Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metodika práce s lidovou písní na 1. a 2. stupni ZŠ v duchu Orff-Schulwerku
Nováková, Monika ; Bělohlávková, Petra (vedoucí práce) ; Kopřivová, Jitka (oponent)
Diplomová práce Metodika práce s lidovou písní na 1. a 2. stupni ZŠ v duchu Orff- Schulwerku se skládá z teoretické části a praktické části. Teoretická část se snaží popsat základní východiska Orff-Schulwerku pro práci s dětmi v hodinách hudební výchovy na základní škole a v přípravných odděleních dětských pěveckých sborů. Autorka představuje osobnost Carla Orffa, okolnosti vzniku Orff-Schulwerku a jeho charakteristiku, kterou dává do souvislosti s psychologickými teoriemi, zejména s fenoménem psychického stavu toku. Práce pokrývá i problematiku rámcového vzdělávacího programu, resp. estetické výchovy, a zkoumá, zda je Orff-Shulwerk ve shodě s tímto závazným dokumentem. Autorka současně porovnala několik studií, které zkoumaly, zda výsledky žáků vedených svými učiteli v duchu Orff- Schulwerku jsou lepší než v případě užití jiné metodiky. Výzkum sekundárních dat tuto tezi jednoznačně nepotvrdil, nicméně bylo by vhodné doplnit zdroj dat v českém prostředí. Zahraniční studie ovšem potvrzují, že Orff-Schulwerk je vhodný pro práci se žáky se zvláštními vzdělávacími potřebami. Na základě prostudovaného materiálu lze však předpokládat, že výuka hudební výchovy dle principů Schulwerku může vést k většímu zájmu o hudbu - či kulturu jako takovou, chceme-li - neboť je založený na principech spojujících...
Poslyšte, krajané, aneb, Pojednání o kramářské písni
Nováková, Monika ; Veverková, Jana (vedoucí práce) ; Bělohlávková, Petra (oponent)
Autorský abstrakt Bakalářská práce s názvem Poslyšte, krajané aneb Pojednání o kramářské písni je rozdělena do tří částí. První dvě části jsou teoretické a třetí závěrečná nabízí propojení obou předcházejících částí v pedagogické praxi. První část se věnuje problematice kramářské písně, její historii, důvodu vzniku i okolnostem, které ovlivňovaly její tvorbu. Zabývá se osobnostmi kramářů a údělem jejich povolání. Tato teoretická část je doplněna o konkrétní ukázky kramářských písní. Velmi důležitou součástí práce je obsahová analýza kramářských písní. První kapitoly práce jsou zdrojem základních poznatků o kramářské písni pro učitele hudební výchovy na základních a středních školách. V druhém tematickém celku se autorka věnuje problematice současných médií v návaznosti na kramářskou píseň chápanou jako masové médium své doby. V těchto kapitolách jsou vysvětleny základní pojmy z oblasti mediálních studií. Práce se věnuje vlivu současných médií na děti a popisuje, jakým způsobem je v České republice zahrnuta mediální výchova do rámcových vzdělávacích programů. Třetí a poslední část práce kombinuje teoretické poznatky z kapitol předcházejících a nabízí návrhy na průběh hodin hudební výchovy, jejichž součástí bude i průřezové téma z oblasti mediální výchovy. Výuka směřující k mediální gramotnosti obyvatelstva...
Specifika školní zralosti a připravenosti u dětí s poruchou autistického spektra z pohledu speciálních pedagogů a učitelů na základní škole
Nováková, Monika ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Diplomová práce s názvem: "Specifika školní zralosti a připravenosti u děti s poruchou autistického spektra z pohledu speciálních pedagogů a učitelů na základní škole" si klade za cíl zmapovat jednotlivé aspekty, které ovlivňují úspěšné zahájení povinné školní docházky v běžných základních školách z pohledu vybraných speciálních pedagogů a učitelů ze základních škol prostřednictví smíšeného výzkumu. Práce se zaměřuje především na dosažení schopností a dovednosti dítěte s poruchou autistického spektra na počátku školní docházky, a hledá jednotlivé preference respondentů u jednotlivých složek školní zralosti a připravenosti. Prezentovaná data vychází ze studia odborné literatury, z dotazníků a rozhovorů se speciálními pedagogy a s učiteli ze základních škol. Výsledky jak z kvantitativní i kvalitativní části výzkumu potvrzují, že školní zralost je třeba výrazně podpořit a upravit jednotlivé požadavky v oblasti sociálně emoční a jazykové. Z výzkumu vyplývá, že školní zralost v těchto dvou oblastech může být pro žáky těžko dosažitelná. Naproti tomu školní připravenost je něco, čeho dítě s PAS může dosáhnout díky kvalitní intervenci. Výzkumná část identifikovala i další faktory, které mohou ovlivnit školní zralost a připravenost. K těmto faktorům patří oblast rodiny, mateřská škola a učitel jak v...
Stres a copingové strategie u pracovníků na vedoucích pozicích z perspektivy genderu
Nováková, Monika ; Boukalová, Hedvika (vedoucí práce) ; Fonville, Alexandra (oponent)
diplomová práce předkládá teoreticko kritickou analýzu dosavadních poznatků zabývající muži a ženami ve vedoucích pozicích z hlediska specifických stresorů a využívání copingových strategií. teoretické části byly rozebrány specifické nároky kladené nimi spojené stresory. Výzkumná část pak analyzovala rozdíly ve strategiích zvládání zátěže u mužů a žen ve vedoucích pozicích. Celkový soubor o velikosti muži N=1307, ženy N=798) vyplnil Dotazník zvládání zátěže sestávající dvanácti copingových strategií rozlišujících strategie zaměřené na řešení situace a na duševní pohodu. Co se využívání těchto dvanácti copingových strategií týče, multivariačn těchto dvanácti proměnných <0.001) mezi muži a ženami. Signifikantní rozdíl byl odhalen u nadřazené škály trategie vedoucí k řešení situace, přičemž výrazně více využívali tyto strategie muži. následujících univariačních testech byly odhaleny signifikantní rozdíly v strategiích, a to na škálách (kterou využívali více muži), vně, Smíření se (které uváděly i mužům více ženy) Klíčová slova
Nové typy poruch příjmu potravy u žáků středních škol ve vybraném regionu
Nováková, Monika ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
akalářská práce se zabývá novými typy poruch příjmu potravy. Teoretická část objasňuje problematiku poruch příjmu potravy jako celku a dále se podrobněji zabývá charakteristikou dobí dospívání z rizikovosti pro vznik některé z poruch příjmu potravy. Cílem empirické části této práce je zjistit okolnosti incidence a prevalence vybraných poruch příjmu potravy, konkrétně ortorexie a bigorexie u žáků středních škol ve městě Čáslav. Testovaný soubor tvořili žáci Gymnázia a SOŠPg Čáslav a žáci SPŠ a OA Čáslav. Pro naplnění cíle praktické části je použit dotazník, který tvoří 21 otázek. Dotazník byl sestaven na základě prostudované odborné literatury a existujících dotazníků. Empirického šetření se zúčastnilo celkem 209 žáků. Práce odhaluje 18 respondenů, kteří vykazují znaky rizikové pro vznik ortorexie či bigorexie. Klíčová slova: poruchy příjmu potravy, ortorexie, bigorexie, drunkorexie
Koordinační schopnosti dětí ve sportovních hrách
Nováková, Monika ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá motorickými schopnostmi, primárně schopnostmi koordinačními. Teoretická část je zaměřena především na charakteristiku motorických schopností a jejich význam v životě člověka. Dále je zde uvedena charakteristika sportovního výkonu a sportovních her. Cílem praktické části je zjistit úroveň koordinačních schopností dětí ve věku 11-12 let ve sportovních hrách, a to konkrétně ve fotbalu, ledním hokeji a florbalu. Testování proběhlo v týmu FK Čáslav, HC Čáslav a ACEMA Sparta Praha. Pro měření byla využita testová baterie dle Kohoutka, čítající 5 motorických testů. Výsledky byly následně porovnány s normou, kterou vytvořil Kohoutek pro 11leté a 12leté chlapce ve svém výzkumu v roce 2003. Naměřené výsledky vykazují podprůměrnou úroveň koordinačních schopností hráčů sportovních her v porovnání s populační normou.
Pohled učitelů na předškolní vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v čase
Nováková, Monika ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Téma diplomové práce je pohled na speciální a předškolní vzdělávání na území České republiky v uplynulých 30 letech. Pro lepší pochopení provázanosti vývoje speciálního vzdělávání jsou však některé kapitoly věnovány i období před rokem 1989. Práce je členěná na část teoretickou a praktickou. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na legislativu a dokumenty, které významně ovlivnily speciální a předškolní vzdělávání, na oblast integrace/inkluze ve vzdělávání a dále také na systém vzdělávání pedagogů po roce 1989 do současnosti a pozici asistenta pedagoga. Praktická část analyzuje informace získané formou rozhovoru s oslovenými pedagogy mateřských škol. Cílem práce bylo zjistit, jak pedagogové mateřských škol vnímají změny, kterými předškolní a speciální vzdělávání prošlo v průběhu uplynulých 30 letech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.