Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 604 záznamů.  začátekpředchozí398 - 407dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Vliv prvků synchronizovaného plavání na techniku vybraných plaveckých způsobů
Široký, Michal ; Peslová, Eva (vedoucí práce) ; Břečková, Gabriela (oponent)
Název: Vliv prvků synchronizovaného plavání na techniku vybraných plaveckých způsobů Cíle: Cílem práce je posoudit vliv prvků synchronizovaného plavání na zdokonalení techniky plaveckých způsobů. Metody: Výsledky byly zjištěny zúčastněným neutajeným pozorováním a následným škálováním na ordinální stupnici od 1 do 5. Výsledky: Výsledky práce ukazují, že vliv prvků synchronizovaného plavání na zdokonalení techniky vybraných plaveckých způsobů je statisticky významný a zlepší celkovou techniku vybraných plaveckých způsobů. Klíčová slova: synchronizované plavání, technika plaveckých způsobů, didaktika plavání, mladší školní věk
Rozvoj bruslařských dovedností u věkové kategorie U-10
Dvořák, Luboš ; Arnošt, Pavel (vedoucí práce) ; Vojta, Zdeněk (oponent)
Název práce: Rozvoj bruslařských dovedností u věkové kategorie U - 10 Cíle: Hlavním cílem bakalářské práce je uvést systematiku bruslení v ledním hokeji, popsat metodiku nácviku jednotlivých dovedností a vytvořit zásobník cviků na jejich rozvoj. Metody: Práce byla sepsána především rešeršním způsobem metodou vyhledávání na základě informací z dostupné odborné literatury, elektronických zdrojů a článků českého i zahraničního původu. Klíčová slova: Lední hokej, bruslení, průpravná cvičení, mladší školní věk, metodika nácviku bruslení, didaktika sportovních her
Logopedická intervence u dětí v mladším školnílm věku s kochleárním implantátem
Lomberská, Ivana ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou logopedické intervence u dětí v mladším školním věku s kochleárním implantátem. Teoretická část práce shrnuje obecné poznatky o sluchovém postižení a možnostech jeho kompenzace, jednotlivých typech kochleárních implantátů a zvláště pak o specifikách a metodice následné logopedické intervence. Praktická část sestává z interpretace výsledků výzkumného šetření realizovaného prostřednictvím dotazníků, které se zabývá současnou situací logopedické intervence u dětí v mladším školním věku s kochleárním implantátem, se zvláštním zaměřením na poimplantační rehabilitaci a její komplexnost. Výstupy výzkumného šetření prokázaly komplexnost logopedické intervence pouze v rámci některých pracovišť a také poukázaly na to, že realizace logopedické intervence je velmi individuální a závislá na konkrétní situaci a komunikačních a osobnostních vlastnostech jednotlivých implantovaných dětí. KLÍČOVÁ SLOVA Sluchové postižení, kochleární implantát, kochleární implantace, dítě s kochleárním implantátem, mladší školní věk, rehabilitace, sluchový a řečový rozvoj, logopedická intervence.
Problematika výběru sportu u dětí mladšího školního věku
Baltaretu, Lucián ; Slepičková, Irena (vedoucí práce) ; Popelka, Jakub (oponent)
Název: Problematika výběru sportu u dětí mladšího školního věku Cíle: Hlavním cílem této práce je zjistit možnosti dětí mladšího školního věku se seznámit se sportem a zjistit, jaké mají možnost sportovního vyžití, rovněž je pak hlavním cílem zjistit jakým způsobem si děti sami, nebo s jejich rodiči vybírají sportovní kroužky, sportovní oddíly či sportovní kluby. Metody: Při práci s dětmi jsem využil metody skupinového interview, která patří k metodám kvalitativního výzkumu. Dále jsem pro získání informací od rodičů dětí mladšího školního věku postupoval dotazníkovým šetřením, které patří mezi metody kvantitativního výzkumu, kam rovněž patří metoda desk research, kterou jsem využil při zjišťování možností nabídky seznámení se sportem. Práce je tedy kombinací kvalitativního s kvantitativního výzkumu. Výsledky: Zjistil jsem, že děti mladšího školního věku nejraději tráví svůj volný čas aktivně venku v rámci některé z pohybových aktivit. Většina dětí má možnost k těmto aktivitám využívat veřejně přístupná hřiště v okolí bydliště. Bohužel musím konstatovat, že přehled a znalost široké škály sportovních odvětví a sportovních disciplín je zejména na začátku období mladšího školního věku na velmi špatné úrovni. Je to dáno zejména nabídkou sportovních kroužků ve školách, které se zaměřují na populární...
Volná kresba dětí raně školního věku
Machová, Natálie ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá volnou kresbu dětí mladšího školního věku, především z hlediska motivů a témat kreseb, dále pak pojetí, frekvenci a oblibu spontánní kresby. Bylo vybráno 10 zástupců této generace, kteří navštěvují 2. třídu základní školy. Na základě nakreslených obrázků, jež děti kreslily mimo školu, a následně provedených rozhovorů s dětmi, kterých jsem se dotazovala na konkrétní výtvarné projevy, detaily kreslení a dílčí informace týkající se kresby. Byla tak posouzena a zmapována situace volné kresby dětí raně školního věku. Při analýze vybraných kreseb se zaměřuji především na kategorie jednotlivých témat, které vzešly z vytvořených obrázků, výskyt konkrétních motivů a jejich procentuální zastoupení jak u všech dětí, tak s ohledem na pohlaví. V práci je naznačena také skutečnost, do jaké míry se v kresbách odráží současná doba moderních technologií. Ukázalo se, že respondenti ve svých výtvorech nejčastěji zobrazují přírodní motivy, zejména pak zvířata. Výsledky dále ukazují, že frekvence a atraktivita kresby dětí mladšího školního věku je navzdory nástupu do školy a moderní době poměrně vysoká. KLÍČOVÁ SLOVA Volná kresba, mladší školní věk, motivy a témata kresby
Některé aspekty magického myšlení u dětí mladšího školního věku
Tanzerová, Adéla ; Doubek, David (vedoucí práce) ; Klusák, Miroslav (oponent)
Anotace: Předmětem této bakalářské práce je magické myšlení u dětí mladšího školního věku. V teoretické části je pojem magické myšlení vymezen z pohledu vývojové psychologie a kulturní antropologie, dále je představeno pojetí magického myšlení Jeanem Piagetem, které je pro tuto práci klíčové. Hlavním úkolem výzkumu je na základě vlastního empirického materiálu zjistit, jestli se u dětí mladšího školního věku vyskytují některé aspekty magického myšlení. V této práci je magické myšlení (svět dětí) stavěno do kontrastu s myšlením realistickým (svět dospělých). Pozornost je také věnována myšlení analogickému. Data byla získána metodami zúčastněného pozorování a polostrukturovaných rozhovorů se žáky první třídy. Zjištění z tohoto výzkumu jsou komparována s Piagetvými poznatky. Výsledkem práce je charakterizace myšlení žáků první třídy, kategorizování a definování použitých principů myšlení, popsání aspektů magického, realistického a analogického myšlení. Klíčová slova: magické myšlení, mladší školní věk, etnografie, dětské koncepce světa
Self-efficacy v matematice u žáků a žákyň prvního stupně ZŠ
Vozková, Anna ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Pavelková, Isabella (oponent)
Self-efficacy významně ovlivňuje fungování jedince, je to nejenom přesvědčení o jeho vlastních schopnostech ale také o tom, jakých výkonů s nimi může dosáhnout. Tato bakalářská práce se zabývá specifickou oblastí self-efficacy v matematice, ale také dalšími proměnnými spojenými s matematikou. V teoretické části jsou nejprve shrnuta základní teoretická východiska self-efficacy především tak jak je uvádí autor tohoto konceptu Albert Bandura. Další části se věnují akademické self-efficacy a self- efficacy v matematice a také rozdílům v matematických výkonech a v postojích k matematice mezi chlapci a dívkami. Empirická část popisuje uskutečněný výzkum, jehož cílem bylo zjistit míru matematické self-efficacy a případné rozdíly v ní mezi žáky a žákyněmi 4. ročníku ZŠ. Dále se zaměřil i na vztah matematické self-efficacy k dalším proměnným (k matematickému výkonu, známce z matematiky, identifikaci s matematikou) a také na to zda je možné najít genderové rozdíly v těchto a jiných proměnných. Ve výzkumu byly jako metody použity dva dotazníky a matematický test. Výsledky výzkumu naznačují, že ve 4. ročníku ZŠ nejsou mezi žáky a žákyněmi rozdíly v matematické self- efficacy stejně jako v dalších proměnných, rozdíly v některých položkách obou dotazníků však naznačují, že chlapci by mohli mít pozitivnější postoj k...
Dramatická výchova v počátcích školní docházky
Procházková, Veronika ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na dramatickou výchovu v počátcích školní docházky. Teoretická část objasňuje základní pojmy jako dramatická výchova, cíle dramatické výchovy, metody a techniky, osobnost učitele dramatické výchovy. V praktické části uvádím plán dramatické lekce. Empirická část zkoumá, zda-li může dramatická výchova ovlivnit klima třídy, soudržnost kolektivu či zda může odhalit potíže v sociálním kontaktu. Metodami výzkumu jsou pozorování, rozhovor a dotazníkové šetření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 604 záznamů.   začátekpředchozí398 - 407dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.