Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Talk show Uvolněte se, prosím a její političtí hosté (kvalitativní a kvantitativní analýza účasti politiků v pořadu)
Svobodová, Ivana ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Štechová, Markéta (oponent)
Diplomová práce Talk show Uvolněte se, prosím a její političtí hosté pojednává o tématu sbližování politiky a zábavy, potažmo politiky a médií jako takových. Teoretická část práce se zabývá širšími souvislosti této problematiky - věnuje se zobrazování politiků v televizi a spojení politiky a humoru a s ohledem na název práce se obsáhle zabývá i rolí talk shows v politické komunikaci. Teoretická část také představuje téma politických celebrit jako jednoho z prvků, které ovlivňují komunikaci politiků s občany. Praktická část práce se věnuje kvalitativní a kvantitativní analýze účasti politických hostů v české verzi amerických talk shows Uvolněte se, prosím. Kvantitativní analýza zkoumá například to, která politická strana byla v pořadu nejčastěji zastoupena, zda během rozhovorů byla zastoupena více osobní nebo politická témata a která témata byla probírána nejčastěji. Kvalitativní analýza zkoumá průběh vystoupení politických hostů a to, jak byli hosté prezentováni.
Interview na vědecké téma v podání Marka Ebena a jeho TV pořadu Na plovárně
Lichnovský, Tomáš ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Marek Eben je v roli moderátora pořadu Na plovárně fenoménem, který ve vysílání České televize pozorujeme téměř 20 let. Svým formátem netypická talk show je unikátní nejen z hlediska výběru hostů, ale zejména Ebenovým stylem vedení interview. Jakým způsobem prezentuje specifickou skupinu hostů, kteří přicházejí z akademického prostředí? A kolik vědců už divácky populární "Plovárnu" navštívilo? Následující bakalářská práce odpovídá nejen na tyto otázky. Teoretickou část autor otevírá výkladem interview jako žurnalistického žánru a důraz přitom klade na oblast terminologie, typologie či autorizace. Zabývá se rovněž užitím rozhovoru v různých formátech televizních pořadů a s přesahem do další kapitoly, obsahující charakteristiku pořadu Na plovárně a profil Marka Ebena, upozorňuje na sporné aspekty označení "talk show". Praktická část práce vychází z kvantitativní a kvalitativní komparační analýzy vybraných dílů pořadu. Výsledky výzkumu, týkající se jednak míry popularizace vědy v pořadu z hlediska počtu akademických hostů, jednak počtu popularizovaných vědních odvětví, prezentuje autor v poslední kapitole. Zároveň charakterizuje Ebenův styl vedení interview na vědecké téma a potvrzuje hypotézu, že se tento styl v průběhu let vyvíjel. Klíčová slova Interview, talk show, televize, zábava, popularizace...
Analýza účasti politických aktérů v pořadu Otázky Václava Moravce mezi lety 2016 a 2018
Jošt, David ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou účastnického spektra diskusního pořadu Otázky Václava Moravce mezi lety 2016 a 2018. Zkoumá jeho politickou vyváženost, proměnu ve sledovaných letech a vliv, který na jeho podobu měly volby do Poslanecké sněmovny v roce 2017. Teoretická část přibližuje kvalitativní ukazatel předpojatosti a okolnosti, které na něj mohou mít vliv. Věnuje se alternativně veřejnoprávních médií a povinnostem, které pro vybraný pořad České televize vyplývají ze zákona. Výzkumnou metodou je kvalitativní obsahová analýza. V analytické části jsou účastníci pořadu kódování z hlediska pohlaví, věku, politické příslušnosti a funkce. Získané poznatky o účastnickém spektru jsou následně konfrontovány s Kodexem ČT s cílem potvrdit či vyvrátit jeho dodržování.
Vybrané late night shows jako zdroj informací a jejich konvergence s žurnalistickými postupy
Pecháček, Václav ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Lokšík, Martin (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na vztah pořadů typu late night show, specifického druhu talk show oblíbeného především ve Spojených státech amerických, a žurnalistiky. Dává si za cíl především zjistit, jak probíhá konvergence těchto pořadů s žurnalistikou, jak se projevuje a nakolik je výrazná. Práce popisuje historii i současnost těchto pořadů včetně jejich funkce jako důležitého zdroje informací pro americké publikum. Dále objasňuje vliv satiry a infotainmentu v americkém mediálním prostředí a definuje některé nejdůležitější novinářské postupy a žánry. Věnuje se i konceptům investigativní, vysvětlovací a konstruktivní žurnalistiky. Práce v další části zkoumá, za využití prvků kvantitativní i kvalitativní analýzy, tři pořady typu late night show: Last Week Tonight with John Oliver, The Daily Show with Trevor Noah a The Late Show with Stephen Colbert. Práce ve třech případových studiích zjišťuje, jaké postupy a žánry tyto pořady využívají, jakým způsobem svým divákům předávají informace a jakého druhu jsou informace, které jsou takto předávány. Práce také přiřazuje jednotlivé pořady k zastřešujícím žurnalistickým formám, pakliže je to možné. Následně dochází ke komparaci jednotlivých pořadů a stanovení míry konvergence s žurnalistickou praxí, kterou jednotlivé pořady vykazují. Výsledkem analýzy a...
Žánr politického Talk Show jako forma konstrukce "režimu pravdy" v autoritářské společnosti
Semenova, Maiia ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
V této diplomové práce se věnuji studiu významotvorných diskurzních praktik médií v postmoderní době. Součásné společenské proměny ovlivněné znejištěním kategoriální jistoty moderního způsobu uchopování světa vyvolávají nevyhnutelně otázky ohledně vlivu nově vznikajících forem reprezentace reality na utváření zprostředkovaného veřejného prostoru. Zatímco vyvijená v rámci veděckého bádání kritická perspektiva nahlíží na zvýšení zábavní složky v komunikačním prostoru jako na selhání mediálních institucí naplnit ideál veřejné sféry, druhý proud myšlení hodnotí aktuální transformace docela optimisticky, jelikož považuje televizní formáty přesycené emocionálními projevy za emancipační prostor otevřený pro marginální hlasy ve společnosti. Právě mediální žánr talk show jako velice kontroverzní formát nezbytně přitahuje velkou pozornost v rámci nastíněné debaty. Je však vyvijená především liberálně demokratickými společnostmi, zatímco v centru výzkumného zájmu této práce stojí analýza talk show pocházejícího z ruské společnosti založené na autoritářské tradici. Postsovětská transformace v 90. letech způsobila v této zemí ztrátu předchozích základů pro sebe-pojetí individua, vzhledem k čemuž se v této diplomové práce snažím pochopit, jak může...
Talk show jako televizní žánr bavící USA i ČR
Průšová, Denisa ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tématem bakalářské práce Talk show jako televizní žánr bavící USA i ČR je talk show coby žánr spjatý se vznikem a vývojem americké televizní zábavy, který po Sametové revoluci pronikl i na naše televizní obrazovky. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části se práce zabývá definicí a vysvětlením pojmu talk show, dále se zaměřuje na talk show jako na televizní žánr i formát, vymezuje blíže klíčové a identifikační charakteristiky tohoto žánru a kategorizuje ho na tři hlavní subžánry - late- night talk show, daytime talk show a informational talk show. Oblastí zájmu této práce jsou také jiné žánry, které talk show předcházely, či jejich prvky, které si vypůjčuje. Teoretickou část uzavírá historie talk show ve Spojených státech amerických, v zemi vzniku tohoto televizního žánru, spolu se stopou, kterou talk show zanechala v české mediální krajině. Praktická část si klade za cíl pomocí komparativní analýzy rozpoznat případné shodnosti a rozdíly v pojetí a provedení konkrétního subžánru - late-night talk show - v České republice a Spojených státech amerických. Zástupcem české talk show je v analýze pořad Show Jana Krause, zástupcem z amerického televizního prostředí je pořad The Tonight Show Starring Jimmy Fallon.
Ironie v TV talk show
Ježková, Klára ; Hirschová, Milada (vedoucí práce) ; Janovec, Ladislav (oponent)
Práce se zabývá ironií v populárním televizním žánru, zábavné talk show. První část definuje základní pojmy, se kterými pracujeme (veřejná komunikace, kooperační princip, zdvořilost, ironie). Ve druhé části je charakterizován mediální dialog, konkrétně talk show. Třetí část se zabývá konkrétní talk show veřejnoprávní televize, Všechnopárty. Na vybraných ukázkách zkoumá, jak ironie v pořadu funguje, jak se projevuje a jak je účastníky talk show využívána. Základním zjištěním práce je, že ironie se ve Všechnopárty využívá jako komunikační hra, z největší části jako specifická varianta ironie, tzv. škádlení (banter). Jde o komunikační jednání popsatelné jako předstírané ohrožování tváře komunikačního partnera nebo tváře vlastní, resp. o komunikaci záměrně a pro diváka průhledně porušující Leechovy zdvořilostní maximy (nejč. maximu taktu a maximu skromnosti). Ve Všechnopárty je škádlivá ironie využívána jako zábavný prvek zvyšující atraktivitu pořadu pro diváky a účastníci talk show se na ní obvykle vědomě podílejí. KLÍČOVÁ SLOVA komunikace, mediální dialog, talk show, kooperační princip, zdvořilost, ironie, škádlení
Interview na vědecké téma v podání Marka Ebena a jeho TV pořadu Na plovárně
Lichnovský, Tomáš ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Marek Eben je v roli moderátora pořadu Na plovárně fenoménem, který ve vysílání České televize pozorujeme téměř 20 let. Svým formátem netypická talk show je unikátní nejen z hlediska výběru hostů, ale zejména Ebenovým stylem vedení interview. Jakým způsobem prezentuje specifickou skupinu hostů, kteří přicházejí z akademického prostředí? A kolik vědců už divácky populární "Plovárnu" navštívilo? Následující bakalářská práce odpovídá nejen na tyto otázky. Teoretickou část autor otevírá výkladem interview jako žurnalistického žánru a důraz přitom klade na oblast terminologie, typologie či autorizace. Zabývá se rovněž užitím rozhovoru v různých formátech televizních pořadů a s přesahem do další kapitoly, obsahující charakteristiku pořadu Na plovárně a profil Marka Ebena, upozorňuje na sporné aspekty označení "talk show". Praktická část práce vychází z kvantitativní a kvalitativní komparační analýzy vybraných dílů pořadu. Výsledky výzkumu, týkající se jednak míry popularizace vědy v pořadu z hlediska počtu akademických hostů, jednak počtu popularizovaných vědních odvětví, prezentuje autor v poslední kapitole. Zároveň charakterizuje Ebenův styl vedení interview na vědecké téma a potvrzuje hypotézu, že se tento styl v průběhu let vyvíjel. Klíčová slova Interview, talk show, televize, zábava, popularizace...
Kooperativní princip v talk schow Všechnopárty
Tauchenová, Kateřina ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analýza komunikace probíhající v televizní talk show Všechnopárty, a to ze dvou hlavních pohledů: za prvé z hlediska naplnění kooperativního a zdvořilostního principu v dialozích probíhajících mezi moderátorem a jeho hosty a za druhé se zaměřením na transformaci běžné komunikace zapříčiněnou tím, že probíhající dialogy jsou medializovány. Práce je rozdělena do tří kapitol. První předkládá vysvětlení pojmů jako je komunikace, sémiotika, konverzační maximy nebo zdvořilostní princip a poskytuje tak teoretický vhled do zkoumané problematiky. V druhé kapitole jsou popsány metody použité k analýze vybraných dílů pořadu Všechnopárty. Práce využívá dvou metod, a to pragmalingvistické analýzy pro zhodnocení výskytu kooperativního a zdvořilostního principu a sémiotické analýzy pro popis vlivu medializace na dialogy vedené v rámci pořadu. Třetí kapitola poté aplikuje výše uvedené teoretické poznatky na pět vybraných dílů pořadu. V první části jsou popsány situace, ve kterých došlo k porušení konverzačních nebo zdvořilostních maxim, a dopad těchto porušení na průběh komunikace. Ve druhé části jsou pak uvedeny odlišnosti dialogů vedených v rámci show od běžné komunikace, které jsou zapříčiněny jejich medializací. Cílem práce je popsat výskyt výše uvedených jevů a zhodnotit jejich...
Srovnání misantropní talk Show Jana Krause a filantropní talk show Marka Ebena Na plovárně
Kopřivová, Jitka ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Teoretická část diplomové práce Srovnání misantropní Show Jana Krause a filantropní talk show Marka Ebena Na plovárně si klade za cíl charakterizovat formát talk show v zahraničí a u nás. Stručně zachycuje vývoj žánru ve světě a vstup talk show do českých televizí. Dále se zabývá definicí moderátora, způsoby jeho komunikace, výstavbou rozhovorů s hosty, jejich výběrem, představením Jana Krause a Marka Ebena, charakteristikou obou talk show - Na plovárně a Show Jana Krause. Praktická část se zabývá produkční analýzou, která analyzuje rozhovory se zástupci obou produkčních týmů. Kvalitativní analýza si klade otázku "Jak se liší filantropní a misantropní pojetí talk show z hlediska obsahu a produkčních záměrů?". Závěr shrnuje zjištěná data.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.