Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Systém pro pořizování a správu nových záběrů historických fotografií
Ryšavý, Tomáš ; Bobák, Petr (oponent) ; Čadík, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vytvořením systému pro správu historických fotografií a tvorbu jejich refotografií, tedy novodobých snímků focených ze stejného místa, jako byly foceny jejich historické předlohy. Totožné objekty jsou na historické fotografii a její refotografii přesně zarovnány. Tento systém se skládá z webové aplikace, jež je výstupem diplomové práce Martina Sikory a mobilní aplikace, jejíž základem je výstup bakalářské práce Adama Červenky. Cílem je rozšířit a publikovat webovou aplikaci, která umožňuje uživatelům přidat nebo vyhledat historické fotografie či jejich refotografie, případně využít editoru pro vytváření koláží. K webové aplikaci byla vytvořena mobilní aplikace, která rozšiřuje možnosti webové aplikace o možnost přímého vyfotografování refotografií z mobilního zařízení s využitím navigace ve scéně pomocí počítačového vidění a překrytí náhledu kamery historickou fotografií pro snazší pořízení refotografie.
Design and Implementation of Computer Game
Šulo, Samuel ; Munzar, Milan (oponent) ; Čadík, Martin (vedoucí práce)
The aim of this thesis is the design and implementation of a 2D horror platform game on a computer device. The implemented game consists of three levels and accompanies the player through horror elements created by visual and sound effects. The game is designed for future expansion. Several phase tests were performed on the finished game. Feedback is received from users in the form of completed questionnaires and subsequent evaluation of the results. Furthermore, the work briefly acquaints the reader with the history of games and the basics of working in the Unity game engine, in which the game itself is created.
Automatic Graphics Tool Selection Using Freehand Sketches
Harman, Richard ; Bobák, Petr (oponent) ; Čadík, Martin (vedoucí práce)
This thesis works on classifications of sketch representations of telestration tool. This classification is being developed for telestration application as part of the free-hand drawing section. After choosing the sketch representations, collecting data with specifically created application I created two datasets. First dataset was used to train a convolutional neural network to classify the sketches. Second dataset was used to train segmentation neural network to classify lines and ellipses in sketches. Both networks was then implemented into application to showcase their usage in real-time and experiment on their accuracy. This application also contains post-processing process to recreate the telestration tool representations from the sketches.
Návrh a implementace 2D hry v Unity
Dvořáček, Martin ; Munzar, Milan (oponent) ; Čadík, Martin (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit 2D rougelike platformovací hru se základním chováním nepřátel a skládáním úrovní z modulů. Hra má být celkem modifikovatelná a bude tvořena v herním enginu Unity.
Measuring the Thickness of Material Layers Removed from a Sample in an Electron Microscope
Kutálek, Jiří ; Hříbek, David (oponent) ; Čadík, Martin (vedoucí práce)
The motivation for this thesis arises from the aim of the Thermo Fisher Scientific company to develop a method for the measurement of thickness of material layers removed from a sample in an electron microscope. The primary goal of this work is to propose a more effective measurement method, from a practical point of view, compared to the existing ones. Besides, the secondary goal is finding a way to obtain a ground truth for the measurement, to be able to evaluate the proposed solution. This thesis introduces two new measurement methods, based on detecting a sample edge from images, and proposes an approach for obtaining the ground truth, lying in carving tiny circular features into the sample surface and detecting and counting their numbers in acquired images. I created three different datasets of images for evaluating the performance of the methods. The experimental results show that one of the proposed methods, the Top-Down FIB, measures consistent values, which are close to the expected average and performs slightly better than the state-of-the-art method, when compared to the ground truth. Moreover, the algorithm counting the circular features in image appears to be usable for obtaining the ground truth, as it produces more stable results than a ground truth created by manually annotating the data.
Kalibrace fluorescenčního optického mikroskopu s pomocí elektronového obrazu
Erlich, Lukáš ; Polášek, Tomáš (oponent) ; Čadík, Martin (vedoucí práce)
This master’s thesis deals with the topic of image correction in fluorescence optical microscopy using electron image as a template. The aim is to design methods to analyze observed distortions in investigated microscopic systems and propose techniques for their correction. The thesis also presents a calibration sample that is utilized within it. Additionally, the work provides an overview of some existing solutions for modeling and suppressing distortion.
Simulace a vizualizace sněhových a ledových struktur
Čech, Ondřej ; Polášek, Tomáš (oponent) ; Čadík, Martin (vedoucí práce)
Tématem práce je simulace vzniku ledových struktur kajícníků. Kajícníci jsou ledové struktury vznikající sublimací způsobenou koncentrací solární energie v prohlubních sněhu. Model vychází z matematického popisu M. D. Betterton. Hlavní přínos práce je rozšíření tohoto původně jednorozměrného modelu do trojrozměrného prostoru vrháním paprsku a výpočtem integrálu na základě metody Monte Carlo. Cílový program pracuje s 3D objekty typu Polygon File Format a je napsán v jazyce C++. Výsledek byl v rámci experimentů vyhodnocen na syntetických datech i na reálných datech vzniklých skenováním pole kajícníků v přírodě. Model prokázal schopnost tvořit struktury vizuálně podobné kajícníkům, ale na reálných datech ukázal problematické chování pocházející už z původního matematického modelu.
Tone Mapping Methods for High Dynamic Range Images
Bičanovský, Matúš ; Bobák, Petr (oponent) ; Čadík, Martin (vedoucí práce)
Realistic vizualization of images with high dynamic range is difficult problem. Process of converting image with high dynamic range to image with low dynamic range, called tone mapping, has many different methods and is subject of many thesis and scientific articles. In this bachelor thesis are explained basic principles of reprezentation of digital images and methods which are used in tone mapping. In next part of the thesis, three chosed and implemented methods are explained with summary and comparison of their results based on quality of final images.
Návrh a implementace závodní počítačové hry
Dvořák, Tomáš ; Polášek, Tomáš (oponent) ; Čadík, Martin (vedoucí práce)
Cílem práce je vytvořit závodní hru, pro obnovení zájmu o tento žánr. Hra je vyvíjena v Unity a je inspirovaná mnoha známými tituly. Nejvíce se podobá hře Trackmania. Hráč závodí na jedné předem vytvořené mapě a účel hry je dojet do cíle co nejrychleji, a tím porazit předem najeté časy. Celkově hráč může získat tato ocenění – žádné, bronzové, stříbrné, zlaté a platinové. Práce popisuje nejen implementaci hry, ale také testování a změny na základě této zpětné vazby.
Design and Implementation of 2D Video Game in Game Engine Godot
Kurtin, Tomáš ; Munzar, Milan (oponent) ; Čadík, Martin (vedoucí práce)
The goal of this thesis is to design and create new 2D game in game engine Godot. The work begins with design, which focuses on researching already existing games. From the knowledge gained, the set of the skills which the player would be able to use was created. In the next step, the world and the story happening in it were designed. Speed was chosen as a main mechanic, because of slow feeling games from the Metroidvania genre. Speed generates energy, which strengthens attacks and allows the player to use other abilities. The whole design was then implemented in Godot game engine, which is a game development environment. The implementation focuses on telling the story and on smoothness and fastness of movement.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.