Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pokročilé programové konstrukce a programovací techniky jazyka Swift
Čislinský, Jan ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Oraný, Vladimír (oponent)
Tato práce se zaměřuje na představení pokročilých programových konstrukcí a programovacích technik jazyka Swift. Také rozebírám programová paradigmata, která koncepce jazyka Swift podporuje (objektově-orientované a funkcionální). Popisuji konkrétní koncepty jednotlivých paradigmat s následným zhodnocením, jak Swift dané paradigma podporuje. Podrobně vysvětluji pokročilé konstrukce následujících oblastí: práce s proměnnými, použití typu s možnou prázdnou hodnotou, výčtových typů, funkcí a uzávěrů. Dále vytváření vlastních operátorů a subskriptů. Představuji jak se pracuje s protokoly a generickými typy. Také popisuji jak na paralelní vykonávání programů a jak ošetřit chybové stavy pomocí vyhazování chyb. Zevrubně vysvětluji hodnotové typy a rozdíly oproti referenčním typům. Dále zanořování typů a nechybí ani popis všech funkcí vyššího řádu v jazyce Swift. Nakonec představuji práci s rozšířeními, konkrétně rozšíření o vypočítanou proměnnou, inicializační metodu, funkci, subskript, zanořený typ a také rozšiřování protokolů a generických typů. Z pohledu pokročilých programovacích technik probírám následující: řetězení a kompozice funkcí, ukládání struktur, optimalizace výkonu hodnotových typů, reflexe v jazyce Swift. Dále popisuji způsob fungování modulů a jmenných prostorů a na závěr protokolově-orientované programování.
Komponování hudby pomocí programovacího jazyka
Pavlín, Tomáš ; Maršík, Ladislav (vedoucí práce) ; Hajič, Jan (oponent)
Komponování hudby pomocí počítače přináší mnoho problémů a dá se zrea- lizovat mnoha různými postupy. Existující programy na skládání hudby nedávají příliš volnosti skladatelům nebo jsou příliš komplikované pro uživatele bez tech- nického zázemí. V této práci přicházíme s intuitivním programovacím jazykem navrženým pro komponování hudby. Přikládáme také interpret tohoto jazyka, který je reprezentovaný přehledným grafickým uživatelským rozhraním umožňu- jícím komponovat a produkovat hudbu i uživateli bez technického či hudebního zaměření. Program přináší nový postup, kterým mohou skladatelé komponovat hudbu, umožňuje snadné vytváření hudby například do her a dá se využít k do- provodu ke zpěvu. 1
Grammar to JetBrains MPS Convertor
Vysoký, Přemysl ; Parízek, Pavel (vedoucí práce) ; Yaghob, Jakub (oponent)
JetBrains MPS je nástroj pro tvorbu programovacích jazyků, který se specializuje na doménově specifické jazyky. Na rozdíl od většiny podobných nástrojů, či klasických IDE, se v MPS programuje pomocí projekčního editoru. Uživatel manipuluje s programem v jeho stromové podobě (AST) a ne editováním textového zdrojového kódu. Toto přináší mnoho výhod, ale také vyžaduje časově náročnou a komplikovanou definici jazyka používaného uvnitř MPS. Diplomová práce zkoumá možnost automatické tvorby MPS jazyků pomocí importu jejich gramatik. V práci je představen editor MPS, zhodnocen přístup podobných existujících projektů a popsána autorova snaha o implementaci MPS pluginu, který takový import umožňuje. Zvolený postup a výběr nástrojů použitých k implementaci je spolu s architekturou pluginu také popsán a zdůvodněn. Dále práce rozebírá důležité problémy, které s tématem souvisí a každý podobný projekt je také musí řešit. K některým z problémů jsou uvedena a popsána možná řešení. V poslední řadě obsahuje práce i příklady importovaných jazyků, které ukazují efektivnost implementovaného pluginu. Spolu s tím je zmíněno několik návrhů na rozšíření práce a možná vylepšení. Práce si totiž klade za záměr prozkoumat a zdokumentovat danou tématiku, aby bylo možné navázat dalším výzkumem.
Návrh a implementace jazyka pro code-golf challenge
Kliber, Filip ; Parízek, Pavel (vedoucí práce) ; Kratochvíl, Miroslav (oponent)
Code-golf je jednou z kategorií programátorských soutěží, ve které je cílem im- plementovat řešení relativně snadné programátorské úlohy na co nejmenší počet bytů zdrojového kódu. Cílem mé práce je návrh a implementace programovacího jazyka, který je vhodný pro řešení code-golf úloh. Jazyk je navržený s ohledem na nově začínající řešitele code-golf challenge a zachovává čitelnost i srozumitel- nost. Zakládá se na běžně používaných jazycích, ale zároveň umožňuje stručný zápis algoritmických řešení úloh z oblasti code-golf. Součástí práce je také imple- mentace standardní knihovny jakožto běhové podpory pro tento jazyk. 1
Optimizing scriptable generator of terrain maps
Zábský, Matěj ; Bednárek, David (vedoucí práce) ; Kahoun, Martin (oponent)
Cílem této práce je vytvoření procedurálního generátoru krajiny programovatelného pomocí turingovsky úplného skriptovacího jazyka. Tento generator musí umožňovat generování libovolné obdelníkové části mapy popsané libovolným skriptem. V prácí je vysvětleno proč toto znemožňuje využítí tradičního interpretu skriptovacího jazyka a navrhuje nový dvoufázový model interpretu, který dělí spuštění skriptu na dva kroky - v prvním je vykonán kód skriptu a až ve druhém jsou vyrenderovány samotné mapy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Selected Types of DC Circuit Analysis in MATLAB Programming Language
Urbanová, Hedvika ; Haupt, Jaromír (oponent) ; Ellederová, Eva (vedoucí práce)
This bachelor thesis deals with methods of a DC circuit analysis. Both universal and special methods are discussed. All methods are theoretically determined. Calculation procedure is explained and advantages and disadvantages of each method are considered. Universal methods are explained by means of a problem identical for each method. Next, MATLAB is introduced as a programming language. Four of the discussed methods are written into the programming language MATLAB 2014a, namely the loop current method, the node voltage method, Kirchhoff’s laws, and the superposition method. The loop current method as well as Kirchhoff’s laws are programmed for two to four loops. The node voltage method is programmed for two to four nodes. The superposition method is programmed only for two loops. A graphical user interface is defined and designed for the program of Kirchhoff’s laws. Finally, the use of the programs by students is considered.
Nástroj pro programování ve fyzikálním prostředí
Křen, Tomáš ; Hnětynka, Petr (vedoucí práce) ; Ježek, Pavel (oponent)
Předmětem této práce je implementovat hru pojatou jako interaktivní fyzikální prostředí, ve kterém vkládáním, přesouváním a propojováním objektů v dvourozměrném hierarchickém prostoru uživatel vytváří virtuální svět. Tento svět, nebo případně jeho části, však zároveň reprezentují syntaxi programu. Toho je docíleno predevším tím, že ve hře jsou různé druhy objektů nazývané funkce, které zastávají stejnou roli, jako funkce v klasických programovacích jazycích. Dále program obsahuje aktivní agenty řízené vnitřním programem, který je poskládán z funkcí.
Analýzy a návrh změn evidence docházky
Janík, Martin ; Bahula, Ing Stanislav (oponent) ; Kříž, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu systému evidence docházky implementovanou samotnou společností SOFTWARE DEVELOPMENT EUROPE, s.r.o. a návrhem na změny. Analyzuje a srovnává komerčně dostupné řešení s vlastním řešení společnosti po implementaci úprav a doporučuje nejvýhodnější řešení.
Jazyk pro zadávání příběhových her
Koudelka, Petr ; Smrčka, Aleš (oponent) ; Hrubý, Martin (vedoucí práce)
Práce pojednává o návrhu a realizaci programovacího jazyku, určeného pro tvorbu příběhových her. Tento jazyk měl být vhodný pro uživatele bez znalosti programování. Čtenář je nejdříve uveden do problematiky příběhových her a seznámen s jejich historií. Poté se dozvídá, že vzniklý jazyk je interpretovaný imperativní jazyk nesoucí prvky strukturovaných a nestrukturovaných jazyků. Jazyk je pojmenován AGScript. Součástí výsledné práce je i interpret tohoto jazyka. V další fázi práce byla vytvořena demonstrační aplikace za pomocí prostředků jazyka AGScript. Tato aplikace byla inspirována knižní předlohou Čaroděj z ohňové hory. Tímto byla ověřena použitelnost jazyka. V poslední fázi byly provedeny dva experimenty. První experiment měl za úkol ověřit pochopitelnost srozumitelnost jazyka. Výsledek byl kladný. Druhý zkoumal demonstrační aplikaci.
Specializovaný interpret jazyka JavaScript
Borůvka, Jan ; Rychnovský, Lukáš (oponent) ; Peringer, Petr (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je navrhnout a implementovat interpret jazyka JavaScript, který je vytvářen pro potřebu obcházení zatemňovacích obálek některých druhů počítačových virů. Součástí práce je podrobný rozbor vnitřních mechanismů, pomocí kterých je v ECMAScript standardu přesně definováno chování jazyka.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.