Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 103 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv zařazení parkouru na LOH na sledovanost gymnastiky a její popularitu
Ryšavý, David ; Crossan, William Morea (vedoucí práce) ; Pecinová, Markéta (oponent)
Název: Vliv zařazení parkouru na LOH na sledovanost gymnastiky a její popularitu Cíle: Hlavním cílem této práce bylo zjistit, zda bude mít zařazení parkouru na LOH vliv na sledovanost gymnastiky a její popularitu. Dílčími cíli bylo zjistit u respondentů povědomí o parkouru a gymnastice a jejich sledovanost. Metody: Ke splnění hlavního cíle bakalářské práce byl potřeba sběr primárních dat. Výzkum využíval kvantitativní metodu dotazování a neobešel se bez operacionalizace, která byla součástí předběžného vypracování postupu výzkumu. Výzkumný soubor byl vybrán výběrem dostupným. Dotazování probíhalo elektronickou formou na webové stránce Vyplnto.cz. Výzkum proběhl v květnu 2021 a finální výzkumný soubor obsahoval 63 respondentů. Výsledky: Bylo zjištěno, že zařazení parkouru na LOH by mělo vliv na sledovanost gymnastiky a její popularitu. Gymnastice v současné době popularita klesá, zatímco parkour je velmi populární, zejména u mladistvých. Právě na ně by gymnastika měla zaměřit svou propagační činnost, neboť u těchto jedinců převládá zájem o parkour. Klíčová slova: traceur, popularita, soutěž, fanoušek, nezávislost
Postoje a povědomí studentů UK FTVS ke smíšeným bojovým uměním
Vágenknecht, Jiří ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Pecinová, Markéta (oponent)
Název: Postoje a povědomí studentů UK FTVS ke smíšeným bojovým uměním. Cíle: Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit vztah studentů UK FTVS k smíšeným bojovým uměním (MMA) a jejich znalosti o tomto sportu. Metody: Postoje a povědomí k MMA byly zjišťovány kvantitativní metodou elektronického dotazování. Metoda analýzy dokumentů byla použita pro vytvoření teoretické části Výsledky: Dle výsledků výzkumu mají o MMA zájem spíše muži. Pozitivněji je i vnímáno mužské zápasení než to ženské. Největší dosah má MMA na internetu, odkud ho zná nejvíce lidí. Klíčová slova: MMA, postoje, povědomí, výzkum, vztah, popularita
Aktivita politických stran a hnutí na sociální síti Facebook před volbami do Evropského parlamentu v roce 2019
Bílá, Anja ; Hájek, Lukáš (vedoucí práce) ; Stauber, Jakub (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na komunikaci českých politických stran na sociální síti Facebook v předvolebním období voleb do Evropského parlamentu v roce 2019. Cílem práce je analýza a příslušná interpretace dat z předvolebních kampaní jednotlivých politických stran, které získaly v předmětných volbách mandát. Teoretická část této bakalářské práce popisuje vybrané teorie politické komunikace na sociálních médiích. Dále představuje demografickou strukturu uživatelů, kteří využívají sociální média v České republice. V poslední řadě se věnuje nástrojům politického marketingu na sociální síti Facebook. Praktická část práce analyzuje aktivitu politických stran na sociální síti Facebook, která byla součástí předvolebních kampaní. Relevantní pro tuto práci jsou politické strany, jež získaly mandát v předmětných volbách. Tato data jsou vybrána a analyzována pomocí softwaru ZoomSphere. Jedná se vyhodnocení popularity jednotlivých politických subjektů, tedy kolik má politická strana sledujících a zdá má, případně jak velkou, odezvu případných voličů konkrétní politické strany na této sociální síti. Dále je pak analyzována četnost zveřejněných příspěvků politických aktérů, časová posloupnost sdělení a jejich struktura.
Proč jsou Francouzi nespokojeni: Proměna vnímání úřadu prezidenta a její vliv na popularitu
Boudová, Kristina ; Emler, David (vedoucí práce) ; Matějka, Ondřej (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá propadem pádu popularity u posledních tří francouzských prezidentů - tj. Nicolas Sarkozy, François Hollande a Emmanuel Macron. Všichni tito tři prezidenti totiž dosahují nejnižších úrovní popularity v historii Páté republiky. Práce si klade otázku, zda za tento propad můžou systematické změny ve vnímání úřadu prezidenta a vychází z hypotézy, že za něj můžou opakující se fenomény na úrovni francouzské společnosti. Práce se tudíž místo na makroekonomické příčiny dívá na důvody společenské a systematické a srovnává prezidenty na několika úrovních. V první části práce se tedy řeší rámec francouzského politického systému a změna postavení prezidenta v něm po reformě v roce 2002. V další kapitole je rozebrán vliv těchto změn na voliče a průběh konkrétních prezidentských voleb. Následující část se věnuje samotným prezidentským kampaním a personalizaci moci ve Francii. Na závěr jsou všechny zjištěné poznatky konfrontovány s grafy vývoje popularity během prvního roku a půl mandátu prezidentů. Cílem je ukázat, že všechny popsané fenomény proměňují fungování popularity ve Francii a dokázat, že tyto problémy jsou společné pro všechny tři prezidenty a ovlivňují jejich vnímání už od úplného začátku.
Preference a popularita úpolových aktivit u žáků na ZŠ ve vybraném regionu.
Procházka, Pavel ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Kašpar, Ladislav (oponent)
NÁZEV: Preference a popularita úpolových aktivit u žáků na ZŠ ve vybraném regionu AUTOR: Bc. Pavel Procházka KATEDRA Katedra tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. ABSTRAKT Diplomová práce se bude zabývat preferencemi a oblíbeností jednotlivých úpolových aktivit u žáků druhého stupně ve vybraných školách, které byly zvoleny v závislosti na počtu obyvatel příslušných obcí. Přinese základní informace z oblasti vývojových specifik dané věkové kategorie. V teoretické části práce se čtenář seznámí s poznatky z prostředí úpolových systémů. Práce dále upozorní na důležitost pravidelného sportování u dětí a v tomto ohledu poukáže na úpolové aktivity jako na klíčový prvek při rozvoji aktivního životního stylu. Výzkumná část se zaměří na aktivní sportovní zapojení dětí v jednotlivých úpolových aktivitách a jejich zájem o ně v hodinách tělesné výchovy i mimo ni. Porovná rozdílnost těchto preferencí u žáků druhého stupně napříč zvolenými základními školami, jejichž výběr byl určen vzhledem k počtu obyvatel. Pozornost bude věnována mimo jiné i genderovým rozdílům. KLÍČOVÁ SLOVA Úpolové aktivity, sport, bojové sporty, bojová umění, tělesná výchova, sportovní preference, mladší školní věk, základní školy
Popularita atletiky u studentů vysokých škol v Praze
Viplerová, Tereza ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent)
Název: Popularita atletiky u studentů vysokých škol v Praze Cíle: Hlavním cílem této bakalářské práce je zjistit popularitu atletiky u pražských vysokoškolských studentů a na základě toho stanovit doporučení pro Český atletický svaz. Vedlejšími úkoly jsou zjištění aktivního i pasivního zájmu o tento sport a jeho sledovanost v masmédiích. Metody: Pro marketingový výzkum popularity atletiky byla využita metoda elektronického dotazování, která zjišťovala aktivní a pasivní zájem o atletiku, její sledovanost v masmédiích, atraktivitu disciplín atletiky a také získávala názory respondentů na propagaci atletiky, vlivy na její popularitu a také vědomosti v oblasti osobností atletiky. Výsledky: Zjistili jsme, že atletika u studentů vysokých škol v Praze není až tak populární, jejich postoj ale není zcela pesimistický. Mezi aktivním a pasivním zájmem o atletiku existují jisté vazby, ale také existují rozdíly. Studenti spíše nevyhledávají informace o atletice v masmédiích, větší část nechodí ani na stadiony. Mnoho z nich zná hlavně sprintera Usaina Bolta jakožto největší osobnost atletického prostředí. Studenti si myslí, že nedostatečná propagace závodů je jeden z nejvíce negativních vlivů působících na popularitu atletiky a také uvádějí, že by se zlepšením této propagace dala popularita zvýšit. Hlavním...
Změny postojů žáků k matematice při přechodu z 1. na 2. stupeň základní školy
Vernerová, Klára ; Chvál, Martin (vedoucí práce) ; Jirotková, Darina (oponent)
Výsledky výzkumů oblliby matematiky poukazují na trend snižování oblíbenosti s přibývajícím ročníkem. Výraznější propad podle studie Chvála nastává mezi pátou a šestou třídou. Předložená diplomová práce se zaměřuje především na to, jaké faktory přechodu žáků z 1. na 2. stupeň mohou ovlivňovat jejich postoje k matematice a jaké příčiny změny těchto postojů dokážou pojmenovat sami žáci šestého ročníku. Nezaměřuje se pouze na změny ve vztahu k matematice, ale mapuje také sounáležitost s učitelem a sebedůvěru žáků. Výzkum se dotýká také toho, zda se ve změnách vztahu žáků k matematice projeví, jestli jsou vyučováni Hejného metodou nebo ne. Zkoumání proběhlo formou dotazníků mapujících žákovské postoje k matematice a vedením rozhovorů s vybranými žáky škol, které se výzkumu zúčastnily. Vzorek tvořilo celkem 235 žáků pěti základních škol. Kompletní data se podařilo získat od 161 z nich, a tato data tedy tvoří podstatnou část analýzy výsledků. Výsledky potvrdily, že vztah žáků k matematice se při přechodu z 1. na 2. stupeň v průměru zhoršuje. Vyskytují se však třídy, kde k tomuto zhoršení nedochází. Důležitým faktorem pozitivních změn postojů při přechodu do šesté třídy je určitá změna učitele, jeho metody a přístupy k výuce. Jasné příčiny zhoršení postojů k matematice při přechodu z prvního na druhý stupeň...
Oblíbenost témat výuky přírodopisu na 2. stupni základní školy
Hanzalová, Pavlína ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Vojíř, Karel (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá oblíbeností témat přírodopisu u žáků na 2. stupni základní školy. Cílem bylo identifikovat oblíbená a méně oblíbená témata přírodopisu, ověřit existenci vztahu mezi oblíbeností přírodopisu a známkou na vysvědčení z tohoto předmětu a zjistit, zda pohlaví či věk mají statisticky významný vliv na oblíbenost přírodopisu žáky. Nejprve byla v práci věnována pozornost systému kurikulárních dokumentů v podobě RVP a ŠVP pro pochopení organizace a obsahu výuky přírodopisu na základní škole. Poté byla popsána specifika osobnosti žáka na 2. stupni základní školy, což představuje základní teoretická východiska pro pochopení charakteristických znaků osobnosti žáka v období dospívání. Následně byly vysvětleny pojmy obliba předmětů společně s motivací žáků a identifikovány a analyzovány předchozí výzkumy a studie, tuzemské i zahraniční, zabývající se stejným či obdobným tématem. Samotná oblíbenost jednotlivých témat přírodopisu byla zjišťována pomocí výzkumného nástroje v podobě dotazníkové šetření s 5stupňovým škálováním Likertova typu. Ověřena byla validita a reliabilita použitého výzkumného nástroje. Výzkumný vzorek tvořilo 249 žáků 6. až 9. tříd z jedné školy v Praze. Nejvíce oblíbenými tematickými okruhy byla biologie člověka a biologie živočichů, naopak k nejméně...
Popularita olympijských her u studentů středních a vysokých škol
Svobodová, Petra ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Šíma, Jan (oponent)
Název: Popularita olympijských her u studentů středních a vysokých škol Cíle: Cílem bakalářské práce je zjistit znalosti studentů o olympijských hrách. Získané výsledky jsou dále porovnány podle druhu a oboru studia respondentů. Metody: Ke splnění hlavního cíle bakalářské práce byl potřeba sběr primárních dat. Marketingový výzkum využíval kvantitativní metodu, dotazování. Znalosti studentů byly zkoumány pomocí elektronického dotazníku vytvořeném na serveru Survio.com. Výzkumný soubor obsahoval 206 respondentů. Výsledky: Znalosti českých studentů o olympijských hrách můžeme považovat za průměrné. Ze závěrečné komparace dosažených výsledků můžeme konstatovat, že rozdíly mezi jednotlivými druhy a obory studií jsou značné. Studenti bakalářských studií se svými znalostmi převýšili studenty středních škol a navazujících oborů zejména v otázkách týkajících se historie, minulých i budoucích ročníků her. Mezi studijními obory dominovali studenti sportovního oboru, kteří znají sporty i ročník prvních her téměř dokonale. Klíčová slova: Dotazování, olympijské hry, popularita, marketingový výzkum, znalost, respondent

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 103 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.