové orientace a strategie nastupujících generací (X, Y, Z)
Chobotová, Tereza ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Svobodová, Tereza (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou proměn hodnot, morálky a strategií nastupujících generací v České republice. Práce se soustředí především na generace X a Y, okrajově pak, jako doplnění, na současně nastupující generaci Z. Cílem práce je popsat, jakým způsobem se od sebe generace liší v rámci přístupu k hodnotám a morálce, jaké strategie volí a jak se v rámci jejich života proměňují. V rámci sociologie jsou pojmy hodnoty a strategie klíčovými koncepty, které jsou využívané ke studiu lidského chování a společnosti. Přispívají tak jednak k hlubšímu porozumění nastavenému paradigma ve společnosti a jednak usnadňují v různých oblastech proces optimalizace. Umožňují odvětvím reagovat na proměňující se požadavky a nároky nastupujících generací. Konkrétně obsaženými kategoriemi v této práci jsou rodinné vztahy a oblast pracovního nasazení. V teoretické části je problematika zakotvena do odborné literatury. Tato část je věnována terminologii, definování jednotlivých generací, hodnotám, morálce a strategiím. V praktické části práce navazuje na výzkum Evropský výzkum hodnot pro Českou republiku, a to z let 1991, 1999, 2008 a 2017. Práce s datovými soubory z těchto ročníků je založena na deskriptivní analýze v programu IBM SPSS. V rámci deskriptivní analýzy bylo konkrétně využito zobrazení dat v...
Metodika stanovení Nutriční stopy a její praktické využití v podmínkách ČR
Kapitulčinová, Dana ; Jelínková, Zuzana ; Havránek, Miroslav ; Zvěřinová, Iva ; Weinzettel, Jan
Metodický dokument popisuje výběr indikátorů dopadu na životní prostředí pro potraviny a jejich agregaci do jednoho integrovaného indikátoru environmentálního dopadu, tzv. Nutriční stopy. Funkční jednotkou je jedna porce pokrmu a uvedeny jsou také výživové hodnoty s ohledem na zdraví. Dokument obsahuje teoretické ukotvení a popis postupu výpočtu Nutriční stopy. Na základě pilotního testu konceptu v praxi jsou navrženy metodické postupy pro jeho využití a to zejména v oblasti vzdělávání (EVVO a VUR).
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 3,848 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.