Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,559 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.14 vteřin. 

Tanec v současné japonské společnosti
Hayashi, Lucie ; GREMLICOVÁ, Dorota (vedoucí práce) ; Švarcová, Zdenka (oponent)
Ve své disertační práci jsem se pokusila přiblížit postavení a vnímání tance v současné japonské společnosti z pohledu moderních metod tanečního výzkumu. Zaměřila jsem se na proměny postavení tance ve společnosti v průběhu 20. století a na počátku nového tisíciletí, především z hlediska profesionálního tanečního umění, jeho finanční i mediální podpory, vzdělání, povolání a společenské postavení tanečního umělce v oblasti různých tanečních žánrů. Kontext doplňuje zamyšlení nad současnými problémy japonské společnosti, které přístup národa k tanci do značné míry ovlivňují a sociologický průzkum ohledně vnímání tance z pohledu mladé generace, nechybí ani vhled do jazykového označování tance v současné japonštině.

Demokracie v Rusku a její kulturně historické předpoklady
Bublíková, Tereza ; Lehmannová, Zuzana (vedoucí práce) ; Voráček, Emil (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na vztah ruských kulturních hodnot a ruského kulturního prostředí k liberálně demokratické formě vlády. Hlavním cílem této práce je přiblížit vliv ruského kulturního prostředí na přijímání a prosazování demokracie v Rusku. V první části této práce jsou přiblíženy základní ideje, na kterých je postavena ruská společnost. V následující části je, s pomocí výzkumů Geerta Hofstedeho a Ronalda Ing-leharta, přiblížen současný hodnotový systém ruské společnosti. Třetí část práce zkoumá historickou zkušenost Ruska s demokracií a její vliv na přijímání této formy vlády. Na základě zjištěných poznatků je v závěru práce posouzen vliv ruského kultur-ního prostředí na přijímání a prosazování demokracie v Rusku.

Vývoj středního všeobecně vzdělávacího školství v československé republice po II. světové válce a v letech 1945-1989
Bauerová, Kateřina ; Koťa, Jaroslav (oponent) ; Váňová, Růžena (vedoucí práce)
Pokusím se vycházet zejména z historických faktů a zároveň se pokusím popsat celkovou atmosféru, jak byla vnímána tehdejšími současníky. Poválečné období bylo hlavně pod vlivem odstranění následků války, jak po stránce ekonomické, tak po stránce morální. Nově obnovená republika stála ve školství před otázkou, zda bude vycházet z odkazu první republiky a pokusných škol či zda se vydá úplně novou cestou podle zahraničních vzorů (zejména SSSR). Komunistická strana měla v té době sice silnou pozici, ale byla stále pouze jednou z více stran, které ovlivňují dění v zemi. Bylo obnoveno gymnázium (reálné), čtyřleté a stalo se institucí výběrovou. Začínají se objevovat první snahy o celkové sjednocení školy. V pozdějším období se zakládají vzorové jednotné školy. Objevují se tlaky na postátnění škol. Hlavní snahou je i zvýšit celkovou kvalifikaci středoškolských učitelů. Většina reformních snah však troskotá na nedostatku peněz v poválečném období. Toto období by se dalo nazvat časem hledání směru ve školství. Časem diskuze mezi odkazem první republiky a nástupem komunistické strany a jejích snah o jednotnou školu.

Vliv hraní počítačových her na rozvoj žáka
Pospíšilová, Lenka ; Pelikán, Jiří (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Práce pojednává o vlivu hraní počítačových her na žáka. Je rozdělena na teoretickou část a na část výzkumnou. Teoretická část koumá historický vývoj technologií a principů systémů her v závislosti na technickém pokroku. Poukazuje na psychologické, sociální a biologické dopady dlouhodobého intenzivního hraní počítačových her a pozitivní i negativní dopady této činnosti. Rozebírá patologické jevy, které definují nadměrnost hraní jako závislost, a popisuje prostředí internetu a specifickou komunikaci, kteráje pro dané prostředí typická. Upozorňuje na důležitost počítače pro vzdělávání a formování osobnosti. Výzkumná část je založena na zpracování vlastního výzkumu, který zkoumá osobnost na základě standardizovaného dotazníku JEPI a dotazníku vlastní konstrukce. Hledá odpovědi na otázky týkající se typologie osobnosti žáka, jeho rodinného zázemí, vzdělání, vztahů a uplatnění dovedností získaných při hraní počítačových her a negativních dopadů jejich nadměrného hraní.

Dívčí školství v českých zemích v 19. století a na přelomu 19. a 20. století
Mlýnková, Jana ; Kremličková, Marta (oponent) ; Váňová, Růžena (vedoucí práce)
Jedním z klíčových prvků emancipačního procesu českých žen v 19. století byly počátky dívčího vzdělávání. Ty zastávaly ve vývoji tehdejší společnosti nezastupitelnou roli a přestavovaly výrazný posun kupředu ve vnímání sociálního postavení žen a dívek. Diplomová práce se zaměřuje na vývoj vyššího dívčího školství v 19. století a na počátku 20. století. Klade si za úkol postihnout vznik jednotlivých typů středních a odborných dívčích škol a jejich specifik. Pozornost je též věnována počátkům ženského vysokoškolského studia. Text práce je rozdělen do čtyř tématicky odlišných kapitol. První část podává stručné informace o emancipačním procesu a historických souvislostech 19. století. Druhá kapitola pojednává o vzdělávání dívek v 1. polovině 19. století. Třetí část textu si všímá vývoje dívčího vzdělávání ve 2. polovině 19. století. Obsahově se jeví poměrně bohatá. Předkládá informace o Vyšší dívčí škole v Praze, o vzdělávacích činnostech ženských spolků a také o vzniku prvního českého gymnázia v Praze. Poslední kapitola zaměřuje pozornost na prvních 20 let 20. století a pojednává o vysokoškolském studiu žen, dívčích lyceích a odborných školách, jež připravovaly na určité povolání. Mezi odborné školy připravující k povolání patřily průmyslové, kuchařské a hospodyňské školy. Diplomová práce je koncipována jako...

Kultura neslyšících. K některým otázkám komunity sluchově postižených v ČR
Šabach, Petr ; Matějů, Martin (oponent) ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce)
Každý z nás potřebuje někam patřit. Idea kultury neslyšících, které jsme zasvětili naší práci, není pouhým abstraktním konstruktem, tvoří reálný referenční rámec pro smysluplnou orientaci ve světě ticha. Neslyšícím umožňuje náležet do jednoho z mnoha lidských společenství s bohatou historií, jedinečným jazykem a společně sdílenými zkušenostmi, vzory chování, hodnotami a idejemi. Kultura neslyšící spojuje v budoucích cílech, poutá je k dědictví minulosti a především dává smysl jejich existenci v současném světě. V rámci kultury mohou neslyšící existovat jako lidé a necítit se jen jako "nepovedení" slyšící. Koncept kultury neslyšících nově nabyl na významu v souvislosti s rozvojem metod genetického inženýrství. Genové "opravy" neslyšících dětí jsou vážnou a reálnou hrozbou pro neslyšící komunity a znakové jazyky po celém světě. V boji s eugenikou se stala kultura neslyšících mocnou zbraní - alternativní pohled na fyzické postižení vnesl do lékařského prostředí mnoho etických otázek. Situace neslyšícím nepřeje ani v oblasti chirurgie - rehabilitační programy, jenž následují kochleární implantaci silně připomínají oralistické metody z přelomu 19. a 20. století a často zcela vylučují používání znakového jazyka. Zatímco u slyšících dětí je bilingválnost vnímána jako pozitivní a žádoucí jev, neslyšícím dětem s...

The proposal of engineering cluster
Zvarik, Tomáš ; Rejnuš, Oldřich (oponent) ; Bayerová, Vladimíra (vedoucí práce)
The thesis is pursuing the proposal of establishing an industrial cluster from a university perspective in the region of South Moravia. The thesis is based on processed records. According to interest from businesses and institutions become of cluster member and evaluate their condition, were propose areas of cooperation in project of research, development and education. There is a potential in establishing an industrial cluster in South Moravian region. But there was no leader found either from the business sphere or from the university deputies who would initiate issues leading to creation of industrial cluster.

Zabezpečení PDF
Řezníček, Jan ; Čermák, Radim (vedoucí práce) ; Hubáček, Josef (oponent)
Závěrečná práce se zabývá problematikou zabezpečení souborů formátu PDF. Cílem bakalářské práce je zmapovat dostupné možnosti zabezpečení tohoto formátu, hlouběji analyzovat jejich technickou implementaci, poskytnout návod na jejich aplikaci a následně otestovat jejich spolehlivost. Práce se věnuje bezpečnosti z pohledu publikace dokumentů, tedy obsahu souborů PDF. Nezabývá se bezpečností aplikace, tedy možností napadení souborů PDF škodlivým softwarem. Tento text zorientuje čtenáře v dané problematice a jehozávěrem je zhodnocení typů zabezpečení spolu s praktickým souborem doporučení pro bezpečné publikování dokumentů PDF.

Komunikace v rámci managementu školní jídelny
Dušková, Drahomíra ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
NÁZEV: Komunikace v rámci managementu školní jídelny AUTOR: Drahomíra Dušková KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Jiří Trunda ABSTRAKT: Závěrečná bakalářská práce se zabývá vnitřní komunikací v zařízeních školních jídelen a je zaměřena na komunikaci manažerských funkcí. Dotazníkovým šetřením v rámci školních jídelen z celé České republiky, tedy z počtu 8.154 zařízení školního stravování, bylo osloveno celkem 250 školních jídelen. Dotazníky vyplnilo 116 vedoucích (ředitelů) školních jídelen a 259 zaměstnanců. Práce přináší zprávu o stavu umění komunikovat. Na jedné straně z pohledu vedoucích samotných, přičemž zjišťuje jejich názor na to, jak se jim komunikace daří aplikovat. Na druhé straně z pohledu zaměstnanců jídelny tak, jak komunikaci vnímají a rozumí. Analýza výsledků odhalila u některých otázek rozdílné názory na komunikaci mezi vedoucími školních jídelen a jejich zaměstnanci. Na některé otázky pohlížely obě strany stejně kriticky, někde došlo k pozitivní shodě ve prospěch úspěšné komunikace. Dále práce zjišťuje, že 61% vedoucích školních jídelen nemá žádné vzdělání v oblasti managementu. Výstupem práce je možnost využití dotazníků v dalších školních jídelnách. KLÍČOVÁ SLOVA: manažer, komunikace, školní jídelna

Dutch dialects and the use of the Limburgian dialect
Rážová, Anna ; Van Bree, Cor (oponent) ; Janssens, Guy (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce jsou nizozemské dialekty a používání limburštiny. Cílem je teoreticky popsat fenomén dialekt a s pomocí 'Výzkumu používání limburského dialektu' analyzovat tento jev v praxi. Ustřední otázky diplomové práce jsou psychologického a sociologického rázu: jak je možné, že se v Nizozemí mluví tolika dialekty? Jak vnímají Limburčané svůj dialekt? Jaké výhody jim komunikace v limburštině poskytuje? Cítí se díky dialektu spolu spjati? Používají vysoce vzdělané osoby tuto jazykovou formu stejně často jako obyvatelé s nižším stupněm vzdělání? V jakých situacích mluví Limburčané v dialektu a kdy upřednostňují spisovný jazyk? Mluví ženy jinak než muži? V první části práce je věnována pozornost definici pojmu 'dialekt' a jeho vymezení vůči spisovnému jazyku. Dále jsou zde popsány vědy, které dialekty zkoumají a skupiny obyvatel, pro které je užívání této jazykové formy charakteristické. Jelikož se v souvislosti s dialekty často setkáváme s negativním hodnocením tohoto fenoménu, je zde popsáno pozitivní a negativní pojetí tohoto jevu. V Nizozemí je užívání dialektu úzce spjato s dvojjazyčností a střídáním jazykových kódů ('codeswitching'). Tyto pojmy jsou zde definovány. Důležitým bodem je také užívání dialektů dětmi a ve školství. Poslední dvě kapitoly popisují hodnotu a společenský význam...