Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití orální historie v hodinách dějepisu
Böhmová, Lucie ; Vaněk, Miroslav (vedoucí práce) ; Morávková, Naděžda (oponent)
Tato práce se zabývá využitím orální historie v hodinách dějepisu na základních školách. Jedná se o spojení didaktiky dějepisu a metodologie orální historie. Tato práce má být návodem, jak orální historii zařadit do vyučování. Jejím cílem je dokázat, že tuto metodu lze využít i u žáků mladších šestnácti let a že je pro ně přínosná. Základem práce je rozdělení orálně-historických pramenů na primární a sekundární. Členění vychází z dostupnosti pramenů k žákům, tedy, jestli se s pamětníkem mohou setkat osobně nebo se seznamují s jeho výpovědí zprostředkovaně. Součástí práce jsou dva konkrétní návrhy na projekt využívající orální historii.
Analýza dopadu počítačových trestných činů na podniky
Belgoziyeva, Ulpan ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Böhmová, Lucie (oponent)
Globální sítě umožňují podnikům operovat za územím zeměpisných hranic a zefektivnit jejich působení. S digitalizací v podnikání ale přichází jisté hrozby a rizika spojená s kybernetickými útoky, které někdy podniky podceňují. S ohledem na to, že je toto téma relativně nové, neexistuje mnoho studií, které by se podrobně zabývaly dopady kybernetických útoků na podniky a analyzovaly tyto dopady z různých úhlů. Hlavní náplní této práce bylo pokrytí klíčových aspektů dopadů kybernetických trestných činů na podniky s přihlédnutím k různým typům kybernetických útoků, bez ohledu na velikost a odvětví činnosti, v níž podnik působí. K dosažení těchto cílů jsem použila syntetickou analýzu skutečných případů kybernetických útoků a rozdělila jsem jednotlivé efekty do různých kategorií s pomocí klasifikační analýzy. Kromě toho, že jsem do hloubky studovala dopady, které kybernetické útoky na podniky mají. Důkladně jsem analyzovala dvě velké korporace, které takové útoky utrpěly a vyzpovídala jsem 15 odborníků pracujících na poli kybernetické bezpečnosti. To přispělo k dosažení kompletního a detailního obrazu vlivů, ,které kybernetické útoky na podniky mají a k poukázání na to, jak mohou významně ovlivnit podnikání.
E-commerce development study and future expectations in Albania
Buçpapaj, Etla ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Böhmová, Lucie (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je analýza e-commerce trhu v Albánii a vymezení zákaznického chování Albánců k místním e-commerce poskytovatelům. Několik studií na podobné téma bylo provedeno v rámci rozvinutých států. Nicméně žádná studie se netýkala rozvíjejících se zemí. Z tohoto důvodu se tato práce zabývá jednou z nejmenších rozvíjejících se ekonomik v Evropě, kterou je Albánie. V dnešním globalizovaném světě, ve kterém figuruje internet jako hnací síla, je E-commerce nezbytnou součástí firem, které chtějí dosáhnout konkurenceschopnosti a udržení svých zákazníků. Místní firmy každý den zápasí o přežití a o dosažení profitability v ekonomice, která je globálně orientovaná a ve které je pohyb zboží snadnější než kdy dříve. Pro tuto práci byl zkonstruován online dotazník používající Google formu, který byl následně zaslán skrz sociální sítě. Jedná se tedy o cílování respondentů jakožto online zákazníků. V období od 19. do 25. března 2017 bylo obdrženo 300 relevantních odpovědí. V této diplomové práci je také zahrnutá případová studie, která se zabývá analýzou jednoho z největších poskytovatelů B2B a B2C obchodu. Výsledky dotazníkového šetření a případové studie ukazují, že chování zákazníků je ovlivněno několika faktory. Těmi jsou nedostatek důvěry, národní kultura, zkušenost s online nákupem, přístup k internetu, infrastruktura, rodina, marketing apod.
Sociální sítě v Human Resources Managementu (model pro podporu náboru zaměstnanců)
Böhmová, Lucie ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Basl, Josef (oponent) ; Horváthová, Petra (oponent)
Hlavním cílem a zároveň i přínosem práce je vytvoření artefaktu v podobě modelu pro podporu náboru zaměstnanců pomocí sociálních sítí a jeho nasazení do praxe. Za tímto účelem je provedena hloubková analýza současného stavu zkoumané problematiky vedoucí k nalezení mezer, které lze modelem řešit. Autorka při tvorbě modelu vychází ze znalostí načerpaných z rešerše literatury a vlastních výzkumů, konkrétně se jedná o analýzu typů obsahu zkoumaných sociálních sítí a konkrétních dat získaných manuálně i automatizovaně; komparační analýzu možností inzerce nabídek práce; periodické dotazníkové šetření mezi personalisty. Součástí vlastního výzkumu je také rešerše existujících rámců pro podporu náboru zaměstnanců pomocí sociálních sítí. Z analýzy současného stavu zkoumané problematiky vyplývá, že existuje jen málo modelů náboru věnujících se konkrétně využití sociálních sítí. Navíc těmto modelům chybí přidaná hodnota v podobě hodnocení kandidáta na základě chování na sociálních sítích. Artefakt v podobě modelu pro podporu náboru zaměstnanců zahrnuje návrh automatizovaného řešení týkajícího se stahování dat uživatelů a návrh na následné analytické zpracování dat a vytvoření prediktivního modelu pro hodnocení chování uživatelů na sociální síti. Závěrečné posouzení účelnosti navrženého modelu je provedeno formálním ověřením a případovou studií. Pro ověření případovou studií byl navržený artefakt implementován v praxi s názvem Model PM, který využívá náborovou aplikaci (Práce na míru) pro extrakci facebookových dat. Pro stanovení prediktorů chování uživatelů na sociální síti byl využit osobnostní test (MBTI). Pomocí shlukové analýzy a strojového učení (resp. rozhodovacích stromů) vznikl stochastický prediktivní model, který určuje osobnostní typ kandidátů (správnost predikce osobnostní kategorie MBTI je v rozpětí mezi 68 % až 84 % u jednotlivých případů s konfidencí v rozpětí mezi 43 % až 81 %). Případová studie potvrdila účelnost modelu pro podporu náboru zaměstnanců a došlo k jeho reálnému nasazení do praxe.
Optimalizace PPC kampaně
Slabihoud, Jan Marek ; Čermák, Radim (vedoucí práce) ; Böhmová, Lucie (oponent)
Cílem této práce je seznámení čtenáře s fungováním PPC reklamy v reklamním systému Sklik a popsat proces optimalizace za účelem dosažení vyšších výdělků a snížení nákladů na propagaci. V teoretické části bude rozebráno základní fungování PPC reklamy v síti Sklik a vysvětleno několik fundamentálních pojmů, které se často používají v této práci. Zmíněny zde budou výhody a nevýhody PPC reklamy s důrazem na synergii reklamních kanálů. Následně zde bude rozebrán reklamní systém Sklik a teoretické fungování vyhledávací a obsahové sítě. V části praktické bude nejdříve představen klient, který poslouží jako názorný příklad pro založení reklamního účtu. Při zakládání bude čtenář seznámen s postupy optimalizátora a tyto postupy budou odůvodněny. Na zakládací část bude navazovat část optimalizační, kdy se uvedou možnosti jak zvýšit výkon kampaní a budou zde zmíněny postupy prováděné na klientově kampaních. Závěrem je hodnocena PPC reklama jako celek a také uvedeny výsledky optimalizačního snažení u praktického příkladu vybraného klienta.
Nové Trendy v Cloudu
Štefániková, Victoria ; Matuštík, Ondřej (vedoucí práce) ; Böhmová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá nejnovějšími trendy v oblasti SaaS. Hlavním cílem práce je prozkoumat, analyzovat a vyhodnotit nové trendy v cloud computingu. Teoretická část práce se zaměřuje na definici samotné koncepce cloud computingu a přináší čtenáři podrobný přehled pojmů souvisejících s danou tématikou. Tato část bakalářské práce také přibližuje problematiku trendů v oblasti cloud computingu. Praktická část práce konkrétněji pokrývá téma trendů v cloudu a to hlavně trendy v oblasti SaaS. Tato část je rozdělena do tří kapitol, kde první přibližuje současný stav cloud computingu, druhá se zaměřuje na technologie, které v největší míře ovlivní budoucnost SaaS. Poslední kapitola je analýzou nejpravděpodobnějších a nejvíce skloňovaných budoucích trendů v oblasti SaaS. Po přečtení bakalářské práce bude čtenář seznámen se současným situací cloud computingu a získá přehled o nejnovějších a předpokládaných trendech v SaaS.
Porovnání marketingových aktivit vybraných e-shopů
Urban, David ; Čermák, Radim (vedoucí práce) ; Böhmová, Lucie (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na porovnání marketingových aktivit z oblasti online marketingu. Konkrétně se zabývá jejich využitím u e-shopů s plaveckými potřebami. V teoretické části jsou popsány základní pojmy týkající se daného tématu. Nejprve je charakterizován samotný internetový marketing a následně jsou v práci definovány jeho jednotlivé nástroje. Praktická část se věnuje porovnání využití těchto nástrojů dvěma odlišnými e-shopy. V prvním případě jde o specializovaný obchod, který prodává výhradně plavecké potřeby. Ve druhém pak o velkoobchod, který prodává potřeby z různých sportovních odvětví. Cílem práce je porovnat marketingové aktivity daných e-shopů. Následně toto srovnání vyhodnotit a stanovit doporučení pro specializované obchody. Přínosem by pak měla být právě tato doporučení specializovaným obchodům, která přinesou lepší využívání on-line marketingových nástrojů.
Využití sociálních médií pro nábor pracovníků
Brožová, Aneta ; Böhmová, Lucie (vedoucí práce) ; Čermák, Radim (oponent)
Bakalářská práce se zabývá využitím sociálních médií v náboru zaměstnanců. Jejím cílem je navrhnout vylepšení strategie sociálního náboru pro vybranou společnost a tento návrh následně ověřit. V teoretické části práce vysvětluje základy personalistiky a jejího vývoje, definuje sociální média a představuje statistiky jejich využívání. Závěrem popisuje oblast sociálního náboru, kde se právě personalistika a sociálních média potkávají. Spolu s tím popisuje širší funkcionalitu nejpoužívanějších sociálních médií a jejich možné využití v náboru. Praktická část analyzuje situaci v náboru pro danou společnost. Návrh vylepšeného sociálního náboru nachází východiska v popsané teorii a v analýze aktuálního stavu ve společnosti. Poslední částí práce je ověření úspěšnosti navrhnutých vylepšení pomocí dotazníku, jehož výsledky správnost návrhu strategie potvrdily.
Sociální sítě jako marketingový nástroj
Studnička, Jan ; Böhmová, Lucie (vedoucí práce) ; Čermák, Radim (oponent)
Cílem práce je analyzovat marketingové nástroje Facebooku, Instagramu a YouTube a navrhnout doporučený postup práce se sociálními sítěmi pro malé firmy, které chtějí začít působit na sociálních sítích. Cíle je dosaženo pomocí získaných znalostí z teoretické části, která se věnuje marketingu, jeho podobám na internetu a sociálním sítím. Dále je využita analýza marketingových nástrojů sociálních sítí, konkrétně Facebooku, Instagramu a Youtube, jejich aplikací na letní tábor Gandalf a rozhovoru s odborníkem z této oblasti, které jsou součástí praktické části. Na základě provedené analýzy byla jako základní prvek pro úspěch na Facebooku vyhodnocena firemní stránka, která nabízí dostatek možností pro komunikaci se zákazníky a kvalitní analytické a marketingové nástroje. Instagramový profil je vhodným místem pro prezentaci firmy pomocí fotek díky jednoduchosti, přehlednosti a rostoucímu počtu uživatelů, jako výhodné se ukázalo jeho propojení s Facebookem. YouTube je poté ideálním místem pro sdílení videí díky jeho popularitě a spolupráci s Googlem, který umožňuje YouTube videa nalézt v jeho vyhledávači. Návrh marketingové strategie pro malé firmy se pak odvíjí od typu firmy a účelu, který od sociálních sítí očekávají. Důležité ale je vytvořit si dobrý vztah se zákazníky pomocí pravidelného sdílení kvalitního obsahu. Přínosem práce je kritické zhodnocení marketingových nástrojů na sociálních sítích Facebook, Instagram a YouTube a jejich využitelnosti pro malé firmy. Jako příklad aplikace těchto nástrojů je využit Letní tábor Gandalf. V práci je také navržen doporučený postup pro malé firmy, které s působením v oblasti sociálních sítí začínají.
Studie spotřebního chování generace Y na e-shopech
Rubínová, Klára ; Čermák, Radim (vedoucí práce) ; Böhmová, Lucie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá webovou použitelností vybraných e-shopů a jejím vlivem na generaci Y. Teoretická část je rozdělena na tři hlavní celky. V prvním z nich je rozebráno spotřební chování, nákupní chování a rozdíl mezi nákupním chováním v obchodech a nákupním chování na internetu. Další část se zabývá generací Y a jejími charakteristikami. V poslední části je popsána webová použitelnost, nejčastější chyby proti použitelnosti a jakým způsobem se webová použitelnost dá testovat. V praktické části se testuje webová použitelnost na vybraných e-shopech. Testování probíhalo metodou uživatelského testování, kde všichni uživatelé patřili do generace Y. Kromě metody uživatelského testování, byly použity metody dotazníkového šetření a řízeného rozhovoru. Průzkumem bylo odhaleno, že webové stránky mají stále mnoho základních chyb v oblasti webové použitelnosti a bylo jim doporučeno, jak je napravit. V závěru výzkumu byla sepsána obecná doporučení pro e-shopy, aby jejich webová prezentace byla přizpůsobena generaci Y.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 BÖHMOVÁ, Lenka
5 Böhmová, Lenka
2 Böhmová, Ludmila
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.