Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Media-facilitated Nation Branding: the Case Study of Brave Ukraine
Kazymyr, Daria ; Švecová, Martina (vedoucí práce) ; Jarolímková, Zuzana (oponent)
Tato práce se zabývá aplikací nation brandingu v oblasti politické komunikace. S prolínáním profesionálních hráčů a globálních perspektiv napříč komunikačními, politickými a mediálními oblastmi nabývá význam moderních postupů, jako je nation branding. Efektivní taktiky mediálního managementu také nově definovaly možnosti veřejné diplomacie a umožnily národům propagovat své přesvědčení v národním i mezinárodním kontextu. Hlavním cílem tohoto výzkumu je proto zdůraznit klíčovou roli vytváření veřejného obrazu země pro zahraniční publikum a obrovský potenciál využití komunikačních prostředků. Dalším cílem je diskutovat roli digitálních médií při vytváření politicky nastaveného veřejného obrazu země. Na případu Ukrajiny je čtenářům nabídnuta komplexní analýza kampaně Brave Ukraine, zahrnující zhodnocení jejích cílů a obsahu. Empirická studie účinnosti této kampaně na její zahraniční publikum, která byla zkoumána prostřednictvím řady hloubkových rozhovorů, nabízí cenné poznatky o vzájemném působení veřejného obrazu země, digitálních médií a jejich vlivu na vnější zainteresované strany.
Téma truchlení a vizuální tropy ve fotožurnalismu
Jarolímková, Zuzana ; Průchová Hrůzová, Andrea (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Opakování témat v obrazech si všiml již v 19. století německý historik umění Aby Warburg, který pomocí formulí patosu upozorňuje na určité typy vyobrazení (gest) spojených s emocemi, které se opakují bez ohledu na kulturu. Ustálené obrazy, které reprezentují určité události či emoce pak definuje i Marianne Hirsch pod pojmem vizuální figury paměti. Ty demonstruje především na fotografiích z druhé světové války, které daný konflikt reprezentují a vytvářejí pro další generace způsob vzpomínání, takzvanou "post-paměť". Přestože dnes převládá fotografie nad malbou, stále jí je silně ovlivněna a autoři se mnohdy svou stylizací snaží napodobit slavná umělecká díla. Na neustále opakující se témata a stylizace ve fotografii poukázali svým výzkumem Marta Zarzycká a Martijn Kleppe, kteří zde pracují s pojmem vizuální tropy. Jejich použití v nás má vyvolat emoce, což odpovídá i obratu k afektu, který můžeme v posledních letech v médiích zaznamenat. Pokud budeme pozorně sledovat novinářské fotografie, zjistíme, že se tento trend projevuje i ve snímcích znázorňující truchlení a smutek, které jsou často zachyceny podobně jako na obrazech ve světových galeriích. Cílem práce tak bude poukázat na podobnost stylizace tematiky truchlení u novinářské fotografie a malířství spolu s jejich rozdílným vyobrazením u různých...
Proměny mediálního obrazu smrti ve fotožurnalistice
Jarolímková, Zuzana ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
Bakalářská práce se zabývá proměnou mediálního obrazu smrti ve fotožurnalismu s praktickým zaměřením na válečnou fotografii. V průběhu práce dojde k představení lidského pohledu na smrt a její uchopení v médiích. Cílem je představit změny v mediálním uchopení smrti, včetně reakce čtenářů. Důležitým aspektem bude i vliv zobrazení smrti na vývoj událostí. V praktické části bakalářské práce bude skrze vizuální a sémiotickou analýzu na vybraném vzorku novinářské fotografie ukázaná proměna mediálního obrazu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.