Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 371 záznamů.  začátekpředchozí233 - 242dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tabakismus u žáků 6. tříd na vybraných základních školách v Litvínově
Matějů, Kamila ; Kučírek, Jiří (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Tabakismus u žáků 6. Tříd na vybraných základních školách v Litvínově ABSTRAKT: Cílem bakalářské práce je zjistit problematiku tabakismu u žáků 6. tříd ve vybraných základních školách Litvínova, a zda tabakismus u těchto dětí je opravdu alarmující, či se jedná o ojedinělé případy. Tato věková kategorie je zvolena z důvodu počínajícího vývojového období puberty a přechodu žáků na 2. stupeň základní školy. V práci bude řešeno, jaká je pro tyto děti dostupnost cigaret, zda má vliv na jejich kouření či experimentování s cigaretami městská část Litvínova, kde bydlí a stýkají se s kamarády, škola, kterou navštěvují, či to, zda kouří jejich rodiče. K výzkumu bude použito dotazníkové šetření. Dotazníkovému šetření předchází rešerše z oblasti tabakismu u dětí a dospívajících, psychosomatický vývoj a prevence tohoto sociálně patologického jednání na základních školách. Klíčová slova žák, děti, cigarety tabakismus, návykové látky, Litvínov, prevence, základní škola
Osobní sportovní výbava studentů FTVS v Praze
Fedorišin, Michal ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Voráček, Josef (oponent)
Název: Osobní sportovní výbava studentů FTVS UK v Praze Cíle: Hlavním cílem této diplomové práce je pomocí metody dotazování zjistit osobní sportovní vybavenost studentů Fakulty tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy v Praze. Cílem je analýza vybavenosti studenta, který jsi zakoupil sportovní vybavení pro osobní spotřebu a do osobního vlastnictví, kolik finančních prostředků studenti investují do sportu a zároveň i analyticky zjistit, které sporty studenti preferují a které sportovní značky patří mezi jejich nejoblíbenější. Metody: Hlavním prostředkem na získaní potřebných údajů, které jsme v naši diplomové práci použili, je dotazník v elektronické formě. Na vyhodnocení získaných údajů o našich respondentech jsme použili statistické metody. V úvodu jsme získané údaje zkontrolovali a klasifikovali, což nám v následující fází výzkumného procesu, tedy v analýze odpovědí, umožnilo zkoumat vzájemné vztahy mezi jednotlivými kategoriemi. Dalšími metodami byla například analýza a syntéza, metoda vědecké abstrakce, metoda komparace, matematické a statistické metody. Výsledky: Z našeho výzkumu je zřejmé, že studenti investují poměrně velkou část finančních prostředků do sportovních potřeb a se získaných odpovědí můžeme tvrdit, že osobní sportovní vybavenost studentů je bohatá a zároveň i různorodá....
Zásady výživy pro volnočasové pohybové aktivity
Huml, David ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Skalská, Marie (oponent)
Název: Zásady výživy pro volnočasové pohybové aktivity Cíle: Cílem této práce bylo zjistit, jakým způsobem se studenti Karlovy univerzity stravují a zda dodržují zásady správné výživy při provozování pohybových volnočasových aktivit. Dílčím cílem práce bylo také posoudit jejich vědomosti ve znalostním testu, který byl součástí provedeného výzkumu. Metody: V této práci byla použita kvantitativní metoda. K získání potřebných informací byl sestaven dotazník, který byl rozdělen do čtyř částí a zaměřoval se na zásady správné výživy. Soubor respondentů tvořilo celkem 215 studentů Karlovy univerzity, u kterých byl stanoven předpoklad, že se věnují pohybovým volnočasovým aktivitám. Zjištěné údaje byly zpracovány a interpretovány pomocí vybraných statistických charakteristik a pro lepší přehlednost byly graficky znázorněny. Výsledky: Bylo zjištěno, že studenti ve věku do 35 let, kterých se zúčastnilo ve výzkumu 96%, mají dobré teoretické znalosti zásad zdravé výživy. Avšak po praktické stránce některé zásady výživy nedodržují. Mezi hlavní zjištěné nedostatky lze zařadit to, že více než polovina studentů nikdy nepřemýšlela nad tím, jaké většinové složení by měla mít strava, kterou mají přijmout po fyzické zátěži, dále zařazování slazených nápojů do pitného režimu, špatné načasování posledního jídla dne a...
Znalost veslování u studentů ČZU a FTVS
Richterová, Nikol ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Šíma, Jan (oponent)
Název: Znalost veslování u studentů ČZU a FTVS Cíle: Hlavním cílem této práce je porovnání míry znalostí o veslování u studentů sportovně zaměřené fakulty s fakultou (VŠ), která není zaměřena na sportovní obory. Dalším cílem je zkoumání všeobecného studentského povědomí o sportovním odvětví veslování. Metody: Pro zjištění potřebných informací byla použita metoda kvantitativního výzkumu za použití osobního dotazování. Před samotným dotazováním byl vytvořen dotazník na dané téma, který následně vyplnilo 152 respondentů z České zemědělské univerzity a Fakulty tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy. Výsledky: Na základě získaných dat je možné konstatovat, že dotazovaní studenti sportovně zaměřené FTVS mají širší vědomosti o veslování než dotazovaní studenti České zemědělské univerzity. Při souhrnném pohledu na všechny respondenty není už znalost veslování tak vysoká. Jméno českého veslařského reprezentanta uvedlo pouze 51% všech dotazovaných. Klíčová slova: veslování, univerzitní veslování, výzkum, studenti, porovnání
Zájem o aktivity v přírodě žáků vybraných základních škol na Kladensku, podle pohlaví a bydliště
Kofroňová, Anna ; Nováková, Lenka (vedoucí práce) ; Vomáčko, Ladislav (oponent)
Název práce: Zájem o aktivity v přírodě žáků vybraných základních škol na Kladensku, podle pohlaví a bydliště Cíle práce: Zjistit, jaký mají žáci vybraných základních škol na Kladensku zájem o aktivity v přírodě, přesněji řečeno jaké aktivity v přírodě provozují a se kterými by se chtěli seznámit. Dále pak zjistit, jaké mají žáci s aktivitami v přírodě zkušenosti a porovnat výsledky podle pohlaví a podle místa bydliště. Metoda práce: Výzkum této práce byl proveden kvantitativní metodou. K získání potřebných informací byl sestaven dotazník určený žákům 9. tříd základních škol. Výzkumný soubor tvořilo 204 respondentů. Získané údaje byly graficky zpracovány a vyhodnoceny. Výsledky: Základní školy nabízejí svým žákům výuku aktivit v přírodě více v rámci sportovních kurzů, škol v přírodě a školních výletů než v hodinách tělesné výchovy. Většina žáků má z těchto školních akcí s aktivitami v přírodě zkušenosti, jedná se zejména o pěší turistiku, sjezdové lyžování a pohybové hry v přírodním prostředí. Více žáků má zkušenosti s aktivitami v přírodě z prostředí mimo školu než ze školy. Většina žáků aktivity v přírodě provozuje, jedná se v první řadě o pěší turistiku a cykloturistiku. Výzkum také ukázal určité rozdíly mezi chlapci a dívkami a mezi žáky z Kladna a žáky z okolních obcí. Chlapci mají větší zájem...
"Insigniáda" na stránkách Přítomnosti
Müller, Jiří ; Míšková, Alena (vedoucí práce) ; Hnilica, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zabývá reflexí tzv. insigniády na stránkách časopisu Přítomnost. Mapuje postoje časopisu k vzedmutí nacionalistických vášní v československé společnosti v první polovině 30. let 20. století. Práce se opírá o reprezentativní výběr článků časopisu a o archivní materiál sloužící k popisu událostí. Cílem práce je přinést ucelený pohled časopisu Přítomnost na studenty, nacionalismus, vztah Čechů a Němců a spor o insignie ve zkoumaném období, které je vymezeno nástupem Adolfa Hitlera k moci a československými volbami v roce 1935. Práce má ukázat postoje části československé společnosti reprezentované týdeníkem Přítomnost.
Nucené nasazení studentů středních škol v období okupace
Eisenhammer, Miroslav ; Gebhart, Jan (vedoucí práce) ; Borák, Mečislav (oponent) ; Němeček, Jan (oponent)
Miroslav Eisenhammer Nucené nasazení studentů středních škol v období okupace Školitel: PhDr. Jan Gebhart, CSc., DSc. Abstrakt Disertační práce se zabývá dosud souhrnně nezpracovaným tématem nuceného pracovního nasazení žáků středních a odborných škol v době okupace českých zemí nacistickým Německem. Po úvodní charakteristice vývoje německého a protektorátního hospodářství a přístupu nacistů k využívání pracovních sil vlastního obyvatelstva i okupovaných zemí přibližuje další kapitola situaci českého školství v letech 1939-1945. Nacisté spatřovali v české inteligenci nepřítele, proto po uzavření českých vysokých škol cíleně omezovali i české střední školství. Tato omezení neměla jen národně politický, ale i hospodářský význam. Již od roku 1939 byli pracující z českých zemí posíláni na práci do Říše. Tento trend se výrazně zvýšil od roku 1942, kdy Německo zintenzívnilo rozšiřování válečné výroby a současně zahájilo rozsáhlý program nuceného přikazování zahraničních pracovních sil do práce v německém průmyslu. Jedním ze zdrojů pracovních sil se stali i žáci středních škol, u nichž nově přijatá legislativa od února 1943 umožňovala uznání fakticky nedokončeného vzdělání na základě potvrzeného osvědčení se v pracovním nasazení. Hlavní kapitoly práce se zabývají sledováním vývoje pracovního využívání žáků v...
Arabští studenti v Praze v padesátých a šedesátých letech 20. století
Hannová, Daniela ; Vojtěchovský, Ondřej (vedoucí práce) ; Cajthaml, Petr (oponent)
Tato práce se zabývá fenoménem studentů z tzv. rozvojových zemí v komunistickém Československu a to konkrétně arabskými studenty v 50. a 60. letech 20. století. Problematika je v první části zasazena do širšího kontextu politických a kulturních souvislostí. Vedle situace v arabském regionu po druhé světové válce jsou přiblíženy také vzájemné československo-arabské kontakty. Následuje rekapitulace vývoje vysokého školství v Československu po roce 1948. Práce seznamuje také s obecnou situací zahraničních studentů v českém prostředí ve sledovaném období. Jelikož jde na konci 50. let 20. století o první vlnu arabských stipendistů československé vlády, je zapotřebí přiblížit podobu vyjednávání mezi československou a arabskou stranou. Na počátku druhé tematické části zabývající se arabskými studenty v Praze je tedy soustředěna pozornost na kulturní dohody a formy studia v Československu. V následujících podkapitolách jsou analyzovány tyto aspekty: příjezd, přípravné jazykové kurzy, ubytování v Praze a studium, každodenní rozměr života arabských studentů v Československu a konflikty, se kterými se zde setkávali. V rámci těchto tematických okruhů je osvětlen problém adaptace arabských studentů na nové prostředí a potíže způsobené kulturními odlišnostmi. Práci uzavírá nástin osudů arabských absolventů a...
Československé školství ve Velké Británii (1940-1945)
Damová, Zora ; Šouša, Jiří (vedoucí práce) ; Dobeš, Jan (oponent)
Anotace: Práce se zabývá systémem vzdělání, jež bylo poskytováno v průběhu druhé světové války emigrantům československou exilovou vládou na území Velké Británie. Praktické cíle spojené s potřebou vzdělávání československé mládeže byly v této době spojeny i s politickou výchovou a neméně také s vlastní propagací exilové vlády. Kromě kategorizace dostupného vzdělání a příkladů jednotlivých školských ústavů a kurzů jsou proto akcentovány i plány na uplatnění studentů těchto škol, se kterými vláda při jejich vzniku pracovala. Většinu kompetencí na školství v emigraci měl školský odbor Ministerstva vnitra, proto jsou zde zmíněny okolnosti vzniku i organizace tohoto úřadu. Vzdělání bylo Čechoslovákům poskytováno na území cizího státu a byla tedy nutná jistá míra spolupráce s ním. V práci je proto popsán i vliv britských institucí a působení britského školství na československý školský systém, který se jinak řídil předmnichovskými zákony. Úzký vztah mezi Velkou Británií a Československem je rovněž sledován v poválečném období, přičemž je přednostně zohledněn účinek exilového vzdělání na jeho studenty po návratu do osvobozeného Československa.
Studijní styly studentů středních škol
Chocholoušová, Michaela ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na studijní styly studentů středních škol, konkrétně na studenty středních odborných škol a středních odborných učilišť. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje vymezení základních pojmů jako je učení, učící se jedinec a smysluplné učení. Dále analyzuje pojem studijní styl a jemu příbuzné pojmy, jako je například kognitivní styl. Závěr teoretické části se věnuje diagnostice a ovlivňování učebních stylů, na což navazuje praktická část. Praktická část je tvořena kvantitativním výzkumem studijního stylu na středních školách se zaměřením na zjištění převažujícího studijního stylu, porovnání jednotlivých typů škol z hlediska studijního stylu a navržení případné práce s negativním studijním stylem, konkrétně doporučení k nápravě tohoto stylu směrem ke smysluplnému učení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 371 záznamů.   začátekpředchozí233 - 242dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.