Název:
O některých stránkách vztahů mezi dívkami umístěnými ve Výchovném ústavu Počátky a jejich rodiči
Překlad názvu:
On Some Aspects of the Relationship between Girls Placed in the Educational Institute Počátky and Their Parents
Autoři:
HEŘMÁNKOVÁ, Petra Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá vztahy dívek umístěných ve Výchovném ústavu v Počátkách s jejich rodiči. V teoretické části jsou popsány legislativní základy existence výchovných ústavů v České republice, psychosociální charakteristika dívek umísťovaných do výchovných ústavů a speciálně pedagogické postupy uplatňované při práci s dívkami umístěnými ve výchovných ústavech a s jejich rodiči. V praktické části jsou vymezeny dvě výzkumné otázky. 1. otázka: Jaké jsou vztahy mezi dívkami umístěnými ve Výchovném ústavu Počátky a jejich rodiči? 2. otázka: Jak tyto vztahy ovlivňují možnosti reintegrace dívek do společnosti? Pouze 30% respondentek uvádí pozitivní vztahy s rodiči, bez známek citové deprivace a negativního vlivu na její reintegraci do společnosti. Zbylých 70% potvrzuje mnohé výzkumy. Je patrné, že u odloučených dětí je potřeba lásky a sounáležitosti dlouhodobě neuspokojivá.The thesis deals with the relations of girls placed in the Educational Institute Počátky with their parents. The theoretical part describes the legislative foundations of the existence of educational institutes in the Czech Republic, psychosocial characteristics of girls placed in educational institutions, and especially the pedagogical procedures applied when working with girls placed in educational institutions and with their parents. The practical part is dedicated to the following two research questions: 1st question: What are the relationships between the girls placed in the Educational Institute Počátky and their parents? 2nd question: How do these relationships affect the possibility of reintegration of girls into the society? Only 30% of the respondents shows the positive relationships with parents, without signs of emotional deprivation and negative influence on its reintegration into society. The remaining 70% is confirmed by many studies. It is apparent that for isolated children need for love and belonging is the long run unsatisfactory.
Klíčová slova:
dívky; náhradní výchovná péče; resocializace; rodinné vztahy; rodiče a děti; výchova mládeže; výchovné ústavy pro mládež; alternative educational care; education of youth; educational institutions for youth; family relations; girls; parents and children; rehabilitation Citace: HEŘMÁNKOVÁ, Petra. O některých stránkách vztahů mezi dívkami umístěnými ve Výchovném ústavu Počátky a jejich rodiči. České Budějovice, 2012. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/21549