Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 111 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sexuální obtěžování ve vysokoškolském prostředí v ČR
Vohlídalová, Marta ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Nedbálková, Kateřina (oponent) ; Smetáčková, Irena (oponent)
Disertační práce se zaměřuje na exploraci fenoménu sexuálního obtěžování, konkrétně na obtěžování studujících ze strany vyučujících v českém vysokoškolském prostředí. "Sexuální obtěžování" je v této práci vymezeno jako nevítané, nevhodné a urážlivé chování, které je zneužitím nerovného mocenského postavení, daného formální a především genderovou (symbolickou) strukturou, jež může nabývat jak méně explicitní podoby genderového obtěžování (označované také jako "vytváření nepřátelského prostředí"), tak i explicitnější povahy sexuálního obtěžování (v legislativě označované jako "něco za něco"). Disertační práce vychází ze studie vybrané fakulty pražské vysoké školy, provedené na přelomu let 2008 a 2009, a využívá smíšený výzkumný design, zahrnující kombinaci kvantitativního dotazníkového šetření a hloubkových rozhovorů se studenty a studentkami. Práce se zaměřuje na exploraci tří hlavních tematických oblastí problematiky sexuálního obtěžování, kterými jsou: i) zkušenosti studujících se sexuálním obtěžováním, ii) problém definice a percepce sexuálního obtěžování, a iii) strategie zvládání a řešení sexuálního obtěžování. Kvantitativní studie ukázala, že na vybrané fakultě se s nějakou z forem obtěžování setkalo 67 % dotázaných. Přestože se studující nejčastěji setkávali s měkčími formami genderového...
Výskyt sexuálního obtěžování studujících na českých vysokých školách v roce 2018 - porovnání s výzkumem z roku 2008
Dvořáková, Dominika ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Kolářová, Kateřina (oponent)
Cílem mé diplomové práce bylo zjistit, k jakým posunům v oblasti sexuálního obtěžování studujících vyučujícími na českých vysokých školách došlo od roku 2008/2009, kdy byl realizován výzkum Sexuální obtěžování ve vysokoškolském prostředí: výskyt a vnímání. V teoretické části se zaměřuji na pojem sexuální obtěžování, dále na specifika vysokoškolského prostředí, a v závěru se věnuji dopadům sexuálního obtěžování a nastiňuji možné způsoby jak mu předcházet. V metodologické části popisuji samotný výzkum, kdy jsem pomocí dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo celkem 946 studujících, zjišťovala, s jakými podobami sexuálního obtěžování se studující během studia setkávají nejčastěji, zda ženy vnímají obtěžující chování kritičtěji než muži a zda s ním mají více zkušeností, a také jak dotazovaní vymezují sexuální obtěžování. Analýza výsledků ukázala, že v porovnání s předchozím výzkumem nedošlo k žádným zásadním změnám v celkovém podílu studujících, kteří mají zkušenosti s obtěžujícím chováním ze strany vyučujících. Zároveň se ale ukázalo, že některé typy obtěžujícího chování jsou četnější (např. urážlivé chování kvůli tomu, že je člověk muž, či žena; zesměšňování vzhledu studujících). Klíčová slova: sexuální obtěžování, vysoké školy, vzdělávání, genderové stereotypy
Analýza financování veřejných vysokých škol v České republice- implementace změn
Vašková, Alexandra ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Vlk, Aleš (oponent)
Diplomová práce "Analýza financování veřejných vysokých škol v České republice- implementace změn" pojednává o nastavení pravidel a zásad financování vysokých škol v České republice a rozebírá situaci ve financování po roce 2006. Práce nastiňuje pohled na rozpočet vysokých škol a jeho funkci objasněním fungování veřejných rozpočtů a objasňuje povahu vysokého školství jakožto smíšeného statku s externalitami. Financování vysokých škol je nástrojem v rukách státu, pomocí kterého dochází k ovlivňování vysokoškolské politiky. Pro pochopení současné situace práce využívá deskripci vývoje ve financování vysokých škol po roce 1989. Důležitým aspektem je i mezinárodní kontext, proto práce nahlíží do nastavení systému financování vysokých škol vybraných států a zjištěné poznatky zasazuje do širšího kontextu. Za pomocí výzkumného designu případové studie práce objasňuje vývoj ve financování po roce 2006 a formuluje implikaci pro veřejnou politiku.
Analýza čerpání prostředků ze strukturálních fondů Evropské unie veřejnými vysokými školami v České republice
Zahradník, Matěj ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Tumová, Anna (oponent)
Tato práce se zaměřuje na analýzu čerpání prostředků ze strukturálních fondů Evropské unie veřejnými vysokými školami v České republice v programovém období 2007-2013 v rámci operačních programů OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, OP Výzkum a vývoj pro inovace, OP Praha - Adaptabilita a OP Praha - Konkurenceschopnost. Důraz je kladen na srovnání rozdílů mezi pražskými a mimopražskými VVŠ, kdy Praha jako jediný český region překračuje hranici 75 % průměrného HDP na osobu EU a školy v ní sídlící tak mají v přístupu k prostředkům ze strukturálních fondů jiné podmínky než školy mimopražské. V analýze jsou srovnány jak počty projektů českých VVŠ, tak i výše čerpaných prostředků podle jednotlivých OP. Pro porovnání slouží hodnota vytvořená vztažením celkové výše čerpaných prostředků pražskými a mimopražskými VVŠ k počtu studentů v těchto dvou oblastech. V závěru jsou formou diskuze s několika odborníky nastíněny možné dopady nerovného rozdělení prostředků a problémy spojené s jejich čerpáním. Mezi tyto dopady a problémy je zahrnuto obcházení pravidel, naplněná absorpční kapacita mimopražských regionů, vysoké náklady na udržitelnost projektů financovaných z OPVaVpI a riziko konzervace současného stavu, dále i náročná byrokracie spojená s podáváním projektů a nemožnost podpořit mimopražské studenty,...
Analýza postojů aktérů vysokoškolské vzdělávací politiky v utváření politiky doktorského studia.
Buřičová, Barbora ; Vlk, Aleš (vedoucí práce) ; Novotný, Vilém (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut Sociologických studií Katedra Veřejné a sociální politiky Diplomová práce 2019 Bc. Barbora Buřičová UNIVERZITA KARLOVA FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut Sociologických studií Katedra Veřejné a sociální politiky Analýza postojů aktérů vysokoškolské vzdělávací politiky v utváření politiky doktorského studia Diplomová práce Autorka práce: Bc. Barbora Buřičová Studijní program: Sociologie Vedoucí práce: Dr. Mgr. Aleš Vlk Rok obhajoby: 2019 Prohlášení 1. Prohlašuji, že jsem předkládanou práci zpracovala samostatně a použila jsem jen uvedené prameny a literaturu. 2. Prohlašuji, že práce nebyla využita k získání jiného titulu. 3. Souhlasím s tím, aby práce byla zpřístupněna pro studijní a výzkumné účely. V Praze dne Bc. Barbora Buřičová Bibliografický záznam BUŘIČOVÁ, Barbora. Analýza postojů aktérů vysokoškolské vzdělávací politiky v utváření politiky doktorského studia. Praha, 2019. 89 s. Diplomová práce (Mgr.). Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut Sociologických studií. Katedra Veřejné a sociální politiky. Vedoucí diplomové práce Dr. Mgr. Aleš Vlk. Rozsah práce: 149 153 znaků s mezerami Anotace Předkládaná diplomová práce se zaměřuje na postoje aktérů vysokoškolské vzdělávací politiky k problematice doktorského studia. Doktorské studium je v...
Akademické milieu v časech prověrek - vysoké školy v letech 1948-1956. Poválečná reforma českého vysokého školství a její kořeny
Jareš, Jakub ; Kopeček, Michal (vedoucí práce) ; Petráň, Josef (oponent) ; Šima, Karel (oponent)
Tématem práce je poválečná reforma českého vysokého školství. Na rozdíl od tradiční perspektivy, v níž je komunistický experiment sledován od svého počátku k "nevyhnutelnému" zániku v roce 1989, se soustředí na jeho kořeny a schválením vysokoškolského zákona v roce 1950 končí. Díky takto otočené perspektivě odhaluje příbuznosti komunistické reformy s modernizačními tendencemi, jež ovlivňovaly vývoj také v západních státech. Práce sleduje, jak se od třicátých do padesátých let 20. století diskutovalo o budoucnosti vysokého školství, jak byl řešen rozpor mezi jejich svobodou a požadavkem na jejich veřejnou službu, a jakou odpověď na tuto otázku poskytla komunistická reforma. České vysoké školství bylo formováno humboldtovskými principy, jež se částečně prosadily v polovině 19. století. V meziválečném období se na tomto rámci nic nezměnilo, vysoké školství rostlo spíše kvantitativně, zároveň se ale rýsovaly problémy, jež bylo potřeba řešit. Pokusy ministerstva o dílčí změny narazily na odpor škol, část akademiků především pateticky bránila univerzitní autonomii. Během válečného uzavření škol se nechtěně nabídla příležitost k hlubší reflexi. Vznikla řada reformních návrhů, které nalezly uplatnění po válce. V omezeně pluralitním systému třetí republiky se o konkurenčních konceptech vedla diskuse, která...
Prodlužování studia na vysokých školách v ČR a vliv poplatků za prodlužování studia
Fliegl, Tomáš ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Vlk, Aleš (oponent)
Diplomová práce se zabývá prodlužováním studia na vysokých školách v České republice a vlivem poplatků za prodlužování studia ("za delší studium") na délku studií. Je zaměřena na pregraduální studia na veřejných vysokých školách, na kterých jsou poplatky vyměřovány. Byla použita data matriky studentů a údaje o výši poplatků z většiny vysokých škol, která posloužila pro sestavení regresního modelu. Informovanost studentů o poplatkové politice byla zjišťována dotazníkem pro účastníky Národních srovnávacích zkoušek Scio. Prodlužováno je průměrně 41 % úspěšných studií, nejčastěji v humanitních vědách, zhruba 10 % studentů překračuje standardní dobu studia o více než jeden rok. Poplatky platí až pětina studentů, polovina z nich proto, že jim bylo započteno neúspěšné studium. Výsledky ukazují, že prodlužování studií jen neznatelně souvisí s výší poplatku, pouze v případě studentů jedné veřejné vysoké školy je souvislost mírná a 1000 Kč poplatků by mělo studium zkracovat o 6 dní. Vliv na délku neúspěšných studií je zřetelnější a představuje 10 až 90 dnů za každých 1000 Kč. Nízký vliv poplatků je připisován špatné informovanosti: pouze necelá třetina zájemců o studium totiž znala principy vyměřování poplatků, ani u zájemců se zkušeností z vysoké školy nebyla informovanost vyšší než 50 %. Práce dokládá nízkou...
Legal aspects of university funding
Krásna, Slávka ; Marková, Hana (vedoucí práce) ; Boháč, Radim (oponent) ; Miroslav, Štrkolec (oponent)
Témou dizertačnej práce sú právne aspekty financovania vysokých škôl vo vybraných krajinách Európy, najmä však krajín Európskej únie. Výber témy dizertačnej práce vyplynul z môjho záujmu o túto špecifickú problematiku, ktorá je neoddeliteľnou súčasťou finančného práva a finančnej vedy ako významného odvetvia práva ako vednej disciplíny. Ciele dizertačnej práce som stanovila v súlade s teoreticko-empiricko-aplikačným charakterom dizertačnej práce. Hlavným cieľom dizertačnej práce je podrobne analyzovať právne aspekty financovania vysokých škôl v krajinách Európskej únie a ďalších krajinách Európy, pričom budem uvádzať aj nevyhnutné súvislosti v kontexte témy, ktoré sa týkajú aj súkromných vysokých škôl. Problematiku právnych aspektov financovania vysokých škôl budem podrobne rozpracovávať najmä v Českej republike, v Slovenskej republike, v Maďarsku a v Poľskej republike, samozrejme tému rozpracujeme z hľadiska špecifík aj v ďalších krajinách Európy práve s dôrazom na oblasť financovania vysokých škôl zo všetkých existujúcich, možných i potenciálnych zdrojov. V empirických častiach dizertačnej práce budem hľadať odpoveď na otázky, aký je rozsah ďalších možností právnej úpravy financovania verejných vysokých škôl primárne v podmienkach Českej republiky a Slovenskej republiky, aká je existujúca právna...
Vybrané ekonomické efekty přítomnosti studentů ve městě Brně
Kotoučková, Sylva
Cílem diplomové práce, který byl formulován ve spolupráci s pracovníky Kanceláře strategie města Brna, je zhodnotit vybrané ekonomické efekty přítomnosti studentů ve městě Brně. Zhodnocení vlivu studentů na ekonomiku a rozvoj města je provedeno prostřednictvím kvantitativního výzkumu, který zjišťuje preference studentů v oblasti bydlení a dopravy ve městě, využití volného času studentů a dále strukturu jejich příjmů a výdajů. Výsledky šetření jsou porovnávány s výzkumem provedeným v roce 2014. Bylo zjištěno, že se výsledky opakovaně provedeného výzkumu podobají, preference studentů, jejich výdaje ani příjmy se nijak zásadně nezměnily. Získaná data o studentech pomohou Magistrátu města Brna při práci na nové Strategii pro Brno 2050.
Právní postavení vysokých škol
Procházka, Jan ; Staša, Josef (vedoucí práce) ; Rajchl, Jiří (oponent)
vi Právní postavení vysokých škol Abstrakt Cílem této práce je analyzovat postavení různých druhů vysokých škol ve veřejném právu v historické i současné perspektivě, teoreticky se věnovat jejich typologii. Dále práce věnuje pozornost akademické samosprávě a akademickému prostředí vůbec a konečně se zabývá též zajišťování kvality vysokoškolského vzdělávání v ČR v podobě institutu akreditace. Text je rozdělen do osmi částí včetně úvodu a závěru. V úvodu je rozebráno postavení vysoké školy, především pražské Univerzity Karlovy, v historické perspektivě a přes vývoj ve 20. století se linie práce přesouvá směrem k současné úpravě, obsažené v zákoně č. 111/1998 Sb., v platném znění, a v navazujících dokumentech právního i politického rázu. Následuje rozbor typologie vysokých škol, stručné pojednání o akademickém prostředí, včetně otázek poměrů studentů a akademických pracovníků jako členů akademické obce. Zbývající část práce je věnována úpravě akreditace, včetně nové úpravy institucionální akreditace. V závěru předkládám několik vlastních závěrů de lege ferenda. Práce naopak nevěnuje bližší pozornost úpravě přijímacího řízení, poplatkových povinností souvisejících s vysokoškolským studiem, ani nově zavedenými možnostmi poskytovat vysokoškolské vzdělání zahraničními vysokými školami na území ČR. Směry, v nichž...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 111 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.