Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6,688 záznamů.  začátekpředchozí6679 - 6688  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.17 vteřin. 

Vyšší hospodářská a hospodářsko-průmyslová škola zemská v Táboře. Konstituování a vývoj první české zemské akademie v letech 1866-1919
Kokešová, Helena
Příspěvek je věnován padesátitříleté historii vyšší hospodářské školy v Táboře, jediné školy svého druhu v českých zemích. Škola vznikla v roce 1866 a byla českým ekvivalentem německé hospodářské školy v Děčíně-Libverdě. Autorka věnuje pozornost snahám o zřízení táborské školy a především její činnosti a vývoji v letech 1866ů1919. Vedoucí postavení hospodářské školy v Táboře v českém zemědělském školství trvalo až do zrušení hospodářské akademie v roce 1919, kdy akademie našla pokračování v nově zřízené Vysoké škole zemědělské v Brně. V článku jsou zmíněny též osobnosti, jejichž činnost je spjata s táborskou školou a které se výrazně zasloužily o rozvoj českého zemědělského školství (Jan Baptista Lambl, František Farský, František Sitenský). Část referátu je zaměřena na výuku jazyků v táborské škole, kde se kromě obou zemských jazyků učilo jako nepovinnému předmětu ruskému a krátce i polskému jazyku.

Řízení přístupu k počítačové síti
Kalina, Tomáš ; Pavlíček, Luboš (vedoucí práce) ; Knapovský, Miroslav (oponent)
Bakalářská práce pojednává o problematice řízení přístupu uživatelů k počítačové síti. První část práce se zabývá teoretickým zázemím pro řízení přístupu k počítačové síti. Jsou vysvětleny různé způsoby ověření uživatelů, jde o autentizaci a autorizaci buď uživatele či stanice. Díky tomu lze zabránit přístupu neoprávněné osoby do počítačové sítě. Znalost těchto technologií je nutná pro porozumění následujícím částem práce. Zbylá část práce se věnuje doporučení a návrhu řízení přístupu k počítačové síti pro různé modelové situace, především pro koleje Vysoké školy ekonomické v Praze. Konkrétními příklady nastavení jsou uváděny na síťové infrastruktuře založené na přístupových prvcích firmy 3com.

Tvorba softwarové podpory metody CCPM v prostředí MS Project
Herout, Jan ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Chocholatý, Drahomír (oponent)
Oblast projektového řízení, na kterou se práce "Tvorba softwarové podpory metody CCPM v prostředí MS Project" zaměřuje, je velmi důležitou součástí každodenního života většiny firem současné doby. Tato oblast prošla od poloviny minulého století poměrně rychlým vývojem, během kterého byla vyvinuta řada nových technik a metod, jak při plánování a realizaci projektů postupovat. Jednou z takových metod byla i metoda kritického řetězu (CCPM), kterou vyvinul E. M. Goldratt v polovině 80. let minulého století. Na konci 20. století navíc začal být trh, díky rozmachu informačních a komunikačních technologií, plněn softwarovými produkty podporujícími řízení projektů. Protože je metoda CCPM zatím příliš mladá, je produktů zaměřených na tuto metodu zatím velmi málo. Autor práce si vzal za hlavní cíl vytvoření softwarové aplikace, která by sloužila k podpoře řízení projektů metodou CCPM, zpracované jako rozšíření pro stávající, velmi rozšířený produkt MS Project. Pro dosažení tohoto cíle je zapotřebí splnit několik vedlejších cílů. Prvním cílem je charakteristika využití metod pro řízení projektů se zaměřením na metodu kritického řetězu, včetně popsání výhod a nevýhod využití této metody v praxi, jehož splnění autor dosáhl za pomoci rešerše odborné literatury, doplněné o vlastní poznatky získané studiem dané problematiky na vysoké škole. Dalším vedlejším cílem je nalezení a následná analýza a porovnání již existujících softwarových produktů sloužících pro podporu řízení projektů metodou CCPM. K základní analýze autor využívá hlavně informace dodávané výrobci produktů, k hlubší analýze je využit vytvořený vzorový projekt, který zkoumá chování aplikace při standardních situacích. Pro porovnání produktů je vytvořena skupina kriterií, a práce tak může díky těmto kriteriím sloužit i jako podklad pro rozhodování o volbě vhodné aplikace pro případné čtenáře. Hlavní cíl práce, tvorba aplikace, je postaven na požadavcích stanovených na základě informací získaných rešerší odborné literatury k danému tématu a testováním existujících aplikací, tedy splněním uvedených vedlejších cílů. Tato aplikace je považována za největší přínos celé práce. V závěru práce je nově vytvořená aplikace porovnána s již existujícími produkty, na základě testování na vytvořeném vzorovém projektu a následném hodnocení skupinou kritérií, stanovených pro hodnocení již existujících produktů.

Akreditace vysokých škol jako předpoklad kvality a úspěšnosti
Stejkoza, Josef ; Lipka, David (vedoucí práce) ; Chalupníček, Pavel (oponent)
Práce se zabývá problematikou regulace vysokého školství pomocí akreditace. Dle mezinárodního žebříčku univerzit ARWU vybírá státy s největším výskytem vysokých škol v Top20-Top500 a rozebírá systém jejich akreditace především z hlediska míry regulace. Vysoké školy řadí do dvou skupin: (1) Fungující v liberální (liberálnějším) terciárním systému; a (2) Fungující v regulovaném systému. Tyto dvě skupiny pak mezi sebou porovnává a snaží se nalézt odpověď na otázku, zda může být regulace příčinou úspěšnosti, nebo neúspěšnosti té či oné skupiny. Zvláštní pozornost věnuje české Akreditační komisi a transparentnosti akreditačního procesu v ČR v porovnání se světovou praxí. Pro přehlednost je v závěru práce uvedeno grafické znázornění systémů obou skupin dle jednotlivých zemí.

Uplatnění absolventů vybraných oborů FF ZČU na trhu práce
Šedivcová, Klára ; Kuchař, Pavel (vedoucí práce) ; Vinopal, Jiří (oponent)
Tato práce je věnována tématu pracovního uplatnění absolventů studijního programu Humanistika na Filozofické fakultě Západočeské univerzity. V teoretické části je rozebrán proces přechodu absolventů vysoké školy na pracovní trh. Analyzuje jednotlivé metody hledání práce, jako je využití sociální sítě nebo důležitost lidského kapitálu. V situaci, kdy se ve vyspělých zemích rapidně zvyšují počty vysokoškoláků a roste riziko převzdělanosti, představuje metody odhadování kvalifikačních potřeb na trhu práce. Rovněž monitoruje české i zahraniční evaluace vysokých škol, které jsou prováděny formou hodnocení uplatnění jejich absolventů. V empirické části je rozvedena metodologie kvalitativního výzkumu a interpretce získaných dat o respondentech, absolventech Humanistiky. Předmětem analýzy je hodnocení studovaného oboru, proces a metody hledání zaměstnání, případná nezaměstnanost a hodnoty spojené s prací.

Mapování potřeb u duševně nemocných za pomoci dotazníku CAN-C
Kratochvílová, Tereza ; Loneková, Katarína (oponent) ; Junková, Vendula (vedoucí práce)
V této práci jsme se pokusili zmapovat potřeby duševně nemocných s diagnózou psychotického onemocnění, převážně schizofrenie. K tomuto účelu jsme vybrali dotazník CAN - C / Camberwellský formulář pro hodnocení potřeb /, který byl vyvinut v londýnském Psychiatrickém institutu při King's College. CAN mapuje zdravotní a sociální potřeby závažně duševně nemocných a upozorňuje tak na oblasti, ve kterých může péče nebo terapie zásadně pomoci. Výzkum probíhal 6 měsíců na psychiatrickém oddělení litoměřické nemocnice a vyšetřeno bylo celkem 40 pacientů. Stejnou metodou byl také zmapován pohled ošetřujícího personálu na potřeby těchto 40 pacientů. Celkově jsme tedy srovnávali to, jak hodnotí své potřeby duševně nemocní na rozdíl od hodnocení profesionálních pracovníků. Výzkum prokázal vysokou shodu mezi oběma skupinami hodnotitelů a potvrdil naši hypotézu o nutnosti psychologické a psychoterapeutické pomoci, zejména u těchto pacientů.

Concept of in-college network improvement
Lorenc, Ján ; Pinkas, Otakar (vedoucí práce) ; Šmejkal, Ivo (oponent)
Tato práce se zabývá popisem vlastností jednotlivých ztrátových komprimačních formátů, jejich porovnání při různé kvalitě kódování, technologií internetového rádia, stejně jako jeho praktickou implementací. Cílem této práce je bližší seznámení s teorií kódování audio formátů, porovnání komerčních rádií z pohledu vysílání po internetu a zároveň rozšířit rozsah nabízených síťových služeb v rámci kolejní sítě Vysoké školy ekonomické v Praze o službu internetového rádia založeného na technologii SHOUTcast.

Porovnání popularity sportu v ČR mezi studenty středních a vysokých škol
Šrámek, Roman ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Šíma, Jan (oponent)
Název práce: Porovnání popularity sportu v ČR mezi studenty středních a vysokých škol. Cíle práce: Cílem práce je zjištění a analýza popularity sportu, následné porovnání rozdílů mezi studenty a doporučení pro sportovní kluby, týmy a média. Metoda: Využil jsem metodu elektronického dotazování v kombinaci s osobním. Výsledky: Průzkum ukázal, že popularita sportu mezi školáky je v České republice na poměrně vysoké úrovni a i další vývoj nasvědčuje tomu, že by nemělo dojít k nějakému výraznému útlumu. Středoškoláci jsou o něco málo aktivnější než vysokoškoláci. Média, týmy a samotné kluby by měly držet krok se současnými trendy a ty zakomponovat do komunikace s mladými lidmi. Klíčová slova: Popularita sportu, marketingový výzkum, sledovanost, média, školáci 4

Financování vysokých škol v USA
Černá, Veronika ; Urbánek, Václav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá financováním vysokých škol v USA. Americké vysoké školství získává prostředky z více zdrojů, nespoléhá se pouze na státní financování. Nízkou státní či federální přímou podporu tak musí kompenzovat soukromý sektor a grantová politika. V první části jsme rozebrali nejdůležitější zdroje financí soukromých i veřejných vysokých škol, současný stav, problémy a jejich řešení. Soukromým vysokým školám plyne největší část příjmů z federálních grantů a školného, veřejné školy navíc částečně dotují státy. Novým trendem je přechod od podpory škol k podpoře studentů. Zanikají automatické subvence států školám a ušetřené prostředky putují bezprostředně ke studentům. V druhé části jsme se proto soustředili na otázku financování vlastního studia a nahlédli do soustavy federální finanční pomoci studentům, která v České Republice nemá obdoby. Vyšší vzdělání se díky efektivní pomoci potřebným stává nejdostupnější v celé historii USA a pojme nyní více jak 18 milionů studujících.

Strategie výuky na vysokých školách s technickým zaměřením
Novotná, Michaela ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na strategie výuky používané na vysokých školách technického zaměření. Strategie výuky na vysokých školách obecně většinou vycházejí ze zkušeností, které vysokoškolští učitelé sami získali při studiu na vysoké škole. Vysokoškolští učitelé nejsou vystudovaní pedagogové, jsou to odborníci v daném oboru. Z toho vyplývá, že málokterý učitel zkoumá nové efektivnější strategie, které by mohly napomoci k pochopení složitých technických předmětů. Vzhledem k tomu, že jde o teoreticko-empirickou práci, bude k získání představy o strategiích výuky použita metoda pozorování a metoda dotazníků z řad studentů. V České republice je jen velmi málo publikací, které se zaměřují na vysokoškolskou pedagogiku na školách technického zaměření. Právě z tohoto důvodu si tato bakalářská práce stanovuje za cíl prozkoumat a analyzovat strategie výuky, které se používají na vysokých technických školách.