Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 421 záznamů.  začátekpředchozí284 - 293dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Genderově citlivé rodičovství
Vrbová, Lenka ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Kiczková, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu genderově citlivého rodičovství, tedy rodičům, kteří se rozhodli svoje děti vychovávat genderově citlivě. V teoretické části představuje teorie genderové socializace a nabývání genderové identity, dále pak socializaci v rodině a v součinnosti s ní jednotlivé socializační činitele. Na tato témata se snaží pohlížet skrz možnosti genderově citlivé výchovy. Práce se také věnuje dosavadním přístupům a výzkumům ohledně genderově citlivé výchovy. Výzkum diplomové práce je založen na kvalitativní analýze rozhovorů s rodiči, kteří se snaží řešit genderově citlivý přístup ve výchově. Analýza zjišťuje, jak tito rodiče chápou genderově citlivou výchovu, jak ji naplňují, jaké strategie vytvářejí, do jakých situacích se v souvislosti s ní dostávají a na jaké překážky narážejí. Cílem práce je zprostředkovat žitou zkušenost lidí, kteří se pokoušejí své děti vychovávat genderově citlivě, a přispět tak k možnostem, jak umožnit dětem svobodnější vývoj.
Analýza programů primární prevence v libereckém kraji
Tkáčová, Drahuše ; Poláčková, Věra (vedoucí práce) ; Šlechtová, Anna (oponent)
Tématem mé diplomové práce byla analýza programů primární prevence v Libereckém kraji. Teoretická část práce se zabývá vymezením základních pojmů souvisejících s vývojem sociálně patologických jevů a rizikového chování u dětí a mládeže. Dále se věnuje systému prevence se zaměřením na primární prevenci rizikového chování. Důležitou částí je téma primární prevence jako součást výchovy. Teoretická část mé práce je zakončena kapitolou zabývající se procesem komunitního plánování obcí. V praktické části je formou empirického šetření analyzována situace v oblasti primární prevence na základních školách, zjišťovány jsou informace o počtu poskytovatelů a programů primární prevence. Důležitým výstupem jsou také potřeby a postoje obcí v regionu.
Měření užívání alkoholu u mladistvých a jeho příčiny
Rössler, Jan ; Buchtík, Martin (vedoucí práce) ; Kotík, Michal (oponent)
Bakalářská práce "Měření požívání alkoholu u mladistvých a jeho příčiny" pojednává o tvorbě metodologického nástroje, který bude spolehlivě a kvalitně měřit rizikové a škodlivé chování mladistvých, jehož se dopouštějí v průběhu konzumace alkoholických nápojů, a zároveň poukazovat na příčiny tohoto chování. Toho je docíleno syntézou teoretických zdrojů, zabývajících se problematikou zneužívání alkoholických nápojů u mladistvých a faktorů, které takovéto chování ovlivňují, předcházejí mu, popř. ho stimulují. Dále je využito zahraničních výzkumů, které byly provedeny na obdobná témata a jejichž výsledky jsou zapracovány do této práce, a staví na nich v dílčích socializačních částech či dimenzích. Nakonec je práce také inspirována zahraničními metodologickými nástroji, které vznikly s konkrétním cílem měřit chování spojené s konzumací alkoholu a umožnit tak respondentovi sebereflexi. Vytvořený metodologický nástroj je testován nejdříve pilotáží a pilotními rozhovory s respondenty, následně pilotní sondou provedenou na větším vzorku cílové populace, a díky nim je dále upraven z hlediska reliability a validity do konečné podoby, která by již měla být plně využitelná v praktickém výzkumném šetření a vypovídat o konkrétních socializačních příčinách, které ovlivňují či daly vzniknout takovému typu chování.
Využití dramaterapie u jedince s mentálním postižením
Filipková, Žaneta ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce se zaobírá v první teoretické části mentální retardací, jejím vymezením, klasifikací a etiologií. Zdůrazňuje význam výchovy u dítěte s lehkým mentálním znevýhodněním v mladším školním věku, kterou lze uplatňovat ve formě terapeuticko- formativních intervencí. V druhé teoretické části se věnuje poznatkům z oboru dramaterapie spadající do terapeuticko-formativních přístupů, které jsou známy pod pojmem expresivní terapie. Poukazuje na možnosti aplikovatelnosti dramaterapeutických technik a cvičení v problematice týkající se dětí s lehkým mentálním znevýhodněním. Třetí část se zaměřuje na návrh dramaterapeutického programu pro děti s lehkou mentální retardací, jehož přínosem je rozvoj verbální a neverbální komunikace. Jedná se o prezentaci deseti lekcí dramaterapeutického programu zaměřeného na prevenci v oblasti komunikace.
Důvody vstupu jedinců do fitness centra
Hrubeš, Jakub ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Engelthalerová, Zdeňka (oponent)
Hlavním tématem této práce je zjištění důvodu vstupu jedinců do fitness centra. První část práce je věnována stručné historii fitness a fitness center, dále je zde rozvíjena problematika samotných důvodů, které ke vstupu do fitness centra jedince vedou a vymezení základních pojmů s tím spojených. Nakonec je uveden systém základních metod a zařízení, které slouží jako prostředek k diagnostice před vstupem jedince do procesu fitness. Druhá část se pak již týká samotného zjišťování důvodů vstupu jedinců do fitness center pomocí výzkumu.
Pedagogický projekt a jeho uplatnění při osobnostním a sociálním rozvoji dětí v mateřské škole
Leškaničová, Lenka ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Práce se zabývá dítětem v předškolním věku a zvláště možností podpořit jeho osobnostní a sociální rozvoj prostřednictvím pedagogického projektu v předškolním vzdělávání. V první, teoretické části, pojednává o socializačních procesech, které se rozšiřují nástupem dítěte do mateřské školy. V návaznosti na jejich význam v pedagogické praxi, ve vazbě na současné osobnostní pojetí práce v mateřské škole a komplexní integrovaný přístup v preprimárnímu vzdělávání, se zabývá výchovně vzdělávacími procesy v mateřské škole. Zvláště rozvádí možnosti přinášející pedagogické projektování. Ve druhé, praktické části, zkoumá v pedagogické realitě pomocí metody pozorování a dotazníku osobnostní projevy dětí v sociální interakci a jejich vzájemné vztahy. Především prověřuje přínos metody pedagogického projektování pro možnost intencionálního působení na osobnostní a sociální rozvoj dítěte v mateřské škole. KLÍČOVÁ SLOVA socializace, osobnost předškolního dítěte, mateřská škola, předškolní vzdělávání, osobnostní model předškolního vzdělávání, učitelka mateřské školy, pedagogický projekt
Problém smyslu v pedagogicko psychologických souvislostech
Čermáková, Markéta ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Cílem této práce je popsat pedagogické a psychologické aspekty procesu hledání smyslu života a identifikovat možné příčiny životní krize či ztráty. Práce také podává nástin možností, jaké má pedagogika v oblasti hledání a upevňování životního smyslu. Analyzovaná témata jsou charakteristická přesahem do každodenního života, a proto je žádoucí, aby bylo téma zpracováváno nejen v rovině psychologické a filizofické, ale také v rovině pedagogické teorie i praxe. V jednotlivých kapitolách je téma práce nahlíženo v kontextu subtémat jako transformace rodinných struktur, mediální výchova, volný čas.
Nízkoprahové kluby jako nástroj začleňování rizikové mládeže
Mikšovská, Kateřina ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Kalvas, František (oponent)
Bakalářská práce se zabývá nízkoprahovým klubem jako nástrojem k začlenění rizikové mládeže do společnosti. Autorka vymezuje termín mládež a riziková mládež, zabývá se socializací mládeže do společnosti a také romskou mládeží jako specifickou skupinou ve společnosti se specifickými nároky. Dále se autorka zabývá historií nízkoprahových klubů v České republice, zkušenostmi ze zahraničí, principem nízkoprahovosti a také legislativním ukotvením v systému sociálních služeb. V praktické části autorka popisuje shody a rozdíly v názorech na fungování nízkoprahových klubů mezi klienty a pracovníky ve dvou nízkoprahových klubech. Hlavní rozdíly se ukázaly díky etnickým odlišnostem cílové skupiny klubů. V jednom z klubů se vyskytují pouze Romové. Jedním z rozdílů byly oblíbené činnosti klientů v klubu. Pro Romskou mládež to byl zejména tanec, hra na nástroje a také doučování. Pro většinovou mládež pak čas strávený na počítači. Stejně tak hlavní důvod, proč mládež klub navštěvuje, bylo pro Romy doučování. Pro zástupce většinové populace to byla nuda. Pracovníci se lišili v názorech na hlavní cíle klubu. V jednom z klubů chtějí pracovníci pomáhat dětem začlenit se do společnosti a také se vyhýbat rizikovým situacím. Pracovníci, kteří se starají o Romskou mládež, zmiňují hlavně poskytování bezpečného prostoru svým...
Děti, rodiče a jejich povědomí o bezpečném a legálním užívání obsahu internetu
Danešová, Markéta ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Šťastná, Lucie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá otázkou, zda mají rodiče a jejich děti povědomí o bezpečném a legálním užívání obsahu internetu. První část tvoří teoretický základ práce. Je zde přiblížena primární i sekundární socializace jako proces utváření osobnosti jedince, vzájemná komunikace, preventivní opatření ve smyslu rodičovské kontroly a bezpečnostního softwaru a následně jsou popsány možnosti a rizika internetu. Ve zkratce představuje projekty, které dětem, rodičům a pedagogům nabízejí informace o informačních a komunikačních technologiích, a snaží se předcházet a snižovat možná rizika spojená s jejich užíváním. Druhá, empirická část je postavena na částečně standardizovaných hloubkových rozhovorech, které byly provedeny v osmi rodinách. Práce naproti sobě staví výpovědi dětí ve věku 11-13 let a výpovědi rodičů. Zkoumá, zda jsou si rodiče a děti vědomi rizik spojených s užíváním internetu, zda je považují za reálná a zda jsou schopni je případně minimalizovat. Dále zjišťuje, kde a kolik času děti na internetu tráví, jaké stránky navštěvují a zda mají v rámci rodiny daná pravidla. Empirická část je doplněna srovnáním s výzkumem "EU Kids Online", který byl v letech 2009 - 2011 pořádán ve 25 zemích Evropy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 421 záznamů.   začátekpředchozí284 - 293dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.