Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,852 záznamů.  začátekpředchozí1044 - 1053dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Současné umění v mateřské škole
Turečková, Zuzana ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Pfeiffer, Jan (oponent)
Ústředním tématem bakalářské práce je využití předmětů denní potřeby ve výtvarném umění a následně i ve výtvarných činnostech s dětmi v mateřské škole. Teoretická část nejdříve nastíní důležitost tvořivosti, poté přiblíží výtvarné činnosti, které rozvoj kreativity podporují. Dále se zaměří na význam pedagogického projektu. Poslední kapitola se pak soustředí na současné české umělce, jejichž různorodé tvůrčí postupy a metody se staly inspirací pro výtvarné úkoly v praktické části. Ta je zpracována formou výtvarného projektu pro konkrétní mateřskou školu. Součástí práce je také fotodokumentace a autorčina pedagogická reflexe realizovaných aktivit.
Analýza a implementace systému pro oběh elektronických dokumentů v Plzeňské teplárenské, a.s.
Kostrba, Jiří ; Lipková, Helena (vedoucí práce) ; Dvořák, Jan (oponent)
Práce představuje analýzu deseti administrativních procesních toků dokumentů, podle které byl vyvinut a implementován systém workflow ve firmě Plzeňská teplárenská, a.s. Analyzované procesy jsou: Požadavek na pořízení, Došlá faktura, Dodavatelská smlouva, Výběrové řízení, Investiční záměr, Odběratelská smlouva, Vyřazení majetku, Cestovní příkaz, Nástup zaměstnance, Výstupní list. Analýza každého procesu obsahuje popis procesu s diagramem oběhu dokumentů a tabulku s daty, která vznikají v jednotlivých krocích. Analýza a reengineering vybraných procesů proběhl na základě rozhodnutí vedení společnosti. V průběhu implementace se objevila řada problémů plynoucích z velkého rozsahu projektu, z nedostatků v analýze, nepřipravenosti uživatelů a malé podpory vedení, které vedly k prodloužení doby projektu na dvojnásobek plánované doby. V současné době je systém v rutinním provozu a přinesl všechny předpokládané efekty. Neočekávanou přidanou hodnotou je automatické propojení souvisejících dokumentů v různých agendách pomocí hypertextových odkazů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Organizace přírodního víceboje z pohledu projektového managmentu
Stejskal, Marek ; Frainšic, Michal (vedoucí práce) ; Vomáčko, Ladislav (oponent)
Název: Organizace přírodního víceboje z pohledu projektového managementu Cíle: Hlavním cílem práce je zpracovat předprojektovou fázi vybrané sportovní akce z pohledu projektového managementu. Práce by měla posloužit potenciálním organizátorům přírodního víceboje, kteří chtějí v přípravách postupovat systematicky a vyvarovat se tak komplikacím, které vyplývají z nekvalitní projektové přípravy. Metody: Práce je založena na analyticko-syntetické metodě. Autor analyzuje danou problematiku na základě literární rešerše. Účelem práce je nashromáždit informace, následně je utřídit a využít v praktické části na návrhu konkrétního projektu. Výsledky: Výsledky práce jsou prezentovány formou tabulek a grafů. Výstupem je reálný návrh předprojektové fáze závodu v přírodním víceboji s názvem "Vodácký survival". Z výsledků práce vyplývá, že organizace tohoto typu závodu je velice náročná a organizátoři by neměli předprojektovou fázi podceňovat, jelikož se výrazně promítá v realizační fázi závodu. Klíčová slova: manager, organizace, event, survival, projekt
Maturitní softwarové projekty
Beránek, Martin ; Prokýšek, Miloš (vedoucí práce) ; Štípek, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku hodnocení kvality maturitních softwarových projektů. V rámci textu je vymezen pomocí průzkumu zdrojů rozdíl mezi praxí a vedením projektů na modelové škole. Na základě toho je sestaven akční zásah v podobě předání materiálů členům akční skupiny, kterou tvoří vyučující vedoucí projekty. Materiály se snaží doplnit chybějící témata, které nebylo možné dohledat v ŠVP modelové školy. Pro hodnocení projektů je vytvořena hodnotící metodika, která čerpá z kvalitativních ukazatelů používaných v praxi. V rámci reflexe je potom vyhodnocen dopad akčního zásahu na studenské projekty. Dopady takto provedeného akčního zásahu na modelové škole nebyly významné. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Role ředitele v budování kvality školy zapojené do projektu "Pomáháme školám k úspěchu"
Šuranská, Ivana ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Matušková, Zuzana (oponent)
Závěrečná práce Role ředitele v budování kvality školy zapojené do projektu "Pomáháme školám k úspěchu" se zaměřuje na role ředitele školy jako lídra a manažera, které ovlivňují budování kvality školy. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá kvalitou školy, jejími indikátory, oblastmi řízení a kritérií hodnocení. Dále přináší teoretické poznatky o řediteli školy, jeho kompetencích v rolích lídra a manažera a o projektu "Pomáháme školám k úspěchu. Praktická část zjišťuje, k jakým kritériím rodiče přihlíželi při výběru školy pro své děti a co si představují pod pojmem "kvalitní škola". Dále analyzuje, jaké činnosti, které ředitel školy vykonává v roli lídra a manažera, jsou z pohledu učitelů a rodičů v budování kvality školy nejdůležitější a jak hodnotí přínos zapojení školy do projektu "Pomáháme školám k úspěchu." KLÍČOVÁ SLOVA: kvalita školy, ředitel školy, kompetence, role ředitele, lídr, manažer, řízení změny, inovace, projekt.
Archiv Národního divadla v minulosti a digitální současnosti
Sochorová, Eva ; Římanová, Radka (oponent) ; Hantáková, Helena (oponent)
Cílem rigorózní práce je na základě hloubkové a komplexní analýzy Archivu Národního divadla vytvořit dokumentační základ pro grantový projekt se záměrem jeho rozsáhlé revitalizace. Představuje archiv především jako informační systém v digitální době, ovšem v širším historickém kontextu. Věnuje se problematice divadelních archivů a jejich specifikům, včetně jejich metodiky archivování. Charakterizuje stav digitálních archivů významných divadel u nás i v zahraničí. Popisuje vzniklý návrh grantového projektu směřujícího k řešení, které by mělo být přínosem pro divadelní obec i širší veřejnost a transformovat archiv ve skutečně účelný informační systém. Součástí práce je i hledání významu a role divadelních archivů na pozadí technologického vývoje. Klíčová slova: Archiv, Archiv Národního divadla, digitalizace, divadlo, divadelní cedule, dokument, fond, inscenace, projekt, Národní divadlo, revitalizace.
Finanční prostředky Evropské unie v českém vzdělávacím systému
Mikulínová, Hana ; Matušková, Zuzana (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Práce pojednává o problematice finančních prostředků Evropské unie v českém vzdělávacím systému v rámci historického vývoje čerpání až po současné možnosti získávání finančních prostředků, které vstupují do vzdělávací soustavy. Poskytuje přehled problémových oblastí při čerpání finančních prostředků Evropské unie z pohledu příjemců. Dále je v práci řešena podrobně problematika Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost, který měl velký vliv na vzdělávací systém České republiky. Cílem a podstatnou této práce v její teoretické části je podat ucelený obraz o dané problematice a dále poskytnout související informace sloužící k pochopení specifické oblasti čerpání finančních prostředků Evropské unie. V praktické části jsou především prezentovány výsledky dotazníkového šetření, které identifikovalo problémové oblasti při čerpání finančních prostředků z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. KLÍČOVÁ SLOVA Evropská unie, operační program, projekt, financování, vzdělávání
Projektové vyučování v předmětu Český jazyk a literatura na 2. stupni ZŠ a na SŠ
Dusová, Lucie ; Šormová, Kateřina (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá projektovým vyučováním s akcentem na předmět Český jazyk a literatura na 2. stupni ZŠ a na školách středních. Jejím cílem je v teoretické rovině souhrnně představit tuto výukovou metodu a současný stav jejího využívání, dále provést analýzu vybraných projektů (a námětů na projektovou výuku) v českém jazyce a literatuře. V neposlední řadě je záměrem této práce navrhnout i vlastní projekty, které by učitelé mohli ve své praxi využít. Práce se tedy skládá jak z části teoretické, která se věnuje nejprve projektovému vyučování v obecné rovině, historii projektového vyučování, jeho plánování a přípravě, tak z části empirické, která na kvalitativní rovině popisuje, analyzuje a kriticky hodnotí některé projekty a navrhuje také projekty vlastní. Tato práce by mohla poskytnout cenný materiál pro zkušené i začínající pedagogy při přípravě a zavádění projektového vyučování na českých školách. Klíčová slova projektové vyučování, projekt, projektová metoda, český jazyk a literatura, 2. stupeň ZŠ, střední škola
Čtení obrazu a textu jako cesta k novému zážitku z knihy
Štěrbíková, Kateřina ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Štěrbíková, K.: Čtením obrazu a textu jako cesta k novému zážitku z knihy. /Diplomová práce/ Praha 2014 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 125 stran. Diplomová práce zkoumá ilustraci dětských knih - jednu z podob výtvarného umění. Ilustraci považuje za jeden ze způsobů rozvoje kritického myšlení, klíčových kompetencí a vizuální gramotnosti u dětí mladšího školního věku. Proto se soustředí na současné pojetí knižní ilustrace. Na základě výzkumné sondy se snaží odhalit ty vlastnosti knižních ilustrací, které vybízejí k aktivní činnosti, k aktivnímu vztahu mezi dítětem a knihou. Interpretaci obrazu-ilustrace se věnuje v úzké souvislosti s procesem porozumění smyslu textu, a to z důvodu výsledků dosažené úrovně čtenářské gramotnosti u českých žáků. Program Čtením a psaním ke kritickému myšlení nabízí jako možnost rozvíjení této gramotnosti a zároveň jako možnost prohloubení vztahu dítěte ke knize. Cílem práce je dokázat, že pokud bude divák s knihou pracovat jako s celkem, který vybízí k pružnému myšlení, naskýtá se mu šance nového, netradičního zážitku z knihy. Charakter práce je ovlivněn současným pedagogickým vzděláváním. Výsledkem naší práce je vypozorování tří kritérií (komplexnost a estetičnost; tři způsoby provázanosti textu a obrazu; komunikace a aktivizace),...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,852 záznamů.   začátekpředchozí1044 - 1053dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.