Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Webová aplikace pro vyhledávání panoramat
Pospíšil, Miroslav ; Čadík, Martin (oponent) ; Brejcha, Jan (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvořit webový front-end, který umožňuje lokalizaci místa na fotografii v horách. Fotografie pro lokalizaci mohou být do aplikace nahrány přímo, nebo mohou být použity fotografie z webové služby Flickr. Služba Flickr je integrována v aplikaci pomocí Flickr API. Pro lokalizaci vybrané fotografie je využito horizontu hor. Pro jeho poloautomatickou detekci s asistencí uživatele je implementováno speciální uživatelské rozhraní s využitím segmentačního algoritmu GrabCut. Lokalizaci zajišťuje serverový back-end, se kterým je navrhovaná aplikace integrována. Výsledky lokalizace pro detekovaný horizont jsou webovou aplikací vizualizovány ve formě zarovnaných křivek horizontu s jejich pozicí zobrazenou pomocí Google Maps API. Výsledná, plně funkční aplikace byla testována moderovaným testem s uživateli. V tomto testování si aplikace vedla velmi dobře. I přes nedostatky, které test identifikoval, je aplikace snadno použitelná.
Horizon and Alterity in Husserl
Lünser, Julian Alexander ; Novotný, Karel (vedoucí práce) ; Brudzinska, Jagna (oponent)
Julian Lünser Master-Arbeit Master Erasmus Mundus: Europhilosophie Karls-Universität Prag 05. Mai 2023 Zusammenfassung Horizont und Alterität bei Husserl Die Problematik der Alterität ist bei Husserl, anders als bei späteren Phänomenologen, nicht frontal thematisiert worden. Nichtsdestotrotz, so lautet die These dieser Master-Arbeit, ist es möglich, eine implizite Konzeption der Alterität bei Husserl auszumachen. Diese Konzeption zeigt sich in einer genaueren Analyse des Husserlschen Horizontbegriffs, der in einer ambivalenten Beziehung zur Alterität steht: Einerseits verweist die Horizontstruktur auf einen nicht gegebenen Überschuss, und eröffnet so die Alterität; andererseits wird dieser Überschuss immer schon, zumindest minimal, vorgezeichnet und entzieht der Alterität somit seine Andersartigkeit. Diese ambivalente Beziehung wird im Laufe der Arbeit auf verschiedenen Ebenen beschrieben. Dadurch lässt sich insbesondere zwischen der Alterität des unmittelbar Erscheinenden, etwa Dingen oder dem eigenen Selbst, und der Alterität des mittelbar Erscheinenden, etwa der anderen Person, unterscheiden. Während die Horizonte des unmittelbar Erscheinenden direkt expliziert und somit geprüft werden können, ist diese Möglichkeit für die Apperzeption des mittelbar Erscheinenden nicht gegeben. Außerdem wird die...
Kousek nebe
Schulz, Jan ; Dvořák, Filip (oponent) ; Chamonikolasová, Kaliopi (vedoucí práce)
Bakalářská práce Kousek nebe se věnuje tématu námahy vykonávané za účelem dosažení iluzorního cíle. Prostor primární touhy v práci zobrazuji prostřednictvím ultramarínových krajin s kopci. Jediné, co člověk v této krajině má, je zvídavost, která ho neustále nutí jít vpřed a snažit se nabýt nových zkušeností, které jsou pro náš život nesmírně vzácné.
Hranice a vztah k jejímu okolí
Linhart, Tomáš ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Linhart, T: Hranice a vztah k jejímu okolí. [Diplomová práce] Praha 2015 Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 71 s. (Přílohy na CD: 2 obrazové přílohy). Diplomovou práci charakterizuje teoretická úvahová studie na pozadí vlastní výtvarné práce. Text interpretuje hranici jako obzor, který se vyjevuje a mizí. Představuje vlastní výtvarné uchopení tématu v souvislostech s vybranými tendencemi ve výtvarném umění. Autor se snaží vymezit hranice umění a výtvarné výchovy jako podklad vlastních pedagogických východisek. Uvádí, které teoretické rámce se podílejí na formování jeho profesního vymezení. V didaktické části si všímá vybraných situací z realizovaného vyučování a reflektuje je ve světle dalších pedagogických zkušeností autora. Výsledkem a přínosem práce jsou popis a interpretace vybraných situací z praxe začínajícího učitele a učební celek prověřený praxí určený pro studenty gymnázií.
Tělo a jeho manifestace
Havlanová, Michaela ; Hogenová, Anna (vedoucí práce) ; Hauser, Michael (oponent)
Resumé (Čj) Klíčová slova: Tělo, sóma, sarx, péxis, horizont, aisthésis, tělesné schéma, body art, tělesné modifikace. Tato práce se zabývá tělem a jeho estetickou manifestací. Tělo je zde uchopeno několika způsoby. V první řadě je vymezeno filosoficky za pomoci pojmů sóma, sarx, péxis, horizont, tělesné schéma, pohyb a aisthésis. Následně je uchopeno jako antropologický objekt, se kterým se dá pracovat, je možné ho zdobit a nějakým způsobem manifestovat. Tato část je pro práci stěžejní. Jsou v ní popsány metody a techniky zdobení těla, fenomén suspension a jejich historie. K této části se váže také výzkum, který má za cíl objasnit motivaci pro extrémní modifikování sebe sama, nastínit pozadí suspension a podniknout sondáž do pojetí těla extrémně modifikovaných jedinců. V poslední části je na tělo nahlíženo z hlediska psychologie. Popsán je vývoj vztahu jedince k tělu a problémy, které pramení z patologického vývoje.
Obzory, horizonty ve výtvarném uvažování
Horáčková, Alena ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce) ; Hůla, Zdenek (oponent)
V první části práce Myslitelné interpretace horizontu, jež je psaná více vážným a argumentačním tónem, nazírám horizont v několika zastaveních, která vycházejí především z teorie výtvarného umění a filosofie a nesou se na vlně postmoderní metodologie ve stylu Umberta Eca. Didaktická část DP ukazuje možné využití horizontu jako námětu pro hodiny výtvarné výchovy, přičemž dva z těchto námětů byly realizovány na ZŠ Červený Vrch a jsou podrobněji rozvedeny. V závěru jsem se pokusila teoretický vstup do problému zhodnotit a ukázat některé přínosy pro mou tvorbu. Praktickou část diplomové práce představuje cyklus maleb a kreseb, které vznikly v posledních pěti letech a nesou v sobě poetický přístup k tématu horitontu jako linii, která někdy zřetelněji odděluje náš všední žitý svět a duchovno a někdy zas mizí za spletí "objektů", ve kterých je ovšem stále nějakým způsobem přítomna.
Filosofování a obec
Timingeriu, Filip ; Hogenová, Anna (vedoucí práce) ; Blažková, Miloslava (oponent)
Diplomová práce "Filosofování a obec" se zabývá vznikem polis a zrozením občana, jako specifických způsobů bytí světa a člověka, jejichž korelace je nejvíce patrná ve filosofii Platónově. Důrazem na Platónovo privilegování mluveného slova před psaným, ukazuje na možné zdroje pro filosofickou hermeneutiku. Porozuměním situaci, která vedla k rozpadu vzájemného vztahu mezi člověkem a světem, snaží se autor práce sdělit, že v Platónově myšlení zůstávají doposud nereflektované možnosti, které by mohly být současné době východisky. Záměrem práce je, nastíněním a rozvedením samotných předpokladů polis a myšlení, přispět k diskuzi nejen v oblasti politické filosofie a politologie.
Vlastnosti extrémní nabité černé díry v blízkosti horizontu
Hejda, Filip ; Krtouš, Pavel (vedoucí práce) ; Svítek, Otakar (oponent)
Je známo, že existuje limitní korespondence mezi určitou oblastí (obsahující horizont) extrémního případu Reissnerova-Nordströmova prostoročasu a Robinsonovým-Bertottiho prostoročasem. Jsou možná i různá zobecnění této blízkohorizontové limity. Cílem předkládané práce je rozebrat některé vlastnosti takových limitních přechodů. Zdůrazněno je jednak, jak se v limitě odráží globální struktura řešení, a za druhé, jaké vlastnosti prostoročasu umožňují, že se v limitě zachovávají fyzikální vzdálenosti. Kromě extrémního případu je studováno i zobecnění na subextrémní a hyperextrémní případ. Jako doplňující úloha je zformulována globální extrémní limita, což je přechod zobecněného (nesymetrického) konformního diagramu subextrémního případu na konformní diagram extrémního případu Reissnerova-Nordströmova řešení.
Fenomén bílé
Vítek, Petr ; KRÁLOVÁ, Andrea (vedoucí práce) ; SMOLÍK, Robert (oponent)
Tato diplomová práce popisuje fenomén bílé barvy z hlediska kulturního kontextu západního světa. Hlavním tématem je hledání bílé barvy ve výtvarném umění a bílá v divadle jako výrazový a výtvarný prostředek. Zabývám se funkcí této barvy v divadle z pohledu, ze kterého se může vzhledem k divadelní konvenci jevit zcela nedivadelní, a přesto je v současné době hojně používaná. Naopak v umění se bílá stala konvenční barvou pro galerijní prostor 20. století. V praktické části práce reflektuji dva divadelní projekty, na kterých jsem se podílel v divadle DISK jako scénograf. V projektech hledám leitmotiv bílé barvy a zdali se dá mluvit o motivu, který utváří můj výtvarný rukopis.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.