Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,756 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Specifika a současné výzvy školních poradenských služeb Univerzity Karlovy a České zemědělské univerzity v Praze z perspektivy studentů
Kubecová, Hana ; Kříž, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pavlov, Ivan (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem poradenských služeb v prostředí vysokých škol. Konkrétně se zaměřuje na poskytované služby na Univerzitě Karlově a České zemědělské univerzitě v Praze z pohledu studentů. Problematika poradenských služeb pro studenty vysokých škol je velmi klíčovou záležitostí. Působení těchto služeb pomáhá studentům s překonáváním studijních i osobních překážek, které mohou zkomplikovat úspěšné dokončení studia a uzavřít tak studentům možný vstup na pracovní trh. Témata teoretické části této práce jsou charakteristiky a východiska poradenství, druhy poskytovaných poradenských služeb a zejména rešerše a komparace poskytovaných poradenských služeb na vybraných univerzitách. Cílem práce je popsat současnou situaci poradenských služeb na jednotlivých univerzitách pomocí názorů studentů a identifikovat tak aspekty ovlivňující informovanost a celkovou využitelnost poradenských služeb. Výsledná data výzkumného šetření poukazují na skutečnost, že studenti o poradenské služby spíše zájem nemají. Důvodem je zejména osobní a studijní spokojenost, současně však i důvod v podobě nízké informovanosti. Celková informovanost o poradenských službách dosahuje průměrných výsledků, avšak dle odpovědí respondentů univerzity nepoužívají vybrané univerzity dostatečné množství informačních prostředků k...
Předčasné odchody studentů z vysokých škol v souvislosti se self-efficacy
Rejmanová, Lucie ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Švamberk Šauerová, Markéta (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá předčasnými odchody studentů z vysokých škol v souvislosti se self-efficacy. Předčasné odchody studentů jsou v současnosti velkým problémem u nás i ve světě. Nejvíce odchodů z vysokých škol nastává hned v prvním ročníku studia. Cílem diplomové práce bylo zjistit příčiny předčasných odchodů z vysokých škol a také to, jestli souvisí s úrovní self- efficacy. Součástí práce jsou i zkušenosti s kariérním poradenstvím. K prozkoumání této problematiky jsem v praktické části své diplomové práce využila dotazníkové šetření mající několik částí (obecná část, část týkající se předčasných odchodů a část týkající se úrovně obecné a akademické self-efficacy). Výzkumný design mé práce je převážně kvantitativní, kvalitativně byly vyhodnocovány pouze odpovědi na otevřené otázky (ty se týkaly příčin předčasných odchodů a zkušeností s kariérním poradenstvím). Výsledky výzkumu ukázaly, že předčasné odchody souvisí s úrovní obecné self-efficacy. Ve výsledcích jsou podrobněji rozepsány příčiny odchodů (Covid- 19, zdraví, rodinné důvody, náročnost studia, budoucí uplatnění, studium nesprávného oboru, negativní zkušenosti ad.) a zkušenosti s kariérním poradenstvím, které byly bohužel spíše negativní. Do budoucna by bylo dobré předcházet předčasným odchodům u studentů, kteří jsou ohroženi...
Vliv vzdělávání manažerů na motivaci podřízených k dalšímu vzdělávání
Tůmová, Klára ; Urbanová, Eva (vedoucí práce) ; Liška, Roman (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vlivem dalšího vzdělávání manažerů na motivaci jejich podřízených k dalšímu vzdělávání. Cílem práce bylo zjistit, jak jsou zaměstnanci ovlivňováni přístupem jejich nadřízeného k dalšímu vzdělávání a zda má vzdělávání manažera pozitivní vliv na motivaci ke vzdělávání a rozvoji. Teoretická část je rozčleněna do tří hlavních kapitol. Nejprve se věnuje úvodu do managementu, roli a úlohám manažera, přístupům k vedení lidí, nebo manažerským kompetencím. Druhá část pojednává o vzdělávání manažerů a systematickém přístupu k jejich rozvoji, včetně případných překážek ve vzdělávání. Třetí kapitola se zabývá motivací, kde jsou definovány pojmy motivace a stimulace, kontext motivace a hierarchie potřeb a jsou zde popsány strategie, jak motivovat dospělé k učení. V praktické části práce je v rámci zvolené organizace zanalyzována vzdělávací nabídka, kterou mohou manažeři, ale i zaměstnanci pravidelně využívat. Dále jsou provedeny strukturované rozhovory se šesti vybranými manažery. Tyto rozhovory slouží k hlubšímu porozumění postojů manažerů ke vzdělávání, jejich přístupu k rozvoji jak vlastních dovedností, tak členů jejich týmů. Na rozhovory následně navazuje dotazníkové šetření v týmech, které oslovení manažeři vedou. Cílem dotazníkového šetření bylo získat širší pohled...
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve vybrané Montessori škole
Krňáková, Kamila ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve vybrané Montessori škole. Cílem práce je prozkoumat názory pedagogů na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v rámci Montessori pedagogiky, analyzovat implementaci podpůrných opatření ve vybrané Montessori škole a zhodnotit příležitosti a rizika, které Montessori systém vzdělávání těmto žákům přináší. Teoretický rámec této práce zahrnuje studium problematiky speciálních vzdělávacích potřeb a podpůrných opatření, vymezení konceptů integrace a inkluze ve vzdělávání spolu s principy inkluze. Dále se zaměřuje na charakteristiku alternativních škol, jejich funkce a roli ve vzdělávací politice, včetně jejich legislativního ukotvení. Stěžejním tématem celé práce je pak osobnost Marie Montessori, filozofie její pedagogiky a principy jejího pedagogického systému. Praktická část práce obsahuje metodologii a konečné výsledky realizovaného kvalitativního výzkumu, který proběhl formou polostrukturovaných rozhovorů ve vybrané Montessori škole KLÍČOVÁ SLOVA alternativní školy, Montessori, inkluze, podpůrná opatření, speciální vzdělávací potřeby, vzdělávání, učitelé
Efektivnost programů vzdělávání a rozvoje zaměstnanců v organizaci
Honková, Veronika ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kolek, Jindřich (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na vyhodnocení efektivnosti programů vzdělávání a rozvoje zaměstnanců v organizaci. V současné době probíhají programy vzdělávání a rozvoje v organizacích v soukromém sektoru ve velké míře nesystematicky a nahodile. Bez provedené analýzy vzdělávacích a rozvojových potřeb ku prospěchu podniku a zároveň i ku prospěchu individuálních potřeb zaměstnanců, není efektivnost zaručena. Cílem této diplomové práce je zjistit, zda v organizaci v soukromém sektoru probíhají programy vzdělávání a rozvoje a zhodnotit tak jejich efektivitu s ohledem na strategii organizace a osobnímu rozvoji zaměstnance. V teoretické části jsou uvedeny, jaké existují vzdělávací strategie a politika a jednotlivé přístupy k nim a jaké jsou momentální vzdělávací trendy. Je vymezeno systematické vzdělávání a rozvoj zaměstnanců v organizaci včetně identifikace vzdělávacích potřeb, plánování a realizace vzdělávání pracovníků, vyhodnocování výsledků vzdělávání a samotné posuzování efektivnosti vzdělávání s příklady různých metod jejího měření. Součástí je také představení vybrané organizace a její strategie vzdělávání a rozvoje spolu s uvedením aktivit, které v ní probíhají. Praktickou částí je pomocí analýzy interních dokumentů, polostrukturovaného rozhovoru s odpovědným pracovníkem zajišťující vzdělávání a...
Vzdělávání seniorů v oblasti moderních technologií v Lukách nad Jihlavou
Pertlíková, Lucie ; Dostálová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Vronský, Jiří (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová práce se zaměřuje na vzdělávání seniorů v moderních technologiích v obci Luka nad Jihlavou. V dnešní digitalizované společnosti je nezbytné, aby i starší generace zvládla orientaci v moderních technologiích, což přispívá k jejich lepší sociální integraci a samostatnosti. Digitálně gramotný jedinec umí tyto technologie správně využít a je si vědom i potencionálních rizik s tím spojených. Cílem této práce je vytvořit vzdělávací kurz pro seniory, aby splňoval všechna kritéria tvorby vzdělávacího kurzu a zároveň ověřit jeho efektivitu v rámci dotazníkového šetření uskutečněného před a po realizaci kurzu. V teoretické části jsou definovány klíčové pojmy související s problematikou stárnutí, stáří, specifika vzdělávání seniorů, digitální technologie nebo tvorby vzdělávacího kurzu. Praktická část navazuje na teoretická východiska diplomové práce a soustředí se na plánování, realizaci a hodnocení vzdělávacího kurzu. Součástí je i metodika a analýza zpětné vazby od účastníků, získaná pomocí dotazníkového šetření před a po absolvování kurzu. Jsou představeny aplikace jako je Čtečka QR kódů, Záchranka, Mapy.cz, WhatsApp nebo třeba aplikace Překladač. Vše je podpořeno vytvořenými pracovními listy, které fungují jako důležitá vizuální pomůcka pro tuto cílovou skupinu. Tato práce také reflektuje...
Metody a techniky dramatické výchovy jako nástroj pro inkluzi žáků s odlišným mateřským jazykem
Balcárková, Markéta ; Hanyš Holemá, Irena (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Diplomová práce nese název Dramatická výchova jako nástroj pro inkluzi žáků s odlišným mateřským jazykem. V teoretické části se zabývám problematikou žáků s odlišným mateřským jazykem. Dále se věnuji dramatické výchově jako oboru a zároveň vybraným metodám a technikám dramatické výchovy, které mohou být využity při inkluzi žáka s odlišným mateřským jazykem. V praktické části pojmenovávám nejčastější obtíže při inkluzi žáka s odlišným mateřským jazykem ve vzdělávacím procesu a zároveň definuji míru využití metod a technik dramatické výchovy při odstraňování výše uvedených obtíží. K výzkumu jsem využila kvantitativní výzkumné šetření, metodu strukturovaného dotazníku a kvalitativní výzkumné šetření pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Na dotazník odpovídá 42 respondentů (pedagogických pracovníků). Z dotazníkového šetření vyplývá že nejčastějšími obtížemi jsou jazyková bariéra, kulturní rozdíl a neznalost prostředí. Tři čtvrtiny pedagogů využívají dramatickou výchovu, ale pouze 9 ji využívá při odstraňování nejčastějších obtíží při práci s žáky s odlišným mateřským jazykem. S těmito výsledky pracuji v rámci navrženého projektu tří dramatických lekcí, které se dají využít ve výuce. Inspirací pro tento projekt mi byly polostrukturované rozhovory s učiteli na prvním stupni, kteří ve své praxi...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,756 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.