Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,916 záznamů.  začátekpředchozí2529 - 2538dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aplikace (geo)demografických metod v oblasti vzdělávání
Šebestík, Libor ; Hulíková Tesárková, Klára (vedoucí práce) ; Fialová, Ludmila (oponent)
Aplikace (geo)demografických metod v oblasti vzdělávání Abstrakt Diplomová práce představuje možnosti aplikace demografických, geodemografických a statistických metod na data zveřejňovaná školskou statistikou. Z metod demografické analýzy je ukázáno využití měr, konceptu vícestavové demografie spolu s Markovovými řetězci a dále aplikace úmrtnostních tabulek. Těmito postupy jsou hodnoceny míry účasti na jednotlivých vzdělávacích stupních, průměrná délka školní docházky a počet odchodů z ročníku. Markovovy řetězce, které jsou založeny na pravděpodobnostech přechodu mezi ročníky, jsou také hodnoceny z hlediska jejich užití pro prognostické potřeby. Těmito metodami je analyzována situace na úrovni předškolního, základního a středního vzdělávání. Data potřebná pro tuto část práce pochází z běžně publikovaných Statistických ročenek školství. Na poli geodemografie je prezentován preferenční model migračních toků. Na konkrétním příkladu je zkoumáno, jak uchazeči o vysokoškolské studium preferují či naopak depreferují kraje České republiky jako cílové oblasti pro vysokoškolské studium. Poslední užitou metodou je binární logistická regrese, pomocí níž jsou analyzovány nerovnosti v přístupu ke vzdělávání na úrovni vysokého školství. Obě závěrečné metody jsou aplikovány na data z datové svodky Ústavu pro informace ve...
Elektronické informační zdroje oboru pedagogika dostupné v prostředí WWW
Bendová, Vladimíra ; Bratková, Eva (vedoucí práce) ; Římanová, Radka (oponent)
Cílem práce je analyzovat a vyhodnotit elektronické informační zdroje dostupné v prostředí WWW, ať už se jedná o zdroje volně nebo komerčně dostupné. Je vymezen obor pedagogika, jeho vývoj, problematika, terminologie a výzkumné metody. Navazuje popis informačního zabezpečení oboru, produkce a distribuce informací a nástin významných oborových periodik. Jsou popsány i významné informační instituce podporující pedagogický výzkum a vzdělávání. Jádrem práce jsou analýzy vybraných bibliografických a plnotextových databází, digitálních knihoven, portálů, katalogů a předmětových bran. Analýzy jsou vypracovávány v kontextu využití českými odborníky. Pozornost je věnována zejména službám systémů. Závěrečné shrnutí hodnotí výsledky analýz.
Muzikoterapie jakožto podpora studenta s Downovým syndromem
Koucun, Jan ; Lipský, Matěj (vedoucí práce) ; Pejřimovská, Jitka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá úlohou muzikoterapie, jako podpůrného prostředku pro člověka, který potřebuje pomoc na cestě životem. Popisuje průběh a vývoj jednotlivých muzikoterapeutických setkání, jejich dopad na klienta při uvědomování si vlastních hodnot a jejich transformaci do osobního a studentského života. Práce byla vypracována na základě vývoje kazuistiky v čase, rozhovorů a reflexe celé práce. Klíčová slova: Muzikoterapie, Klient, Muzikoterapeut, Hudba, Edukace, Downův syndrom, Mentální postižení Abstract This thesis describing with the role of music therapy as a means of support for someone who needs help along the way. It describes the progress and development of individual music therapy meetings, their impact on the client in recognizing one's own values and their transformation into a personal and student life. The work was developed based on the development of case reports in time, interviews and reflection of the whole work. Keywords: Music therapy, Client, Music therapist, Music, Education, Down syndrome, Mental disability
Náboženské vzdělávání seniorů
Svobodová, Marie ; Eliáš, Vojtěch (vedoucí práce) ; Opatrný, Aleš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá edukací seniorů v náboženské oblasti. Práce podává ucelené informace o problematice této životní etapy a upozorňuje na změny, které toto období přináší a se kterými se musí senioři vyrovnávat. Je popsána důležitost víry na vyrovnání se se stářím a s ní související potřeba se ve víře stále vzdělávat. Hlavním tématem mé práce je zmapování situace v náboženském vzdělávání seniorů. Práce nastiňuje možnosti vzdělávání a předkládá přehled aktivit, které napomáhají duchovnímu růstu. Součástí diplomové práce je také praktická ukázka cyklu náboženského vzdělávání, které je důležitou součástí péče o věřící seniory.
Stresové faktory působící na děti ve školním prostředí
Kaštánková, Iva ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se věnuje vlivu stresorů na dítě mladšího školního věku, na jeho zdravotní i psychický stav a následně na důsledky při učebním procesu a začlenění se dítěte do kolektivu. Teoretická část obsahuje informace pojednávající obecně o formách stresu, o potenciálních stresorech pro dítě, o důsledcích stresu na lidský organismus. V praktické části zjišťuje stresující faktory z osobní zkušenosti žáků 1. stupně základních škol, které prožívají ve škole i mimo ni a jsou spjaty s povinnou školní docházkou. Výsledkem je podání základních rad pro učitele, jak předcházet školnímu stresu u svých žáků a jak se stresovaným dítětem pracovat. klíčová slova: dětský stres, výuka, školní klima
Rozvojová pomoc v oblasti vzdělávání ve vybraných zemích bývalých francouzských kolonií Sahelsko-beninské Unie
Staňková, Štěpánka ; Kalfiřtová, Eva (vedoucí práce) ; Machleidtová, Silva (oponent)
Štěpánka Staňková Pedf UK, Aj - FJ Diplomová práce: Rozvojová pomoc v oblasti vzdělávání ve vybraných bývalých francouzských koloniích Sahelsko-beninské unie Abstrakt Tato diplomová práce s názvem Rozvojová pomoc v oblasti vzdělávání ve vybraných bývalých francouzských koloniích Sahelsko-beninské unie představuje současnou situaci v oblasti vzdělávání v bývalých francouzských koloniích v subsaharské Africe se zaměřením na tři státy Sahelsko-beninské unie: Benin, Burkinu Faso a Niger. Dále popisuje zdroje rozvojové pomoci a podrobněji se věnuje rozvojové pomoci pro oblast vzdělávání poskytované od významných mezinárodních organizací, od Evropské unie a rozvojové pomoci poskytované na státní úrovni, a to ze strany Francie a České republiky. Cílem této práce je poukázat na příčiny kritické situace v oblasti vzdělávání v bývalých francouzských koloniích v Africe a na aktivní přístup mezinárodních organizací i Francie k problematice vzdělávání v této části Afriky. Poznatky uvedené v této práci pocházejí především z mezinárodních studií a hodnotících zpráv vypracovaných expertními týmy Spojených národů a Světové banky. Zároveň vycházíme z osobních zkušeností nabytých přímo v popisovaných státech. Klíčová slova: Rozvojová pomoc, vzdělávání, subsaharská Afrika, Benin, Burkina Faso, Niger
Proměny dětství a vzdělávání v Českých zemích
Musil, Jan ; Dvořáková, Markéta (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na vývoj dětství a jeho závislosti na rozrůstajícím se a zdokonalujícím se školství. Práce by měla podat výklad o tom, jak vzdělávání ovlivnilo etapu dětství v minulosti v Českých zemích. Jaký vliv mělo školství na délku a kvalitu dětství. Práce je uspořádána chronologicky od počátku vzdělávání v Českých zemích (panovník sv. Václav) až do konce 18. století - přesněji konec vlády Josefa II. Jednotlivé kapitoly nám podají výklad o školství a dětství v dané historické etapě, přiblíží nám jeho vývoj a specifika dané doby. Každá kapitola je věnována nejdříve vývoji školství a poté se zaměřuje na dětství. V prvních kapitolách se bude jednat o dětství přímo jednotlivců, především panovníků. V dalších kapitolách diplomové práce se dětství bude zobecňovat na šlechtice a později i na obecný lid. Závěrem práce srovnám jednotlivé etapy zaměřené na vývoj dětství se zohledněním všech faktorů. Uvidíme postupný vývoj dětství. Práce by měla sloužit především studentům pedagogických fakult, jakožto ukázka toho, jak vzdělávání a dětství úzce souvisí a jak může vzdělávání ovlivnit dětství.
Jezuité v Uherském Hradišti
Daňková, Kateřina ; Županič, Jan (vedoucí práce) ; Dvořáková, Michaela (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá působením řádu Tovaryšstva Ježíšova v Uherském Hradišti. Popisuje misijní a pastorační činnost jezuitů, stavbu řádových budov a kolejní hospodářství. Práce také přináší poznatky ohledně jezuitského systému vzdělávání. Poslední kapitola je zaměřena na zrušení řádu a následné uplatnění bývalých jezuitů. Klíčová slova: jezuité, Uherské Hradiště, vzdělávání, Morava.
Život s Aspergerovým syndromem na vysoké škole
Středová, Martina ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce se zabývá životem studenta s Aspergerovým syndromem na vysoké škole. Teoretická část se věnuje charakteristice Aspergerova syndromu, vysvětluje historii, pojmy a specifické oblasti handicapu. Dále popisuje oblasti v životě jedince a seznamuje s organizacemi, které pomáhají lidem s Aspergerovým syndromem. Na základě teoretické části je pro praktickou část zvoleno kvalitativní výzkumné šetření. V praktické části je uvedena případová studie jedince s Aspergerovým syndromem, která nabízí prostřednictvím analýzy rozhovorů, pozorování a dokumentů komplexní pohled na způsob podpory studenta s Aspergerovým syndromem na vysoké škole. Klíčová slova: Aspergerův syndrom, vysoká škola, podpora, vzdělání
Psychologické aspekty individualizace přístupu k žákům se specifickými poruchami učení
Michalová, Zdeňka ; Mertin, Václav (vedoucí práce) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent)
Zdeňka Michalová Psychologické aspekty individualizace přístupu k žákům se specifickými poruchami učení Individualization of Approach to Learnes with Specific Learning Disabilities and It's Psychological Aspects Anotace Diplomová práce se zaměřuje především na zmapování úrovně individuálního přístupu učitelů k integrovaným žákům se specifickými poruchami učení v základních školách. Snaží se postihnout, do jaké míry naplňují psychologické aspekty individuálního přístupu k těmto žákům v procesu inkluze ve srovnání s integrovanými žáky s jinými handicapy. Literárně- přehledová část práce shrnuje základní poznatky o vzdělávání, integraci a školském systému České republiky. Věnuje se podrobněji specifickým poruchám učení a pokouší se aplikovat poznatky z pozitivní psychologie na individuální přístup k jedincům se SPU. Empirická část analyzuje a srovnává kvantitativním šetřením úroveň vědomostí učitelů 1. a 2. stupně základních škol o SPU. Dále zkoumá jejich znalosti vhodných postupů pro práci se žáky s SPU a dovednosti jejich praktické aplikace s preferencí psychické podpory těchto dětí. Částečně porovnává rozdíly v přístupu učitelů k žákům s SPU a k integrovaným žákům s jinými handicapy. Klíčová slova: Edukace, handicap, inkluze, individuální přístup, integrace, kompetence, optimální psychická zátěž, osobnost,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 3,916 záznamů.   začátekpředchozí2529 - 2538dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.