Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nav
Serebrianska, Daria ; Záhora, Zdeněk (oponent) ; Vaněk, Vojtěch (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je vytvoření počítačové hry žánru platformy s názvem „Nav“. Práce zkoumá fáze tvorby hry i postavení her v současném umění. Účelem práce je vytvořit hru založenou na slovanské, zejména ukrajinské, mytologii.
Mlha
Volkova, Zoya ; Kudělka, Vladimír (oponent) ; Vaněk, Vojtěch (vedoucí práce)
Projekt „Mlha” představuje vizuální vyprávění na pomezí 2D digitální hry a interaktivní animace. Virtuální prostor se zde tematicky pohybuje mezi klíčovými slovy jako je sen, spánek, limbo, fáze smutku, fáze umírání. Následně je zpracovává formou metafory za pomoci neexistující krajiny s konkrétními prvky (stromy, rostliny a další). Cesta krajinou, cesta mlhou. Součástí pohybu virtuálním prostorem je zde průzkum lineárního vypravení v čase.
Mechanické vlnění vzduchových částeček uvedených do pohybu chvějícím se tělesem
Coufalová, Kristýna ; Suchánek, Jiří (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou působení zvuku v jeho různých podobách mimo hudební scénu v souvislosti s výtvarným uměním. Experimentálně moduluje různé polohy vztahu mezi vizuálními a zvukovými prvky. Slouží hudební složky přehlídek a výstav pouze k manipulaci s emocemi, nebo se jedná o svébytná díla? Uměleckým výsledkem bude vytvoření experimentální situace přímé konfrontace zvuku s živou akcí. Práci výrazně ovlivnila pandemie koronaviru, zabývá se proto konkrétněji zvukem/hudbou ve virtuálním prostoru a problematikou jejich přenosu.
Role ICT v každodenním životě a mobilitě mladých lidí
Vojtěchovská, Klára ; Pospíšilová, Lucie (vedoucí práce) ; Šveda, Martin (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na roli ICT v každodenním životě a mobilitě mladých lidí. Hlavním úkolem bylo zjistit, jak se prolíná fyzický a virtuální prostor v každodenním životě a mobilitě mladých lidí, kteří byli vybráni pro výzkum, a to na základě kvalitativně pojaté metody deníkových záznamů. Snahou bylo na záměrně vybraném vzorku mladých lidí poukázat na určitá specifika každodenních aktivit ve fyzickém i virtuálním prostoru, která se mohou vyskytovat v celé populaci. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. Teoretická část se zabývá virtuálním prostorem, geografií času ve vztahu k ICT a studiemi zaměřenými na vliv ICT na každodenní život lidí z různých hledisek. Empirická část se zaměřuje na využívání ICT vybranými sociodemografickými skupinami českých obyvatel a na některé časové aspekty využívání ICT a dalších činností vykonávaných mladými lidmi a dalšími věkovými skupinami. Stěžejní je pak popis prolínání virtuálního a fyzického prostoru v každodenním životě 10 komunikačních partnerů. Jejich pohybové vzorce spočívají v prolínání dvou základních typů pohybů, virtuálních a fyzických. Prolínání virtuálního a fyzického prostoru je založeno také na časovém prolínání všech aktivit, včetně sociálních interakcí komunikačních partnerů, jimž je vyčleněna samostatná kapitola. Prolínání aktivit v...
Neurobiological Correlates of Episodic-like Memory
Oravcová, Ivana ; Nekovářová, Tereza (vedoucí práce) ; Stuchlík, Aleš (oponent)
Deklaratívna pamäť je definovaná ako pamäť uvedomovaná, explicitná. Jedným zo zásadných systémov deklaratívnej pamäti je okrem sémantickej pamäti aj pamäť epizodická, ktorá nám umožňuje vybaviť si konkrétnu udalosť z minulosti. Na štúdium mechanizmov epizodickej pamäti sa často využíva zjednodušený model, tzv. pamäť epizodického typu. Podľa tohto modelu je každá spomienka uložená v určitom kontextuálnom rámci, charakterizovanom tromi základnými podmienkami: identitou udalosti (‚Čo sa stalo?'), časom (,Kedy sa to stalo?') a priestorovou zložkou (,Kde sa to stalo?'). Tento typ pamäte je testovateľný nielen u ľudí, ale aj u animálnych modelov. Cieľom diplomovej práce je študovať neurobiologický substrát jednotlivých komponent epizodickej pamäti za pomoci funkčnej magnetickej rezonancie (fMRI) u zdravých dobrovoľníkov, za využitia ekologicky validných úloh vytvorených v prostredí virtuálnej reality. Výsledky dát získaných prostredníctvom fMRI úlohy ukazujú, že okrem spoločného neuronálneho substrátu epizodickej pamäti, existujú do istej miery odlišné mozgové štruktúry zodpovedné za vybavenie jednotlivých komponent modelu pamäti epizodického typu. Behaviorálne dáta naznačujú, že náročnosť vybavenia jednotlivých komponent nie je rovnocenná. Doplňujúca analýza využívajúca parceláciu mozgu na jednotlivé...
Relation of culture to the social space of Prague (on the example of Slovak and Hungarian minorities)
Mészárosová, Marianna ; Uherek, Zdeněk (vedoucí práce) ; Botiková, Marta (oponent) ; Červinková, Hana (oponent)
Vzájemná vazba prostoru a kultury je ústřední otázkou disertační práce. K interpretaci této vazby autorka přistupuje prostřednictvím aktuálních atributů etnické identity vybraných cílových skupin, kterými jsou slovenská a maďarská menšina žijící v Praze. Cílem práce je vymezení relevantnosti a unikátního zastoupení prostorového a kulturního fenoménu v rámci současné vazby, včetně určité míry pozorovatelnosti tohoto vzájemného spojení. Hypotéza dizertační práce představuje kulturu jako prostorově nevázanou a fenomén prostoru jako médium, které ovlivňuje intenzitu zájmu o vlastní etnoidentifikační znaky. Ověření této hyptézy autorka uskutečňuje v sociálním a virtuálním prostoru na základě zaznamenaných diskurzů. Diskurzy, roztříděné na tématické kategorie, reprezentují nejčastěji se vyskytující atributy etnicity a etnické identity zkoumaných skupin. V empirické části práce obsažená analýza a intepretace diskurzů je doplněna teorií artikulace. Obsáhlejší vymezení aplikovaných teoretických přístupů, společně s terminologií, výzkumnou metodikou a etikou, resp. netiketou se nachází v teoreticko-metodologické části. Charakteristika Prahy a zvolených cílových skupin, Slováků a slovenských Maďarů, je znázorněna jednak z perspektivy historických a kulturně-společenských událostí a jednak ve smyslu současné...
Imigrace do facebookové virtuální komunity a její vliv na pražské mezilidské vztahy
Bakalářová, Jana ; Máchová, Eva (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se věnuje vlivu sociální sítě Facebook na pražské mezilidské vztahy a kulturní identitě jejích uživatelů. Uvedená sociální síť v současnosti sdružuje více než miliardu lidí, kteří v této virtuální komunitě tráví stále více času, není tedy překvapením, že se její možný vliv na uživatele stává středem zájmu mnoha odborníků. Ve studii je proto načrtnuta sociologie sítí, působení síťových struktur na jejich členy a formování identity v kontextu vztahů v reálném a online prostředí. Tato práce si klade za cíl zjistit, do jaké míry ovlivňuje útěk do virtuální komunity mezilidské vztahy, porovnat online a offline podobu jednotlivce a definovat rozdíly mezi těmito dvěma světy. Práce vychází ze tří hypotéz a mým cílem je potvrdit, či vyvrátit, zda se lidé na sociální síti vědomě přetvařují a ukazují lepší já, než je tomu ve skutečnosti, zda chování na síti oslabuje vztahy mimo online prostředí a zda mají vztahy na Facebooku mnohem slabší vazby, než je tomu v reálném prostředí. Práce bude završena kvantitativním výzkumem ve formě dotazníkového šetření, který byl vytvořen na základě teorií o počítačem zprostředkované komunikaci. Autorem těchto teorií je Christian Fuchs, který se tomuto tématu věnuje v publikaci Internet and Society: Social Theory in the Information Age vydané v roce 2008.
Georytmus
Roček, Jakub ; Kořínek, David (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Video instalace zaměřená na problém virtuálního prostředí v kontextu vědeckého poznání.
Neužitečné věci
Maloušková, Drahomíra ; Jeřábková, Edith (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Neužitečné věci. V malbě zátiší se dlouhodobě zabývám nejrůznějšími, více či méně trashovými předměty, přičemž čerpám ze zkušenosti se svým otcem, který trpí obsesivní kompulsivní poruchou hromadění věcí. Často se také obracím k objektům samotným. Můj zájem zároveň úzce souvisí s tím, jak je s pojmy předmět, objek a artefakt zacházeno v umění. Od tradice nápodoby skutečnosti, přes rady-made, po otázku technické reprodukovatelnosti či virtuální reality věcí. Jako ustřední motiv jsem vybrala část karoserie Tatry 613, která v sobě nese veškerou výpověď o ,,bezvýchodně neužitečné " situaci, ve které se nachází. Zároveň je to objekt monumentální a vizuálně velice estetický. Přece je však mým záměrem nespokojit se s principem redy-made. Otázku o uměleckém díle, jako zprostředkovateli umění a jeho zdánlivě neužitečném produkování a reprodukování se, se chci pokusit rozvířít dalším takovým sporným aktem. Proto vytvářím tomuto objektu kartonovou kopii 1:1, klasickými modelářskými postupy, čímž bude zmnožená nejen estetická stránka věci, ale i samotná neužitečná situace. Narozdíl od kovové karoserie, ta papírová zcela ztrácí potenciál být někdy znovu použitelnou. A copak teprve znamená taková neužitečnost ve chvíli, kdy na tyto objekty začneme pohlížet, jako na umění.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.