Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 151 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Media-facilitated Nation Branding: the Case Study of Brave Ukraine
Kazymyr, Daria ; Švecová, Martina (vedoucí práce) ; Jarolímková, Zuzana (oponent)
Tato práce se zabývá aplikací nation brandingu v oblasti politické komunikace. S prolínáním profesionálních hráčů a globálních perspektiv napříč komunikačními, politickými a mediálními oblastmi nabývá význam moderních postupů, jako je nation branding. Efektivní taktiky mediálního managementu také nově definovaly možnosti veřejné diplomacie a umožnily národům propagovat své přesvědčení v národním i mezinárodním kontextu. Hlavním cílem tohoto výzkumu je proto zdůraznit klíčovou roli vytváření veřejného obrazu země pro zahraniční publikum a obrovský potenciál využití komunikačních prostředků. Dalším cílem je diskutovat roli digitálních médií při vytváření politicky nastaveného veřejného obrazu země. Na případu Ukrajiny je čtenářům nabídnuta komplexní analýza kampaně Brave Ukraine, zahrnující zhodnocení jejích cílů a obsahu. Empirická studie účinnosti této kampaně na její zahraniční publikum, která byla zkoumána prostřednictvím řady hloubkových rozhovorů, nabízí cenné poznatky o vzájemném působení veřejného obrazu země, digitálních médií a jejich vlivu na vnější zainteresované strany.
Komparace komunikace Andreje Babiše a Petra Fialy během voleb do Poslanecké sněmovny v roce 2021
Friedel, Gabriel ; Brunclík, Miloš (vedoucí práce) ; Mlejnek, Josef (oponent)
Práce se zabývá komparací komunikace Andreje Babiše a Petra Fialy během volební kampaně před volbami do Poslanecké sněmovny v roce 2021. Konkrétním předmětem zkoumání je vystupování obou aktérů vůči sobě navzájem během předvolebních debat vysílaných v období od srpna do října 2021. Práce se snaží odpovědět na otázku, zda Andrej Babiš používal techniky negativní kampaně ve větší míře než Petr Fiala. V teoretické části jsou tak popsány klíčové pojmy týkající se negativní kampaně. Ksamotné analýze vystupování během debat je uplatněna metoda, která vychází z práce Williama L. Benoita rozdělující výroky aktérů do tří kategorií: útok, chvála, obrana. Z obsahové analýzy výstupů obou aktérů v debatách a roztřídění jejich výroků do těchto kategorií vyplývá, že negativní kampaň ve větší míře aplikoval Petr Fiala a nikoliv Andrej Babiš. Petr Fiala častěji používal útočné a kritické výroky, kdežto Andrej Babiš byl ve svých vyjádřeních častěji defenzivní. Byla tak zároveň potvrzena teorie vyzyvatele a obhájce. Analýza také ukázala, že Petr Fiala častěji, než Andrej Babiš používal útoky mířené na charakter protivníka. Mezi témata, která v debatách byla nejčastěji prostředkem k útokům, patřila protipandemická opatření, rostoucí ceny a státní rozpočet.
Populismus jako politický styl: analýza facebookové komunikace vybraných kandidátů na prezidenta ČR v předvolebním období prezidentských voleb 2023
Drahota, Jan ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Tato diplomová práce analyzuje populistické obsahy optikou politického stylu. Populistické obsahy jsou zkoumány ve facebookové komunikaci kandidátů na prezidenta České republiky ve volbách 2023. Zkoumaným obdobím je listopad 2022, tedy předvolební období. Populismus jako politický styl zastávají autoři Benjamin Moffitt a dvojice Jan Jagers a Stefaan Walgrave, kteří konceptualizovali charakteristické prvky populismu, které lze analyticky zkoumat. Cílem práce je zjistit, jestli prezidentští kandidáti ve své komunikaci na Facebooku využívají těchto prvků, jestli ano, tak jakým způsobem a v jaké míře. Sekundárním cílem práce je zjistit vztah uživatelské interakce s jednotlivými populistickými prvky. V teoretické části je představen pojem populismus a jeho možné chápání na akademické půdě. Je zde podrobněji vysvětleno vnímání jako politického stylu, které si autor vybral. Dále teoretická část představuje politickou komunikaci, a především sociální sítě a fungování jejich infrastruktury z hlediska šíření obsahů. Praktická část je zejména výstupem kvantitativní obsahové analýzy, která se soustředí na komunikaci jednotlivých kandidátů a zachycuje zkoumané jevy, které podrobně interpretuje.
Analýza negativních kampaní lídrů vybraných politických stran na sociální síti Facebook před volbami do PS PČR v roce 2021
Mrázek, Patrik ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
1 Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá analýzou negativních kampaní 7 lídrů politických subjektů před volbami do PS PČR v roce 2021. Konkrétně se zaměřuje na obsah facebookových účtů Andreje Babiše, Petra Fialy, Mariana Jurečky, Markéty Pekarové Adamové, Ivana Bartoše, Víta Rakušana a Tomia Okamury. Podobě a míře výskytu negativní reklamy v kampaních je věnována pozornost, jelikož je nedílnou součástí předvolebního klání a ve zkoumaných volbách byla často využívanou strategií kampaně. V teoretické části je negativní reklama zasazena do širšího rámce současných trendů politické komunikace a je navázána na nástroje politického marketingu. V souvislosti s nejasným vymezením fenoménu je představena sjednocující definice. Negativní reklama je dále rozdělena do subtypů, představena v prostředí ČR a usouvztažněna s koncepty a teoriemi pojednávajícími o míře a vnímání negativity a emocionality v kampaních. Kvantitativní analýza obsahu generuje statistická data vysvětlující způsob využití negativní reklamy, jejích subtypů a afektivní složky. Na základě toho vyhodnocuje míru negativity jednotlivých kampaní a její emocionální tón. Synchronně s tím kvalitativní analýza obsahu odhaluje 4 vzájemně provázané jevy, které se s fenoménem negativních kampaní pojí. Nalezení vztahů mezi těmito 4 jevy umožňuje vybudování...
Internetové memy jako nástroj popkulturního občanství
Suchý, Marek ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Mňuková, Dominika (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na internetové memy jako možný prvek politické komunikace. Samotné memy jako první zkoumal R. Dawkins na konci sedmdesátých let 20. století. Tento koncept se s rozmachem internetu začal objevovat i pod pojmem "internetové memy". V práci je obsažena historie pojmu mem, a to jak ve své klasické, tak i internetové podobě, vedle toho jsou uvedeny i jejich definice, stejně jako u pojmu politická komunikace, u které nabízím různé varianty definice. Mimo to představuji i internetové domovy memů, tedy webové stránky, na kterých se internetové memy vyvíjely (a dále vyvíjí) a na kterých se šíří. Po představení základních kategorií memů se zaměřuji na představení memu "Pepe The Frog", jakožto výrazného unikátu mezi memy s ohledem na jeho historii a "životní cestu", v kontextu politické komunikace. Následně nabízím i jiné formáty memů, z jiných kategorií, které byly využity v politické komunikaci, ovšem jejich historie není tak hluboká a významná jako právě u Pepeho. Objevují se tam jak příklady světových memů, tak i memů z České republiky. Mimo internetových zdrojů jsem k práci čerpal z knih od L. Shifmanové: Memes in Digital Culture a od Briana McNaira: An Introduction to Political Communication a dokument od A. Jonese: Feels Good Man.
Populismus a přesvědčovací propaganda v českém stranickém systému
Kharisova, Kamilla ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje problematice populistických výroků, které se objevují v reklamních kampaních politických stran během předvolebního období. Práce je pojata jako průzkum diskurzu populismu v rámci parlamentních voleb v České republice, které probíhaly v roce 2017. Práce si klade za cíl analyzovat a popsat použití populistických prvků u devíti politických subjektů, které prošly 5% klauzulí. Práce se odrážela od teorie populismu jako marketingové strategie od Windera a Tenschera (2012). Vzhledem tomu, že je populismus rozšířeným fenoménem, snahou bylo prokázat, že se tento fenomén prolíná skrz každou zkoumanou politickou stranu. Nehledě na to, zda je strana populistická či nikoliv. Diplomová práce vychází z obsahové analýzy venkovních a televizních reklam politických stran. Závěrem této práce je, že populismus je velmi populární a dobře fungující koncept, jehož prvky může uplatnit prakticky kterýkoliv politický aktér. Klíčová slova: Populismus, parlamentní volby, politická komunikace, Česká republika Název práce: Populismus jako politická komunikace
Analýza politických reklam na Facebooku před parlamentními volbami v roce 2021
Obergruber, Ondřej ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce se věnuje analyzování facebookových reklam, konkrétně těch politických před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2021. Teoretická část práce se věnuje nejprve obecně politické komunikaci a jejímu vývoji, od kterého volně přechází k popisu současného věku politické komunikace. Dále je pozornost zaměřena na politickou komunikaci skrze sociální sítě a technické prostředky, kterými politici v rámci online prostředí komunikují. Praktická část spočívá v kvantitativní obsahové analýze jednotlivých reklam pomocí facebookového nástroje Ad Library a programu SPSS. Výsledky analýzy jsou interpretovány a zasazeny do kontextu výzkumu, zároveň se tak odpovídá na výzkumné otázky práce.
Komunikace Ministerstva zdravotnictví České republiky během koronavirové pandemie na oficiálních sociálních sítích
Preissová, Viktorie ; Jansa, Petra (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Tato práce se zabývá komunikací Ministerstva zdravotnictví České republiky na sociálních sítích Facebook a Instagram v období koronavirové pandemie od 1. března 2020 do 31. července 2021. Vychází z teorie krizové komunikace, politické komunikace a politické marketingové komunikace na sociálních sítích. Za pomoci kvantitativní obsahové analýzy jsou zkoumána témata, formy, apely a emoční rámce analyzovaných obsahů. Z výsledků analýzy vyplývá, že se komunikace Ministerstva zdravotnictví v rámci analyzovaných facebookových příspěvků věnovala nejvíce tématu hygienických a protiepidemických opatření, zavádění a rozvolňování těchto opatření a očkování. V případě analyzovaných instagramových příspěvků se Ministerstvo zdravotnictví nejčastěji věnovalo hygienickým a protiepidemickým opatřením, míře rizika nakažlivosti v České republice a zveřejňování relevantních informací a kontaktů poskytujících relevantní informace. Nejčastěji byly publikovány příspěvky bez apelu a emočního rámce.
Komparativní analýza komunikace lídrů politických stran v ČR na sociálních sítích v souvislosti s parlamentními volbami v roce 2021
Kopřiva, Jan ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Karel, Kryštof (oponent)
Tato práce se zabývá komunikací lídrů politických stran v ČR na sociálních sítích v souvislosti s volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2021. Cílem práce bylo zjistit, jakým způsobem komunikují jednotliví lídři na vybraných sociálních sítích v předvolebním, volebním a povolebním období. Zvolenou metodou výzkumu je kvantitativní obsahová analýza. Pro účel analýzy bylo vymezeno období jednoho týdne před volbami, týdne, kdy se volby konají, a týdne následujícího. Do výzkumu se dostali lídři, jejichž volební potenciál dle volebního modelu Kantar byl nad hranicí pro zisk mandátu podle zákona o volbách do Parlamentu České republiky. Tuto hranici splnilo sedm kandidátů. Analýza sleduje příspěvky na Facebooku, Twitteru a Instagramu například z hlediska četnosti, komunikovaných témat nebo interakce. Analýza jednotlivých profilů a následná komparace výsledků ukázaly výrazné rozdíly v četnosti, délce i zaměření příspěvků jednotlivých lídrů. U šesti ze sedmi sledovaných lídrů v příspěvcích převládala pozitivní prezentace programu a politických názorů nad kritikou jiných politiků nebo politických subjektů. Jen malá část příspěvků se týkala konkrétních resortů. Velmi rozdílná byla i míra, v jaké na příspěvky reagovali uživatelé sociálních sítí sdílením, komentáři nebo tzv. lajky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 151 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.