Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  začátekpředchozí33 - 42  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv nekoedukovaných turistických oddílu na vytváření identity jejich členů - případová studie
Švorcová, Tereza ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Kandert, Josef (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá vlivem nekoedukovaných turistických oddílů na vytváření identity jejich členů. Cílem práce je odhalit, jaký vliv má na děti jejich členství v nekoedukovaném turistickém oddíle. Jak tato volnočasová aktivita ovlivňuje jejich identitu a také jaký má dopad na vývoj dětí. Teoretická část práce je věnována socializaci, sociálnímu prostředí, genderu, genderové socializaci a genderovým stereotypům. Dále vlivu vrstevníků a vrstevnických skupin na socializaci dětí a problematice správného využití volného času. Pro účely práce byly provedeny polostrukturované rozhovory se všemi stranami, které se podílejí na fungování těchto oddílů, tedy vedoucími, instruktory, rodiči a samozřejmě též současnými i bývalými členy a členkami oddílů. Pro porovnání některých výpovědí, byl proveden rozhovor s vedoucí oddílu, který funguje velmi podobně, ale je nekoedukovaný. Výsledky ukázaly, že nekoedukované oddíly jsou pro děti přínosem, neboť díky nim mají příležitost, dostat se k činnostem, které v běžné společnosti většinou zastávají příslušníci opačného pohlaví. To vše navíc bez zatížení genderově motivovanými společenskými předsudky. Velký vliv na chod oddílu, charakter provozovaných činností a potažmo i na vývoj dětí a formování jejich identity má smýšlení a přístup vedoucích. V...
Ergoterapeutická intervence u dětí s Rettovým syndromem
Husovská, Veronika ; Hůlková, Pavla (vedoucí práce) ; Gerlichová, Markéta (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno autorky: Veronika Husovská Vedoucí práce: Bc. Pavla Hůlková Název bakalářské práce: Ergoterapeutická intervence u dětí s Rettovým syndromem Abstrakt bakalářské práce Tato práce se zabývá ergoterapeutickou intervencí u dětí s Rettovým syndromem. Hlavním cílem práce je popsat Rettův syndrom a souhrn ergoterapeutické intervence u dívek s tímto onemocněním. Práce má dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje charakteristiku Rettova syndromu, jeho diagnostiku, příznaky a 5 stádií syndromu. V teoretické části jsou popsány metody, kterými je možné pracovat s dívkami s Rettovým syndromem v rámci ergoterapie. Praktická část obsahuje dvě kazuistiky dívek s touto diagnózou. U těchto dívek byly využity některé prvky metod z části teoretické a jejich interpretace. Z praktických poznatků vyplývá, že je důležitý individuální přístup k pacientovi a individuálně stanovený plán terapie. Klíčová slova: Ergoterapie, Rettův syndrom, apraxie, kompenzační pomůcky, dívky, psychomotorický vývoj
Vztahy mezi úrovní pohybové aktivity, tělesné zdatnosti a somatotypu u žákovských hráček fotbalu.
Chlastáková, Jitka ; Kokštejn, Jakub (vedoucí práce) ; Hráský, Pavel (oponent)
Název: Vztahy mezi úrovní pohybové aktivity, tělesné zdatnosti a somatotypu u žákovských hráček fotbalu Autor: Jitka Chlastáková Vedoucí práce: Mgr. Jakub Kokštejn, Ph.D. Cíle: Zjistit a porovnat úroveň pohybové aktivity, tělesné zdatnosti a somatotypu u hráček fotbalu v mladší a starší žákovské kategorii. Dalším cílem práce je zjistit vzájemné vztahy mezi pohybovou aktivitou, tělesnou zdatností a úrovní somatotypu u hráček fotbalu v mladší a starší žákovské kategorii. Metody: Výzkumu se zúčastnilo celkem 28 dívek ve věku od 11 do 15 let - 14 dívek z kategorie mladších žákyň a 14 dívek žákyň starších. Pro testování pohybové aktivity bylo využito 14 akcelerometrů Actigraph GT3X. Testování bylo prováděno v týdenním režimu. Úroveň pohybových schopností bylo zkoumáno prostřednictvím testové baterie UNIFITTEST 6-60 ve čtyřech různých cvičení. Somatické měření i UNIFITTEST 6-60 jsme realizovali v rámci soustředění. Výsledky: Výsledky ukazují, že starší žákyně jsou mnohem aktivnější v týdenním režimu oproti mladším žákyním (4 171 133 counts > 2 809 934 counts), což dokazuje i skutečnost, že během jednoho dne starší žákyně vykonají průměrně 15 462 kroků, oproti tomu mladší žákyně pouze 9 764 kroků, čímž nesplňují doporučenou hranici 11 tisíc. Dále mladší žákyně dosáhly výrazně menší hodnoty endomorfní...
Podpora čtenářství u chlapců
Nováková, Jolana ; Hausenblas, Ondřej (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
v českém jazyce Diplomová práce se zabývá problematikou chlapeckého čtenářství. Specifikuje potřeby dětí v četbě, zejména pak potřeby chlapců. Charakterizuje dispozice čtenáře a vlivy, které na ně působí. Krátce shrnuje současnou situaci čtení dětí u nás i v zahraničí. Zmiňuje důvody, proč se zaměřit právě na čtenářství chlapců. Jmenuje aspekty, které jsou pro chlapce v četbě důležité a blíže je specifikuje. Podává doporučení, jak nejlépe v hodinách s chlapci a s textem pracovat. Na základě výzkumu v MK v PRAZE a rozhovorů s chlapci uvádí tituly knih ze současného knižního trhu, které splňují kritéria chlapců pro výběr četby. Tyto tituly pak blíže specifikuje z hlediska poutavosti pro chlapce a didaktického potenciálu. Předkládá ukázku hodiny literární výchovy, která je následně ověřena v praxi. Porovnává zájmy dívek a chlapců v četbě, jejich postřehy a reakce při práci v hodině. Shrnuje poznatky získané z rozhovorů s dětmi a pozorování dětí při práci.
Ženy jako uživatelky marihuany
Šlégrová, Petra ; Podaná, Zuzana (vedoucí práce) ; Hamplová, Dana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá specifikami užívání marihuany mezi dívkami ve věkové kategorii mládeže. Užívání marihuany je mezi mládeží velice běžné a je i nadále považováno za delikventní projev chování mladistvých. V úvodu práce jsou proto shrnuty teorie delikvence dívek, na které navazuje teorie sociální kontroly Travise Hirschiho, ze které vychází analytická část práce, která byla doplněna poznatky z vlastního kvalitativního výzkumu. Práce se věnuje hlavně sociální situaci uživatelek, jejich rodinnému zázemí, trávení volného času, motivaci užívání drogy s interpretací přínosu a negativ užívání marihuany. Získané poznatky o užívání marihuany mezi dívkami jsou porovnávány s údaji o užívání marihuany mezi chlapci a neuživatelkami.
O některých stránkách vztahů mezi dívkami umístěnými ve Výchovném ústavu Počátky a jejich rodiči
HEŘMÁNKOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá vztahy dívek umístěných ve Výchovném ústavu v Počátkách s jejich rodiči. V teoretické části jsou popsány legislativní základy existence výchovných ústavů v České republice, psychosociální charakteristika dívek umísťovaných do výchovných ústavů a speciálně pedagogické postupy uplatňované při práci s dívkami umístěnými ve výchovných ústavech a s jejich rodiči. V praktické části jsou vymezeny dvě výzkumné otázky. 1. otázka: Jaké jsou vztahy mezi dívkami umístěnými ve Výchovném ústavu Počátky a jejich rodiči? 2. otázka: Jak tyto vztahy ovlivňují možnosti reintegrace dívek do společnosti? Pouze 30% respondentek uvádí pozitivní vztahy s rodiči, bez známek citové deprivace a negativního vlivu na její reintegraci do společnosti. Zbylých 70% potvrzuje mnohé výzkumy. Je patrné, že u odloučených dětí je potřeba lásky a sounáležitosti dlouhodobě neuspokojivá.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   začátekpředchozí33 - 42  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.