Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 114 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití mobilních zařízení v chemickém vzdělávání
Švehla, Martin ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Teplý, Pavel (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřená na problematiku využívání mobilních zařízení v chemickém vzdělávání. Popisuje jednotlivá mobilní zařízení, včetně různých operačních systémů a technologií a ukazuje obrovský potenciál, který mohou tyto přístroje přinést do školství. Obsahuje také přehled existujících vzdělávacích programů s chemickou tematikou na mobilních zařízeních. Součástí práce bylo vytvoření vlastního podpůrného programu Chemický pomocník pro mobilní zařízení, který je využitelný v chemickém vzdělávání, v laboratoři ale také v běžném životě.
Tvorba a ověření výukových programů pro žáky 2. stupně ZŠ v ZOO Plzeň
Cebáková, Zuzana ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Řezníček, Jan (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na výchovně vzdělávací aktivity zoologických zahrad České republiky. Nejvíce se věnuji Zoologické a botanické zahradě v Plzni, pro kterou jsem vytvořila dva výukové programy včetně pracovních listů pro žáky a pro učitele. Výukové programy jsem následně ověřila u vybrané skupiny žáků z 8. tříd základní školy. Vyhodnocení probíhalo na základě úspěšnosti řešení úloh v pracovních listech. Praktickým výstupem práce jsou vypracované výukové programy (metodika pro lektora) a pracovní listy pro ZOO Plzeň (programy Tajuplná Afrika, Daleká Austrálie) včetně autorského řešení.
Evaluace geologického výukového programu a jeho srovnání s výukou ve třídě
Pelechová, Kateřina ; Dvořáková, Radka (vedoucí práce) ; Poupová, Jana (oponent)
Tato práce se zabývá hodnocením výukového programu Didaktického centra geologie v Říčanech, především tím, jak ovlivňuje postoje žáků ke geologii. Přínos exkurzí a výuky v terénu byl již mnohokrát prokázán, evaluace se však často zaměřovaly spíše na znalosti, na dovednosti a postoje pak až v posledních letech. Neživá příroda je navíc obecně vnímána jako "ta nudnější část přírody", proto mě zajímalo, jestli (a jak) dokáže netradiční forma výuky geologie postoje žáků k ní změnit. Cílem této práce bylo 1) zjistit, jaké jsou postoje žáků ke geologii a k neživé přírodě, a 2) zhodnotit, jestli (případně jak) konkrétní geologický program tyto postoje ovlivní a tento vliv porovnat s vlivem klasické výuky ve třídě. Třetím cílem bylo zjistit, zda daný výukový program pomůže žákům pochopit, jak vznikly různé přírodní útvary. Hlavní výzkumná otázka tedy zněla: Jak ovlivní výukový program postoje žáků k neživé přírodě v porovnání s klasickou vyučovací hodinou, kde bude probírána stejná látka? Podle výsledků mého výzkumu žáci vnímají geologii jako nejméně užitečný obor biologie a patří i k nejméně oblíbeným. Jejich postoje k neživé přírodě jsou ale spíše pozitivní až neutrální. Žádný vliv hodnoceného programu na tyto postoje se však prokázat nepodařilo. Klíčová slova Geologie, výukový program, evaluace, postoje...
Výukový program v botanické zahradě s využitím QR kódů
Malúšová, Klára ; Novotný, Petr (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce v teoretické části informuje o historii a současnosti Bečovské botanické zahrady. V krátkosti se zaměřuje na přírodovědné vzdělávání a možnosti zapojení exkurzí a edukativních programů do výuky a je zde zmínka o možnosti využití výchovně vzdělávacích aktivit, které jsou v zahradě poskytovány. Navazující podkapitoly se zabývají tvorbou těchto programů a pracovních listů. V páté kapitole se práce zabývá QR kódy. Popisuje jejich historii a možnosti uplatnění v needukativních oborech. Poté se dostává k samotnému uplatnění QR kódů ve vzdělávání a snaze individualizovat vzdělávací procesy. V rámci praktické části této práce vznikl výukový program pro žáky druhého stupně základní školy. Zmíněná věková kategorie do této chvíle nebyla ve výukových programech v zahradě pokryta. Navrhovaný program je založen na využívání QR kódů při poznávání Bečovské botanické zahrady, rozšiřování znalostí žáků a uplatňování získaných zkušeností v praxi. Dále by měl program prověřit základní znalosti žáků, ale také jejich schopnost pozorovat a pohybovat se dle mapy neznámým prostorem. Pro tento program byly vytvořeny pracovní listy, které jsou součástí příloh. Výukový program bude ověřen na jaře tohoto roku.
Vyhodnocení ekologické výchovy Ekocentra ve Vlašimi
Kučerová, Jana ; Hanel, Lubomír (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Hlavním tématem diplomové práce je základní organizace a Podblanické ekocentrum ČSOP ve Vlašimi. První část práce nejdříve představuje Český svaz ochránců přírody a přináší přehled jeho ekocenter. Následuje souhrn veškeré činnosti základní organizace a Podblanického ekocentra ČSOP ve Vlašimi od jejich vzniku až po současnost a samostatný vznik těchto organizací. Nechybí ani charakteristika všech realizovaných jednodenních i pobytových výukových programů pro 2. stupeň základních škol, střední školy a víceletá gymnázia během působení ekocentra. Největší důraz je kladen na vybrané čtyři jednodenní výukové programy, u kterých proběhl výzkum pomocí dotazníkové metody. Jeho cílem bylo zjistit vliv daných výukových programů na žáky a studenty z 2. stupně základních škol, středních škol a gymnázií.
Exkurzní činnost v Praze se zaměřením na oboru Hvězda a její využití ve výuce přírodopisu
Humlová, Markéta ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Brůnová, Linda (oponent)
Předmětem této diplomové práce jsou organizační formy výuky se zaměřením na exkurzní činnost v hodinách přírodopisu na 2. stupni ZŠ a v odpovídajících ročnících nižšího gymnázia. Práce je přehledně rozdělena na několik částí. První část se věnuje obecným informacím o exkurzní činnosti jako celku. Zabývá se rozdělením jednotlivých exkurzí, jejich přípravě a průběhu. Následně jsou charakterizovány možnosti vzdělávacích programů v Praze a blízkém okolí, které jsou připraveny od různých institucí. Dále se práce konkrétně zaměřuje na pražský les oboru Hvězda, jelikož v poslední části textu je zhotovena naučná vycházka propojující historii a přírodu tohoto místa. Nedílnou součástí práce je dotazníkové šetření zabývající se využitím exkurzí ve výuce přírodopisu.
Exkurzní činnost v Praze se zaměřením na oboru Hvězda a její využití ve výuce
Humlová, Markéta ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Brůnová, Linda (oponent)
Předmětem této diplomové práce jsou organizační formy výuky se zaměřením na exkurzní činnost v hodinách přírodopisu na 2. stupni ZŠ a v odpovídajících ročnících nižšího gymnázia. Práce je přehledně rozdělena na několik částí. První část se věnuje obecným informacím o exkurzní činnosti jako celku. Zabývá se rozdělením jednotlivých exkurzí, jejich přípravě a průběhu. Následně jsou charakterizovány možnosti vzdělávacích programů v Praze a blízkém okolí, které jsou připraveny od různých institucí. Dále se práce konkrétně zaměřuje na pražský les oboru Hvězda, jelikož v poslední části textu je zhotovena naučná vycházka propojující historii a přírodu tohoto místa. Nedílnou součástí práce je dotazníkové šetření zabývající se využitím exkurzí ve výuce přírodopisu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 114 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.