Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra na SŠ
Huppertová, Anna
V bakalářské práci je zpracováno téma vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra na střední odborné škole. Cílem teoretické části bakalářské práce je definovat a vymezit pojem poruchy autistického spektra (PAS) a poskytnout popis etiologie, klasifikace, symptomatologie a typických projevů tohoto postižení. Dále bude v práci zmíněna výchova a vzdělávání žáků s PAS, včetně rodinné výchovy a definice pojmů inkluze a integrace. Bude zahrnut popis individuálního vzdělávacího plánu, role asistenta pedagoga a dalších podpůrných opatření včetně vzdělávacích programů pro žáky s PAS. K dosažení těchto cílů byly použity odborné literární a internetové zdroje, legislativa, zákony, které byly analyzovány a syntetizovány. Cílem praktické části je zjistit, jaké názory zaujímají rodiče ke vzdělávání je-jich dětí s poruchou autistického spektra a jaké případné zkušenosti se vzdělává-ním jejich dítěte mají. Budou zjišťovány názory na diagnostiku dítěte, její specifika, proces vzdělávání, vzdělávací programy pro žáky s poruchou autistického spektra a proces integrace. Provedena byla deskriptivní statistická analýza dotazníkových dat, respondenty byly rodiče dětí s poruchou autistického spektra.
Komparace legislativních a koncepčních dokumentů České republiky, Francie a provincie Québec se zaměřením na vzdělávání žáků se speciálními potřebami
BOURRIEZ, Edita
Cílem bakalářské práce je provést na podkladě legislativních a koncepčních dokumentů popis a komparaci vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice, Francii a Québecu. V souladu s formulovaným cílem jsou analyzovány a komparovány legislativní dokumenty jednotlivých zemí, týkající se inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Následně jsou formulovány dílčí cíle: komparace vzdělávání žáků se speciálně vzdělávacími potřebami a porovnání vzdělání, kompetencí a práce asistenta pedagoga. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V prvním bloku teoretické části jsou představeny vzdělávací systémy jednotlivých zemí. Druhý blok se věnuje popisu vzdělávání žáků a studentů se speciálně vzdělávacími potřebami, tak jak jsou v jednotlivých zemích legislativně vymezeny. Praktická část se zaměřuje na analýzu a komparaci jednotlivých subjektů. Jádrem praktické části je konkrétní porovnání možností podpory inkluzivního vzdělávání v jednotlivých zemích. K naplnění výše uvedených cílů je zvolena kvalitativní strategie, použitou technikou sběru dat je komparativní analýza. Sekundárně je využito polostrukturovaného rozhovoru a pozorování. Práce může být přínosem pro studenty pedagogicky zaměřených programů i pro pedagogickou veřejnost. Výsledky bakalářské práce mohou v aplikační rovině sloužit jako inspirativní podklady pro tvorbu inovací ve vzdělávání žáků a studentů se speciálně vzdělávacími potřebami v ČR. Z výsledků komparace vyplynula rozdílnost v přístupu ke vzdělávání žáků se speciálními potřebami. Termíny integrace/inkluze částečně splývají, prolínají se. Při praktické aplikaci má inkluzivní vzdělávání v jednotlivých zemích odlišnou interpretaci. Z porovnání postavení a vzdělávání asistentů pedagoga vyplynuly rozdíly, zejména v rovině náplně práce a osobních kompetencích.
Inkluze očima pedagogů 1.stupně ZŠ a asistentů pedagoga
POČTOVÁ, Nikola
Tato diplomová práce se zabývá postoji pedagogů a asistentů pedagoga působících na 1. stupni základních škol k inkluzivnímu vzdělávání. Věnuje se tomu, jaké názory mají pedagogové a asistenti pedagoga na zařazení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných základních škol, zda si přijdou dostatečně připraveni na práci s těmito žáky, jak hodnotí vzájemnou spolupráci, či jak se k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami dle jejich názoru chovají spolužáci. Práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část představuje pojmy inkluze, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, klima třídy a pojednává též o požadavcích na práci pedagoga a asistenta pedagoga v inkluzivní škole a o jejich vzájemné spolupráci. Praktická část pak představuje výzkum ve smíšeném designu, tedy kvantitativní výzkum formou dotazníků, doplněný o kvalitativní sondu v podobě hloubkových rozhovorů, které pomáhají zachytit, jak vybraní aktéři vnímají inkluzivní vzdělávání a vzájemnou spolupráci. Odpovědi pedagogů a asistentů pedagoga jsou následně porovnávány kvůli zjištění rozdílů v jejich vnímání inkluzivního vzdělávání.
Vzdělávání žáků s poruchami autistického spektra na 2. stupni základní školy
MALÍŘSKÁ, Eva
Tato diplomová práce se zabývá problematikou vzdělávání žáků sporuchami autistického spektra na 2. stupni základní školy. Diplomová práce je rozdělena na dvě části. První částí je teoretická část, ve které je na základě odborné literatury zpracována problematika poruch autistického spektra, jejich historie, dělení a diagnostika. Dále je zde charakterizováno inkluzivní vzdělávání žáka. V praktické části je provedeno výzkumné šetření, jehož cílem bylo zjistit, jak jsou vzděláváni žáci s poruchami autistického spektra na 2. stupni základní školy. Výzkumné šetření a jeho cíl byl sledován za pomoci metod pozorování, rozhovorů a analýzy dokumentu.Pomocí těchto metod byl zjištěn aktuální stav vzdělávání těchto žáků na 2. stupni základní školy.
Analýza edukace dítěte se zrakovým postižením v mateřské škole
Ferklová, Michaela ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Analýza edukace dítěte se zrakovým postižením v mateřské škole" analyzuje vývoj dítěte se zrakovým znevýhodněním v rámci předškolního zařízení běžného typu a průběh jeho vzdělávání. Cílem bakalářské práce je seznámit s podpůrnými opatřeními, které umožňují vzdělávání dětí se zrakovým postižením v mateřské škole a analyzovat jejich provedení v praxi běžné mateřské školy. K tomu dochází přímou práci s dítětem, jeho pozorováním a rozhovory s ním a dále rozhovory s matkou dítěte a speciální pedagožkou ze speciálně pedagogického centra, které dítě navštěvuje. Analýza odborné literatury pak poskytuje teoretickou oporu v podobě popisu vývoje intaktního dítěte v předškolním věku a dítěte se zrakovým postižením ve stejném věkovém úseku. Poslední teoretickou částí je popis a rozbor podpůrných opatření pro děti a žáky se zrakovým postižením podle Katalogu podpůrných opatření. Kapitoly o vývoji dítěte se zrakovým postižením a o podpůrných opatřeních jsou dále prokládány texty z praxe, na kterých jsou poznatky ukázány. Analýza těchto praktických částí pak vedla k doporučením pro speciálně pedagogickou teorii a praxi. Ta se týkají spolupráce asistenta pedagoga se speciálně pedagogickým centrem, dalšího vzdělávání asistentů a jednotného přístupu pedagogických pracovníků, kteří na dítě...
Role asistenta pedagoga ve vzdělávání žáků se sluchovým postižením
Tejmlová, Dominika ; Hradilová, Tereza (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce se zabývá pracovní náplní asistenta pedagoga při vzdělávání žáků se sluchovým postižením na běžné základní škole. Práce se dále zaměřuje na to, jak se asistenti orientují v surdopedické problematice a v problematice podpůrných opatření. Dále bylo velmi podstatné zjistit, zda se při práci asistenta pedagoga se žákem se sluchovým postižením objevují nějaké problematické aspekty. Výzkumné šetření bakalářské práce bylo provedeno kvalitativní formou. Jako metoda sběru dat byl použit polostrukturovaný rozhovor. Tyto rozhovory byly vedeny se čtyřmi informanty, tedy se čtyřmi asistenty pedagoga, kteří poskytují podporu žákům se sluchovým postižením na běžné základní škole. Rozhovory byly nahrávány a přepsány na doslovný transkript, který byl pro účely výzkumného šetření otevřeně kódován. Výzkumné šetření práce mělo poukázat na praktické aspekty práce asistenta pedagoga u těchto žáků a na možné problematické oblasti tohoto působení. Výsledky výzkumného šetření ukázaly, že mezi problematické oblasti můžeme zařadit distanční výuku a následné nošení ochranných pomůcek během obnovené prezenční výuky. Oba tyto problémy byly způsobeny pandemií nemoci Covid-19. Dále výsledky poukázaly na to, že subjektivní znalost problematiky surdopedie je u informantů velmi různorodá. V otázce poskytování a...
Styly učení a jejich efektivita u žáků s SPU
Nyklíčková, Zdeňka ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Diplomová práce se věnuje stylům učení a jejich efektivitě u žáků se specifickými poruchami učení. Teoretická část popisuje problematiku specifických poruch učení, současnou legislativu a možnosti péče o žáky se specifickými poruchami učení ve školském poradenském zařízení, styly učení, učební návyky u žáků se specifickými poruchami učení a základní diagnostiku stylů učení. Praktická část se věnuje výzkumnému šetření a zahrnuje kvantitativní výzkum, který se zaměřuje na odhalení převažujícího stylu učení na druhém stupni základní školy u žáků s poruchami učení a jeho porovnání s běžnou populací žáků. Práce odpovídá i na otázky, co žákům s poruchami učení při učení nejvíce pomáhá, co je při učení ruší, a tato zjištění porovnává s žáky bez obtíží. Z výsledků provedeného šetření vyplynulo, že u žáků se specifickými poruchami učení zapojených do výzkumu převládá auditivní styl učení. Mezi převažujícími styly učení nebyl u žáků s poruchami učení a žáky bez těchto poruch zjištěn žádný rozdíl.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.