Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 229 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.05 vteřin. 
Povědomí žáků 2. stupně ZŠ o zdravém způsobu stravování
Brodská, Nikol ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou zdravého stravování u žáků 2. stupně základních škol. V teoretické části se pojednává o tématech, která s touto prací souvisí. Na začátku jsou vysvětleny pojmy z oblasti výživy. V práci je dále zahrnuta oblast racionální výživy, výživy dětí školního věku či rizik spojených s výživou. V neposlední řadě se tato část věnuje alternativním směrům ve výživě, programům podporujících zdraví na školách a začlenění výživy do Rámcového vzdělávacího programu na základních školách. V praktické části byl výzkum proveden pomocí dotazníkového šetření, který se dotazoval žáků 8. a 9. ročníků na ZŠ v Mnichově Hradišti a ZŠ Úvaly. Otázky se týkaly různých oblastí výživy. Získané informace jsou zpracovány ve formě tabulek a následně okomentovány. Z výzkumu vyplynulo, že 33 % žáků má vědomosti o zdravém způsobu stravování alespoň nad 60 % a zbylých 67 % žáků tuto hranici nesplňuje. Překvapujícím zjištěním je nedostatečná znalost žáků o civilizačních nemocech, kdy žáci nemají povědomí o této problematice minimálně ze 60 %. Další pravdou je skutečnost, že více jak 50 % žáků se stravuje zdravě. Kladné zjištění obsahuje informace o programech podporující zdraví na školách. Žáci vědí, jakými programy se jejich škola zabývá a mezi programy uvedli Škola podporující zdraví a Ovoce a...
Analýza nástrojů používaných pro zajištění wellbeingu žáků vybrané základní školy a jejich významnost z pohledu samotných žáků
Kubínová, Lucie ; Kočí, Jana (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu wellbeingu žáků vybrané základní školy ve Středočeském kraji České republiky. Cílem výzkumu bylo zjistit, jaké nástroje (opatření) daná škola realizuje pro zajištění wellbeingu žáků 1. - 7. ročníku dané školy a jak tito žáci hodnotí významnost používaných nástrojů pro zajištění jejich vlastního wellbeingu ve škole. V neposlední řadě se výzkum zaměřil také na zjištění názorů těchto žáků na další opatření, která by si přáli, aby škola pro zajištění jejich wellbeingu učinila. Výzkum byl proveden formou případové studie za použití metody smíšeného designu kvalitativně- kvantitativního. Pomocí rozboru mind-map žáků a učitelů vztahujících se k určení druhů nástrojů wellbeingu používaných v dané škole a také online dotazníkového šetření, jehož respondi byli samotní žáci dané školy, byly zjištěny odpovědi na výzkumné otázky: 1. Jaké nástroje (opatření) používá daná škola pro zajištění wellbeingu žáků 1. - 7. ročníku? 2. Jakou váhu přisuzují žáci 1. - 7. ročníku dané školy jednotlivým nástrojům pro zajištění jejich wellbeingu v dané škole? 3. Jaká další opatření by si žáci ve škole přáli, aby se ve škole cítili dobře? Bylo zjištěno, že škola používá opatření, která vedou k zajištění všech oblastí wellbeingu a pokrývají všechna patra Maslowovy pyramidy potřeb. Žáci a učitelé...
Porovnání plavecké výuky v České republice a ve vybraných státech Evropy,
Hošek, Martin ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Chvostek, Lukáš (oponent)
Cílem této diplomové práce je poskytnout informace o rozdílech v plavecké výuce mezi Českou republikou a Spojeným královstvím Velké Británie a Severního Irska, Norskem a Švédskem s využitím dostupných zdrojů a ankety. Práce se zaměřuje na srovnání programů plavecké výuky hlavně a základních školách zkoumaných zemí včetně stupňů výuky a diagnostiky plavecké úrovně. Dále se práce věnuje zkoumání rozdílů v metodice a didaktice výuky plavání, nejen na školách, ale také v plaveckých klubech. Práce také poskytuje informace o povinném vzdělání učitelů, trenérů a instruktorů plavání ve zkoumaných zemích. Doufám, že práce bude užitečná pro učitele a trenéry při plaveckých trénincích. KLÍČOVÁ SLOVA výuka, plavecká výuka, žáci, plavecké způsoby, osnovy výuky, plavecké dovednosti, studenti,
Vliv pandemie Covid 19 na techniky a strategie vyučování
Pleskačová, Jana ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová práce zkoumá vliv pandemie Covid-19 na techniky a strategie vyučování. Cílem práce je zjistit dopad Covid-19 na změny technik a strategií učení. Cílem je zjistit, o jaké změny se jedná. Zjistit, zda učitelé mají zájem upravit své strategie i techniky učení, a identifikovat případné překážky. Teoretická část obsahuje rešerše dostupné literatury a dalších zdrojů na toto téma. Především výstupy z materiálů z České školní inspekce, ale závěry a doporučení Ministerstva školství a tělovýchovy České republiky. Praktická část se zaměřuje na výsledky dotazníkového šetření. Dotazníkové šetření bylo provedeno mezi učiteli (konktrétně 101 respondentů) a je kvantitativní povahy. Výstupem jsou doporučení, jak zapojit změny do výuky, např. prostřednictvím dotací a doporučení, jak využít různé aplikace do výuky, které nevyžadují finanční dotaci. KLÍČOVÁ SLOVA Vzdělávání, online vzdělávání, výuka, učitel, pedagog, žáci, studenti, distanční vzdělávání, pandemie Covid-19, strategie, techniky vzdělávání
Komunikační metody učitelů na druhém stupni ZŠ ve vztahu k dialogické výuce
Votický, Petr ; Duschinská, Karolina (vedoucí práce) ; High, Radka (oponent)
Diplomová práce analyzuje úroveň některých komunikačních metod učitelů na druhém stupni ZŠ, které by měly vést ke zlepšení a k vyváženější vzájemné komunikaci. Podstatou a cílem práce je zkoumat přítomnost dialogické výuky vybraných učitelů. Práce nabídne zajímavé porovnání teorií s reálným zjištěním. V teoretické části popisuji používání komunikačních forem s využitím prvků dialogické výuky. Představuji a vysvětluji prvky, které podle odborníků vedou ke stimulaci, k zapojení myšlení žáků, které mají vliv na jejich učení a porozumění. Dialogická výuka se liší od klasické IRF struktury učitelským a žákovským přístupem pomocí práce s otázkou a zpětné vazby v procesu učení. Hledám některé odpovědi na otázky, jaké komunikační faktory ovlivňují učení žáků pomocí učitelské komunikace. Popisuji teoretické principy, vybrané příklady, metody a jejich následné výsledky při použití v praxi nebo ve výzkumu. Zároveň uvádím výhody a důvody použití. V praktické části prostřednictvím kvalitativního šetření analyzuji zvukové nahrávky z výuky a rozhovory s učiteli i žáky. Rozlišoval jsem mezi otevřenými a uzavřenými otázkami, přítomností argumentace nebo zapojování kognitivních schopností. Vše je proloženo vlastním pozorováním využívaných komunikačních metod vybraných učitelů. Zjišťuji uplatňování aktuálních...
Hodnocení plochonoží u dětí staršího školního věku a návrh intervenčního programu
Havelková, Veronika ; Jandová, Soňa (vedoucí práce) ; Hájková, Jana (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice plochonoží u dětí staršího školního věku. Cílem práce bylo zjistit a zhodnotit výskyt této deformity u dětí a následně vytvořit návrh intervenčního programu, který bude aplikovatelný ve výuce tělesné výchovy na školách. Výzkum probíhal na Základní škole Na Balabence a zúčastnilo se ho 21 chlapců a 36 dívek ve věku od 11 do 16 let. Pro měření plochonoží jsme využili tenzometrickou desku FootScan® (RSscan International, Belgie). Získané výsledky ukázaly, že normální stav chodidla má 42,86 % chlapců, 52,38 % se potýká s plochými chodidly a 4,76 % chlapců má nohu vysokou. U dívek jsme naměřili 38,89 % s normálními a 61,11 % s plochými chodidly. Dle dalších výpočtů jsme zjistili, že neexistuje jasně prokazatelná lineární závislost mezi výskytem plochonoží a hmotnostně-výškovým poměrem. Při sestavování cviků do intervenčního programu jsme vycházeli z poznatků získaných předchozí rešerší literatury. Volili jsme cviky nenáročné na technické provedení z důvodu možnosti zařazení do výuky tělesné výchovy. Ověření funkčnosti programu bude předmětem závěrečné práce v rámci magisterského studia.
Žáci 2. stupně vybrané základní školy a řešení nestandardních úloh
Jakoubková, Zuzana ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Čapek Adamec, Martin (oponent)
Diplomová práce se v teoretické části zaměřuje na vymezení legislativního rámce, týkajícího se zařazení nestandardních úloh do výuky v České republice, s ohledem na RVP ZV, dále pak na vysvětlení pojmů úloha a nestandardní úloha v matematickém kontextu, s odkazem na definice jak českých, tak i zahraničních autorů. Následně se autorka zaměřuje na typologii nestandardních úloh a jejich užití ve vybraných sadách učebnic a pracovních sešitů. Je zde také položena otázka přínosu nestandardních úloh pro rozvoj žáků. Stěžejní částí práce je empirický výzkum vycházející z výsledků dotazníkového šetření provedeného u žáků vybrané základní školy a zaměřeného nejen na úroveň obeznámení žáků s nestandardními úlohami, ale rovněž na jejich schopnosti tyto úlohy řešit. Tento výzkum je doplněn o výsledky rozhovorů s jednotlivými vyučujícími v oboru matematika u dané základní školy. Při debatách s vyučujícími se ukázalo, že nestandardní úlohy ve výuce v podstatě téměř nevyužívají. Nicméně, z výsledků dotazníkového výzkumu plyne, že žáci ovládají základní principy a algoritmy řešení nestandardních úloh a v hodinách se setkávají se všemi typy úloh zakotvených v RVP ZV. Nejúspěšnějšími řešiteli modelových úloh v dotazníku byli žáci 8. ročníků, nejméně úspěšní pak byli žáci 6. ročníků. Šetření ukázalo vyrovnanost v...
Dějiny ruzyňské školy v letech 1922-1948
ŠVARCOVÁ, Michaela
Diplomová práce se zabývá historickým vývojem elementárního vzdělávání v obci Ruzyně do roku 1948. Práce je rozvržena do několika navazujících kapitol. Práce obsahuje stručnou historii obce Ruzyně a její školství od roku 1922 do roku 1948. Shrnuje a analyzuje dostupné a regionální prameny. Práce sleduje organizaci výuky a stavy žáků, změny v pedagogickém sboru, vyučování náboženského vyznání, mimoškolní aktivity, oslavy, významné události a využívání školní budovy. Práce se také zaměřuje na vliv politických změn ve školství a na historické události. Podkladem pro zpracování této práce jsou především kroniky obce a kroniky školy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 229 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.