Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 128 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Distributed Graph Query Engine Improvements for Big Data Graphs
Faltín, Tomáš ; Yaghob, Jakub (vedoucí práce) ; Tommasini, Riccardo (oponent) ; Vora, Keval (oponent)
Grafové dotazy sloužící k vyhledávání vzorů v grafech dovolují flexibilní zkoumání grafů podobně jako SQL relačním datům. V této práci navrhujeme a vylepšujeme klíčové komponenty distribuovaného grafového dotazovacího systému běžícího pouze v hlavní paměti. Zaprvé jsme optimalizovali vyhledávání vzorů, které používá distribuované asyn- chronní vyhledávání do hloubky (DFS) za pomocí prohledávání do šířky (BFS). Chytrou kombinací obou přístupů jsme využili jejich předností. DFS umožňuje striktně omezit spotřebovanou paměť a BFS zase umožňuje dosahovat lepších výkonů díky lepší par- alelizovatelnosti, vyvažování zátěže a lepší lokalitě přístupů. Zadruhé jsme představili originální algoritmus pro distribuované vyhledávání dosažitelných cest za pomocí reg- ulárních výrazů (anglicky RPQ). Tyto dotazy dovolují vyhledávat cesty libovolné délky za pomocí syntaxe podobné regulárním jazykům. Náš návrh zachovává vlastnosti DFS algoritmu, nad kterým je algoritmus postaven. Dovoluje efektivně kontrolovat spotřebu paměti během vyhledávání, a taktéž dosahuje skvělého výkonu a škálovatelnosti. Zatřetí jsme vylepšili plánování dotazů, což je jedna z nejdůležitějších součástí každého dota- zovacího systému, jelikož velkou měrou ovlivňuje jeho výkon. Ovšem vybrat "nejlepší" plán je velmi složité, jelikož výkon systému,...
Fuzz testing of network subsystem in PikeOS
Piroutek, Jan ; Parízek, Pavel (vedoucí práce) ; Yaghob, Jakub (oponent)
Dosáhnout stability za jakékoli situace je cílem spousty aplikací. Tento problém se týká také síťového stacku ANIS, který je součástí operačního systému reálného času PikeOS vyvíjeného společností SYSGO. PikeOS vyžaduje bezpečnost a stabilitu svých komponent, protože je používán v průmyslu jako je např. letectví, kde by nedostatek těchto vlastností mohl způsobit veliké škody. Vyzkoušená cesta pro ověření stability a bezpečnosti programu je jeho testování. Fuzz testování je technika automatického tes- tování, která se snaží v programu najít chyby skrz generování náhodných vstupů. Jejím cílem je najít zranitelnosti a odhalit potenciální chyby, které mohou mít závažné důsledky na provoz aplikace. Další testovací technikou je long-run testing, přes který je aplikace vystavena náporu po delší časový úsek. Jelikož ANIS je běžně dodávám jako součást PikeOS, musí také splňovat stejné bez- pečnostní standardy jako PikeOS. My jsme s pomocí long-run a fuzz testování vytvořili testovací program pro síťový stack ANIS. Při tvorbě jsme kladli důraz na možnost na- stavování našeho testu. Tento test vystavuje ANIS různým scénářům, které mají za úkol zatížit ANIS. Test používá fuzzing jako nástroj pro generování kombinací těchto scénařů a snaží se s jejich pomocí donutit ANIS k chybám. V rámci vývoje jsme opatřili test malým...
Meeting the challenges of k-nearest neighbor search implementation for GPU accelerators
Hanák, Drahomír ; Kruliš, Martin (vedoucí práce) ; Yaghob, Jakub (oponent)
Podobnostní vyhledávání je často používaná technika v databázích pro hledání objektů podobných danému dotazu. Používá se ve vyhledávání podle vzoru komplexních objektů, jako jsou například obrázky, získávání informací a statistickém učení. Naše práce se za- měřuje na implementaci a optimalizaci algoritmu k nejbližších sousedů (kNN) na GPU, který se často používá pro podobnostní vyhledávnání. Analyzovali a vyhodnotlili jsme existující implementace kNN na GPU pro různé konfigurace problému. Pro každou kon- figuraci jsme navrhli nejrychlejší řešení. Také jsme navrhli několik optimalizací výběru k nejbližších sousedů. Implementovali jsme přístup, který dosanuje až 80% maximání teo- retické propustnosti na typické konfiguraci problému a je rychlejší než ostatní přístupy v literatuře. Také jsme implementovali algoritmus, který najde k nejbližších sousedů bez toho, aniž by musel uložit matici vzdáleností do paměti, a algoritmus pro velké hodnoty parametru k, který je podstatně rychlejší než optimalizované paralelní třídění. 1
Performance of Open vSwitch-based Kubernetes Cluster in Pathological Cases
Šraier, Václav ; Benc, Jiří (vedoucí práce) ; Yaghob, Jakub (oponent)
S nástupem cloud computingu, kontejnerů a horizontálně škálovatelné infrastruktury, se nedílnou součástí datových center staly softwarově defino- vané sítě (SDN). Jedním z běžně nasazovaných řešení je Kubernetes a Open vSwitch (OVS). V této diplomové práci hledáme možná výkonnostní ome- zení OVS při použití v rámci Kubernetes. Zaměřujeme se na problémy způ- sobené neobvyklým síťovým provozem. Výsledkem je objev několika typů pa- ketů způsobujících nadměrné zatížení uzlů clusteru. Jako hlavní příčinu jsme identifikovali řadu filtračních pravidel v OpenFlow a chybu v návrhu OVS, která brání jejich efektivnímu vyhodnocování. Při specifické konfiguraci sys- tému toto potenciálním útočníkům umožňuje využít objevenou neefektivitu k praktickému Denial-of-Service útoku na místní uzel clusteru, který způsobí kompletní síťový výpadek pro všechny kontejnery.
Virtuální souborový systém v uživatelském prostoru
Veselý, Milan ; Yaghob, Jakub (vedoucí práce) ; Horký, Vojtěch (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje vytváření virtuálního souborového sys- tému (VFS) prostřednictvím knihovny FUSE upravené pro použití s C++. Zmíněné VFS je modulární a tedy umožňuje snadné přidání nových funkcí. Dále jsou poskytnuty dva prototypy modulů pro podporu verzování a šifro- vání, každý s vlastním nástrojem pro ovládání z příkazové řádky. Šifrování přidává možnost zamykat jednotlivé soubory a složky heslem nebo klíčem pro bezpečné uložení citlivých dat. Verzování na druhou stranu umožní uži- vatelům snadno uchovávat a obnovovat předchozí verze souborů. Po instalaci VFS je k němu možné přistupovat stejným způsobem jako k jakémukoliv jinému souborovému systému.
Modulární zálohovací systém pro virtualizaci
Výkruta, Jan ; Yaghob, Jakub (vedoucí práce) ; Klímek, Jakub (oponent)
Zálohování virtuálního počítače je zachycení statického obrazu, který lze následně použít pro obnovu v případě selhání cílového počítače. Přispíváme pilotní implementací modulárního systému vhodného pro zálohování a obnovu virtuálních strojů na virtua- lizační platformě VMware vSphere. Aplikaci lze rozšířit o podporu dalších platforem. Podporuje deduplikaci a transformaci zálohovaných dat, automatické pravidelné záloho- vání a konsolidaci záloh podle nastavení. Aplikace ukládá zálohovaná data do uživatelem definovaného umístění. Software lze ve všech výše uvedených případech rozšiřovat a upra- vovat. Na závěr uvádíme dokumentaci systému, návrhy možných rozšíření a návod k jejich implementaci. 1
SQL analyzér pro datovou linii s podporou více dialektů
Kukaň, Tomáš ; Yaghob, Jakub (vedoucí práce) ; Parízek, Pavel (oponent)
Hlavním cílem této práce bylo vytvořit program, který by byl schopný pomocí statické analýzy SQL kódu odhalit datovou linii mezi databázovými objekty. V práci najdeme ukázky datové linie v SQL, různé techniky statické analýzy a detailní analýzu datové linie v SQL i jeho procedurálním rozšíření. Po této teoretické části následuje popis architektury a implementace programu pro SQL dialekt PostgreSQL, který předpokládá budoucí rozšíření implementace na vícero dialektů. Nakonec tuto implementaci porovnávám s aktuálně dostupnými nástroji.
Grafický engine pro FPS
Forch, Jan ; Yaghob, Jakub (vedoucí práce) ; Plch, Tomáš (oponent)
Název práce: Grafický engine pro FPS Autor: Jan Forch Katedra (ústav): Katedra softwarového inženýrství Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Jakub Yaghob, Ph.D. Email vedoucího: Jakub.Yaghob@mff.cuni.cz Abstrakt: V této práci studuji technologie vývoje počítačových her. Práce je zaměřena především na hry typu FPS (First Person Shooter). Tento typ charakterizuje trojrozměrná grafika. V textu budu rozebírat algoritmy, datové struktury, knihovny a optimalizace, které vedou k úspěšné realizaci počítačové hry. Součástí projektu je i konkrétní implementace hry založená na popsaných řešeních. Klíčová slova: subsystém, engine, 3D grafika, umělá inteligence, navigace, hra
Reverzní paralelní konfigurační manažer
Doležal, Petr ; Yaghob, Jakub (vedoucí práce) ; Adámek, Jiří (oponent)
Existující nástroje pro správu překladu a konfigurací softwarových projektů trpí často různými nedostatky, typickými problémy jsou např. složitý zápis konfigurace projektu nebo obtížná přenositelnost popisu konfigurace projektu mezi různými platformami. Tato práce analyzuje výhody a nevýhody přístupů používaných existujícími implementacemi a navrhuje řešení založené na kombinaci osvědčených i zajímavých myšlenek různých existujících návrhů. Významnou součástí práce je implementace plně funkčního programu podle předloženého návrhu, což dovoluje návrh otestovat v praxi. Cílem implementace je vyhnout se nedostatkům existujících podobných programů při zachování jejich předností.
The influence of caches on the efficiency of sorting
Hrdina, Karol ; Koubková, Alena (vedoucí práce) ; Yaghob, Jakub (oponent)
Klasické algoritmy pre triedenie vo vnútornej pamäti boli navrhnuté za predpokladu, že táto pamäť je homogénna. V moderných počítačoch je ale štruktúra pamäte hierarchická s rozdielnou rýchlosťou jednotlivých vrstiev. Doba výpočtu algoritmu teda závisí nielen na počte vykonaných operácií (napr. porovnanie prvkov), ale aj na počte presunov dát medzi jednotlivými vrstvami. Interné algoritmy tak získavajú niektoré rysy algoritmov externých. V tejto práci si kladieme za úlohu stručne zhrnúť existujúce prístupy k problematike a opísať známe vylepšenia niektorých algoritmov pre prácu v nehomogénnej pamäti. Hlavný dôraz je kladený na implementáciu vybraných algoritmov a ich experimentálne overenie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 128 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.