Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 230 záznamů.  začátekpředchozí134 - 143dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Interakce gastrointestinálního traktu a centrální nervové soustavy: Fyziologické mechanismy a patologie
Dušková, Petra ; Nekovářová, Tereza (vedoucí práce) ; Vodička, Martin (oponent)
Práce shrnuje relevantní poznatky o bakteriálním ekosystému lidského střeva s důrazem na komunikaci mikrobiomu s makroorganismem. Popisuje fyziologické mechanismy vzájemného ovlivňování systémů tak vzdálených, jako je střevo a mozek. Za modelový příklad pro popis těchto mechanismů volí duševní a neurovývojové poruchy, zejména autismus. Střevní mikroflóra ovlivňuje fungování a vývoj CNS řadou způsobů. Na základě komunikace mikrobioty se střevním epitelem se zvyšuje nebo snižuje propustnost střev. Bakterie produkují neurotransmitery a jejich prekurzory, mastné kyseliny a mnoho dalších potenciálně neuroaktivních látek, které se na základě propustnosti střevní bariéry v různé míře dostávají do krve. Při narušení komunikace mikroekosystému s hostitelem může vznikat zánět a zvýší se produkce cytokinů. Ty mohou rozvolňovat hematoencefalickou bariéru a zvýšit průnik škodlivých látek do mozku. Tato bakalářská práce si klade za cíl shrnout a logicky utřídit aktuální poznatky a popsat nejasné otázky ve vztahu mezi skladbou mikrobiomu a duševním zdravím. Závěrem této práce je, že bakteriální mikrobiom střev ovlivňuje fungování mozku ve zdraví i v nemoci. Destabilizace mikrobiomu zhoršuje projevy celé řady neuropsychiatrických onemocnění. V některých případech se dysbióza spolu s dalšími faktory podílí na...
Pragmatická jazyková rovina u žáků s autismem
Fišerová, Žaneta ; Kopečný, Petr (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Tématem diplomové práce je pragmatická jazyková rovina u žáků s autismem. Hlavním cílem je analyzovat projevy vybraných žáků s dětským autismem v oblasti pragmatické jazykové roviny a následně uvést návrhy pro praxi. Dílčími cíli je analyzovat verbální, neverbální a paralingvistické aspekty mluvního projevu. Teoretická část práce je zaměřena na proces komunikace, jednotlivé jazykové roviny a narušenou komunikační schopnost. Dále jsou zde obsaženy teoretické poznatky o poruchách autistického spektra (PAS), především jejich terminologie, etiologie, symptomatologie a jednotlivé typy PAS. Poslední kapitola teoretické části je zaměřena na specifika řečového projevu žáků s poruchami autistického spektra a na možnosti rozvoje této oblasti, jako je například využití alternativní a augmentativní komunikace. Empirická část obsahuje kvalitativní výzkumné šetření, které analyzuje pragmatickou jazykovou rovinu žáků s poruchami autistického spektra. Ke zpracování výzkumného šetření je využita analýza výsledků činnosti, zúčastněné pozorování a polostrukturovaný rozhovor s matkou dítěte. KLÍČOVÁ SLOVA poruchy autistického spektra, autismus, pragmatická jazyková rovina, komunikace, narušená komunikační schopnost
Možnosti a význam muzikoterapie se zaměřením na žáky základních škol speciálních
CIHLÁŘOVÁ, Kristýna
Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá vymezením pojmu muzikoterapie, historií a vývojem oboru, metodami a technikami. Dále muzikoterapií v rámci speciální pedagogiky. Věnuje se otázce vlivu, významu a funkcím hudby v životě člověka. Práce směřuje k přiblížení využití muzikoterapie u dětí s poruchami autistického spektra, se středním a těžkým stupněm mentální retardace a kombinovaným postižením v České republice. Shrnuje terapeutické funkce hudby a možné typy a metody terapie aplikované v muzikoterapeutické praxi. Praktická část obsahuje dvě případové studie, žáků základních škol speciálních docházejících na skupinovou muzikoterapii v centru pro osoby s poruchami autistického spektra v Českých Budějovicích. Práce dále zahrnuje metodický popis tohoto projektu, konkrétně analýzu dokumentů, rozhovory a záznamy ze zúčastněných pozorování na muzikoterapeutických setkáních. Cílem bakalářské práce je kompletovat teoretické poznání vymezeného tématu práce, a na jeho podkladě popsat a zjistit vliv muzikoterapie na oblast prožívání u žáků se středně těžkou a těžkou mentální retardací. V designu případové studie je blíže operacionalizovaná oblast, na kterou je zaměřeno výzkumné šetření v praktické části práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 230 záznamů.   začátekpředchozí134 - 143dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.