Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 94 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Gender a média v éře postmodernity: Odkrývání genderových stereotypů v současném českém reklamním diskurzu
Olbertová, Martina ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Cílem této diplomové práce bylo v prvé řadě se vůbec hlouběji zamyslet nad problematikou povahy zobrazování genderu v současných médiích. Vzájemný vztah genderu a médií v éře postmodernity jsme se snažili demonstrovat na pěti vybraných reklamních komunikátech zastupujících svou povahou odlišné aspekty zobrazování genderu jako stereotypní kategorie v současném českém reklamním diskurzu. V úvodní kapitole jsme si nastínili vývoj genderu jako společenské kategorie, řekli jsme si více o jeho historii, tradičních feminních a maskulinních atributech, stejně jako fluiditě genderu jako kategorie v optice postmodernity. Zároveň jsme si vymezili také vývoj feminismu a ustavení feministického paradigmatu. Následně jsme si představili pohled na gender v odlišných typech médií, zabývali jsme se podrobněji jeho vztahem k televizi jako médiu a vztahem genderu a reklamy. Předmětem teoretické části byl nástin vybraných pojmů z terminologie mediálních studií stěžejních pro účely této diplomové práce. Seznámili jsme se zde s koncepty souvisejícími s problematikou konstrukce reality v mediálních sděleních, zabývali jsme se rovněž feministickým pohledem na distorzi optiky nazírání genderu v mediálních sděleních a nastínili jsme si také základní pojmy z oblasti sémiotiky: diadické a triádické pojetí znaku a tři stupně...
Mytologie a ideologie reklamy v časopise Vlasta z roku 1947 a 2011
Kusá, Iva ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Bakalářská práce "Mytologie a ideologie reklamy v časopise Vlasta z roku 1947 a 2011" pojednává o specifickém chápání hodnot dané společnosti, úlohy ženy a rodiny vyjádřené pomocí reklamy a kde všude bychom mohli najít novodobé mýty a ideologii. Pro analýzu jsem vybrala dvě vydání, ročník 1. z roku 1947 a ročník 65. z roku 2011. V teoretické části jsme popsali vznik mýtů, jejich proměny a chápání moderních mýtů dnešní společností. Dále pak vysvětlení pojmu ideologie, chápání postavy muže a ženy v reklamě dříve a dnes, sémiotické znaky podle Barthese, Saussura a Peirce a užití stereotypů. V praktické části jsme se pokusili rozkrýt mýty spojené s tématem rodina, postavení a úlohy ženy a ideologii dané společnosti. Pokusili jsme se objevit novodobé mýty v dnešních i minulých reklamách a jakou úlohu mají. Provedli jsme sémiotickou a obrazovou analýzu každé reklamy obou ročníků, snažili jsme se rozkrýt, jaké jsou znaky dané reklamy a jak se proměnily části znaku označující a označované. Změny v mytologii jsou ovlivněny ideologií společnosti, patrná je i změna formy reklamy, v 65. ročníku převažují barevné fotografie, soutěže a upoutávky na další vydání Vlasty.
Popkulturní symboly ve vizuální publicistice v desátých letech dvacátého prvního století v obrazech Tea Adamyho
Dvořáková, Anna ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
AbstraktAbstraktAbstraktAbstrakt Tato práce představuje jeden z prvních pokusů objasnit a analyzovat fenomén předem zjevné digitální fotomontáže rodící se a vyrůstající v prostředí českého internetu, která se nesnaží simulovat fotografickou reprodukci reality, nýbrž pravidelně glosovat politické dění v České republice. Prostřednictvím analýzy fotomontáží Tea Adamyho (aTeo) zkoumá její specifické hybridní výrazové prostředky a způsoby, jimiž fotomontáž plnohodnotně naplňuje podstatu obrazového komentáře. Kromě popisu tvůrčích východisek a inspiračních zřídel fotomontéra nabízí podrobný vhled do kategorie takzvaného pseudofilmu, zvláštní části jeho internetové tvorby, kterou vyplňují fotomontáže parazitující na filmovém médiu, jež využívají významových paralel ve filmových příbězích a popkulturních filmových odkazů či vybrané politické představitele přímo montují do známých filmových scén a aktivizují tak univerzální mytologické struktury, z nichž populární film čerpá. Kategorii Pseudofilm podrobuje důkladnému rozboru, jehož výsledkem je ucelená charakteristika aTeovy fiktivně-reálné filmově-politické fotomontáže a porozumění rysům její kontroverze, bezprostřednosti sdělení a narativní zkratky i jejím intertextovým propojením.
Principy popularizace vědeckých poznatků na českých a amerických zpravodajských serverech
Samšuková, Eva ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Kraus, Jiří (oponent)
Rigorózní práce "Principy popularizace vědeckých poznatků na českých a amerických zpravodajských serverech" hodnotí a srovnává články na zpravodajských internetových portálech v České republice a Spojených státech amerických, které vyšly během tříměsíčního analyzovaného období ve vědeckých rubrikách. Práce se zabývá tím, jaký prostor servery NYTimes.com, USAToday.com, iDnes.cz a Novinky.cz vědeckému zpravodajství věnovaly, a jak jej pojímaly z hlediska audiovizuálního oživení a tematické agendy. Těchto zjištění je v práci dosaženo kvantitativní obsahovou analýzou. Ta je pak také doplněna sémiotickou analýzou, která ve vědeckých článcích hodnotí jejich kompoziční a narativní struktury a rovněž srovnává výběr jazykových prostředků. Zabývat se popularizací vědy v nejnavštěvovanějších internetových médiích je důležité z hlediska veřejnosti, která nejen, že výsledky vědy využívá, ale také se v rámci veřejných financí podílí na zpětném spolufinancování vědy. Pro vědce je proto důležité svou práci s veřejností pomocí médií komunikovat.
Neparlamentní politické strany v procesu mediální komunikace.Komunikační chování neparlamentních stran v ČR před volbami do PSP ČR v roce 2006
Valentová, Hana ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Předkládaná diplomová práce "Neparlamentní politické strany v procesu mediální komunikace. Komunikační chování neparlamentních stran v ČR před volbami do PSP ČR v roce 2006" vychází z teze, že politické strany - chtějí-li uspět v současném dynamicky se měnícím mediálním prostředí - musí při své prezentaci reflektovat moderní trendy ve vývoji politické komunikace. Práce je založena na hypotéze, že neparlamentní (malé) politické strany tyto principy mediální a politické komunikace nezvládají, což je jednou z příčin jejich nevýrazných volebních výsledků (ovšem nikoliv příčinou jedinou). Pro zkoumání byly zvoleny čtyři neparlamentní politické strany kandidující ve volbách do Poslanecké sněmovny PČR v roce 2006. V teoretické části práce jsou tak nejprve představeny soudobé fenomény politické komunikace, mezi něž patří například medializace a personalizace politiky či pojetí politiky jako zábavy. Pozornost je věnována také projevům profesionalizace politické komunikace, politickému marketingu a významu výzkumů veřejného mínění. Praktickou část práce tvoří definice a aplikace metody sémiotické analýzy, a to na vybrané mediální produkty, resp. obsahy - volební spoty zkoumaných politických stran a vystoupení představitelů stran v diskusním pořadu České televize Otázky Václava Moravce.
Analýza medializace katastrofy na příkladu výbuchu budovy v Divadelní ulici
Turková, Kateřina ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Končelík, Jakub (oponent)
Předmětem práce je analýza medializace katastrofy. K tomuto účelu je využita metoda komplexní sémiotické analýzy, která je provedena na příkladu výbuchu domu č. p. 5 v Divadelní ulici v Praze, k němuž došlo dne 29. května 2013. Práce obsahuje uvedení do kontextu. Není opomenuto ani teoretické zázemí zvolené metody, je vysvětlen způsob její aplikace na zvolený problém. Jsou definovány hlavní i vedlejší výzkumné otázky a určeno pět oblastí, na které bude při provádění vlastního výzkumu kladen důraz. V části věnované výzkumu je provedena sémiotická analýza fragmentů hlavních zpravodajských relací jedné veřejnoprávní televizní stanice (Česká televize) a tří soukromých kanálů (FTV Prima, TV Nova, TV Barrandov) v sedmidenním sledovaném období. Jsou zde vyloženy významy znaků ve fragmentech vysílání týkajících se exploze v centru Prahy v určených oblastech. Poznatky z analýzy jsou vyhodnoceny prostřednictvím zodpovězení výzkumných otázek. Nejpodstatnější informace jsou shrnuty v Závěru.
Konstrukce identity dospívajících dívek v internetových médiích a časopisech
Nováková, Petra ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
Diplomová práce "Konstrukce identity dospívajících dívek v internetových médiích a časopisech" se zabývá mediálními texty, které jsou určené dospívajícím dívkám; konkrétně se zaměřuje na tři výrazné mediální typy v této oblasti. Ty představují časopis Bravo Girl!, blog dominikamyslivcova.cz a webové stránky jenproholky.cz. Cílem práce je popsat a analyzovat tyto texty co nejpodrobněji v oblastech, které jsou po ně charakteristické a mohou představovat výrazný prvek v procesu utváření okolní reality jejich příjemců. Stejně tak se zabývá otázkou, jakým způsobem se tato média mohou podílet na tvorbě identity těchto příjemců - jejich společenských hodnot, názorů, myšlení a vyznávaného životního stylu. Práce se tedy soustředí nejen na proces produkce těchto specifických mediálních textů a jejich vlastnosti, ale také na charakter interakce médií se svým publikem. Rovněž se snaží popsat, jakým způsobem publikum tyto texty přijímá a reaguje na ně. K naplnění tohoto cíle práce využívá především pragmalingvistickou analýzu jazykových prvků a komunikačních strategií, které tato média využívají. Ta je doplněna analýzou sémiotickou sloužící k popsání významových struktur, mýtů a ideologií, které jsou v těchto textech rovněž přítomny. Výsledkem práce je pak soubor identifikovaných prvků v těchto textech...
Mediální obraz bezdomovců ve vybraných českých médiích
Košťálová, Veronika ; Fišerová, Sylvie (vedoucí práce) ; Francová, Pavla (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Mediální obraz bezdomovců ve vybraných českých médiích" se zabývá konstrukcí mediálního obrazu bezdomovectví v denících MF Dnes a Hospodářské noviny v období od 1. prosince 2011 do 30. listopadu 2012. Hlavním cílem této práce je analyzovat a interpretovat vztahy mezi jednotlivými mediálními sděleními, jež se fenoménu bezdomovectví týkají. Pozornost je také zaměřena na případné odlišnosti v rámci zkoumaných periodik. Vedlejším cílem této práce je srovnat získané výsledky analýzy mediálního obrazu bezdomovců s výstupy výzkumů postojů veřejnosti k lidem bez přístřeší. Zvoleným metodickým přístupem ke zkoumání mediálního obrazu je sémiotická analýza, jedná se tedy o kvalitativní výzkum. Na základě výsledků provedené analýzy je možné konstatovat, že ve zkoumaných médiích nepřevládá žádný určitý způsob prezentace bezdomovců, tedy ani pozitivní, ani negativní. Rozdíly nebyly odhaleny ani v rámci jednotlivých deníků, Hospodářské noviny se však tomuto tématu věnují mnohem méně. MF Dnes poskytuje fenoménu bezdomovectví hlavní prostor v rámci regionálních příloh, Hospodářské noviny jsou orientovány spíše na ekonomiku a podnikání. Výsledky výzkumů veřejného mínění potvrzují, že společnost dlouhodobě zaujímá k osobám bez domova převážně negativní postoj, tyto závěry potvrdil i...
Konstruování mediální reality při odvolávání Mirka Topolánka
Renovica, Vera ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce Konstruování mediální reality při odvolávání Mirka Topolánka se věnuje analýze celkem 294 mediálních výstupů publikovaných či odvysílaných mezi 20. březnem a 1. dubnem roku 2010, týkajících se odchodu Mirka Topolánka z pozic v ODS v souvislosti s jeho výroky pro časopis LUI na téma židovské víry, homosexuální orientace či voličů ČSSD. Teoretická část práce přibližuje témata související s konstrukcí reality v díle Petera L. Bergera a Thomase Luckmanna, mediální rutiny, které s popsaným jevem souvisejí, a vznik mýtů dle Rolanda Barthese. Výzkumná část práce využívá propozic kritické analýzy diskursu s důrazem na kritickou lingvistiku k izolaci diskursů, které vytvářely souvislost mezi Topolánkovými výroky pro časopis LUI a jeho odchodem z ODS a politiky vůbec. Dílčí analýza se také zabývá sbližováním prostředků užívaných bulvárními a nebulvárními médii. Konečně sémiotická analýza se soustředí na karikatury Mirka Topolánka a identifikuje mýty, na základě nichž byla vnímána jeho image a možnost dalšího uplatnění v politice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 94 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.