Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití her v hodinách anglického jazyka.
PAPEŽOVÁ, Petra
Diplomová práce se zaměřuje na využití her v hodinách anglického jazyka. Teoretická část se věnuje na základě psychologických a pedagogických poznatků významu a podstatě her. Ukazuje její význam a následné využití ve výuce, poskytuje stručné dělení her z různých hledisek i metodické postupy k zapojení her do vyučovací hodiny. V praktické části bylo rozpracováno několik plánů hodin anglického jazyka, které poskytují ukázku možného zapojení her do výuky. V konečné reflexi práce poskytuje návody a rady pro další použití her.
Architektura ve službách Československých aerolinií. Interiéry reprezentačních cestovních kanceláří ČSA a letiště Praha-Ruzyně v 60. letech
Papežová, Petra ; Biegel, Richard (vedoucí práce) ; Klimešová, Marie (oponent)
V 60. letech 20. století Československé aerolinie zřizovaly všude po světě, kam pravidelně létaly, svoje reprezentační kanceláře. Ty se musely vyrovnávat s vysokou úrovní reprezen- tací jiných aerolinií, neboť létání bylo v té době stále exkluzivní záležitostí. Tomu také odpovídala kvalita jejich propagace. Současně se zřizováním kanceláří se stejný okruh architektů účastnil též návrhu nového odbavovacího areálu mezinárodního letiště Praha- Ruzyně. Cílem práce je provést tímto dnes již zaniklým světem, neboť cestovní kanceláře ČSA byly rušeny v 90. letech a odbavovací hala (dnešní Terminál 1) prošla v téže době kompletní přestavbou. Východiskem byly dobové články, archivní materiály, monografie umělců a v neposlední řadě přímé výpovědi jejich autorů či příbuzných, díky kterým bylo možné rekonstruovat, jak alespoň některé z těchto objektů vypadaly a jaká umělecká díla byla jejich součástí. Na základě zjištěných faktů bylo možné cestovní kanceláře ČSA zařadit též do kontextu tehdejší státní reprezentace. Plnily vyšší politickou úlohu než jen podnikové propagace a jejich autory byl okruh architektů kolem Karla Filsaka a Jana Šrámka, tedy stejní autoři, kteří stáli za dnes tolik oceňovanými Gesamtkunstwerky československých velvyslanectví.
Mediální výchova v mateřské škole
PAPEŽOVÁ, Petra
Moderní společnost dnes hojně využívá média, moderní prostředek komunikace. Řada z nás si svůj každodenní život bez nich nedovede představit. Obklopují nás, neustále nám podsouvají různé informace. Trávíme s médii každý den spoustu času a mnohdy si ani neuvědomujeme, jaká rizika nám a ostatním hrozí. Média dokáží manipulovat s lidmi, aniž by si to lidé uvědomovali. Ovlivňují jejich názory, chování a myšlení. Média se stala součástí života dětí. Děti a mládež patří k nejohroženějším skupinám, které jsou nejsnadněji ovlivňovány. Děti a mládež si nedokážou uvědomovat vliv médií na své chování. Odborníci upozorňují na vliv médií chování, ale také na vývoj osobnosti. Již děti v předškolním věku se často setkávají s médii. A nejsou vývojově dostatečně vyzrálé, aby se samy bez pomoci uměly vypořádat s nástrahami číhající v médiích. Proto je třeba je naučit správně pracovat s médii a účelně využívat informace, které jim poskytnou. Důležitost mediální výchovy tkví v tom, že jsou-li děti vystavovány vlivu médií. Vliv může být tak velký, že u nich může vzniknout poruchy chování. Média krom chování ovlivňují také postoje, názory a pohledu na svět. Pokud již dojde k poruše v chovaní je nutné, aby s dětmi začal pracovat tým odborníků. Těmito problémy se zabývá speciálně pedagogický obor etopedie. Ta se nezabývá pouze výchovou a vzděláním dětí s poruchami chování, ale také pátrá po příčině, díky které porucha vzniká. Etopedie nepracuje s dítětem sama, na pomoc si přizve ostatní vědní obory jako je psychologie, speciální pedagogika, patopsychologie a mnohé další.
Vzdělávání učitelů vyšších sekundárních škol v ČR
Papežová, Petra ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Krpálek, Pavel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou přípravy těch absolventů středních škol, kteří usilují o získání kvalifikace pro výkon učitelské profese. Autorka vychází z dostupných materiálů, týkajících se přípravy budoucích učitelů na výkon učitelské profese, popisuje danou problematiku a objasňuje pojmy s ní spojené. Jádrem práce je analýza konkrétních metod, jimiž vysoké školy nepedagogického zaměření zajišťují přípravu budoucích učitelů v České republice. Práce prezentuje a hodnotí fakta v historickém kontextu a porovnává dnešní dostupnost požadovaného vzdělání s minulými obdobími.

Viz též: podobná jména autorů
5 PAPEŽOVÁ, Petra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.