Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4,309 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.22 vteřin. 

Bratři Karamazovi. Inscenace v Disku
Špinar, Daniel ; Vostrý, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kudláčková, Jana (oponent)
Má diplomová práce nese název BRATŘI (KARAMAZOVI) ? INSCENACE V DISKu, ve které, jak už titul napovídá, popisuji přípravy a realizaci inscenace podle románu Bratři Karamazovi spisovatele F. M. Dostojevského ve školním divadle DISK. V úvodní kapitole se věnuji samotnému F. M. Dostojevskému, snažím se poodhalit jeho složité osobnostní rysy, a popisuji nejrůznější životní zvraty a zlomová data, která jej výrazným způsobem formovala a celkově tak ovlivňovala jeho tvorbu. V kapitole druhé, která se jmenuje ČETBA ROMÁNU A JEHO REFLEXE, odkrývám svůj čtenářský zážitek z románu Bratři Karamazovi, rozebírám jeho spletitý děj a poukazuji na formální i obsahovou specifičnost tvorby tohoto autora. Odpovídám zde také na otázku, proč se Dostojevskij stále a opakovaně dramatizuje a inscenuje na divadle. Třetí kapitola je nazvána PRÁCE NA DRAMATIZACI, a zabývám se v ní svými postřehy, úvahami a pracovními postupy během psaní dramatizace Bratři (Karamazovi). V poslední kapitole s titulem PRÁCE NA INSCENACI líčím konkrétní přípravu a celý proces zkoušení inscenace Bratři (Karamazovi) v divadle DISK. Detailně rozebírám scénografii, popisuji kostýmy, scénickou hudbu a narážím na herecké problémy, které vyvstávají v souvislosti se zkoušením Dostojevského. Kromě informací o inscenaci a fotografií z představení je k práci přiložen i samotný text dramatizace Bratři (Karamazovi).

Rizika HIV, co o nich ví středoškolská mládež v České Třebové
Záleská, Lenka ; Bernard, Josef (vedoucí práce) ; Urbánková, Olga (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o viru HIV a jeho rizicích. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část se zabývá virem HIV, objasňuje historii jeho objevení a způsoby přenosu. Dále popisuje vývoj a klasifikaci infekce HIV, přibližuje možnosti terapie a hlavně zdůrazňuje prevenci. Jako jedna z možností prevence je zde zmiňována peer výchova v oblasti prevence HIV/AIDS. V praktické části je rozebírán dotazník, který vyplnili studenti druhých a třetích ročníků některých středních škol v městě Česká Třebová. Pomocí dotazníku bylo zjišťováno, jak jsou studenti informováni o viru HIV, jestli ví, jak se před ním chránit, kde informace získávají a na koho by se obraceli, pokud by se chtěli něco dozvědět o viru HIV. Dalším předmětem výzkumu bylo, zda se získané poznatky nějak odrážejí v praktickém životě dotazovaných a jestli se cítí být virem HIV ohroženi. Mým cílem bylo i zjistit jaké názory mají studenti na určité situace, které se HIV týkají, jako je např. navazování vztahů na jednu noc nebo užívání drog. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Informační sítě na trhu práce a teorie her
Benešová, Anita ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Zouhar, Jan (oponent)
Využívání osobních kontaktů a signalizování produktivity pracovníka pomocí vzdělání jsou dva důležité aspekty procesu hledání uplatnění na trhu práce. Cílem této diplomové práce je vytvořit model, který spojuje oba tyto přístupy. Modely informačních sítí na trhu práce mohou být náhodné nebo strategické. V případě náhodných modelů je struktura sítě dána, naopak u strategických modelů je tvořena na základě rozhodnutí hráčů. Model představený v této práci je strategický model se dvěma typy pracovníků, kteří mohou signalizovat svoji produktivitu pomocí svého vzdělání. Když se uchází o pracovní místo, mají dvě možnosti, jak kontaktovat případného zaměstnavatele: buď přímo, nebo nepřímo přes svého přítele, který pracuje pro tohoto zaměstnavatele.

Být učitelkou primární školy - vztah teorie a praxe v přípravě na profesi
Urbanová, Radka ; Štech, Stanislav (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
V úvodu diplomové práce a nejen tam jsem upozornila na složitost vztahu "teorie" a "praxe". V pedagogice a přípravě učitelů především je mezi oběma složkami zatím spíše napětí. Ukázalo se, že nejen odborníci, ale také učitelé vnímají oba pojmy a jejich vztah mnohdy jako nejasné a mnoho významové. Jednoznačně můžeme říci, že oba pojmy nelze zcela oddělit, ani ve chvíli, kdy se je snažíme vymezit. Dokazuje to jak odborná pedagogická literatura, tak obě respondentky. Jak jsem nastínila již v úvodu práce, zajímalo mě, zda vzdělání učitelek a rovněž kultura a normy jejich země mohou mít vliv na vnímání vlastní přípravy. Nyní si troufám říci, že "význam", který švýcarská učitelka přikládá přípravě učitelů, může určitým způsobem korespondovat s vývojem vzdělávání budoucích učitelů v její zemi. V mé práci nehrálo nejdůležitější roli srovnávání českého a švýcarského, jak by se mohlo očekávat. Důležitějším kritériem pro mě byla právě rozdílná zkušenost zvláštní přípravy učitelek. Nej důležitější však pro mě byly pohledy obou učitelek, jejich autenticita, kterou do témat vnášely. Vše podstatné bylo shrnuto v předchozí kapitole. K samotnému tématu práce můžeme ještě na závěr dodat, že ti, co teorii provozují na univerzitě, i ti, co ji hledají a destilují v praxi nebo ti, kteří se , jen" in-service vzdělávají, ti...

Determinanty industrializace v subsaharské Africe a možnosti jejich rozvoje
Sejkora, Jiří ; Jiránková, Martina (vedoucí práce) ; Šaroch, Stanislav (oponent) ; Fárek, Jiří (oponent) ; Adamcová, Lenka (oponent)
Subsaharské ekonomiky potřebují strukturální změny, které přinesou nárůst produktivity, ekonomický růst a rozvoj. V tomto ohledu hraje klíčovou úlohu industrializace. Cílem této disertační práce je s využitím regresní analýzy identifikovat hlavní faktory (determinanty) procesu industrializace v regionu subsaharské Afriky. Výsledky ukazují, že se jedná o úroveň infrastruktury a velikost ekonomiky (měřenou počtem obyvatel). Práce se též zabývá možnostmi rozvoje těchto determinant. Případová studie rozvoje infrastruktury na Mauriciu zdůrazňuje např. význam privatizace, spolupráce s externími subjekty aj. Negativní dopady malé velikosti ekonomiky lze za určitých okolností řešit mj. preferenčními obchodními dohodami, jak ukazuje analýza tří nejmenších ekonomik v subsaharské Africe.

Vícekriteriální hry
Tichá, Michaela ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Lachout, Petr (oponent) ; Čičková, Zuzana (oponent)
Teorie vícekriteriálních her je speciální oblastí z teorie her, kdy jeden či více hráčů mají alespoň dvě výplatní funkce a chtějí je maximalizovat zároveň. V této práci je představena řada nových poznatků. Je zkoumán koncept hledání rovnovážných bodů v ryzích strategiích v nekooperativní vícekriteriální hře. Ukázalo se, že je možné určit všechny rovnovážné body v ryzích strategiích úplným prohledáním a vyřešením dvou lineárních programů pro každý bod. Dále je obecně formulováno, jak pomocí dvou lineárních programů ověřit, zda je libovolně navržený bod rovnovážným bodem hry či nikoli. V nekooperativních hrách je také představen koncept, který při znalosti rovnovážného bodu dvoumaticové hry určí preference hráčů, které musejí mít, aby daný bod byl rovnovážným. Přestože hledání rovnovážného bodu dvoumaticové hry je nelineární úloha, hledání preferencí hráčů při znalosti rovnovážného bodu je úloha lineární. Poslední poznatkem v části nekooperativních her je zobecnění konceptu, který vyřeší vícekriteriální hru přiřazením vah jednotlivým kritériím každým hráčem. V práci je dokázáno, že se nemusí jednat nutně o lineární váhy, ale pro řešení převedením na jednokriteriální hru stačí obecnější funkce, kterou hráč popíše své preference. Zbylá část práce se věnuje poznatkům v kooperativních hrách. V práci se uvažuje, že hráči znají své preference a jsou schopni je vyjádřit pomocí vah. Hra se známými preferencemi je definována a vyřešena za pomoci teorie vyjednávání. Poté je ještě zobecněna na případ, kdy hráči nejen že mají více kritérií, ale mají také více výplatních funkcí, ze kterých si mohou vybrat na základě svého uvážení. Nakonec je definován vícekriteriální případ speciálního typu kooperativní hry - volební hry. Je navržen zcela nový koncept, který vybere vítěznou koalici ve volební hře. Ten je poté aplikován na reálnou situaci po volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR v roce 2013.

Komunikace v rámci managementu školní jídelny
Dušková, Drahomíra ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
NÁZEV: Komunikace v rámci managementu školní jídelny AUTOR: Drahomíra Dušková KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Jiří Trunda ABSTRAKT: Závěrečná bakalářská práce se zabývá vnitřní komunikací v zařízeních školních jídelen a je zaměřena na komunikaci manažerských funkcí. Dotazníkovým šetřením v rámci školních jídelen z celé České republiky, tedy z počtu 8.154 zařízení školního stravování, bylo osloveno celkem 250 školních jídelen. Dotazníky vyplnilo 116 vedoucích (ředitelů) školních jídelen a 259 zaměstnanců. Práce přináší zprávu o stavu umění komunikovat. Na jedné straně z pohledu vedoucích samotných, přičemž zjišťuje jejich názor na to, jak se jim komunikace daří aplikovat. Na druhé straně z pohledu zaměstnanců jídelny tak, jak komunikaci vnímají a rozumí. Analýza výsledků odhalila u některých otázek rozdílné názory na komunikaci mezi vedoucími školních jídelen a jejich zaměstnanci. Na některé otázky pohlížely obě strany stejně kriticky, někde došlo k pozitivní shodě ve prospěch úspěšné komunikace. Dále práce zjišťuje, že 61% vedoucích školních jídelen nemá žádné vzdělání v oblasti managementu. Výstupem práce je možnost využití dotazníků v dalších školních jídelnách. KLÍČOVÁ SLOVA: manažer, komunikace, školní jídelna

Systém organizace havarijní odezvy provozovatele JE Temelín
KOŠŤÁL, Jaroslav
Práce je věnována popisu systému havarijní odezvy jaderné elektrárny. V souladu se zadáním se zaměřuje na shrnutí jeho legislativních předpokladů a následně se věnuje jeho konkrétní realizaci v podmínkách reálně provozovaného jaderného zařízení. V práci je shromážděna nezbytná terminologie a je podán základní přehled o fungování systému havarijní připravenosti ETE. Dále je věnována pozornost personálnímu obsazení, struktuře a počtu pracovišť, používané dokumentaci, a rovněž systému ověřování jeho připravenosti a funkčnosti. Cílem práce je definovat klíčové bezpečností aspekty JE s důrazem na jadernou bezpečnost a vytvořit základní přehled o systému havarijního plánování a systému havarijní odezvy konkrétního jaderného zařízení. V druhé části práce je provedeno srovnání obecných výsledků zátěžových testů jaderných elektráren Dukovany a Temelín, provedených po havárii JE Fukushima, s cílem posoudit plnění cílů jaderné bezpečnosti a havarijní připravenosti obou elektráren. Srovnání výsledků EDU a ETE v hodnocených oblastech je provedeno formou tabulek. Má interpretace zjištěných faktů je následující: 1.Pravděpodobnost vzniku zemětřesení přesahující projektovou odolnost stavebních objektů, technologických systémů a konstrukcí je prakticky zanedbatelná. Výsledky šetření jsou pro obě lokality prakticky identické. Projektová odolnost ETE vůči zemětřesení je nepatrně vyšší. 2.Na žádné z lokalit nehrozí zaplavení areálu elektrárny z říčních toků. Obě elektrárny jsou díky svému umístění velmi odolné i proti zaplavení srážkovou vodou. Nicméně pro zajištění vysoké míry odolnosti proti zaplavení srážkovou vodou je nutná pravidelná údržba kanalizačních systémů. 3.Protože EDU i ETE jsou odolné proti zemětřesení, jsou odolné i vůči povětrnostním vlivům, a to zejména účinkům nárazového větru. 4.Systémy zajištěného napájení vlastní spotřeby EDU a ETE jsou projektovány dle obdobných zásad a jsou dostatečně robustní proti selhání ze společné příčiny. Pro bezpečné dochlazení hlavního výrobního bloku stačí na obou lokalitách provoz jednoho ze systémů zajištěného napájení. V projektu ETE je oproti EDU i tzv. systém zajištěného napájení společné vlastní spotřeby, který je primárně určen k zabránění vzniku škod na technologii sekundárního okruhu. Nicméně dva dieselgenerátory neblokové vlastní spotřeby dále výrazně zvyšují odolnost bloků proti poruše typu Station Black Out. 5.Odvod tepla z jednotlivých technologických systémů je na obou elektrárnách zajišťován obdobnými chladicími systémy. Konstrukční rozdíly mezi elektrárnami jsou poplatné době vzniku projektů a odrážejí rozdílnou míru provozních a konstrukčních zkušeností v době jejich vzniku. Nelze vyloučit, že dojde k dílčím úpravám chladicích systémů EDU. 6.Systém zvládání těžkých havárií je na obou lokalitách organizován obdobným způsobem. Personální obsazení havarijního štábu a technického podpůrného střediska je na obou elektrárnách obdobné. V současnosti dochází k posilování personálu pro lepší zvládnutí případných současných událostí na více (obou) blocích. Dokumentace pro řešení abnormálních a havarijních provozních stavů a nadprojektových havárií má obdobnou strukturu. Provozní dokumentace je průběžně zdokonalována. Velká pozornost je věnována její verifikaci a validaci. 7.Na základě provedených zátěžových testů lze očekávat postupnou realizaci dílčích administrativních, personálních a technologických opatření zvyšující již tak vysokou úroveň jaderné bezpečnosti a havarijní připravenosti na obou elektrárnách. Konkrétní opatření jsou shrnuta v tzv. Akčním plánu. Vznik havárie nelze nikdy úplně vyloučit. Pravděpodobnost vzniku události spojené s poškozením jaderného paliva by měla být tak nízká, jak lze rozumně dosáhnout a zároveň by JE měla být schopna potlačit následky takové události na co nejmenší možnou míru. Právě schopnost zvládnout takovouto událost je hlavním cílem havarijní připravenosti, kterou je nutno chápat jako sofistikovaný interdisciplinární systém.

Sociální klima ve školní družině a jeho diagnostika
NESHYBOVÁ, Lucie
Cílem bakalářské práce bylo vyzkoušet si pedagogicko-psychologickou diagnostiku {--} dotazník, aplikovat ho ve školní družině a vyhodnotit. V první části bakalářské práce jsem se teoreticky zabývala termíny, které se dotýkaly praktické části, mezi tyto termíny patří sociální klima, sociální vztahy, sociální komunikace a socializace. Součástí této části je seznámení se školní družinou, jejími cíly, posláním a funkcí. V další části se věnuji problematice pedagogicko-psychologické diagnostiky, co to je a jak ji můžeme využít. Dále popisuji strategii a postupy diagnostiky, samotné metody i jejich využití. Praktická část se věnuje pedagogicko-psychologické metodě formou dotazníku, který má za cíl zjištění vztahu dětí ve školní družině a jejich spokojenost se zařízením. Za pomoci vyplněných dotazníků dětmi a jejich vyhodnocením jsem dospěla k závěru, že dětí mají mezi sebou dobré vztahy i s prostředím jsou téměř spokojeny.

Tělo - tělesnost - obraz mezi výtvarnou a dramatickou výchovou
Linhartová, Kateřina ; Šamšula, Pavel (vedoucí práce) ; Slavík, Jan (oponent) ; Machková, Eva (oponent)
Mgr. Katerina Linhartova, Ph.D. Department of Art Education, Faculty of Education, Charles University, Prague, Czech Republic V posledních desetiletích lze zaznamenat v mnoha oblastech lidského zájmu tendence, které nazýváme "obrat k tělesnosti". Obecně rozšířené karteziánské dualistické pojetí člověka je překonáváno fenomenologickým pojetím člověka jako subjektivní celistvé bytosti, která přistupuje ke světu skrze svou tělesně-duševní zkušenost. Tuto tendenci můžeme, mimo jiné, sledovat i v lékařství, kde se stále více řeší otázka psychosomatických příčin nemocí a kde se rozvíjí holistický přístup k léčení a péči o zdraví. Výtvarné umění, které vždy bylo citlivým indikátorem celospolečenských proměn, poukazuje rovněž na zásadní proměny v pojetí tělesnosti. Tuto tendenci můžeme sledovat ve dvou oblastech. První z nich je vyobrazení lidské figury. Snaha o objektivní vyobrazení člověka tak, jak skutečně vypadá, je nahrazována expresívním zobrazením, které se více než vnějšímu vzhledu věnují vyjádření vnitřních obsahů. Lidská figura se tak stává prostředkem k zobrazení duševních hnutí. Umělci si všímají skutečnosti, že lidské tělo není jen pouzdrem obsahujícím myslícího ducha, ale že je člověkem, či že člověk je tělem. V proměnách vyobrazení lidské figury v průběhu 20. století lze rovněž sledovat tendence k...