Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 114 záznamů.  začátekpředchozí28 - 37dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Specifika práce asistentů pedagoga se žáky s PAS na běžných základních školách v oblasti rozvoje sociálních dovedností
Zdeňková, Simona ; Tetourová, Tereza (vedoucí práce) ; Vozková, Anna (oponent)
Cílem bakalářské práce je objasnit, jaká jsou specifika práce asistentů pedagoga se žáky s poruchou autistického spektra na běžných základních školách v oblasti rozvoje sociálních dovedností. Teoretická část práce je věnována poruchám autistického spektra a základním teoretickým poznatkům o těchto poruchách, včetně vymezení triády problémových oblastí a způsobu klasifikace jednotlivých poruch. Teoretická část se dále zabývá popisem pracovní pozice asistenta pedagoga v rámci českého školství, a to včetně jeho legislativního ukotvení. V navazujících kapitolách teoretické části práce je rozebrána práce asistenta pedagoga se žáky s poruchou autistického spektra s konkrétním zacílením na metody, které asistent pedagoga ve své práci s touto cílovou skupinou může využít. Mimo to je zde také představeno téma spolupráce asistenta pedagoga se žákem/žáky, jeho rodinou/jejich rodinami a školou. Teoretická část je zakončena kapitolou týkající se možností a významu rozvoje sociálních dovedností žáků s poruchou autistického spektra v rámci běžného proudu vzdělávání. Empirická část přináší výsledky kvalitativního výzkumu, které byly získány prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů provedených s deseti asistentkami pedagoga. Výzkum si kladl za cíl nahlédnout do práce asistentů pedagoga, a to zejména do jejich...
Intenzivní interakce jako terapeutický přístup u dětí s poruchou autistického spektra
Drlíčková, Hana ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Valentová, Lidmila (oponent)
Bakalářská práce se zabývá možným využitím Intenzivní interakce u dítěte s autismem. Teoretická část obsahuje charakteristiku poruch autistického spektra, popisuje obtíže, kterým děti s autismem čelí v oblasti sociability a komunikace, nabízí přehled teoretických souvislostí Intenzivní interakce a popisuje způsob, jakým funguje. V praktické části je pak v rámci kazuistické studie popsána možnost využití Intenzivní interakce při rozvoji sociálních a komunikačních schopností u dítěte s autismem. Bylo zjištěno, že během tří měsíců intervence došlo k pokroku v oblasti sociability a komunikace a že se objevily některé nové vzorce chování, jako například oční kontakt, imitace spolužáků, sociální úsměv, sdílená pozornost či upozorňování na předmět nebo činnost. Pozitivním výsledkem bylo také výrazné snížení stereotypního chování.
Sebepojetí jedince s poruchou autistického spektra a reflexe jeho sebepojetí z pohledu blízkých osob
Staňková, Tereza ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Kučerová, Olga (oponent)
Tato práce se zabývá sebepojetím jedince s poruchou autistického spektra a sleduje i reflexi jeho sebepojetí náhledem jeho blízké osoby. Teoretická část, která je rozdělena do čtyř částí, krátce představuje historii přístupů k PAS a jejich nejtypičtější projevy, popisuji zde tedy zejména tři základní problematické oblasti pro jedince s autismem. Dále charakterizuje sebepojetí, jak se k němu výzkumníci stavěli v průběhu času a také současný pohled a přibližuje jeho konkrétní složky, ukazuje výsledky předchozích výzkumů sebepojetí jedinců s poruchou autistického spektra a předkládá možnosti zkoumání sebepojetí. V empirické části, ve které jsem využila kvalitativního designu pro co nejhlubší pochopení daného jevu, se zabývám specifiky sebepojetí jedinců s PAS, míry adekvátnosti náhledu blízkých osob a také nejvýraznějšími rozdíly mezi výpověďmi blízkých osob a jedinců, kterým byla diagnostikována PAS. Lze zde najít kazuistiky tří respondentů a jejich blízkých osob včetně také jejich vzájemného srovnání, na jejichž základě odpovídám na čtyři mnou položené výzkumné otázky. Popisuji v této práci tedy sebepojetí jedinců s PAS, pohled jejich blízkých osob, tyto dva pohledy srovnávám a hledám společná témata napříč výzkumným vzorkem. V závěru prezentuji mnou získané výsledky a dále je porovnávám s výsledky...
Hortiterapie u jedinců s poruchou autistického spektra
Lovecký, Adam ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
Název: Hortiterapie u jedinců s poruchou autistického spektra Cíle: Cílem této práce bylo zmapovat využití vzdělávání v přírodním prostředí u dětí s poruchou autistického spektra (PAS) na školách a ve volnočasových organizacích v ČR se zvláštním zaměřením na terapeuticko-pedagogické využití zahrad, tzv. hortiterapii. V rámci šetření bylo zkoumáno, zda tento způsob terapie je součástí výukového působení a jakým způsobem může ovlivnit chování dotčených jedinců. Metody: Empirický výzkum byl proveden sběrem dat s využitím dotazníku vlastní konstrukce. Byl rozeslán pedagogům škol, které zahrnují inkluzi dětí s PAS a do speciálních organizací starajících se o jedince s PAS v celé ČR. Výsledky: Z výsledků dotazníkového šetření, které vyhodnotilo 40 odpovědí, vyplývá, že z oslovených respondentů 41 % se s pojmem ekoterapie setkalo a vnímá ji jako vhodný doplněk. Avšak stejné procento odpovědělo, že o ekoterapii slyšelo poprvé. Do individuálního vzdělávacího plánu a plánů vzdělávací podpory či rozvoje žáků/klientů začleňuje hortiterapii 38,7 % respondentů, pokud je k tomu příležitost, ale 19,4 % si myslí, že není tolik začleňována, jak by bylo vhodné. Ekoterapie i hortiterapie nejvíce podporuje pohybovou zdatnost a jemnou a hrubou motoriku. Pozitivní vliv má ale i v oblasti chování, zvládání stresu a...
Žák s poruchou autistického spektra z pohledu učitele
Měšťáková, Tereza ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem žáků s poruchou autistického spektra, vzdělávaných na běžných základních školách. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem na tyto žáky nahlížejí jejich učitelé. Teoretická část se věnuje poruchám autistického spektra, zejména diagnóze Aspergerova syndromu, žákům s touto poruchou, učitelům a dále výchovným a vzdělávacím přístupům k těmto žákům. V praktické části představuji metodologii výzkumu, který je založen na polostrukturovaných rozhovorech s vyučujícími, kteří mají zkušenosti s žáky s PAS a kvalitativní analýzu těchto rozhovorů. Získaná data jsou následně prezentována, interpretována a výsledky výzkumu jsou porovnány s teoretickými východisky. KLÍČOVÁ SLOVA základní škola, učitel, žák, porucha autistického spektra, vzdělávání, integrace
Role speciálněpedagogického centra ve vzdělávání pedagogů dětí a žáků s autismem
Morávková, Šárka ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Základním tématem předkládané práce je charakterizování role speciálněpedagogického centra ve vzdělávání pedagogických pracovníků dětí a žáků s autismem. Na základě teoretických poznatků z oblasti autismu a vzdělávání jedinců s postižením porovnává obsah konkrétních vzdělávacích seminářů s dotazníkovým šetřením u jeho účastníků. Analýza dotazníkového šetření dokladuje a reflektuje potřeby pedagogických pracovníků a je podkladem pro návrh optimalizace vzdělávací akce. Výsledek práce zdůrazňuje nutnost odborně vzdělávat pedagogické pracovníky v oblasti autismu.
Specifika motorického vývoje dětí s poruchou autistického spektra
Kudrnová, Terezie ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Maršáková, Kateřina (oponent)
Název: Specifika motorického vývoje dětí s poruchou autistického spektra Cíle: Cílem této diplomové práce je rešeršní zpracování dostupných literárních zdrojů o možnostech včasné diagnostiky poruch autistického spektra, specifických znacích motorického vývoje a přítomnosti pohybových a jiných abnormalit během raného vývoje u dětí později diagnostikovaných pro některou z poruch autistického spektra. Metody: Práce je rozdělena na dvě hlavní části. První část obsahuje teoretická východiska týkající se obecně problematiky poruch autistického spektra. Je zde pojednáno o etiopatogenezi poruchy, charakteristických projevech a jednotlivých poruchách autistického spektra. Druhá, deskriptivně analytická část obsahuje ve dvou kapitolách stručný popis a shrnutí mnoha studií, které se zabývají včasnou diagnostikou poruchy autistického spektra, zkoumáním znaků poruchy autistického spektra v raném vývojovém období a motorickými abnormalitami jedinců s poruchou autistického spektra nebo dětí s vysokým rizikem výskytu této poruchy. Výsledky: Výsledky práce ukazují, že již v raném vývoji dětí později diagnostikovaných pro poruchu autistického spektra se vyskytují odlišnosti v oblasti sociálního chování, motorického vývoje a specifických autistických rysů. Mezi motorické abnormality vyskytující se v časném vývoji...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 114 záznamů.   začátekpředchozí28 - 37dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.