Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 212 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Motiv lodě a ryby na barokních kazatelnách ve střední Evropě
Eliáš, Štěpán ; Oulíková, Petra (vedoucí práce) ; Pučalík, Marek (oponent)
Předmětem bakalářské práce jsou kazatelny. Konkrétně ty, jež vznikly v rámci doby barokní a v dějinách umění se pro ně zažil termín Schiffskanzel, Fischerkanzel, Schiff-Petri Kanzel a Fischkanzel. Společné mají tyto kazatelny, kromě umístění ve středoevropské oblasti, námět rybolovu a loděplavby. Čtenář se při čtení seznámí se vzájemnými vztahy kazatelen ve formě lodě a ryby.
Hora Matky Boží jako "sacrum locum"
Brandejsová, Kateřina ; Oulíková, Petra (vedoucí práce) ; Vymazalová, Marie (oponent)
Bakalářská práce "Hora Matky Boží" pojednává o mariánském poutním místě u města Králíky. Kromě Svaté chýše, jejíž stavba nebyla realizována, jsou zde symbolicky připomenuty Svaté schody a Jeruzalémský chrám. Iniciátorem takto koncipovaného poutního areálu byl Tobiáš Jan Becker, královéhradecký biskup. Práce se bude věnovat historii a významu jednotlivých objektů z hlediska historického, uměleckohistorického, ale i symbolického. Hora Matky Boží bude zpracována jako "sacrum locum", připomínající Svatou zemi, ze které vyšly objekty zájmu této práce.
Řehole a múzy. Bratři kapucíni ve službách umění na prahu českého baroka
Bartůšková, Alice ; Zlatohlávek, Martin (vedoucí práce) ; Šroněk, Michal (oponent) ; Royt, Jan (oponent)
disertační práce v českém jazyce ALICE BARTŮŠKOVÁ ŘEHOLE A MÚZY. BRATŘI KAPUCÍNI VE SLUŽBÁCH UMĚNÍ NA PRAHU ČESKÉHO BAROKA VEDOUCÍ PRÁCE: DOC. PHDR. MARTIN ZLATOHLÁVEK, PHD. Disertační práce s názvem Řehole a múzy. Bratři kapucíni ve službách umění na prahu českého baroka si za cíl bádání vytyčila opomíjené téma kapucínských bratrů malířů na pomezí manýrismu a barokní doby. Tomuto fenoménu v malířství, který není charakteristický pouze pro řád kapucínů, ale rovněž pro jiné církevní řády, se dosud nikdo komplexněji nevěnoval. S prvními kapucíny do Čech přišel kapucínský bratr Paolo Piazza, který ve své tvorbě čerpal z odkazu benátské školy 16. století. Byl všestranným malířem, vytvářel nejen malířská plátna, ale také nástěnné malby a jeho malířský rukopis nebyl jednotně vymezen. Paolo Piazza působil v kapucínských klášterech v Praze a Brně za vlády Rudolfa II., pro samotného císaře vytvořil několik uměleckých děl. Piazzovo dílo se zachovalo rovněž v grafických listech od rodiny Sadelerů. Díky těmto grafikám se rozšířilo několik Piazzových kompozic s ustáleným ikonografickým typem do evropského výtvarného umění. Z období českého baroka existují záznamy také a o několika desítkách malířů, kteří pocházeli z řad kapucínského řádu. Ti se podíleli zejména na výzdobě klášterů a přilehlých kostelů. Pobyt...
Sochařská zobrazení Hérakla v zámeckých areálech Českého království doby barokní. Vybrané příklady
Vlčková, Petra ; Zdichynec, Jan (vedoucí práce) ; Kepartová, Jana (oponent)
V této bakalářské práci se zabývám především plastikami Hérakla v exteriérech vybraných barokních zámků dnešního Ústeckého a Středočeského kraje České republiky. Za cíl práce si kladu sehnat dokumentaci týkající se výzdoby jednotlivých zámků a na jejich základě dále interpretovat zvláště sochařská díla ztvárňující tohoto poloboha, případně některé další sochy nacházející se ve vybraných zámeckých areálech. Dále se zabývám otázkou, jakým způsobem je tento hrdina nejčastěji zobrazován a jakou má plnit v dotyčných areálech funkci. Práce se sestává z teoretické a výzkumné části. V teoretické části se zabývám představením Hérakla v rámci řeckořímské mytologie a charakteristikou baroka a jeho odrazem v uměleckých odvětvích, jako je architektura, hudba, sochařství, literatura a malířství. Ve výzkumné části popisuji stručně historii vybraných zámků, celkovou uměleckou venkovní kompozici a dále sleduji přesnější datace vzniku sochařských děl zobrazujících tohoto hrdinu, jejich autory, využité materiály a zpracování. K výzkumu mi posloužily především rady pracovníků jednotlivých institucí, navštívení zámeckých parků a vlastní fotografická dokumentace, díky které jsem mohla provést deskripci a komparaci jednotlivých děl. Dále jsem využila sekundární literatury, zvláště pak Řecké mýty od Roberta Gravese a...
Příběh baroka. Návrh edukačních programů pro expozici "Staří mistři" v Národní galerii.
Valtová, Veronika ; Sládková, Kateřina (vedoucí práce) ; Havlůjová, Hana (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na edukaci v galerijním prostředí. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Cílem je vytvoření dvou edukačních programů podrobně popsaných v praktické části, které navazují na vymezené teoretické principy v části první. V teoretickém úseku se práce zabývá charakteristikou a odlišením muzejní a galerijní pedagogiky a popisuje výchovu a vzdělávání v českých a zahraničních muzeích a galeriích. Práce rovněž zkoumá metody a formy galerijní edukace a vymezuje základní pojmy jako animace a edukace, objektové učení a konstruktivistickou pedagogiku, s níž galerijní edukace pracuje. V této části jsou stručně charakterizovány všechny programy, které v roce 2022 Schwarzenberský palác nabízí pro školní skupiny a je zde popsána expozice, v nichž se programy uskutečňují. V praktické části jsou vytvořeny dva edukační programy určené pro 1. stupeň základní školy a pro 2. stupeň základní školy v expozici Staří mistři v Národní galerii ve Schwarzenberském paláci. Práce popisuje cílové skupiny, vybraná umělecká díla a také zaznamenává a hodnotí průběh každého programu. K hodnocení programu je využita zpětná vazba od žáků, učitelů a edukátorů Národní galerie. Součástí hodnocení programu jsou i návrhy na zlepšení jednotlivých aktivit v programu. Na závěr práce předkládá návrhy aktivit a...
Obnova bývalého zájezdního hostince v Tišnově
Velazquez Hernandezová, Natalie ; Muroň, Ivo (oponent) ; Ležatka, Lukáš (vedoucí práce) ; Kalousek, Lubor (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je obnova kulturní památky bývalého zájezdního hostince zv. Peklo v Tišnově. Předmětem návrhu bylo zhotovení dokumentace pro stavební povolení a části dokumentace pro provádění stavby na základě architektonické studie, která byla vypracována v předmětu AG035 Ateliér obnovy památek. Cílem bylo navržení obnovy objektu hostince, jeho nové funkční využití a návrh rodinného domu pro majitele. Mým hlavním konceptem je uvedení budovy hostince do co nejvíce intaktní podoby a její přizpůsobení soudobým požadavkům na novou náplň kulturního centra v kombinaci se zachováním hodnotných konstrukcí a prvků. Nejvýraznějším zásahem do vnější podoby objektu jsou dvě přístavby na západním průčelí, které v sobě skrývají hygienické zázemí a zázemí pro zaměstnance. Viditelná nadzemní přístavba je od objektu oddělena proskleným spojovacím krčkem tak, aby bylo i nadále možné vnímat původní podobu. Druhý přistavovaný objekt hygienického zázemí je propojen výtahem s nadzemní přístavbou, ale nachází se pod nově upraveným terénem, a tak k objektu z exteriéru viditelně přibývá pouze malý tubus se vstupem z dolního dvora. Objekt novostavby rodinného domu je od objektu hostince oddělen a objímá stávající sklep, jehož konstrukce bude zajištěna a začištěna a bude i nadále sloužit svému účelu. Sklep nebude sice patrný zvenčí, ale jeho hodnota zůstane zachována v interiéru jako skrytý poklad. Jedná se o pozemek v historickém jádru města Tišnov, kde bylo třeba vyřešit oddělení soukromé a veřejné zóny, terénní úpravy a napojení přístaveb na stávající objekt. Navrhovaný koncept pracuje s rozdělením pozemku na dvě výškové úrovně, které jsou vázány k historickému členění pozemku, na tzv. horní a dolní dvůr. Horní dvůr je pojat jako zpevněná plocha u severní hranice pozemku určena pro jarmarky, workshopy a bazary s možností parkování 3+1 (pro hendikepované) aut. Dolní dvůr tvoří převážně zeleň a je zděným plotem rozdělen na soukromou zahradu s domem pro majitele u zá
Obnova hostince Peklo v Tišnově
Streďanská, Lucie ; Špiller, Martin (oponent) ; Guzdek, Adam (vedoucí práce) ; Šuhajda, Karel (vedoucí práce)
Předmětem bakalářská práce je zhotovení dokumentace pro stavební povolení a části dokumentace pro provádění stavby na základě architektonické studie, která byla vypracována v předmětu AG35 – Ateliér obnovy památek. Tématem této práce bylo nalezení vhodné koncepce nového funkčního využití s ohledem na historickou podstatu památky a její stavebně technický stav. Součástí návrhu byla také novostavba objektu bydlení pro majitele v areálu hostince a řešení veškerých okolních ploch. Výsledkem byla architektonická studie památkové obnovy s důrazem na životaschopnost a proveditelnost. Cílem bakalářské práce je šetrná obnova objektu s důrazem na jeho znovuoživení jak nově včleněnými funkcemi, tak originálními výrazovými prvky. Do hostince se znovu navrátil provoz degustační pivnice v dochovaném gotickém sklepě. Kulturně-společenským srdcem objektu se staly řemeslné dílny s prodejnou ručně vyráběných produktů a multifunkční sál. Provoz byl doplněn o ubytovací jednotku pro správce objektu, k tomuto provozu náleží i nová přístavba, přiléhající k západnímu křídlu, do které byl situován provoz příručního skladu v 1NP a koupelny správce ve 2NP. V poslední řadě bylo oživeno i podkroví objektu s rekonstruovaným krovem. Tato část funguje jako mobilní a víceúčelový prostor, jenž je možné přizpůsobit dle aktuálních potřeb jak pro dětské tábory, tak pro přednáškové akce a čtení. Jedním z výrazných charakteristických prvků této práce se stávají atypická střešní okna kopírující zakřivení mansardové střechy. Tyto okna tak vizuálně propojují venkovní život na ulici a dění v prostorech podkroví. Tento výrazový prvek je doplněn o tmavé kovové akcenty obnovené venkovní pavlače, ocelového rámového lemování okenních otvorů, iluzivní vjezdové brány a nové přístavby.
Obnova barokní fary v Sebranicích
Osipova, Valentina ; Špiller, Martin (oponent) ; Guzdek, Adam (vedoucí práce) ; Daněk, Lukáš (vedoucí práce)
Předmětem této práce je obnova barokní fary v Sebranicích u Boskovic. Pozemek se nachází v centru obce a má dobrou dopravní dostupnost vzhledem k umístění na hlavní ulici této obce. Řešený objekt je dvoupodlažní budova obdélníkového půdorysu. Budova fary pochází z 18. století a je zapsána do seznamu nemovitých kulturních památek, což ovlivňuje návrh její obnovy. Cílem práce bylo zhotovení dokumentace pro stavební povolení a části dokumentace pro provádění stavby na základě dříve zpracované architektonické studie. Během obnovy byla dle přání majitelů provedena konverze fary v muzeum loutek. Část budovy je věnována účelům krátkodobého ubytování majitelů a v 1NP byl také navržen byt správce. Uspořádání venkovního prostoru umožňuje využítí objektu k společenským účelům. Ve svém návrhu jsem se snažila přistupovat šetrně a zachovat faru v co nejvíc autentické podobě. Bourací práce a stavební zásahy byli minimalizovány. Naopak byly navráceny původní prvky nebo jejich repliky. Důležitým bodem koncepce bylo podpoření unikátního duchu místa. Odlišný vzhled jižní fasády byl umocněn použítím jiného odstínu omítky. Tato fasáda nebyla historicky reprezentativní a v mém návrhu je taktéž součástí soukromého prostoru. Její odlišný vzhled pomáhá vytvoření dvou prostorů s různými funkcemi – reprezentativního veřejného parku a soukromého ovocného sadu.
Obnova barokní fary v Sebranicích
Ivanová, Charlotte ; Muroň, Ivo (oponent) ; Ležatka, Lukáš (vedoucí práce) ; Sobotka, Jindřich (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je zhotovení dokumentace pro stavební povolení a provádění stavby barokní fary v Sebranicích u Boskovic. Projekt vychází z předmětu AG033 – Ateliér architektonické tvorby 3 - Obnova památek. Cílem ateliérové práce byla obnova a nové funkční využití stávajícího a v současnosti nevyužívaného památkově chráněného objektu barokní fary. Stávající podoba fary pochází z 18. století a v současnosti je ve špatném technickém stavu. Je důležité její statické zabezpečení. Při návrhu jsem se zaměřila na budoucí využití objektu a praktičnost při maximálním zachování památkově hodnotných částí. Stávající objekt je doplněn o přístavbu s technickým zázemím a proměněn na kulturně-komunitní centrum obce. Zatímco první podlaží poskytuje komunitní prostory pro různé workshopy, v druhém podlaží se nachází muzeum loutek a multifunkční sál. Důraz byl též kladen na funkčnost celého areálu. Ten je stavbou rozdělen na tři části. Východní část s komunitní zahrádkou, západní s letním kinem a prostorem pro konání větších kulturních akcí a severní se zahradou vedoucí k malému objektu knihovny. Celé revitalizované území tak může sloužit občanům pro různé typy akcí a být plně využíváno.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 212 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.