Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Integrace žáka s diagnózou autismu na střední odbornou školu
Šírová, Barbora ; Kremličková, Marta (vedoucí práce) ; Vítečková, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá otázkou integrace žáka s diagnózou autismu na střední odbornou školu. Charakter práce je teoreticko empirický. Do teoretické části je začleněn stručný nástin vývoje poznatků k autismu a dále i současné pojetí autismu a jeho členění. Své místo zde mají i kapitoly vztahující se k diagnostice autismu a k možnosti výchovy a vzdělávání jedinců s touto poruchou. Empirickou část tvoří případová studie žáka s pervazivní vývojovou poruchou nespecifikovanou(F 84.9) s přechodem na Aspergerův syndrom. Jeho anamnestické údaje, školní dráha a vyhodnocení studia na střední odborné škole ve složce teoretického i praktického vzdělání jsou těžištěm empirické části. Případová studie analyzuje a hodnotí pozitivní využití šancí vzdělávání žáka s poruchou autistického spektra na střední odborné škole. Závěr práce dokládá životní i pracovní perspektivy žáka.
Hudební schopnosti dětí a mládeže jako pedagogický problém
Kysela, Jan ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Kremličková, Marta (oponent)
Diplomová práce Je pojata jako kombinace teoretické studie a teoretickovýzkumných bloků. První část diplomové práce je teoretické povahy a odpovídá na základní otázky týkající se hudebních schopností dětí s důrazem na problematiku jejich měření a hodnocení. Pro lepší orientaci v oblasti hudebního školství a hudební pedagogiky je do teoretické části zahrnuta i část mapující historii a současnost hudebního školství v České republice. Výzkumná část diplomové práce je rozdělena na tři empirické bloky, jejichž cílem je měření hudebních schopností dětí a mládeže, reflexe hudebního prostředí v rodinách a dále zjištění stavu úrovně výuky hudební výchovy v současné škole. Pro jednotlivé výzkumné bloky jsou použity rozdílné metodologické nástroje. Výsledky těchto šetření včetně užitých postupů jsou podrobně rozpracovány spolu s obsáhlým zhodnocením jednotlivých okruhů a jevů. Tyto poznatky mohou sloužit k optimalizaci hudebně-výchovných koncepcí a k zavádění nových metod v hudebním vzdělávání dětí a mládeže.
Důsledky specifických poruch učení pro vzdělávací cestu a uplatnění v dospělosti
Cmunt, Radek ; Kremličková, Marta (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá základními východisky, deskripcí projevů specifických poruch učení a také reedukací. Jejím hlavním smyslem však je na pozadí celé školní dráhy dítěte sledovat jedno z klíčových období vývoje, a to jak specifické poruchy učení ovlivňují rozhodování o volbě povolání a jaké důsledky mají pro uplatnění v životě. Diplomová práce má charakter teoreticko-empirický, její součástí jsou tři kazuistiky dospělých lidí se specifickou poruchou učení.
Specifické poruchy učení a jejich náprava
Matějková, Veronika ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Kremličková, Marta (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je získání vhledu do oblasti problematiky specifických poruch učení. Práce má charakter přehledové studie a jde především o komparaci dosavadních poznatků a přístupů k dětem se specifickou poruchou učení. Tato práce by měla sloužit nejen pro akademické účely, ale také umožnit čtenáři (laikovi) porozumět pojmu, příčinám, projevům, nápravě specifických poruch učení a tím i světu/životu člověka s touto poruchou.
Počátky vyššího vzdělávání žen v Čechách
Flekal, Karel ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Kremličková, Marta (oponent)
Tato práce pojednává o té oblasti emancipace českých žen, která se týkala jejich úsilí o zpřístupnění vyššího vzdělání. První kapitola nastiňuje v hrubých rysech historický vývoj postavení ženy ve společnosti od nejstarších dob do konce 18. století. Stěžejní část práce pak popisuje úsilí českých žen a mužů, kteří se angažovali v otázce středoškolského a vysokoškolského dívčího vzdělávání. Pozornost je přitom věnována zejména veřejným školám. Soukromé školy, spolky a další instituce jsou zmíněny spíše jen okrajově, a to zejména s ohledem na jejich pozici, kterou hráli v dalším vývoji veřejného školství. Zmíněné snahy jsou zasazeny do společenského kontextu českých zemí, především pak do kontextu snah o národní emancipaci českého národa. Částečně je pojednáno i o podmínkách a průběhu těchto společenských změn v německé a židovské menšině žijící v českých zemích. Dále je věnována pozornost především jednotlivým typům dívčích škol, jejich specifické organizaci i osnovám a jejich vývoji, a to až do počátku dvacátých let 20. století.
Muzikoterapie jako cesta k integritě osobnosti
Zadražilová, Dagmar ; Kremličková, Marta (vedoucí práce) ; Pelikán, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá otázkami muzikoterapie, tedy léčení a rozvoje osobnosti pomocí hudby. V úvodní části práce jsou naznačena východiska a směřování pojetí muzikoterapie, jak je chápáno a dále zpracováváno v této práci. Následuje část, která podává obecný přehled a základní charakteristiku muzikoterapie jako oboru. Zmiňuje historické souvislosti vývoje této disciplíny a uvádí základní paradigmata a koncepty v současné muzikoterapii. Součástí je základní přehled současných přístupů a směrů v muzikoterapii. Uveden je také výběr současných vymezení a definic muzikoterapie. Tuto část uzavírá pojednání o způsobech práce s klientem z hlediska funkce hudby a způsobu zapojení klienta v terapeutickém procesu. Stěžejní část diplomové práce se zabývá využitím hry na klavír v hudební terapii. Uvádí rozdíly v cílech a přístupech pojetí hry na klavír jako prostředku rozvoje a terapie a hry na klavír jako součásti umělecké výchovy. Vymezuje možné oblasti využití tohoto přístupu z hlediska klientů. Práce u klavíru je zde rozdělena do tří okruhů. V každém z těchto okruhů je uvedena charakteristika způsobu práce a naznačeny cíle. V každém okruhu jsou také uvedeny možné postupy práce s klienty. Celá tato problematika je shrnuta v závěru. V diplomové práci jsou rovněž uvedeny zdroje, ze kterých je při zpracování tématu...
Konstrukce vzdělávacího modulu "Sociální spravedlnost" pro další vzdělávání učitelů
Koudelková, Pavla ; Kremličková, Marta (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Svou diplomovou práci jsem uvedla citátem Zdeňka Kratochvíla: "Výchova vede k dospělosti: vede ke svobodě a odpovědnosti, ke schopnosti orientovat se v bohatství různých možných pohledů na svět." Lidské společenství je více diversifikované, než si jedinec dovede představit. Je zřejmě velmi obtížné, aby člověk našel správnou cestu, která směřuje k vlastní svobodě spojené s odpovědností a zároveň stejnou míru svobody přiznává druhým - ale i od nich očekává dostatečnou míru odpovědnosti. Jsem přesvědčena, že svoboda i odpovědnost otevírají možnost k řešení otázek, jimiž jsem se zabývala a které vyúsťují v ústřední téma mé práce ve výchovu a vzdělávání pro sociální spravedlnost.
Vliv sebehodnocení žáků se specifickými poruchami učení na profesní volbu
Jindřichová, Jana ; Kolář, Zdeněk (vedoucí práce) ; Kremličková, Marta (oponent)
Cílem diplomové práce je rozkrýt úroveň sebehodnocení, které vnímáme jako hodnocení sama sebe, vztah k sobě samému a součást sebepojetí. Konkrétně se v práci zaměřujeme na sebehodnocení žáků ve vztahu k výkonu v základní škole. Sebehodnocení považujeme za jeden ze základních prvků, které najdeme jen u lidské bytosti. Jedná se o specifický konstrukt, jenž je vlastní pouze člověku. Dále se v této práci zajímáme o žáka se specifickými poruchami učení (SPU). Zohledňujeme, v jaké instituci žáka se SPU chceme pozorovat, zda to bude žák individuálně integrovaný do běžné základní školy, či žák v běžné základní škole, ale ve speciální třídě, anebo to bude žák ze speciální školy. Nakonec jsme do výzkumného souboru vybrali žáky se SPU ze speciální Základní školy Integrál.
Vietnamské děti v českých školách
Sequensová, Kateřina ; Kremličková, Marta (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na téma vietnamských dětí v českém vzdělávacím systému s důrazem na jejich kulturní pozadí. První část práce se snaží nastínit kulturněhistorické zázemí Vietnamců přicházejících do ČR. Pozornost je věnována také některým odlišnostem interetnické komunikace. Druhá část pojednává o nejvýznamnějších problémech při vzdělávání vietnamských žáků a studentů, a možnostech jejich řešení. Zároveň poukazuje na pozitivní rysy integrace skrze školu.
Romské dítě v pěstounské péči majoritní rodiny
Zahradníková, Šárka ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Kremličková, Marta (oponent)
Práce shrnuje výsledky kvalitativního výzkumu v pěstounských rodinách vychovávajících romské děti. Na základě hloubkových rozhovorů s pěstouny byla provedena prostá a narativní analýza. Prostřednictvím zjištění z analýzy a příběhů jednotlivých dětí se v práci popisuje, jak se žije majoritním pěstounským rodinám, vychovávajícím romské dítě. Ukázalo se, že roli v životě takových rodin hraje rasismus okolí, zatímco tzv. typicky romské vlastnosti nejsou pro život rodin významnější než jiné individuální charakteristiky dětí. Popisuje se proces dospívání romských dětí v pěstounské péči. Důležitou roli v něm hraje komplikované utváření vlastní identity u dětí, handicapy, jež děti nasbíraly během své dosavadní historie, jejich nízké sebehodnocení. Dospívání u těchto dětí trvá déle, než se obvykle očekává - dítě se může "hledat" až do 25-30 let. Součástí dospívání těchto dětí je bolestně prožívaná separace. Na konci dospívání se dítě ustálí ve způsobu života vnímaném pěstouny pozitivně nebo negativně. V druhém případě se pěstouni vyrovnávají s tím, že zodpovědnost za svůj život nesou pouze děti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.