Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  předchozí7 - 16další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv nových institutů na kulturu řízení stavebního podniku
Březina, Josef ; Ivanička, Koloman (oponent) ; Špirková,, Daniela (oponent) ; Malásek, Michal (oponent) ; Puchýř, Bohumil (vedoucí práce)
Předkládaná disertační práce se zabývá kulturou řízení stavební firmy v návaznosti na nové instituty, které jsou v České republice zaváděny především po našem vstupu do společenství států Evropské unie. Pod zde uváděnými instituty jsou myšleny Koordinátor bezpečnosti, Autorizovaný inspektor a Manažer kvality. V úvodu disertační práce byly vysloveny dvě hypotézy. V následující teoretické části se disertační práce zabývá nejdříve obecným definováním organizační kultury a etiky již s vazbou na kvalitu prací a nové instituty. V dnešní složité době, která je charakterizována různými druhy krizí, je dále pro správné pochopení současné situace provedena analýza odvětví stavebnictví. Následně je popsán legislativní vývoj v ČR související s tématem disertační práce a okrajově je zmíněn i vliv výpočetní techniky na řízení stavební výroby. Neboť i záležitost uplatňování nové techniky má stále významnější dopad na organizační kulturu a kvalitu prací. V hlavní teoretické části jsou především detailněji definovány předmětné instituty, včetně jejich historického vývoje, původu a důvodu jejich vzniku a to jak v rámci ČR, tak z pohledu jejich uplatňování v sousedních zemích.
Hodnotová orientace a morální zodpovědnost ve firemním vzdělávání Hasičského záchranného sboru.
Drahovzalová, Dominika ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Chrz, Vladimír (oponent) ; Hoskovcová, Simona (oponent)
Firemní vzdělávání současnosti nemusí sloužit jen k předávání odborných postupů a znalostí ale také k rozvoji hodnot a morálních zásad, které práce požaduje a které zaměstnancům pomáhají lépe se orientovat a fungovat v organizační kultuře. Pro asičský záchranný sbor České republiky je toto soužití s vnitřní ku zásadní, protože je od zaměstnanců a příslušníků vyžadováno nejen vnitřně, ale i legislativními předpisy e zásadně spojeno se smyslem sboru: hránit životy a zdraví obyvatel, životní prostředí, zvířata a majetek před požáry a jinými mimořádnými událostmi a krizovými situacemi Tato výzkumná práce přináší vhled do interního vzdělávání Hasičského záchranného sboru České republiky a do hodnotového nastavení hasičské firemní ílem práce zmapovat, jakým způsobem se vyvíjí či mění hodnotová orientace a morální zodpově příslušníků i zaměstnanců hasičského sboru a zda jsou tyto změny v absolvovaným vnitřním vzděláváním. Pro dosažení tohoto cíle byl proveden explorační výzkum na řad hasičů a studentů rozdělených dl olvovaného pracovního vzdělání, kteří vyplňovali sadu sebeposuzovacích škál, dilematických situací a otázek, mapujících právě jejich morálně notové nastavení. Nad rámec hasičské práce se text zabývá výzkum oblasti morálky vzdělávání dospělých a přináší vodítka, jak přistoupit k měření pozorování.
Podniková kultura vybraného podniku
VRBOVÁ, Karolína
Cílem bakalářské práce je diagnóza podnikové kultury vybraného podniku a návrh vhodných opatření k žádoucí změně podnikové kultury. V teoretické části jsou pomocí nastudované literatury popsány pojmy, které se týkají dané problematiky. Praktická část je zaměřena na konkrétní podnik, kde zkoumá stav kultury podniku. Pro sběr informací byly použity webové stránky společnosti, dotazníkové šetření a osobní rozhovor se zaměstnancem společnosti. Na základě získaných informací byla navržena opatření pro zlepšení stavu podnikové kultury ve vybraném podniku.
Organizační kultura zdravotnického zařízení a její odraz ve spokojenosti a stabilizaci zaměstnanců
Piloušková, Irena ; Mudd, Dana (vedoucí práce) ; Buriánek, Jiří (oponent)
(česky) Bakalářská práce je zaměřena na spokojenost zdravotnického personálu Oblastní nemocnice Trutnov. Výzkumnými otázkami jsou vlivy na tendence k odchodům a aspekty, které respondenty motivují k tomu, aby na svém pracovním místě setrvávali. Práce obsahuje jak teoretické ukotvení tématu - rozebírá organizaci, organizační kulturu a spokojenost - tak praktickou část, ve které jsou analyzovány dotazníky, hloubkové rozhovory s vedením a brainstorming s vrchními sestrami. Výzkum je zaměřen na spokojenost s aspekty náplně práce, pracovního prostředí a ohodnocení. Tyto položky jsou rozděleny do čtyř segmentů dle úrovně spokojenosti a důležitosti (významu pro respondenty). Všechny z položek jsou podrobeny testování o nezávislosti s tendencemi k odchodu. Výsledky analýzy jsou konfrontovány s vybranými teoriemi personálního řízení a péče o zaměstnance, spokojenosti a organizační kultury. Součástí práce jsou nejen výstupy analýzy, ale také doporučení pro zaměstnavatele. Klíčová slova (česky) Organizační kultura, spokojenost zaměstnanců, stabilizace zaměstnanců, zdravotnické zařízení, nemocnice
Optimalizace role metodika v sociální službě osobní asistence
Fejkusová, Pavlína ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Brnula, Peter (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rolí, pozicí a profesním rozvojem metodiků v sociální službě osobní asistence. Přibližuje vznik této role v kontextu vývoje legislativy v České republice a jejích změn po nabytí platnosti Zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách, který upravuje jejich poskytování. Odkrývá význam metodické role ve službě osobní asistence z pohledu jejich ředitelů, sociálních a vedoucích pracovníků a metodiků a uvádí jej do souvislosti s požadavky na její naplňování. Výzkum na základě rozhovorů s participanty identifikuje roli metodika jako "učitele kvality", "motivátora" a "ochránce". Autorka se v krátkosti věnuje také příběhům metodiků a jejich prožívání metodické praxe. Dále výzkum ukazuje možnosti uchopení metodické pozice v organizaci, předpoklady pro její naplnění a aspekty organizační kultury, které mají na naplňování metodické role vliv. Autorka dále na základě výzkumu reflektuje problémy, se kterými se participanti výzkumu v praxi setkávají, a to: nastavení pozice metodika, zavádění změn do praxe, přípravu profesionálů a jejich další profesní rozvoj. Za pomoci odborné literatury, reflexe výpovědí participantů a částečně též vlastních zkušeností navrhuje podněty pro optimalizaci role metodiků tak, aby reflektovaly potřebu zvyšování kvality poskytované sociální péče.
Management organizace v procesu změny
Chodlová, Michaela ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Vrzáček, Petr (oponent)
Diplomová práce metodou případové studie monitoruje proces zavádění supervize do konkrétního zdravotnického zařízení, které pečuje o ohrožené děti do 3 let věku. Jejím cílem je vytvořit zaměstnancům organizace prostor pro reflexi, podporu procesů učení a změny. V kontextu transformace v oblasti náhradní rodinné péče je cílem práce podpořit resilientní zvládání změn a usnadnit otevřený dialog managementu a zaměstnanců. Teoretická část práce je zaměřena na výklad souvisejících pojmů. V empirické části práce uvádím etické aspekty případové studie a metodologii. Následuje analýza dat, zhodnocení vstupního stavu organizace před zavedením změny, popis procesu změny, a zhodnocení stavu organizace po devíti měsících od zavedení změny.
Supervize jako jedna z možných podpor pracovníků poskytujících přímou péči v hospici
Pižlová, Martina ; Tollarová, Blanka (vedoucí práce) ; Loučka, Martin (oponent)
Tato diplomová práce představuje jeden z výstupů výzkumného projektu Potřeby a⁠ podpora pracovníků poskytujících paliativní péči v hospicích (FHS_P19_2014_068) realizovaného v roce 2015. Práce se snaží vystihnout potřeby pracovníků hospiců. Ty se odvíjejí od jejich pracovní zátěže a nároků, jež jsou na ně kladeny. V práci postihuji přístup a strategie managementu vztahující se k podpoře zaměstnanců. Teoretická část mapuje organizační kulturu pojetí péče o pracovníky. Jednou z forem péče, ale i jejím východiskem, může být supervize. Zaměřuji se na její možné podoby, přístupy a roli supervizora. Empirická část vychází z výzkumu, který proběhl ve dvou hospicích. Soustředím se na popis zařízení, poskytovanou péči a její průběh. Východiskem této části práce jsou rozhovory s pracovníky jednotlivých zařízení i jejich vedením. Pokusím se vystihnout, jak vnímá management zařízení podporu zaměstnanců, jak si ji představují pracovníci a s jakými náročnými situacemi se při práci setkávají. V neposlední řadě se soustředím i na oblast supervize, jak ji pracovníci vnímají, přijímají, nakolik je pro ně v jejich práci přínosem a co by od ní oni sami očekávali. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Organizační kultura zdravotnického zařízení a její odraz ve spokojenosti a stabilizaci zaměstnanců
Piloušková, Irena ; Mudd, Dana (vedoucí práce) ; Buriánek, Jiří (oponent)
(česky) Bakalářská práce je zaměřena na spokojenost zdravotnického personálu Oblastní nemocnice Trutnov. Výzkumnými otázkami jsou vlivy na tendence k odchodům a aspekty, které respondenty motivují k tomu, aby na svém pracovním místě setrvávali. Práce obsahuje jak teoretické ukotvení tématu - rozebírá organizaci, organizační kulturu a spokojenost - tak praktickou část, ve které jsou analyzovány dotazníky, hloubkové rozhovory s vedením a brainstorming s vrchními sestrami. Výzkum je zaměřen na spokojenost s aspekty náplně práce, pracovního prostředí a ohodnocení. Tyto položky jsou rozděleny do čtyř segmentů dle úrovně spokojenosti a důležitosti (významu pro respondenty). Všechny z položek jsou podrobeny testování o nezávislosti s tendencemi k odchodu. Výsledky analýzy jsou konfrontovány s vybranými teoriemi personálního řízení a péče o zaměstnance, spokojenosti a organizační kultury. Součástí práce jsou nejen výstupy analýzy, ale také doporučení pro zaměstnavatele. Klíčová slova (česky) Organizační kultura, spokojenost zaměstnanců, stabilizace zaměstnanců, zdravotnické zařízení, nemocnice
Etické problémy pracovníků nemocnice z hlediska organizační etiky
Braunerová, Marcela ; Tollarová, Blanka (vedoucí práce) ; Povolná, Pavla (oponent)
Organizační etika je koncept, který se zaměřuje na podporu a aplikaci etických principů a hodnot v činnosti organizace. Podle teorie sociální odpovědnosti, která vytváří základ konceptu organizační etiky, má organizace závazky k zainteresovaným skupinám tzv. stakeholders, mezi něž řadíme např. zákazníky, ale třeba i zaměstnance. V rámci této práce se budu zabývat především závazky organizace, resp. nemocnice ke svým zaměstnancům. Pro potřeby výzkumu tématu etického jednání pracovníků nemocnice v kontextu organizační etiky jsem zvolila kvalitativní metodologii za pomoci metody rozhovoru. Na základě analýzy dat jsem následně identifikovala jako hlavní zkoumaný jev etické problémy pracovníků nemocnice. Pracovníci byli vybráni na základě profesního zaměření a pracovní pozice. Jednalo se o zdravotní sestry, lékaře, zástupce zdravotnického managementu i top managementu nemocnice. Klíčová slova: Organizační etika, stakeholders, profesní etika, sestra, lékař, management, kultura organizace, etický kodex.
E-komunikace jako součást firemní kultury
Hájková, Michaela ; Šafránková, Ivana (oponent) ; Mráček, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou firemní kultury a e-komunikace. Najdete v ní základní vymezení firemní kultury a e-komunikace od nejrůznějších autorů a nejdůležitější teoretické pojmy. Analyzuje firemní kulturu firmy Monttel, s.r.o.. Pro průzkum stávající firemní kultury bylo použito dotazníkové šetření. Závěr práce obsahuje shrnutí problematických oblastí a návrh možných zlepšení či inovací.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   předchozí7 - 16další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.