Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 131 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kondenzační parní turbina
Víšková, Jaroslava ; Ing.Václav Urbánek (oponent) ; Fiedler, Jan (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je návrh jednotělesové parní turbiny o výkonu 150MW s přihříváním. V práci je vypočítaná tepelná bilance zapojení turbiny se třemi nízkotlakými ohříváky, odplyňovákem a dvěma vysokotlakými ohříváky. Další část se zabývá výpočtem průtočné části turbiny, určením délek oběžných a rozvaděcích lopatek. Dále se řeší závěsy oběžných lopatek a uchycení rozváděcích lopatek v discích. V závěru práce je přepočet bilančního schéma a průtočné části spolu s určením parametrů při provozu turbiny na 75% a 50% jmenovitého výkonu. Výstupem celé práce je výkres podélného řezu turbinou.
Kondenzační parní turbina
Řezníček, Ondřej ; Václav, Urbánek (oponent) ; Urbánek, Václav (oponent) ; Fiedler, Jan (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je návrh jednotělesové kondenzační parní turbíny o výkonu 50 MW na sytou páru pro jadernou elektrárnu nové generace. V práci je vypracován návrh a výpočet bilanční schématu. Na jehož základě je proveden výpočet průtočné části turbíny. Dále jsou v práci provedeny základní pevnostní a konstrukční výpočty. Výsledkem práce je výkres podélného řezu turbínou.
Financování ve středním školství v ČR - případová studie
Jarkovská, Jarmila ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kramata, Jakub (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou financování středního školství v České republice. Hlavním cílem je popsání současného financování regionálního školství, jehož střední školy jsou součásti. Dále zachycení a zanalyzování zdrojů financování dvou vybraných středních škol s jejich vzájemným porovnáním, vyhodnocením specifik a doporučením. Jedná se o SOŠ a SOU Vocelova Hradec Králové a SPŠ stavební Hradec Králové. Práce je rozdělena do tří částí. První část se zabývá obecně školstvím v rámci ekonomických teorií. Ve druhé je definována struktura vzdělávacího systému s jejím legislativním rámcem a přerozdělování peněžních prostředků skrze republikové a krajské normativy. Třetí část analyzuje finanční zdroje škol, srovnává je skrze propočtové ukazatele a v závěru nabízí doporučení.
Quality coefficientes in financing of tertiary education in the Czech Republic and Slovakia
Chlebuš, Jakub ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Bušovský, Ladislav (oponent)
Vzdělaní lidé se pro dnešní státy stávají jednou z nejdůležitějších priorit. Právě vzdělané obyvatelstvo je hlavním předpokladem, který dané zemi může zabezpečit ekonomický růst, stabilitu a prosperitu. Jelikož jsou vysoké školy považovány za vrcholná centra vzdělanosti, je vhodné jim věnovat samostatnou pozornost. Vysoké školství je jednou z oblastí, která je přímo navázána na státní rozpočet a to jak v České tak i ve Slovenské republice. Obě země musí řešit složité otázky zaměřené na alokaci finančních prostředků do jednotlivých úrovní školství a škol samotných. Bakalářská práce je zaměřena na popis systému financování vysokého školství ve dvou sledovaných krajinách a na vykreslení mechanizmů, kterými se řídí jejich dotační politiky. Úvodem práce je vzdělávání zasazeno do kontextu veřejných financí, kde je vnímán jeho rozměr, mj. jako pozitivní externalita. Pak plynule navazuje na legislativní rámec vysokoškolského vzdelávání obou zemí jako jednoho z faktorů, který ovlivňuje hospodařední vysoké školy s finančními prostředky. Následně je podána analýza systému financování, kde se od roku 2010 v českém systému financování vysokých škol zavádí koeficient kvality. Ten je složený z několika dílčích ukazatelů, tudíž je výše získaných finančních prostředků od státu pro veřejné vysoké školy v ČR závislá na ukazatelích tohoto koeficientu. Jde například o výsledky vývoje, výzkumné nebo umělecké činnosti, počty profesorů a docentů, nebo počty zaměstnaných absolventů. Závěrem jsou shrnuty cíle a poznatky, které z analýz vyplynuly.
Rozhodování veřejných vysokých škol podle ukazatelů kvality
Ludvík, Jiří ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Bušovský, Ladislav (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na systém financování veřejných vysokých škol v České republice. Nejprve jsou předkládány základní charakteristiky vysokého školství a nastíněna návaznost mezi vysokým školstvím, externalitami, lidským kapitálem a hospodářským růstem. Poté se přechází k definování systému financování veřejných vysokých škol a vývoji jednotlivých ukazatelů v tomto procesu. Krátce je v návaznosti na vysoké školství zmíněn i demografický vývoj. Poslední část diplomové práce analyzuje dopad zavedení kvalitativních kritérií na veřejné vysoké školy a využívá se expertního rozhovoru k zjištění, jak tyto změny ovlivňují samotné veřejné vysoké školy.
Kondenzační parní turbina
Řezníček, Ondřej ; Václav, Urbánek (oponent) ; Urbánek, Václav (oponent) ; Fiedler, Jan (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je návrh jednotělesové kondenzační parní turbíny o výkonu 50 MW na sytou páru pro jadernou elektrárnu nové generace. V práci je vypracován návrh a výpočet bilanční schématu. Na jehož základě je proveden výpočet průtočné části turbíny. Dále jsou v práci provedeny základní pevnostní a konstrukční výpočty. Výsledkem práce je výkres podélného řezu turbínou.
Kondenzační parní turbina
Víšková, Jaroslava ; Ing.Václav Urbánek (oponent) ; Fiedler, Jan (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je návrh jednotělesové parní turbiny o výkonu 150MW s přihříváním. V práci je vypočítaná tepelná bilance zapojení turbiny se třemi nízkotlakými ohříváky, odplyňovákem a dvěma vysokotlakými ohříváky. Další část se zabývá výpočtem průtočné části turbiny, určením délek oběžných a rozvaděcích lopatek. Dále se řeší závěsy oběžných lopatek a uchycení rozváděcích lopatek v discích. V závěru práce je přepočet bilančního schéma a průtočné části spolu s určením parametrů při provozu turbiny na 75% a 50% jmenovitého výkonu. Výstupem celé práce je výkres podélného řezu turbinou.
Financování veřejné střední školy - případová studia
Pokorná, Žaneta ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Bušovský, Ladislav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou financování středního školství a to konkrétně analýzou financování konkrétní střední školy. Práce je rozdělena do tří částí. První část se zaměřuje na veřejné finance a vymezení pojmů pojící se s nimi, dále pak obsahuje obecné informace týkající se vzdělávání a školství na území České republiky a způsob jeho financování. Druhá část obsahuje obecné informace o střední škole Gymnázium Třebíč a jejím rozpočtem. Poslední část se zaměřuje na návrhy na možná zlepšení v oblasti financování školy.
Financing higher education in Slovak republic and Australia
Morochovičová, Miriam ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kramata, Jakub (oponent)
Význam terciárního vzdělávání v posledních letech roste, jelikož kvalitní vysokoškolský systém a vysoké procento vysokoškolsky vzdělaných lidí je základním předpokladem rozvoje země. Tato bakalářská práce porovnává zásadně odlišné systémy financování vysokého školství ve vybraných zemích, a to financování vysokého školství ve Slovenské republice založené na principu dotací veřejným sektorem a naopak australský systém fungující na principu odloženého školného. Analýza jednotlivých modelů financování terciárního vzdělávání předkládá hlavní výhody a nevýhody úspěšného australského systému a na základě těchto poznatků podává určité návrhy k implementování výhodných rysů financování vysokého školství v Austrálii na Slovensku. Za výhody můžeme považovat přesun částečné zátěže z veřejného na soukromý sektor, zkvalitnění a záměrné neprodlužování studia jako i dodatečný tok finančních prostředků do vysokoškolského vzdělávání.V případě implementace formy odloženého školného do slovenského vysokoškolského systému je potřeba brát do úvahy aktuální situaci ve Slovenské republice jako i vysoké administrativní náklady spojené se zavedením nového systému. K úspěchu reformy vysokého školství by mohla dopomoct optimalizace výše školného jako i omezení zpoplatněného studia jen na některé obory.
Financování ve středním školství v ČR - případová studie
Němeček, Marek ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Bušovský, Ladislav (oponent)
Autor bakalářskou práci rozdělil na čtyři hlavní části. První se zabývá významem školství a také tím, jak je školství v České republice organizováno. Následující dvě kapitoly popisují to, jak se rozdělují finanční prostředky ze státního rozpočtu pro školství a jejich následné přerozdělení do regionálního školství pomocí krajů a krajských rozpočtů. Poslední kapitola je věnována Vyšší odborné škole a Střední průmyslové škole Volyně, kdy je v úvodu škola představena, následně jsou rozebrány všechny její finanční příjmy. Na závěr autor navrhl možnosti finančního zlepšení její situace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 131 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Urbánek, Vladimír
7 Urbánek, Vojtěch
2 Urbánek, Vít
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.