Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Publicistický dokument z prostředí základní umělecké školy - Kouzlo nekouzlo zobcové flétny
Navrátilová, Barbora ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Cílem praktické bakalářské práce je předložit autorský audiovizuální snímek. Teoretická část nastoluje základní principy dokumentu a publicistické tvorby. Na základě vymezení se snaží určit publicistický dokument. Dále se věnuje základním aspektům audiovizuálního sdělení. Závěrem teoretické části práce rozvádí fenomén videožurnalismu. Popisuje některé principy, krátce postup práce a ukazuje příklady v českém prostředí, zejména v odvětví mobilního žurnalismu. Stěžejní částí praktické bakalářské práce je publicistický dokument, který je zpracovaný na základě principů videožurnalismu. Autorka se během procesu ocitla v roli reportéra, kameramana, zvukaře nebo střihače. Publicistický snímek se věnuje výuce zobcové flétny na základní umělecké škole s důrazem na vyvrácení názoru, že flétna není plnohodnotný nástroj. Audiovizuální snímek nastoluje názory učitelky základní umělecké školy, profesionálního zobcového flétnisty a studentky konzervatoře. Mluví o jedinečnosti flétny, její zranitelnosti a možných stereotypech, během kterých dochází k názoru o neplnohodnosti zobcové flétny.
Pohybové schopnosti dětí mladšího školního věku
Pelikánová, Michaela ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit a následně porovnat úroveň pohybových schopností dětí mladšího školního věku navštěvujících taneční obor na základní umělecké škole a následně ji porovnat s úrovní pohybových schopností dětí mladšího školního věku věnujících se sportu pouze v rámci tělesné výchovy. Testování probíhalo na Základní umělecké škole v Chotěboři a na Základní škole Smetanova v Chotěboři a použila jsem k němu testovou baterii Unifittest (6-60), kterou jsem ještě doplnila celostním motorickým testem tzv. Jacíkovým testem. Dále jsem zjišťovala pomocí dotazníku, jakým dalším sportovním aktivitám se žáci tanečního oboru věnují. Výzkumná část práce dokládá, že žáci tanečního oboru dosáhli průměrně lepších výsledků než žáci základní školy věnující se sportu pouze v rámci tělesné výchovy. Největší rozdíl byl mezi testovanými skupinami v testu leh-sed opakovaně, kdy si žáci tanečního oboru počínali lépe téměř o 30 %. Dotazníkovým šetřením jsem zjistila, že 9 ze 14 žáků tanečního oboru navštěvuje mimo taneční obor minimálně ještě jeden další sportovní kroužek. KLÍČOVÁ SLOVA pohybové schopnosti, mladší školní věk, základní umělecká škola, taneční obor, UNIFITTEST (6-60)
Koordinační schopnosti na 1. stupni ZŠ
Schubertová, Gabriela ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Pádivý, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá koordinačními schopnostmi u žáků na prvním stupni základní školy. Cílem práce je porovnat úrovně jednotlivých koordinačních schopností u žáků, kteří navštěvují taneční hodiny v základní umělecké škole (dále jen ZUŠ) s žáky, kteří tyto hodiny nenavštěvují. Tímto porovnáním bude zjištěno, jak ovlivňuje taneční a pohybová výchova koordinační schopnosti. Výzkumnou část tvoří motorické testy, které zjišťují úroveň schopností rytmických, reakčních, rovnováhových, orientačních, sdružování a přestavby. Tyto testy doplňuje dotazník, který zjišťuje doplňující informace potřebné ke zpracování výsledků. Dotazník zjišťuje, jaké sporty a jak je dlouho žáci organizovaně vykonávají, jestli žáci sportují i neorganizovaně, či vůbec nesportují. Ve výsledcích jsou porovnávány naměřené hodnoty při testování. Každý test je vyhodnocen a popisován zvlášť. V testech jsou porovnávány žáci mladšího školního věku, kteří jsou dle dotazníků rozděleni do čtyř skupin - nesportující žáci, neorganizovaně sportující žáci, organizovaně sportující žáci a žáci navštěvující základní uměleckou školu. Pro vyhodnocení testů byly vybrány hodnoty - aritmetický průměr, minimální a maximální naměřená hodnota a doplněny grafickým zpracováním porovnání zvolených čtyř skupin. Z naměřených hodnot a jejich následného...
Vliv sociálního prostředí na mimoškolní hudební vzdělávání dětí
Jiroušková, Lucie ; Veverková, Jana (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá sociálním prostředím, a to především jeho vlivem na mimoškolní hudební vzdělávání dětí. Diplomová práce dále zkoumá některé faktory ovlivňující mimoškolní vzdělávání dětí. Práce obsahuje teoretickou i praktickou část. V teoretické části je nejprve definován a objasněn termín sociální prostředí a jeho možný vliv na mimoškolní hudební vzdělávání dětí. V jednotlivých kapitolách jsou popsány různé sociální skupiny, kterými dítě obvykle postupně během života prochází. Těmto sociálním skupinám je věnována velká pozornost. V práci je také nastíněna problematika vlivu masmédií na hudební vývoj dětí. Diplomová práce dále nabízí podrobný přehled institucí, ve kterých mají děti možnost hudebně se vzdělávat. Praktická část je tvořena výzkumem vlivu sociálního prostředí na mimoškolní hudební vzdělávání dětí a mapuje faktory, které rozhodují o tom, kde se dítě mimoškolně hudebně vzdělává, na jaký hudební nástroj hraje, ale nastiňuje např. i problematiku dojíždění dětí za mimoškolním hudebním vzděláváním. Výzkum byl realizován formou dotazníku pro rodiče dětí studujících na třech základních uměleckých školách ve městech, která se výrazně liší svou velikostí. A to v ZUŠ Vimperk, v ZUŠ Bohumila Jeremiáše v Českých Budějovicích a v Soukromé ZUŠ Music art, s. r. o. v Praze. Získaná data z...
Hudební školy na Příbramsku
BALOUNOVÁ, Michaela
Diplomová práce zpracovává téma hudebních škol na Příbramsku. Z těch škol se výhradně věnuje Základní umělecké škole v Sedlčanech, Základní umělecké škole v Dobříši a Základní umělecké škole Antonína Dvořáka v Příbrami. Tato práce informuje o stručné historii těchto významných měst. Dále se soustředí na vznik a historický vývoj jednotlivých škol. Popisuje pedagogický sbor a aktivitu školy při soutěžích a kulturních akcích.
Dům krátké cesty
Kouřilová, Monika ; Zadražilová,, Miroslava (oponent) ; Menšíková, Naděžda (vedoucí práce)
Řešené území pro návrh architektonické studie se nachází v městské části Brno-Židenice, v katastrálním území Židenice, na levém (východním) břehu řeky Svitavy, přibližně 2 km na východ od historického jádra. Území o rozloze cca 4,1 ha je ohraničeno z jihu ulicí Bubeníčkova, z východu ulicí Koperníkova, ze severu Lazaretní a ze západní strany bezejmennou ulicí, která v současné době slouží jako obslužná - spojovací. Předmětem diplomové práce je architektonická studie vybrané části návrhu městské prostorové struktury s intenzivním využitím v itravilánu města, řešené v předdiplomovém projektu, který předcházel vlastní diplomové práci. Ideou návrhu je dosažení vysoké hustoty zástavby při zachování kvalitního životního a obytného prostředí. Půdorysný tvar objektu vychází z řešeného území. Z východní a jižní strany je vymezen ulicemi Bubeníčkova a Koperníkova, které jsou na sebe téměř kolmé. Také rovnoběžně navazuje s velice důležitým bodem území a to jsou městské lázně (architekt B. Fuchs, 1931), které sousedí s navrhovaným objektem a tím vyzdvihuje jejich důležitost po stránce architektonické. Prostorové řešení respektuje okolní zástavbu. Snahou je uvolnit co nejvíce západní část, která je vymezena pro parkování, hromadnou dopravu, vjezdy do podzemních garáží a také zeleně. Zeleň se i nachází v severní části území, kde je vytvořen park s vodním prvkem a propletenými pěšími stezkami. Ze západní a východní části je objekt lemován stromořadím z důvodu blízké návaznosti na okolní ulice. Samotný objekt je pro automobilovou dopravu zcela uzavřen a slouží pouze pro pěší. Ten pak dále nabízí veřejná náměstíčka se zelení a vodními prvky pro relax a celkovou pohodu.
Představy vybraných žáků základní umělecké školy o zdravém životním stylu: studie po dvou letech
Mach, Petr ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Katedra pedagogiky DIPLOMOVÁ PRÁCE PŘEDSTAVY VYBRANÝCH ŽÁKŮ ZÁKLADNÍ UMĚLECKÉ ŠKOLY O ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU: STUDIE PO DVOU LETECH IDEAS OF SELECTED STUDENTS OF ELEMENTARY ART SCHOOL ABOUT HEALTHY LIFESTYLE: TWO-YEAR FOLLOW UP STUDY Bc. Petr Mach Vedoucí diplomové práce: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. Studijní program: Učitelství pro střední školy Studijní obor: Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - pedagogika - výchova ke zdraví Praha 2015 Abstrakt Představy vybraných žáků základní umělecké školy o zdravém životním stylu: studie po dvou letech Diplomová práce "Představy vybraných žáků základní umělecké školy o zdravém životním stylu: studie po dvou letech" navazuje na autorovu práci bakalářskou. Teoretická část práce se snaží vystihnout podstatu zdravého životního stylu v holistickém kontextu a zmiňuje se o jeho některých důležitých činitelích. Pro bližší představu jejich souvislostí a provázaností dává i určitý historický vhled. Popisuje obor Výchova ke zdraví v rámcově vzdělávacím programu pro sekundární vzdělávání, udává příklady školního vzdělávacího plánu v daném oboru a minimálního preventivního programu. V praktické části se práce pokouší nastínit představy žáků ZUŠ o zdravém životním stylu ve věku 12-14 let....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.