Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pokročilé programové konstrukce a programovací techniky jazyka Swift
Čislinský, Jan ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Oraný, Vladimír (oponent)
Tato práce se zaměřuje na představení pokročilých programových konstrukcí a programovacích technik jazyka Swift. Také rozebírám programová paradigmata, která koncepce jazyka Swift podporuje (objektově-orientované a funkcionální). Popisuji konkrétní koncepty jednotlivých paradigmat s následným zhodnocením, jak Swift dané paradigma podporuje. Podrobně vysvětluji pokročilé konstrukce následujících oblastí: práce s proměnnými, použití typu s možnou prázdnou hodnotou, výčtových typů, funkcí a uzávěrů. Dále vytváření vlastních operátorů a subskriptů. Představuji jak se pracuje s protokoly a generickými typy. Také popisuji jak na paralelní vykonávání programů a jak ošetřit chybové stavy pomocí vyhazování chyb. Zevrubně vysvětluji hodnotové typy a rozdíly oproti referenčním typům. Dále zanořování typů a nechybí ani popis všech funkcí vyššího řádu v jazyce Swift. Nakonec představuji práci s rozšířeními, konkrétně rozšíření o vypočítanou proměnnou, inicializační metodu, funkci, subskript, zanořený typ a také rozšiřování protokolů a generických typů. Z pohledu pokročilých programovacích technik probírám následující: řetězení a kompozice funkcí, ukládání struktur, optimalizace výkonu hodnotových typů, reflexe v jazyce Swift. Dále popisuji způsob fungování modulů a jmenných prostorů a na závěr protokolově-orientované programování.
Aplikace pro vzdálenou správu zařízení v chytré domácnosti
Čislinský, Jan ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Rais, Aziz (oponent)
Práce se zabývá analýzou současného trendu chytrých domácností i se stručným historickým kontextem. Představuje koncepci společnosti Apple a jejich platformy iOS a to od raných fází vývoje platformy až po současnost. Práce krátce shrnuje rozdíly mezi programovacím jazykem Objective-C a novým jazykem Swift. Zevrubně popisuje nově vznikající framework HomeKit, který vznikl za účelem ovládání chytrých zařízení v domácnosti. V praktické části je navržena mobilní aplikace na platformě iOS, která pomocí frameworku HomeKit ovládá reálná chytrá zařízení v domácnosti. Aplikace je realizována v programovacím jazyce Swift a je součástí této bakalářské práce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.