Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 250 záznamů.  začátekpředchozí96 - 105dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj a porovnání výkonnosti ve vybraných atletických disciplínách v jednotlivých ročnících na 1. stupni ZŠ
Procházková, Karolína ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Název: Vývoj a porovnání výkonnosti ve vybraných atletických disciplínách v jednotlivých ročnících na 1. stupni ZŠ Autor: Karolína Procházková Katedra: Katedra tělesné výchovy Vedoucí práce: PhDr. PaedDr. Ladislav Kašpar, Ph.D. ASTRAKT Diplomová práce se zabývá vývojem a porovnáním atletické výkonnosti u žáků 1., 3. a 5. ročníku základní školy. Výkonnost je porovnávána na základě výsledků vybraných atletických disciplín - běh na 50 metrů, skok daleký a hod kriketovým míčkem. Práce porovnává výkony v rámci ročníků, kde se zaměřuje na odlišnosti ve výkonech chlapců a dívek, i napříč vybranými ročníky, kde sleduje případný posun. KLÍČOVÁ SLOVA mladší školní věk, první stupeň základní školy, atletika, atletická výkonnost, atletické disciplíny
Návrh intervenčního programu pro rozvoj rychlostních předpokladů u sportovních gymnastek mladšího školního věku
Mejzrová, Adéla ; Kašparová, Alena (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Charakteristika: Práce se zabývá sportovní gymnastikou žen, a to především rychlostní přípravou mladých gymnastek, pro které je přeskok jedním ze stěžejních nářadí soutěžního výkonu. Práce dále obsahuje problematiku motorických schopností, zejména rychlostních schopností a charakteristiku mladšího školního věku. V bakalářské práci je představen návrh intervenčního programu rozvíjejícího rychlostní předpoklady u vybrané skupiny gymnastek. Dynamika rozběhu je jedním z předpokladů pro úspěšně provedený přeskok ve sportovní gymnastice. Díky rozběhu získává gymnastka potřebnou energii k provedení skoku, a proto je nezbytné rozvíjet rychlostní předpoklady již v útlém dětství. Cíl: Hlavním cílem bakalářské práce je literární rešerše pro navržení zásobníku pohybových činností a intervenčního programu zaměřeného na rozvoj rychlostních předpokladů u gymnastek mladšího školního věku. Zásobník a intervenční program je vytvořen nejen na základě literární rešerše, ale také dle stanovených kritérií, kterými jsou např. věk, úroveň dovedností a soutěžní disciplína. Práce může sloužit jako inspirace pro pedagogy a trenéry jiných sportovních specializací. Bakalářská práce tvoří teoretický základ pro plánované výzkumné měření rychlostních předpokladů u gymnastek v navazujícím magisterském studiu. Klíčová slova:...
Tělesné složení a motorická výkonnost dětí mladšího školního věku
Hladilová, Klára ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Kinkorová, Ivana (oponent)
Název: Tělesné složení a motorická výkonnost dětí mladšího školního věku Cíle: Cílem práce je na základě literární rešerše titulů, které pojednávají o problematice tělesného složení a motorické výkonnosti, porovnat jednotlivé metody stanovení tělesného složení a porovnat testové systémy určené k diagnostice motorické výkonnosti mladšího školního věku. Dílčím cílem je vybrat vhodné metody pro odhad tělesného složení v kombinaci s vhodnou testovou baterií pro diagnostiku úrovně základní motorické výkonnosti dětí mladšího školního věku. Metody: Práce byla zpracována na základě rešerše a komparace domácí a zahraniční odborné literatury, která se zabývá tělesním složením a motorické výkonnosti. Tyto pojmy byly identifikovány prostřednictvím obsahové analýzy odborných sdělení, publikací a článků. Pro získání podkladů bylo využito informačních zdrojů, převážně odborná literatura a knihy se sportovní tematikou soustředěné v Národní digitální knihovně ČR. A pak také Portál elektronických zdrojů Univerzity Karlovy, především PubMed a SPORTDiscus. Pro vyhledávání podkladů pro tuto práci bylo využita klíčová slova jako tělesné složení, tělesná zdatnost, motorická výkonnost, diagnostika, mladší školní věk, testová baterie. Výsledky: Byla shrnuta rešerše literatury na téma složení těla a motorická výkonnost....
Základy sportovní přípravy v moderní gymnastice
Šimůnková, Iveta ; Novotná, Viléma (vedoucí práce) ; Hátlová, Běla (oponent) ; Kopřivová, Jitka (oponent)
Souhrn práce Moderní gymnastika (MG) jako jediný olympijský sport dívek a žen je charakterizována přesností, plynulostí a elegancí pohybu, které podtrhují ženskou ladnost a krásu. Současné české MG chybí ucelená koncepce dlouhodobé sportovní přípravy talentovaných gymnastek. Důsledkem je časté předčasné ukončování závodní kariéry mladých gymnastek ze zdravotních či motivačních důvodů, především v období prepubescence. Základní příprava v MG si klade za cíl postupný rozvoj pohybových schopností, nácvik sportovních a gymnastických dovedností a systematické získávání specializované techniky na principu všestranného pohybového základu. Toto období, v moderní gymnastice mezi 7 až 9 lety gymnastek, je pro další výkonnostní růst velmi podstatné jak z hlediska obsahu, tak i z volby formy tréninku a přístupu trenéra. Výběr obsahu pohybových a gymnastických činností určuje nejen cestu vývoje sportovce, ale také trenérům vymezuje výkonnostní kritéria v dané věkové kategorii. Míra shody mezi publikovanou odbornou teorií tréninku a zkušenostmi z trenérské praxe byla v disertační práci ověřena pomocí metody repertoárové mřížky (Repertory Grid Technique). Cestou šestnácti polostrukturovaných rozhovorů s vybranými experty moderní gymnastiky bylo dosaženo intrapersonálních a interpersonálních dat. Experti se v pohledu na...
Vliv rozšířené tělesné výchovy u dětí mladšího školního věku
Drdošová, Lenka ; Hošková, Blanka (vedoucí práce) ; Nováková, Pavlína (oponent)
Název: Vliv rozšířené tělesné výchovy u dětí mladšího školního věku Cíl: Cílem projektu je zjistit, zda žáci s rozšířeným rozsahem tělesné výchovy budou dosahovat lepších výsledků ve funkčních svalových testech než děti se standardní dvouhodinovou výukou tělesné výchovy týdně. Metoda: Jedná se o pilotní studii, kde převažuje kvantitativní charakter výzkumu na základě porovnání výsledků šesti funkčních svalových zkoušek na zkrácené svalové skupiny. Žáci byly rozděleni do dvou skupin podle počtu hodin tělesné výchovy týdně. Ke zjištění úrovně zkrácení byl použit test dobré shody, konkrétně Pearsonův chí-kvadrát test, hladina významnosti byla stanovena na α<0,05. Výsledky: V jednotlivých testech funkčních svalových zkoušek byli ve většině případů lepší žáci s tříhodinovou tělesnou výchovou týdně. Statistická analýza prevalence jednotlivých druhů oslabení svalových skupin, odhalila významně lepší výsledek (p ˂ 0,05) u třech funkčních sv. zkoušek. Konkrétně posturální stereotyp dle Mathiase, Thomayerova zkouška a zkouška lateroflexe u žáků s rozšířeným rozsahem TV. Klíčová slova: Svalové dysbalance, mladší školní věk, rozšířený rozsah tělesné výchovy
Plavecká úroveň žáků městských a vesnických základní škol
Bolomská, Dita ; Pokorná, Jitka (vedoucí práce) ; Hubená, Kristýna (oponent)
Název: Plavecká úroveň žáků městských a vesnických základních škol Cíl: Cílem této práce je zhodnocení záznamů sledované evidence vstupních a výstupních hodnot plavecké úrovně dětí mladšího školního věku v rámci povinné plavecké výuky na základní škole. Základním kritériem posouzení bude, zda děti budou absolvovat plaveckou výuku v rámci vzdělávání na městské škole nebo na vesnické škole. Výsledky budou sledovány u dětí různých tříd a u hochů a dívek. Metody: V této práci jsem aplikovala smíšený typ výzkumu, při kterém jsem využila jak kvalitativní tak kvantitativní prozkoumání tohoto problému. Kvalitativní část práce vychází ze studia dostupné literatury, respektive studia tištěných i elektronických zdrojů. Kvalitativní část vychází ze zkoumání materiálu, záznamů výuky od lektorek v plavecké škole Aquasvět Chomutov. Data získaná z těchto materiálů byla analyzována pomocí popisu, grafů a tabulek. Zkoumaná data byla nasbírána během školního roku 2018/2019. Hodnocení dokumentů probíhalo v roce 2020. Výsledky: Z výsledků vyplývá, že neexistuje podstatný rozdíl mezi výkonností žáků městské základní školy a vesnické základní školy. Klíčová slova: plavecká výuka, mladší školní věk, městské školy, vesnické školy
Korelace pohybové aktivity, motoriky a plochonoží u dětí ve věku 7-15 let
Pavelková, Anna ; Malá, Jitka (vedoucí práce) ; Neuwirthová, Svatava (oponent)
Autor: Bc. Anna Pavelková Název: Korelace pohybové aktivity, motoriky a plochonoží u dětí ve věku 7 - 15 let Cíl: Cílem diplomové práce je zmapovat stupeň pohybové aktivity vybrané věkové populace dětí, indikované k fyzioterapii, na základě dotazníku o pohybové aktivitě PAQ- C. Sledovat, zda u dětí s plochonožím shledáme pohybovou aktivitu na stupni 1 a 2 (nízká pohybová aktivita), z 5 možných, na základě dotazníku PAQ-C. Dále objektivizovat plochonoží pomocí podoskopu, a určit stupeň plochonoží podle Klementy. Potvrdit/vyvrátit vliv stupně plochonoží na dosažení percentilu (komponentního i celkového) testovací baterie MABC-2 při vyhodnocení motoriky (zejména pak rovnováhy a hrubé motoriky). Metody: Soubor 15 dětí ve věku ± 10 let s diagnostikovaným plochonožím (indikovaných k individuální, nebo skupinové fyzioterapii) tvořil výzkumný vzorek naší studie. Od probandů byl odebrán anamnestický dotazník, dotazník o pohybové aktivitě PAQ-C, fotografie plantogramu z podoskopu pomocí mobilního fotoaparátu Huawei P9 Lite (2017), umístěného na stativu. Stupeň plochonoží byl vyhodnocen podle Klementy na základě indexu Chippaux- Šmiřák v softwaru AutoCAD 2020. Vyšetření motoriky bylo provedeno pomocí standardizované testovací baterie MABC-2. Statistické zpracování dat proběhlo v Microsoft Excel 2019....
Soubor core cvičení do školní tělesné výchovy na základních školách
Haisová, Linda ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Vindušková, Jitka (oponent)
Název: Soubor core cvičení do školní tělesné výchovy na základních školách Cíle: Cílem této práce je navrhnout soubor core cvičení vhodných do školní tělesné výchovy pro věková období mladšího a staršího školního věku. Metody: V práci byla použita metoda na základě literární rešerše a komparace dostupných publikačních zdrojů. Podklady pro teoretická východiska jsem čerpala z domácí i zahraniční literatury, odborných a vědeckých časopisů. V publikacích jsem vyhledávala pomocí klíčových slov: balanční cvičení, core cvičení, děti, hluboký stabilizační systém a tělesná výchova. Literatura byla hledaná pomocí databází PubMed a ResearchGate. Výsledky: Výsledkem této práce je soubor core cvičení pro školní tělesnou výchovu se zaměřením na děti mladšího a staršího školního věku. Vytvořený soubor je zaměřený na rozvoj všeobecné zdatnosti školních dětí, které již mají základní úroveň pohybových dovedností a patřičnou úroveň silových a koordinačních schopností. Klíčová slova: hluboký stabilizační systém, mladší školní věk, nitrobřišní tlak, starší školní věk, střed těla
Motivace dětí v jezdeckém sportu
Bacílková, Petra ; Pádivý, Martin (vedoucí práce) ; Jandová, Soňa (oponent)
NÁZEV: Motivace dětí v jezdeckém sportu AUTOR: Petra Bacílková KATEDRA Katedra tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Martin Pádivý ABSTRAKT: Bakalářská práce se zabývá tématem motivace v jezdectví. Práce se zabývá motivací, motivačními prostředky v jezdeckém sportu u dětí a možnostmi trenéra na jejich zlepšení. V teoretické části jsou popsány poznatky z oblasti motivace, didaktiky sportu, specifika jezdeckého sportu a charakteristiky věkových zvláštností dětí mladšího a staršího školního věku. Teoretické aspekty jsou podkladem pro výzkumnou část, která se zabývá získáním odpovědí na hlavní cíl práce, dílčí cíle a potvrzení, nebo vyvrácení hypotéz. Závěr práce vychází ze zpracovaných dotazníků, dlouhodobého pozorování jezdců školního věku a teoretických znalostí. KLÍČOVÁ SLOVA: Motivace Mladší školní věk Starší školní věk Jezdectví

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 250 záznamů.   začátekpředchozí96 - 105dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.