Název:
Návrh nového studijního programu Zdravý životní styl
Překlad názvu:
Proposal for a new study program Healthy lifestyle
Autoři:
Hrušková, Karolína ; Vlk, Aleš (vedoucí práce) ; Hojka, Vladimír (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Návrh nového studijního programu Zdravý životní styl Cíle: Cílem diplomové práce je navrhnout inovativní a komplexní studijní program Zdravý životní styl, který je konkurenceschopný na mezinárodní úrovni a reaguje na současné potřeby a trendy ve společnosti. Návrh má poskytnout univerzální vzdělávací základ, který může být přizpůsoben různým institucím, aby efektivně naplnil všechny požadavky a potřeby v oblasti zdravého životního stylu. Metody: Jsou použity metody komparativní a kvalitativní analýzy dokumentů, zaměřené na úroveň životního stylu obyvatel ČR a porovnání studijních programů veřejných a soukromých vysokých škol v ČR a zahraničí. Další použitou metodou je expertní posouzení prostřednictvím elektronického dotazníku, který poskytl zpětnou vazbu od odborníků na návrh studijního programu, což je klíčové pro vylepšení a formování finální verze návrhu. Kombinace teoretického zkoumání a praktické evaluace umožňuje vytvořit kvalitně podložený studijní program. Výsledky: Výzkum potvrzuje, že současná studijní nabídka v České republice nedostatečně reaguje na rychlé změny ve společnosti související s rostoucím důrazem na zdraví a preventivní péči. Populace ČR potřebuje zvýšit podporu v oblasti zdravého životního stylu a stávající studijní programy nejsou dostatečně komplexní. Byl...Title: Proposal for a new study program Healthy lifestyle Objectives: The aim of the thesis is to design an innovative and comprehensive Healthy Lifestyle study programme that is internationally competitive and responds to current needs and trends in society. The proposal aims to provide a universal educational foundation that can be adapted to different institutions to effectively meet all requirements and demands in the area of healthy lifestyle. Methods: Comparative and qualitative methods of document analysis are used, focusing on the level of lifestyle of the Czech population and comparison of study programmes of public and private universities in the Czech Republic and abroad. Another method used is expert assessment through an electronic questionnaire, which provided expert feedback on the curriculum proposal, which is crucial for refining and shaping the final version of the proposal. The combination of theoretical exploration and practical evaluation allows for a well-grounded curriculum. Results: The research confirms that the current study offer in the Czech Republic does not sufficiently respond to the rapid changes in society related to the growing emphasis on health and preventive care. The population of the Czech Republic needs increased support for healthy lifestyle and current...
Klíčová slova:
komplexnost; koncept; vysoké školství; vzdělávání; zdraví; comprehensiveness; concept; education; health; higher education