Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 319 záznamů.  začátekpředchozí258 - 267dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Personální diagnostika-metody hodnocení stávajících i potencionálních zaměstnanců
Rýdlová, Michaela ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Tato práce je zaměřena na personální diagnostiku. Chápe ji jako nástroj, který pomáhá organizaci vybrat nejvhodnější zaměstnance, porovnat reálný osobnostní profil uchazeče nebo zaměstnance s ideálním profilem obsazované pozice a posuzovat potenciál, který má organizace ve svých zaměstnancích. Zaměřuje se na metody personální diagnostiky. Soustřeďuje se na dvě skupiny psychodiagnostických metod, které jsou využitelné v oblasti personalistiky. Jedná se o klinické a testové metody. Jsou uvedeny charakteristiky všech podskupin této klasifikace. V práci jsou popsány i další diagnostické metody, které se využívají v personální praxi nejčastěji. Práce se zaměřuje a popisuje ty metody, které mohou být využitelné v praxi i personalisty bez vysokoškolského vzdělání v oboru psychologie, případně personalisty bez delší praxe. Pro tyto účely jsou podrobně rozpracovány metody rozhovor, Tematicko-apercepční karty podle Evangelu, Myers-Briggs Type Indicator (MBTI) a technika balíčku personálních karet podle Evangelu. Kromě popisu těchto metod jsou uvedeny vždy doporučení pro jejich používání v praxi. Samostatná kapitola je věnovaná návrhu výběrového řízení na konkrétní pozici za použití vybraných diagnostických metod. Jedná se o pozici telefonní operátor aktivního telemarketingu.
Etické problémy v českém PR v období 2005-2010
Kačena, Petr ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Bakalářská práce se věnuje etice v public relations na příkladech medializovaných kauz mezi lety 2005 a 2010. První část práce popisuje historické počátky PR včetně aktivit Ivy Leea a Edwarda Bernayse a specifik českého vývoje oboru. Práce se dále věnuje etice a problematice vymahatelnosti etického jednání v PR. Text obsahuje popis kodexů světových asociací (PRSA, ICCO, IPRA) a nezávislé agentury Edelman PR. Stejně tak jsou uvedena právní a etická ukotvení public relations v ČR, včetně kodexu asociace APRA a PR Klubu. Hlavní část práce tvoří popis kauz, o kterých v roce 2005 až 2010 informovala média: falešné blogy agentury Bison&Rose pro nový platební systém ČSOB; několik případů finančních a hmotných pobídek určených k nalákání novinářů na tiskovou konferenci; a spor o pravdivost informování o lokomotivách Siemens. Dále práce obsahuje přepis rozhovorů s třemi předními českými PR profesionály, mediálním expertem a novinářem. Mezi závěry z rozhovorů patří mimo jiné to, že v českém prostředí není vyjímkou návrat pracovníka PR zpět do médií; že většinou se o neetickém jednání neví, neboť není v zájmu žádné ze zainteresovaných stran o něm informovat. Většina dotazovaných požadovala o dilematech či neetickém jednání hovořit mimo záznam, proto je závěru práce navržena další možnost výzkumu.
Koučování jako nástroj vedení lidí
Pohorská, Linda ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Gruber, Jan (oponent)
2 Abstrakt Předložená diplomová práce se zaměřuje na koučování jako na styl vedení lidí. V práci jsou analyzovány základní principy a nástroje profesionálního koučování, které jsou následně vyhodnocovány z hlediska využití v manažerské praxi se všemi přínosy a možnými úskalími. Pro svou specifičnost je v práci sledována také role manažera-kouče. Vzhledem k zaměření práce jsem se zabývala nejprve vymezením koučování jako rozvojové metody bez bližší specifikace a jejím možným využitím. Tyto poznatky jsem pak využila pro vymezení manažerského koučinku v kontextu vedení lidí. V druhé kapitole jsem se orientovala na kouče a manažera-kouče jako na člověka, jeho charakteristiky a kompetence, které koučování vyžaduje. Ve třetí a čtvrté kapitole jsem se zabývala především nástroji koučování a jeho aplikováním do manažerské praxe. V závěru práce porovnává výsledky mezinárodního výzkumu s dotazníkovým šetřením autorky, a to z hlediska využití koučování v organizacích ve světě a v České republice. Klíčová slova: koučování, vedení lidí, manažerský koučink, osobní rozvoj, koučovací techniky, potenciál.
Uplatnění dialogických forem v rozhlasové publicistice pro posluchače mladších věkových kategorií
Trachtová, Zdeňka ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Maršík, Josef (oponent)
Bakalářská práce "Uplatnění dialogických forem v rozhlasové publicistice pro posluchače mladších věkových kategorií" pojednává o dialogických typech v pořadech rozhlasových stanic pro mladé posluchače. Stěžejní kapitoly teoretické části práce představují nástin vývoje Radia 1 a ČRo Radia Wave od jejich počátků do současnosti, sociologickou charakteristiku mladých posluchačů, teorii žurnalistických žánrů a metod analýzy. Cílem výzkumné části je pomocí sledování týdenního úseku programu Radia Wave a Radia 1 analyzovat jazyk, žánry a obsahy uplatňované v pořadech těchto stanic a zaznamenat jejich vlastnosti. Práce se zabývá především rozhovory vysílanými na těchto rozhlasových stanicích. Text se snaží nabídnout co nejkompletnější představu o podobě dialogických pořadů pro mladé posluchače. Dalším cílem je zjistit, jakým způsobem je používán jazyk na veřejnoprávní rozhlasové stanici (Radio Wave) a ve vysílání soukromého radia (Radio 1). Na základě shromážděných poznatků a dat vyvozuje shodné a rozdílné prvky ve vysílání těchto dvou stanic. Práce je tak příspěvkem ke studiu rozhlasového vysílání pro posluchače mladších věkových kategorií.
Etika práce se synchronem v televizním zpravodajství a publicistice
Černá, Zuzana ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Šmíd, Milan (oponent)
Bakalářská práce Etika práce se synchronem v televizním zpravodajství a publicistice rozebírá problematiku užití synchronních výpovědí v rámci mediálních obsahů a způsob jejich úpravy. Vše je zasazeno do etického rámce a snaží se odpovědět na otázku, kam až může novinář zajít, aby se nedopustil manipulace s originálem. Dílčí částí této práce je také analýza reportérských vstupů, stand-upů. Analýza mapuje práci všech tří celoplošných televizních stanic, respektive jejich hlavních zpravodajských relací. Na vybraných příkladech se snažím demonstrovat největší chyby, kterých se reportéři z mého pohledu dopustili. Předmětem druhé části analýzy jsou dva konkrétní případy práce se synchronem, které byly zpochybněny. Prvně se jedná o případ napadení České televize za vytržení slov z kontextu ze strany politika Petra Nečase. Druhou, již uzavřenou záležitostí, se zabývala i Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Jde o událost z jara roku 2010, kdy do médií unikl neformální rozhovor tehdejšího předsedy ODS Mirka Topolánka pro magazín LUI. V prvních dvou kapitolách přidávám teoretický rámec jak od filozofických tak mediálních teoretiků, včetně popisu kodifikovaných pravidel vycházejících z etických kodexů České televize a BBC i zákonů. Třetí kapitola tvoří přechod od teorie k praxi a prostřednictvím...
Možnosti intervencí organizačního rozvoje: příklad vybrané organizace
Jechová, Klára ; Mudd, Dana (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
v českém jazyce Tato bakalářská práce se zabývá analýzou vybrané stavební firmy, především zavedením empirické sondy do oblasti zhodnocení vztahů ve vybrané pracovní skupině organizace, a posléze možnostmi aplikace potřebných intervencí. Vybraná pracovní skupina se skládá převážně ze členů administrativního oddělení podniku. Cílem práce bylo určení diagnózy interního a zčásti externího prostředí firmy a následné poskytnutí zpětné vazby organizaci o možné implementaci změn. Diagnóza byla provedena pomocí vybraných metod a technik rozhovorů, SWOT analýzy, asociačních cvičení a sociometrického testu. Závěrečná doporučení jsou orientována především na plánování konkrétních zásahů ve firmě a také na vypracování potenciálního postupu poradce při implementaci návrhů. Pro možnou realizaci takového poradenského procesu práce nastiňuje časový plán a dále upozorňuje na jistá úskalí, která mohou během realizační fáze vzniknout. V závěru práce je doporučováno, aby byli s výslednými daty seznámeni všichni pracovníci dané skupiny. Prostřednictvím takového kroku se poté snadněji vytvoří pozitivní atmosféra pro případnou implementaci.
Strach žáků staršího školního věku ve výuce přírodopisu
Zelenková, Jana ; Havlová, Michaela (vedoucí práce) ; Blažová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá emočním stavem zvaným strach a jeho patologickou formou - fobií. Zaměřuje se na výskyt a podobu strachů u žáků staršího školního věku a vliv těchto strachů na výuku přírodopisu. Využívá k tomu obsahovou analýzu vzdělávacího oboru přírodopis, nestrukturované rozhovory a dotazníkové šetření mezi žáky. Na základě výsledků provedeného výzkumu jsou navrhnuta základní doporučení pro učitele, kteří se setkají s žáky vykazující projevy strachu nebo specifické fobie. Diplomová práce využívá metody kvalitativního a kvantitativního výzkumu.
Využití orální historie v hodinách dějepisu
Böhmová, Lucie ; Vaněk, Miroslav (vedoucí práce) ; Morávková, Naděžda (oponent)
Tato práce se zabývá využitím orální historie v hodinách dějepisu na základních školách. Jedná se o spojení didaktiky dějepisu a metodologie orální historie. Tato práce má být návodem, jak orální historii zařadit do vyučování. Jejím cílem je dokázat, že tuto metodu lze využít i u žáků mladších šestnácti let a že je pro ně přínosná. Základem práce je rozdělení orálně-historických pramenů na primární a sekundární. Členění vychází z dostupnosti pramenů k žákům, tedy, jestli se s pamětníkem mohou setkat osobně nebo se seznamují s jeho výpovědí zprostředkovaně. Součástí práce jsou dva konkrétní návrhy na projekt využívající orální historii.
Rozvoj komunikačních dovedností sociálních pracovníků
Sytenská, Lucie ; Havránková, Olga (vedoucí práce) ; Kodymová, Pavla (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi rozvoje komunikačních dovedností sociálních pracovníků v pražských nemocnicích. Jejím cílem je zjistit, jaké jsou možnosti vzdělávání dostupné pro zdravotně-sociální pracovníky nemocnic. Dále zjišťuje, zda se pracovníci aktivně zajímají o vzdělávání v komunikaci a jaké prostředky využívají nejčastěji. Práce se zabývá vymezením základních pojmů a dále popisem kompetencí zdravotně-sociálních pracovníků. Pojednává o vzdělání a zákonem stanovené povinnosti se celoživotně vzdělávat. Zaměřuje se také na sebereflexi a supervizi z pohledu dalších zdrojů vzdělávání - poznání sebe sama. V praktické části se zabývá výzkumem mezi zdravotně-sociálními pracovníky. Cíl výzkumu je zjištění, zda se pracovníci aktivně vzdělávají v komunikačních dovednostech. Obsahuje analýzu a interpretaci výsledků, diskuzi a závěr shrnující celou práci. Klíčová slova Komunikace, sociální práce, zdravotně-sociální práce, rozhovor, vzdělávání, sebereflexe, supervize

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 319 záznamů.   začátekpředchozí258 - 267dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.