Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza čerpání prostředků ze strukturálních fondů Evropské unie veřejnými vysokými školami v České republice
Zahradník, Matěj ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Tumová, Anna (oponent)
Tato práce se zaměřuje na analýzu čerpání prostředků ze strukturálních fondů Evropské unie veřejnými vysokými školami v České republice v programovém období 2007-2013 v rámci operačních programů OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, OP Výzkum a vývoj pro inovace, OP Praha - Adaptabilita a OP Praha - Konkurenceschopnost. Důraz je kladen na srovnání rozdílů mezi pražskými a mimopražskými VVŠ, kdy Praha jako jediný český region překračuje hranici 75 % průměrného HDP na osobu EU a školy v ní sídlící tak mají v přístupu k prostředkům ze strukturálních fondů jiné podmínky než školy mimopražské. V analýze jsou srovnány jak počty projektů českých VVŠ, tak i výše čerpaných prostředků podle jednotlivých OP. Pro porovnání slouží hodnota vytvořená vztažením celkové výše čerpaných prostředků pražskými a mimopražskými VVŠ k počtu studentů v těchto dvou oblastech. V závěru jsou formou diskuze s několika odborníky nastíněny možné dopady nerovného rozdělení prostředků a problémy spojené s jejich čerpáním. Mezi tyto dopady a problémy je zahrnuto obcházení pravidel, naplněná absorpční kapacita mimopražských regionů, vysoké náklady na udržitelnost projektů financovaných z OPVaVpI a riziko konzervace současného stavu, dále i náročná byrokracie spojená s podáváním projektů a nemožnost podpořit mimopražské studenty,...
Školní psychologie na základních školách v České republice z pohledu veřejné politiky
Zahradník, Matěj ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Kotrusová, Miriam (oponent)
Bc. Matěj Zahradník 2016 Školní psychologie na základních školách v České republice z pohledu veřejné politiky Diplomová práce Abstrakt Tato diplomová práce se zaměřuje na školní psychologii jako součást vzdělávacího systému v České republice, specificky součást základních škol. V začátku práce je představen přehled relevantních veřejněpolitických dokumentů, které se školní psychologií zabývají, stejně tak i přehled rozvojových programů na její podporu. Tyto přehledy dávají čtenáři objektivní informace o současném stavu školní psychologie v ČR. S využitím výše zmíněných dokumentů, online dotazníku a zejména pak dvanácti rozhovorů s experty (školními psychology, odborníky z Ministerstva školství, Národního ústavu pro vzdělávání, Univerzity Karlovy) tato práce analyzuje přínosy školní psychologie, jako jsou osobní přítomnost psychologa a znalost školy, preventivní charakter služeb, mediační role a další, její možné problémy a nedostatky, jako problémy s ukotvením této profese, jejím financováním, či chybějící supervize a intervize, dále tato práce představuje cíle školní psychologie, ať už se jedná o podporu pozitivního klimatu škol i tříd, včasné zachycení problémů či podporu učitelů, včetně možných indikátorů naplnění těchto cílů. Stěžejní část práce se zaměřuje na akontabilitu školních psychologů, tedy...
Analýza čerpání prostředků ze strukturálních fondů Evropské unie veřejnými vysokými školami v České republice
Zahradník, Matěj ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Tumová, Anna (oponent)
Tato práce se zaměřuje na analýzu čerpání prostředků ze strukturálních fondů Evropské unie veřejnými vysokými školami v České republice v programovém období 2007-2013 v rámci operačních programů OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, OP Výzkum a vývoj pro inovace, OP Praha - Adaptabilita a OP Praha - Konkurenceschopnost. Důraz je kladen na srovnání rozdílů mezi pražskými a mimopražskými VVŠ, kdy Praha jako jediný český region překračuje hranici 75 % průměrného HDP na osobu EU a školy v ní sídlící tak mají v přístupu k prostředkům ze strukturálních fondů jiné podmínky než školy mimopražské. V analýze jsou srovnány jak počty projektů českých VVŠ, tak i výše čerpaných prostředků podle jednotlivých OP. Pro porovnání slouží hodnota vytvořená vztažením celkové výše čerpaných prostředků pražskými a mimopražskými VVŠ k počtu studentů v těchto dvou oblastech. V závěru jsou formou diskuze s několika odborníky nastíněny možné dopady nerovného rozdělení prostředků a problémy spojené s jejich čerpáním. Mezi tyto dopady a problémy je zahrnuto obcházení pravidel, naplněná absorpční kapacita mimopražských regionů, vysoké náklady na udržitelnost projektů financovaných z OPVaVpI a riziko konzervace současného stavu, dále i náročná byrokracie spojená s podáváním projektů a nemožnost podpořit mimopražské studenty,...

Viz též: podobná jména autorů
1 Zahradník, Marcel
10 Zahradník, Martin
6 Zahradník, Michal
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.