Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,771 záznamů.  začátekpředchozí3229 - 3238dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.05 vteřin. 
Analýza systému vzdělávání ve společnosti ČEZ Měření s.r.o.
Pokorná, Pavlína ; Jarošová, Eva (vedoucí práce) ; Franková, Emilie (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou systému vzdělávání ve společnosti ČEZ Měření, s.r.o.. Cílem práce je zmapovat stav vzdělávání ve společnosti, nejdříve z pohledu organizace a poté porovnat s provedeným dotazníkovým šetření. Práce je rozdělena do třech částí. První je teoretická, kde jsou popsána základní teoretická východiska daného tématu. Poté následuje metodická část, kde je popsán způsob sběru dat, základní soubor nebo základní techniky sběru dat. Poslední část se pak věnuje analýze dokumentů a dotazníkovému šetření a následným shrnutím celého tématu.
Analýza vzdělávacích portálů pro oblast ICT profesí
Vrbka, Jan ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Benáčanová, Helena (oponent)
Práce se zabývá elektronickými vzdělávacími portály a jejich využitelnosti v oblasti ICT profesí. Práce má za cíl stanovit klíčové znalosti ICT odborníků a přiřadit k nim vzdělávací kurzy nabízené těmito portály. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se nacházejí definice jednotlivých problematik zpracovávaných v této práci. Jedná se zejména o problematiku vzdělávání a e-learningu. V praktické části je uvedeno přiřazení klíčových odborných znalostí jednotlivým ICT profesím. Také je zde uvedena hloubka znalostí a dovedností, které vyžadují zaměstnavatelé u nastupujících absolventů. Požadavky zaměstnavatelů jsou zpracovány za roky 2006 a 2010. Závěrem práce jsou uvedeny vzdělávací portály s nejširší nabídkou kurzů na českém trhu. Z nabídky portálů jsou vybrány kurzy, reflektující stanovené znalosti a dovednosti z předcházejících kapitol. Tyto portály jsou následně srovnány.
Úspěch firmy a jeho komponenty
Sokolova, Anna ; Campbell, Jan (vedoucí práce) ; Šikýř, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na důležitost popř. významnost takových komponentů jako správná motivace, rozvoj a vzdělávání zaměstnanců pro úspěch firmy. Teoretická část obsahuje přístupy k motivaci zaměstnanců, její měřítka a principy a také cykly, funkce a plánování vzdělávání. Obsahem praktické - analytické části této práce je vymezení podstat, zásad a způsobů vzdělávání a motivování zaměstnanců, prozkoumání uplatňovaných technologií a zjišťování úrovně péče o zaměstnance na příkladu největší ruské ropné společnosti Gazprom. Praktická část obsahuje informace z oficiálních stránek společnosti a z osobního rozhovoru se zaměstnancem společnosti Gazprom a.s.
Vzdělávání učitelů vyšších sekundárních škol v ČR
Papežová, Petra ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Krpálek, Pavel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou přípravy těch absolventů středních škol, kteří usilují o získání kvalifikace pro výkon učitelské profese. Autorka vychází z dostupných materiálů, týkajících se přípravy budoucích učitelů na výkon učitelské profese, popisuje danou problematiku a objasňuje pojmy s ní spojené. Jádrem práce je analýza konkrétních metod, jimiž vysoké školy nepedagogického zaměření zajišťují přípravu budoucích učitelů v České republice. Práce prezentuje a hodnotí fakta v historickém kontextu a porovnává dnešní dostupnost požadovaného vzdělání s minulými obdobími.
Analýza vztahu vzdělání a ekonomického růstu se zaměřením na terciární školství
Pantovič, Nikola ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Pfeifer, Lukáš (oponent)
Práce ověřuje vztah mezi vzděláním a ekonomickým růstem s využitím ekonomické teorie a aktuálních informací z oblasti vzdělávání v reáliích České republiky. Po ověření vztahu analyzuje současný stav a podobu českého školství. Prokázání klesajících výsledků základního a středního školství s pomocí mezinárodních srovnávacích šetření a neexistence podobných dat v oblasti terciárního vzdělávání směřují cíl práce k vyhledání příčin klesajících výsledků žáků základních a středních škol a jejich vlivu na kvalitu vysokoškolského vzdělání. Následný rozbor českého terciárního školství identifikuje silné a slabé stránky vysokoškolského vzdělávacího systému a vymezuje pozitivní a negativní trendy v této oblasti v období posledního desetiletí. Konečné zjištění příčin určujících současnou úroveň a kvalitu terciárního vzdělání vede k předložení doporučení pro jejich zlepšení a zvýšení konkurenceschopnosti českých vysokých škol v mezinárodních srovnáních.
REFORMA TERCIÁRNÍHO ŠKOLSTVÍ, OTÁZKA DIVERZIFIKACE SYSTÉMU TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ
Kašpárková, Barbora ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Bekisheva, Irina (oponent)
Diplomová práce by měla prokázat nezbytnost této reformy a zároveň podpořit stanovisko MŠMT, které udává jasný záměr, proč se reformou vůbec zabývat. Obsahem práce je též zaměření na potřebu diverzifikace studia, která by měla být jedním ze základních pilířů budoucí reformy. Vysvětlit diverzifikaci z hlediska významu a potřebnosti pro celkovou reformu, její přínos pro vysoké školství včetně analýzy postoje škol k danému pilíři. Cílem diplomové práce je podat ucelený pohled na reformu terciárního školství, posoudit význam a účelnost reformy, odpovědět na otázky, zda povedou tyto zásadní změny ke zvýšení kvality a konkurenceschopnosti českých vysokých škol a studentů. V rámci objektivního hodnocení také odhalit případné nedostatky a rizika vyplývající z implementace reformních kroků.
Socioekonomická analýza Středočeského kraje
Chudárek, Adam ; Tomešová, Jana (vedoucí práce) ; Kolařík, Petr (oponent)
Bakalářská práce "Socioekonomická analýza Středočeského kraje" je rozdělena na dvě části. První část nastiňuje teoretický přístup k formulování otázky regionálního rozvoje a jednotlivé teorie, které se této problematice věnují. Druhá část bakalářské práce popisuje a hodnotí stav a vývoj v sociálních a ekonomických otázkách Středočeského kraje. Každá kapitola je věnována právě jedné z těchto oblastí. Praktická část je rozdělena na základní charakteristiku kraje, sociální analýzu kraje s důrazem na demografické údaje, školství, zdravotnictví a sociální služby, a ekonomickou analýzu kraje, která je zaměřena na trh práce, makroekonomické indikátory a infrastrukturu. Dále práce obsahuje environmentální analýzu kraje a SWOT analýzu kraje, kde jsou hodnoceny silné a slabé stránky kraje, příležitosti a hrozby. Cílem bakalářské práce je poskytnou komplexní pohled na Středočeský kraj pomocí socioekonomické analýzy jednotlivých oblastí.
Vzdělání a jeho role na trhu práce
Aubrechtová, Vendula ; Kaczor, Pavel (vedoucí práce) ; Pucandlová, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce se zabývá důležitostí vysokoškolského vzdělání nikoli z pohledu zaměstnanců, ale z pohledu zaměstnavatelů. Cílem této práce je objasnit, jakou roli hraje vzdělání při výběru zaměstnanců ve firmách. Jako metodologie je zvoleno dotazníkové šetření mezi farmaceutickými firmami. Z dotazníkového šetření vyplývá, že vysokoškolský diplom má mimo jiné vliv na získání pracovní pozice a zajištění stabilního příjmu.
Potravinový problém rozvojových zemí
Čermáková, Kateřina ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Nováková, Jana (oponent)
Cílem bakalářské práce je shrnout základní informace týkající se vzniku a dopadů potravinového problému v rozvojových zemích, zanalyzovat současný stav podvýživy v jednotlivých rozvojových regionech a zhodnotit možná řešení pro tento globální problém. V práci je kladen důraz na existující provázanost jednotlivých oblastí lidského života a činnosti, které podvýživu a hlad determinují. Pro efektivní řešení problému je zde poukázáno na potřebu, navržené nástroje a opatření implementovat pouze za současného respektování těchto úzkých vazeb.
Komparace gramotnosti a možnosti vzdělávání žen v Indii letech 1991 a 2011 a jejich možný vliv na populační vývoj
Kofrová, Michaela ; Šaroch, Stanislav (vedoucí práce) ; De Castro, Tereza (oponent)
Práce se zabývá přístupem žen ke vzdělání a jeho možným vlivem na populační vývoj Indie v letech 1991 a 2011. První kapitola obecně charakterizuje význam vzdělání jako prostředku úniku z pasti chudoby. Druhá kapitola se věnuje vývoji vzdělávacího systému, vládním programům zaměřeným na vzdělání a přístupu žen ke vzdělání v Indii od roku 1991 do současnosti. Třetí kapitola popisuje především plodnost dle dosaženého vzdělání matky v Indii v jednotlivých letech 1991 až 2006. Čtvrtá kapitola je zaměřena na vyhodnocení vlivu změn v přístupu žen ke vzdělání na průměrný počet dětí v Indii.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 3,771 záznamů.   začátekpředchozí3229 - 3238dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.