Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 160 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Ergoterapeutický program rozvoje dovedností dítěte s tělesným postižením pro přechod z mateřské na základní školu
Veselá, Markéta ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Tato práce se zabývá evaluací ergoterapeutického programu vlastní konstrukce, který byl navržen jako podpora dětí s tělesným postižením při přechodu na základní školu. Cílem výzkumu je ověřit efektivitu tohoto programu. V rámci teoretického základu jsou zkoumány koncepty ergoterapie a fyzioterapie v pedagogickém prostředí, jejich roli v pediatrii a vliv tělesného postižení na školní adaptaci. Dále se zaměřuje na význam pohybu, senzorické integrace a wellbeingu ve vztahu k úspěšné adaptaci ve škole. Tranzice do základní školy u dítěte s tělesným postižením a příprava prostředí rodiny i samotného dítěte k tomuto kroku jsou dalšími tématy této práce. Další snahou je zjistit, zda může být program používán učiteli jako součást vzdělávacího kurikula. Tato závěrečná pasáž ukazuje, jak ergoterapeutický program může být integrován do běžného školního prostředí a jak může přispět k úspěšnému začlenění dětí s tělesným postižením do nového školního prostředí. Metodologická část popisuje použité metody výzkumu, včetně akčního evaluačního výzkumu a plán testování programu. V empirické části je pak představen samotný ergoterapeutický program, jeho aplikace v praxi a diskutuje se o jeho účinnosti na základě pozorovaných změn u dětí. KLÍČOVÁ SLOVA Ergoterapie, Tranzice, Tělesné postižení, Školní adaptace, Podpůrný...
Podpora osob s tělesným postižením v přechodu ze školy na trh práce
Wodere, Veronika ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Zakouřilová, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem přechodu osob s tělesným postižením ze školního prostředí do pracovního života. Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. Teoretická část představuje klíčová témata související s přechodem osob s tělesným postižením ze školy na trh práce, jako je podpora v oblasti vzdělávání, pracovního uplatnění a samostatného života, tranzitní programy, volba zaměstnání a možnosti pracovního uplatnění. Pro praktickou část byl zvolen kvalitativní výzkum, který zkoumá za pomoci nestrukturovaného narativního rozhovoru průběh přechodu mezi školou a pracovním uplatněním u osob s těžším tělesným postižením, které již mají pracovní zkušenosti. Zjištěno bylo, že sociální opora od přátel hraje klíčovou roli při hledání zaměstnání. Respondenti měli omezený výběr středních škol, často volili obory maturitní, aby mohli pokračovat ve studiu na vysoké škole, ale zároveň vybírali obor podle školy, od které požadovali, aby byla bezbariérová a měla zkušenosti s výukou žáků s tělesným postižením. Motivací k hledání zaměstnání byly převážně finanční důvody a touha být prospěšný pro trh práce, zároveň respondenti nechtěli trávit všechen čas neproduktivně doma. Žádný z respondentů nevyužil tranzitní program ani jiné služby, které se primárně věnují přípravě na přechod na trh práce, avšak...
Gemini
Kartal, Emina ; Nový, Vítězslav (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je inkluzivní architektura. Cílem práce je návrh internátu a rekonstrukce Střední školy Gemini na Sídlišti Lesná v Brně spolu s úpravou okolí školy. Střední škola plánuje navýšení své dosavadní kapacity a usiluje o inkluzivní vzdělávání, což je zohledněno v novém návrhu. Současné podmínky jsou již nevyhovující. V minulosti bylo vedení školy omezeno dostupnými možnostmi a přijalo budovu s dispozicí mateřské školy spolu se zahradou. Škola tak funguje na omezené ploše nebo ve stísněných prostorách. Cílem je zajistit kvalitní a vzdělávání pro všechny bez rozdílu. Vzdělání, které budou mít studenti spojené s příjemným pobytem, ve vzdušných prostorách ve škole či školní zahradě, popřípadě v nové budově internátu. Součástí návrhu je i udržitelný přístup v oblasti navrhování, který zajistí investorovi menší náklady spojené s provozem budovy, která funguje jako školská instituce.
Projekt - Sportovní činnosti pro studenty se zdravotním postižením na Vysokém učení technickém v Brně
Lamáčková, Klára ; Vaškovičová, Jana (oponent) ; Engelová, Lucie (vedoucí práce)
Bakalářská práce vytváří speciální sportovní nabídku postiženým studentům na Vysokém učení technickém v Brně. Tvoří návrhy sportovní činnosti, půjčovného a pronájmů pro zdravotně postižené jedince. Práce obsahuje analýzy, manažerské návrhy a finanční plán. V závěrečné části je vytvořen plán projektu pro postižené studenty.
Závislost u osob s míšní lézí Dotazníkové šetření
Egemová, Olga ; Svěcená, Kateřina (vedoucí práce) ; Kulhánek, Adam (oponent)
Background: In Czech Republic, the use of addictive substances in the general population is regularly evaluated. In people with spinal cord lesions, the issue of substance abuse is not sufficiently mapped. Difficulty to get feedback can also play a role in this regard. There are many factors for possible risky behavior in people with spinal cord lesions. In Czech Republic, there are several aftercare facilities that comprehensively address clients with spinal cord lesions. In these facilities, obtaining feedback from this specific group of clients would help get better target interventions and set up other specific services for the monitored subpopulation. Objectives: The main goal of the research was to map the issue of dependence on legal and illegal addictive substances in a group of people with spinal cord injuries after injury or illness. A secondary goal was the feedback from the Centre's clients on whether and how they would use addictology counseling. Methods: Data for quantitative research were obtained by voluntary questionnaire survey. Questionnaires were gradually obtained from the centre's clients in person between the three waves of the covid epidemic between 2020 and 2021. The research sample consisted of a total of 106 respondents aged between 18 to 77 years. Anonymous...
"Homo deformis". Fascinace deformovanou podobou lidského těla v zemích Koruny české ve středoevropském kontextu mezi léty 1526-1620
Sochatzi Babič, Elena ; Zlatohlávek, Martin (vedoucí práce) ; Nespěšná Hamsíková, Magdaléna (oponent) ; Divišová, Bohdana (oponent)
V průběhu 16. století se setkáváme s jevem, kde byli tělesně postižení kvůli svému vzhledu považováni za kuriozity nebo zázraky. Některé případy byly tak neuvěřitelné, že dávaly impuls k vytvoření uměleckého díla. Námět abnormálně tělesně postižených byl populární mezi všemi společenskými vrstvami a jejich podobizny byly shromažďovány měšťany, vědci, šlechtici a králi. Disertační projekt "Homo deformis". Fascinace deformovanou podobou lidského těla v zemích Koruny české ve středoevropském kontextu mezi léty 1526-1620 si klade za cíl prozkoumat, jak bylo vyobrazení "homo deformis" představeno ve výtvarném umění v Českém království v kontextu Svaté říše římské národa německého v letech 1526 až 1620. Tato disertační práce studuje jednotlivé příklady lidské monstrozity, které se objevují v nejrůznějších formách ztvárnění: portrétech, alegoriích, vědeckých ilustracích a novinových letácích. Zkoumá podobizny abnormálně tělesně postižených a zaměřuje se na jejich symbolický význam a estetickou interpretaci. Věnuje se otázkám vnímání abnormálně tělesně postižených v 16. století a shrnuje znalosti o jednotlivých osobách. Ukazuje, jak raně novověká česká společnost reagovala na vzhled abnormálně postižených a do jaké sociální kategorie je zařazovala. Projekt studuje důvody umělecké motivace pro vytváření...
Kvalita partnerského vztahu rodičů dětí s tělesným /kombinovaným postižením
Skalická, Adéla ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na kvalitu partnerského vztahu rodičů, kteří mají potomka s tělesným nebo kombinovaným postižením. Cílem práce je popsat, jaká je kvalita jejich vztahu, jakým obtížím rodiče čelí v běžném životě a jaké faktory jim naopak pomáhají vztah utužovat. Pro dosažení těchto cílů byl použit kvantitativní výzkum, konkrétně metoda dotazníku s uzavřenými, polootevřenými a otevřenými otázkami. Dotazník sloužil ke sběru dat od rodičů dětí s tělesným nebo kombinovaným postižením a od jejich partnerů. Shrnutí výsledků naznačuje, že dítě s tělesným nebo kombinovaným postižením může mít významný vliv na partnerský vztah rodičů. Nelze však jednoznačně říct, zda tento vliv působí pozitivně či negativně. Některé vztahy tato komplikovaná životní situace navždy ukončí, jiné naopak posílí a vytvoří mezi partnery nezlomné pouto. Zjištěnými výsledky je zřejmé, že různorodé rodiny s dětmi s postižením mají spoustu specifických a unikátních starostí. Ukazuje se však, že některé obtíže jsou velmi podobné. Tato bakalářská práce poskytuje ucelený pohled na kvalitu partnerského vztahu rodičů dětí s tělesným nebo kombinovaným postižením. Její výsledky mohou přispět k lepšímu porozumění této specifické skupiny rodičů a poskytnout podklady pro podporu a intervence v oblasti partnerských vztahů v...
Volnočasová aktivita tělesně a mentálně postižených, plavání SK Kapři Jindřichův Hradec
MÁCHOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá volnočasovou aktivitou tělesně a mentálně postižených. Představuje jindřichohradecký sportovní klub, který se věnuje dětem a dospělým s handicapem nejen v oblasti plavání. Teoreticky popisuje základní rozdělení tělesných a mentálních postižení, volného času, volnočasové aktivity a historii plavání ve světě i Čechách. Zabývá se vlivem volnočasové aktivity na zdravé i handicapované jedince.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 160 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.