Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 98 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza prezentace televizních seriálů v období jejich zaváděcí kampaně v tištěných médiích
Slavíček, Tomáš ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
"Analýza prezentace televizních seriálů v době jejich zaváděcí kampaně v tištěných médií" je téma této bakalářské práce. Hlavním cíle je zodpovězení otázek "Jaké vlastnosti obsahů seriálů, a zda vůbec, zdůrazňují a preferují televize prostřednictvím vybraných tištěných médií?" a "Jak jsou seriály prezentovány v rámci jednotlivých redakčních obsahů?" Vybranými seriály jsou Pojišťovna štěstí I, II a Rodinná pouta I a tištěnými médii Magazíny DNES/Pátek/Právo. Práce je rozdělena na 3 hlavní části. Teoretická část se zabývá historií zkoumání publika, přes jeho pasivní pojetí až ke koncepci aktivního publika. Dále se tato část věnuje oboru "kulturální studia" a práci dvou jeho představitelů - Stuart Hall a výklad zakódování/dekódování a David Morley se svou monografií "The Nationwide Audience". Součástí teoretické části jsou i kapitoly týkající se pojmu "zaváděcí kampaně", vybraných seriálů a tiskovin. V metodické části se práce zaměřuje na obsahovou analýzu a dva odlišné přístupy k analýze - kvantitativní a kvalitativní. Analytická část obsahuje vlastní kvalitativní výzkum. Nejdříve je definován postup a všechny jeho části. Poté jsou nalezené výzkumné jednotky zaznamenány a následně interpretovány na základě preferovaného čtení. Závěr práce shrnuje prezentaci seriálů a její hlavní rysy a rozdíly v...
Role reklamy v životě seniorů
Horáková, Zuzana ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Téma diplomové práce Role reklamy v životě seniorů se věnuje českým seniorům a zabývá se jednotlivými aspekty jejich vztahu s reklamním sdělením. První část diplomové práce se zabývá teoretickým obsahem, který popisuje publikum z pohledu obecné roviny, historie, nových médií a vybraných výzkumů. Další kapitola se soustředí na samotné seniory, kde se snažím vymezit základní pojmy, které jsou s nimi spojené jak z pohledu sociologie, tak i z pohledu životního stylu této starší generace. Prostor je zde věnován i spotřebnímu chování seniorů, které je ovlivněno určitými aspekty, které se odvíjí od jednotlivých životních etap. Aby práce byla kontextově ucelená, je zde i kapitola o reklamě a jednotlivých reklamních médií. Praktická část diplomové práce je vyhodnocení kvantitativního výzkumu, který se týkal vlivu reklamního sdělení na seniory. Do dotazníku byly zařazeny otázky, které vyplynuly z poznatků získaných z teoretické části. Otázky se mimo jiné ptaly na zdroj reklamního sdělení, se kterým se senioři nejčastěji setkávají, na dostatečnou nabídku produktů a služeb pro seniory nebo na to, jaká má být podle seniorů reklama, aby jí více důvěřovali. Na základě získaných odpovědí, bylo zpracované vyhodnocení, které odpovědělo na téma mé diplomové práce - a to, zda reklamní sdělení hraje roli v životě seniorů.
Užívání médií mužskými příslušníky kultury fitness
Martinková, Michaela ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Jansa, Petra (oponent)
Předkládaná diplomová práce pojednává o interakci mužských příslušníků kultury fitness s obsahem odkazujícím k této tematice na sociálních sítích. Práce zkoumá souvislosti mezi sledováním těchto obsahů, touhou po budování maskulinity, spokojeností mužů s vlastním tělem či představou ideálního mužského těla. Cílem této práce je nalézt odpovědi na otázky, jak si muži mediální obsahy, které mají inspirovat k vytváření návyků zdravého životního stylu, interpretují a zdali, případně jak, se tyto obsahy podílí na jejich přístupu ke kultuře fitness. Z výzkumu vyplývá, že muži sociálním sítím přisuzují výrazný vliv na jejich pojetí fitness jako životního stylu. Hovoří o silných i slabých stránkách obsahu fitspirace, které ovlivňují vnímání jejich vlastního těla i psychickou pohodu. I když jim příspěvky na sociálních sítích přináší motivaci ke zdokonalování sebe samého a dosahovaní lepších výsledků, obrazy maskulinity na sociálních sítích je nutí soustředit se spíše na estetickou stránku těla, množství svalové hmoty a nikoli na kvalitu života, zdraví a další benefity plynoucí z pravidelné fyzické aktivity.
Koronavirová epidemie a publikum Mall.tv
Pokorná, Jana ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Hodboď, Vojtěch (oponent)
Práce zkoumá otázku, jestli a případně jak a proč se během první vlny koronaviru na jaře 2020 proměnila sledovanost internetové televize Mall.tv. Při hledání odpovědi využívá kvantitativní analýzu interních dat poskytnutých Mall.tv, která byla zpracována prostřednictvím statistických výpočtů. Zároveň testuje hypotézu, podle které mohl být klíčovým faktorem ovlivňujícím proměny velikosti a sociodemografického složení projekt #kulturažije. Z výsledku analýzy ale vyplývá, že publikum se během jara příliš nezměnilo a větší změny jsou zřetelné až po skončení jarní vlny. Hypotéza, že projekt #kulturažije měl na web přivést větší množství nových uživatelů, se tak nepotvrdila, impakt projektu byl spíše marginální.
Zvukové vlastnosti projevů moderátorů vybraných televizních talk show
Baptistová, Lucie ; Vlčková, Jana (vedoucí práce) ; Sojka, Pavel (oponent)
Diplomová práce zkoumá zvukové vlastnosti promluv tří moderátorů z různých televizních talk show. Pomocí experimentální analýzy se snaží postihnout charakteristické rysy jejich promluv, především pak zkoumá jejich suprasegmentální stránku. Vybraní moderátoři pocházejí jak z veřejnoprávní, tak soukromé televize. První oddíl teoretické části představuje samotný žánr televizní talk show a jeho zastoupení na vybraných televizních stanicích, dále představuje mnohotvárnost českých talk show spolu s jednotlivými moderátory, jejichž promluvy budou předmětem analýzy, zkoumá funkci komunikace v médiích, stejně jako osobnost moderátora, a popisuje rysy veřejných mluvených projevů. V části věnující se jazyku a řeči je nejdříve představena lingvistická disciplína fonetika, na niž navazuje představení jednotlivých zvukových prostředků souvislé řeči současně s jejími vlastnostmi. Praktická část se zabývá projevem jednotlivých moderátorů, snaží se postihnout zvukovou stránku jejich projevu a posoudit, zda se v projevu každého z moderátorů dají nalézt určité charakteristické rysy (především v oblasti intonace, četnosti a funkčnosti pauz a mluvního tempa). Dále si všímá, zda se některé rysy mluvčích talk show prolínají a jejich mluvené projevy mají něco společného i přes odlišnost jednotlivých talk show vzhledem k...
Role médií jako informačního zdroje rodičů na mateřské a rodičovské dovolené
Caithamlová, Kateřina ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Výzkumná diplomová práce se zaměřuje na to, jakou roli média hrají v životech rodičů na mateřské a rodičovské dovolené a jaké potřeby prostřednictvím jejich využívání uspokojují. Vychází přitom z přístupu užití a gratifikace a zejména z typologie mediálně-osobních interakcí vymezených Denisem McQuailem. Cílem práce je pomocí dvaceti rozhovorů s matkami a otci pobývajícími v domácnosti s dítětem či dětmi zjistit, za jakým účelem jsou média touto specifickou skupinou používána. Práce zahrnuje teoretické ukotvení přístupu užití a gratifikace v souvislosti s jeho historickým vývojem během 20. století, ale zaměřuje se i na jeho pojetí v současné době po rozšíření nových médií. Teoretická část práce se dále věnuje charakteristice mateřské a rodičovské dovolené, přičemž se snaží identifikovat každodenní činnosti spojené s tímto obdobím a jeho pozitivní i negativní aspekty. Metodologická část popisuje oblast kvalitativního výzkumu a s ním související postupy včetně volby metody sběru dat, již představuje polostrukturovaný rozhovor, a charakteristiky výzkumného vzorku. Analytická část interpretuje poznatky vyplývající z dat získaných prostřednictvím rozhovorů s respondenty. Diskuse a závěr práce se věnují zodpovězení výzkumných otázek a shrnutí výsledků výzkumu.
Vnímání handicapovaných sportovců, zejména paralympioniků, televizními diváky
Macková, Veronika ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Světlík, Jaroslav (oponent) ; Válková, Hana (oponent)
Disertační práce se zaměřuje na výzkum televizního publika a jeho vnímání handicapovaných sportovců, zejména paralympioniků, ve vysílání České televize, která pravidelně vysílá program o handicapovaných sportovcích Paralympijský magazín a téma zdravotního postižení se objevuje i ve zpravodajských pořadech, zejména na ČT24 a ČT sport. Cílem výzkumu bylo odhalit vnímání handicapovaných sportovců televizními diváky. V teoretické rovině byl kladen důraz především na publikum a sportovce se zdravotním postižením. Práce se zaměřila na zodpovězení následujících výzkumných otázek: Jak diváci vnímají sportovce s handicapem? Obdivuje publikum tyto sportovce, nebo je naopak lituje? Co říkají diváci o prezentaci paralympijského sportu? Existují nějaké rozdíly mezi prezentací sportovců s postižením a bez postižení? Jsou v reportážích důležité životní příběhy handicapovaných sportovců? Má sport handicapovaných smysl? Pro zodpovězení výše uvedených otázek byly použity focus groups (skupinové rozhovory, ohniskové skupiny). Publikum (50 televizních diváků) bylo rozděleno do pěti stejně velkých skupin. V první skupině byli lidé bez postižení, kteří sledovali Paralympijský magazín a nemají ve své rodině zdravotně postiženou osobu. Druhou skupinu tvořili lidé bez postižení, kteří nesledují Paralympijský magazín a...
Podcasting - audio obsah v digitální éře a jeho posluchači a posluchačky v Česku
Sudíková, Tereza ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Vlček, Tomáš (oponent)
Diplomová práce s názvem "Podcasting - audio obsah v digitální éře a jeho posluchači a posluchačky v Česku" se věnuje fenoménu podcastingu, který propojuje tradiční audio formát s novými digitálními technologiemi. Zabývá se jeho historií i současným stavem, a to jak v zahraničí, tak v Česku. Dále popisuje specifika podcastingu, srovnává ho s rozhlasovými či rádiovými pořady, zmiňuje význam podcastových aplikací nebo problematiku financování nezávislých podcastů. Neopomíjí ani roli publika v současném světě a s ním spojené koncepty participativní kultury a user generated contentu. S publikem souvisí i teorie užití a uspokojení, která se snaží porozumět tomu, proč lidé konzumují mediální obsahy. Cílem výzkumné části práce bylo získat informace o českých posluchačích a posluchačkách podcastů, se kterými byly provedeny polostrukturované rozhovory. Sesbíraná data byla následně zpracována pomocí metody zakotvené teorie. Výsledky výzkumu jsou uspořádány do pěti kapitol tak, aby odpovídaly pěti výzkumným otázkám. Ty zjišťovaly, jaké jsou motivace českých posluchačů a posluchaček pro poslech podcastů, jak vnímají podcasty ve srovnání s rozhlasovými či rádiovými pořady, jaký mají postoj k poslechu českých a zahraničních podcastů, jak vnímají osobu moderátora či moderátorky podcastů a jaký mají postoj k...
Emocionalita fanouškovské komunity seriálu Hra o trůny v éře konvergentní kultury
Holá, Markéta ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá emocionalitou fanouškovské komunity Hry o trůny v éře konvergentní kultury. Hra o trůny je seriálovým hitem z produkce HBO, který si během svého vysílání v letech 2011 až 2019 získal miliony příznivců a každá nová série ve společnosti budila značnou pozornost. Seriál byl ale také předmětem mnoha kontroverzí. Poslední osmá série se ze strany diváků i kritiků dočkala velice rozpolceného přijetí a tato práce zkoumá, jaké emoce se během vysílání poslední řady vyskytovaly v početné fanouškovské komunitě Hry o trůny. Předmětem zájmu je kromě emocionality i charakteristika tohoto seriálu a jeho fanouškovské komunity neboli fandomu. Výzkum byl prováděn online prostřednictvím zúčastněného pozorování v šesti diskuzních vláknech na fanouškovské stránce Watchers on the Wall.com, kam fanoušci přidávali své komentáře a dojmy z epizod. Jelikož je fanouškovství spojeno s konvergentní kulturou, mediální konvergencí a participací publik, je těmto pojmům věnována pozornost v první kapitole. Důraz je následně kladen i na samotnou definici pojmu fanoušek, fenomén fanouškovství a jeho přijetí ve společnosti, dále na diferenciaci mezi publikem a fanouškem a definovány jsou pojmy jako kolektivní inteligence a vědomostní komunity, jež jsou s fanouškovstvím spojené. V závěru jsou pak...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 98 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.