Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 99 záznamů.  začátekpředchozí58 - 67dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kompetence lektora měkkých dovedností působícího v soukromém sektoru
Vlasáková, Adéla ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá kompetenčním modelem lektora měkkých dovedností, který působí v soukromém sektoru. Zabývá se specifiky ve vzdělávání dospělých s důrazem na představení bariér při vzdělávání dospělého člověka. Pojednává dále o specifikách vzdělávání dospělých, přičemž se zaměřuje na rozdíly od vzdělávání dětí a mládeže. Práce se zaměřuje na formulaci požadavků na osobnostní předpoklady lektora, jeho kompetence a prezentuje očekávání, která se k lektorovi vztahují. Na základě představené teorie a provedeného výzkumného šetření je sestaven kompetenční model lektora měkkých dovedností. Výzkumné šetření je zaměřeno na tři skupiny účastníků vzdělávacího procesu, a to zástupců vzdělávací organizace z pozice zaměstnavatele lektora, zadavatele vzdělávací akce z pozice zákazníka lektora a zástupců lektorů samotných.
Rozvoj učitelů a role managementu v ZUŠ (v souvislosti s kurikulární reformou)
Tomsová, Hana ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Teoretická část diplomové práce se zabývá učitelskou profesí v základních uměleckých školách v 21. století v souvislosti s kurikulární reformou. Řeší nejen připravenost učitelů na změny, které kurikulární dokumenty přinášejí, ale současně také řeší pozici managementu (role řídících pracovníků) v tomto procesu. Konkretizuje rozvoj učitelské profese z pohledu managementu v základních uměleckých školách. Výzkumná část diplomové práce analyzuje vybrané dokumenty školních vzdělávacích programů, definuje obsah rozvoje učitelů prostřednictvím oblasti dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků a objevuje přístupy řídících pracovníků v tomto procesu. Diplomovou práci završí doporučení rozvoje učitelů pro management základních uměleckých škol. KLÍČOVÁ SLOVA učitelská profese, kompetenční model, základní umělecké školství, kurikulární reforma, školní vzdělávací program, strategie výchovně vzdělávacích cílů, další vzdělávání pedagogických pracovníků, role a přístupy managementu školy
Psychodiagnostika při výběru a rozvoji zaměstnanců se zvláštním důrazem na prodejní pozice: Kompetenční model pro výběr nových prodejců v oblasti služeb
Šafr, Martin ; Kirovová, Iva (oponent) ; Höschlová, Eva (oponent)
Tato práce se zabývá správným používáním jednotlivých psychodiagnostických metod za účelem výběru a rozvoje zaměstnanců na nejrůznějších pozicích v organizaci. Konkrétní výběr a použití metod hodnocení je uzpůsobeno praktickým požadavkům na jednotlivé pozice v organizaci s přihlédnutím k jejich specifikům. Práce se podrobně zaměřuje na pozice technické, administrativní, manažerské a speciální důraz klade na pozice prodejní. V rámci strategických programů hodnocení se pak práce podrobně zabývá hodnocením potenciálu jedince a predikcí budoucího chování, což má pro organizaci a její budoucí úspěch velký význam. Součástí této kapitoly je i konkrétní integrovaný model hodnocení potenciálu, který lze využít v praxi. V druhé, empirické části práce byl proveden pokus o vytvoření konkrétního kompetenčního modelu pro prodejce služeb a nastíněny návrhy jeho využití v praxi. Klíčová slova: personální psychologie, psychodiagnostika, metody a techniky hodnocení, výběr a rozvoj zaměstnanců, hodnocení potenciálu jedince, kompetence, kompetenční model. Příjmení a jméno autora: ŠAFR Martin Instituce: Katedra psychologie FF UK v Praze Název práce: Psychodiagnostika při výběru a rozvoji zaměstnanců se zvláštním důrazem na prodejní pozice: Kompetenční model pro začátečníky v oblasti prodeje služeb Počet stran: 142 Počet...
Využití potenciálu pedagogů k rozvoji školy
Martinková, Dana ; Lisnerová, Romana (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Práce se věnuje problematice personálních činností managementu škol. Zabývá se různými způsoby monitorování kompetencí učitelů ředitelem základní školy, metodami zaznamenávání míry kompetence a možnostmi implementace plánu osobního rozvoje učitele, jehož základem je identifikovaný potenciál, v procesu rozvoje základní školy. Autorka vymezuje pojem kompetence, charakterizuje kompetenční model a uvádí příklady kompetenčních modelů učitele. Nastiňuje možnosti identifikace kompetencí učitele a hodnocení jejich míry ředitelem školy. Zaměřuje se na charakteristiku pojmu potenciál a následně na potenciál učitele. V souvislosti s rozvojem školy nastiňuje plán osobního rozvoje učitele. Jako příklad možnosti práce s potenciálem učitele uvádí metodu řízení podle kompetencí. Z uvedených teoretických poznatků vyvozuje vlastní výzkum. Na základě dotazníkového šetření komparuje způsoby monitorování kompetencí učitelů řediteli základních škol a zjišťuje, jakým způsobem jsou tyto kompetence využívány v rozvoji školy.
Metaanalýza závěrečných prací zabývajících se termínem kompetence
Svobodová, Kateřina ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
6 ABSTRAKT: Diplomová práce analyzuje závěrečné práce, a to jak bakalářské tak diplomové, obhájené na katedře Centra školského managementu Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze za období roku 2010 až 2012. Diplomová práce se zabývá metaanalýzou závěrečných prací zabývajících se termínem kompetence, a to zejména v oblasti vedení škol, tedy vedoucích a řídících pracovníků škol. Rešerše adekvátního rozsahu závěrečných prací tj. Osmi bakalářských a tří diplomových, se zaměří také na kompetence v oblasti personálního řízení ve školství. Pro práci bude využito kvalitativního způsobu zpracování, přičemž bude prováděna obsahová analýza textu a jeho interpretace, jejímž stěžejním efektivním metodickým nástrojem je komparace. Je nutné dodržet zásadu objektivity. Závěrečné práce nebudou hodnoceny, nýbrž objektivně srovnávány. Práce uvede případné delty tvrzení, jež nebyly zkoumány. Komparace se zaměří na nástroje zjištění, způsoby uchopení tématu, autorské styly apod. Výsledný model rešerše představí komparaci odborných vysokoškolských prací společného tématu kompetence v oblasti vedení škol, sumář poznatků daného tématu. KLÍČOVÁ SLOVA: Kompetence, kompetenční model, management, vedení školy, řízení a rozvoj lidských zdrojů.
Manažerské kompetence řídících pracovníků mateřských škol v České republice
Honová, Pavla ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Závěrečná práce se zabývá problematikou manažerských pozic řídících pracovníků mateřských škol. Vychází ze současných potřeb mateřských škol ukotvit problematiku manažerských kompetencí k jednotlivým pozicím řídících pracovníků v tomto typu školy, zejména v souvislosti s jejich dalším vzděláváním a hodnocením. Cílem práce je analyzovat a stanovit klíčové manažerské kompetence, které jsou pro výkon jednotlivých řídících funkcí v mateřských školách podstatné a významné. Úvodní část je zaměřena na uchopení teoretických přístupů. Výzkumná část přináší k problematice kompetencí některá zjištění, navrhuje kompetenční model pro manažerské pozice v mateřských školách, a přispívá k objasnění současných vzdělávacích potřeb jejich řídících pracovníků. V závěru přináší doporučení ke zřizovatelům, ředitelům a dalším vedoucím pracovníkům mateřských škol, případně vzdělávacím centrům pro celoživotní vzdělávání.
Komparace kompetencí vedoucích školních jídelen s a bez právní subjektivity
Šorfová, Martina ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Závěrečná práce se zabývá komparací kompetencí vedoucích školních jídelen s a bez právní subjektivity. Vychází z poznatků odborné literatury, vymezuje termín kompetence a pojmenovává základní kompetence vedoucích školních jídelen. Práce přináší analýzu zjištěných výsledků dotazníkového šetření zaměřeného na manažerské, sociální a osobnostní kompetence vedoucích pracovníků školních jídelen. Na základě teorie a výsledků dotazníkového šetření je provedena komparace kompetencí vedoucích školních jídelen s a bez právní subjektivity. Výstupem závěrečné práce je nástroj k profesnímu rozvoji vedoucích školních jídelen a nástroj pro ředitele škol a zřizovatele školských zařízení k hodnocení, motivaci a přijímání nových pracovníků ve školní jídelně.
Sociální kompetence středního managementu školy
Košťálová, Vlasta ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Resumé Bakalá ská práce Sociální kompetence st edního managementu koly se zabývá kolským managementem. e í smysluplnost jeho len ní do t í úrovní podle vzoru podnikového managementu. Hlavní pozornost je v novaná kompeten ním model m, jejich vyu ití ve kolním prost edí se zam ením na sociální kompetence st edního managementu. Práce vychází z teorie podnikového managementu a ze zku eností anglického kolství. Klí ovým zdrojem je kniha A. Gold ízení sou asné koly. Teoretická ást se zabývá také kompeten ním modelem, definicí pojmu kompetence, sociálními kompetencemi zvlá . Kompeten ní modely ve kolním managementu jsou vyu itelné p edev ím ve výb rových ízeních p i obsazování klí ových mana erských pozic. Kompeten ní model dané pozice je nástrojem i ke zp tné vazb a k hodnocení. Vyhodnocení dotazník potvrdilo tvrzení, e mechanické p enesení len ní podnikového managementu do kolního prost edí není vhodné. Dále se prokázalo, e nejsporn j í pozicí pro za azení do úrovn managementu je zástupce editele. Výsledky dotazníku poukázaly na rozdílné názory na sociální kompetence vysokého a st edního managementu koly. Hlavním p ínosem práce jsou vý e popsaná zji t ní, která jsou vyu itelná pro obsazování mana erských pozic ve kole a pro práci editele se svými kolegy. Zji t ní jsou zárove výzvou k dal ímu studiu a zkoumání.
Kompetence personalisty
Krčmářová, Barbora ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Resumé Kompetence personalisty byly v posledních letech mnohokrát podrobeny výzkumu. Kompetence profesionálů v oblasti personálního řízení je poměrně složité určit, je potřeba zvažovat typ a velikost organizace, ve které personalista působí, její kulturu, strategii, postavení personalistiky v ní, atd. Ve stále větší míře jsou pravomoci a odpovědnost za rozhodování s personálními důsledky delegovány na liniové vedoucí pracovníky. Ti mají rozhodující slovo při výběru pracovníků, odpovídají za hodnocení výkonu a odměňování pracovníků, spolurozhodují o řízení jejich kariéry, atd. Linioví řídící pracovníci tak získávají odpovědnost nejen za odbornou činnost, ale i za personální řízení. Dochází k posunu od tradiční, reaktivní a administrativní role personálního útvaru k roli aktivní, poradenské, kde se prvky tradiční role personálního útvaru přesouvají na liniové manažery. Toto vše ovlivňuje postavení personalisty ve společnosti i jeho kompetence. Podobným způsobem pak dochází i k posunu kompetencí liniového manažera. Chápeme-li kompetence jako znalosti, schopnosti a dovednosti pracovníka na určité pozici, je možné stanovit čtyři základní oblasti kompetencí personalisty. Osobnostní kompetence v sobě skrývají osobní předpoklady pro práci personalisty. Vztahové a řídící kompetence charakterizují schopnosti...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 99 záznamů.   začátekpředchozí58 - 67dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.