Žádný přesný výsledek pro ""special nebyl nalezen, zkusme místo něj použít special ...

Žádný přesný výsledek pro relationship"" nebyl nalezen, zkusme místo něj použít relationship ...
Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 81 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.12 vteřin. 
Přechod práv a povinností z pracovněprávních vztahů
Ševců, Dominik ; Tomšej, Jakub (vedoucí práce) ; Morávek, Jakub (oponent)
Přechod práv a povinností z pracovněprávních vztahů Abstrakt Diplomová práce se zabývá institutem přechodu práv a povinností, který je normován jak na unijní tak národní úrovni. Na evropské úrovní je tento institut zakotven ve Směrnici Rady 2001/23/ES ze dne 12. března 2001 o sbližování právních předpisů členských států týkajících se zachování práv zaměstnanců v případě převodů podniků, závodů nebo částí podniků nebo závodů. Na národní úrovni je institut normován v zákoně č. 262/2006 Sb., zákoník práce, přičemž tato úprava přechodu práv a povinností byla recentně novelizována zákonem č. 285/2020 Sb. kterým se mění zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů, a některé další související zákony. Tato novelizace českou právní úpravu zásadním způsobem mění. Hlavním cílem této práce je právě srovnání české právní úpravy přechodu práv a povinností ve znění před a po novelizaci s úpravou zakotvenou na evropské úrovní. Autor práce dále nabízí své zhodnocení současné české právní úpravy přechodu práv a povinností a možné řešení de lege ferenda. Diplomová práce je rozdělena celkem do 5 kapitol. V první kapitole se autor práce zabývá vývojem právní úpravy přechodu práv a povinností v historickém kontextu, a to jak v oblasti práva Evropské unie, tak i v českém právním řádu. Ve druhé kapitole...
Aktéři inkluzivního vzdělávání v MŠ
Kašparová, Eva ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Kaščák, Ondrej (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou aktérů zasahujících do inkluzivního vzdělávání v mateřské škole. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Jejím cílem je dát ucelený pohled na aktéry inkluzivního vzdělávání. V teoretické části jsou vymezeny pojmy a legislativa inkluzivního vzdělávání v mateřské škole. Jsou zde popsáni aktéři s působností na úrovni institucí a jejich klientů. Podrobněji podává teoretický obraz učitelky a asistenta pedagoga, vymezuje jejich role a předpoklady pro tato povolání s ohledem na předškolní inkluzivní vzdělávání. Obsahem praktické části je vícečetná případová studie. Jejím cílem je podrobně prozkoumat ve třech třídách jedné mateřské školy spolupráci učitelky a asistenta pedagoga a její dopad na dítě se speciálními vzdělávacími potřebami a zjistit, jak ovlivňuje školní klima. V závěrečném shrnutí případových studií je pro ucelený pohled popsán vliv aktérů, kteří se na vzdělávání dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami podílejí. V závěru celé bakalářské práce jsou shrnuty odpovědi na výzkumné otázky, které ukazují nutnost správně nastaveného vztahu mezi učitelkou a asistentem pedagoga pro optimální podporu dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami a pozitivní klima třídy.
"Special relationship" v období před 2. světovou válkou?
Bayer, Michael ; Soukup, Jaromír (vedoucí práce) ; Plechanovová, Běla (oponent)
Práce se popisuje vztah mezi Spojenými státy americkými a Velkou Británií v období před druhou světovou válkou s důrazem na období meziválečné. Obě anglofonní země byly od dob války o nezávislost byli v nějakém elementárním spojení, které se rozvinulo až v dobách vlády prezidenta Theodora Roosevelta a posléze jeho soujmenovce a vzdáleného příbuzného Franklina D. Roosevelta. Nicméně úzkou spolupráci, jako tomu bylo po vypuknutí 2. světové války a po dobu Studené války se spíše nejednalo a vztahy nebyly vždy ideální. Co se však nikdy nevytratilo byla vzájemná snaha vést diskusi i přes skoro až někdy nepřátelské vztahy. Cílem práce bylo prozkoumání oněch nesnadných vztahů mezi Velkou Británií a Spojenými státy a ukázat, jak se vzájemné vztahy měnily a postupem času své osudy spojovaly.
The Anglo-American "Special Relationship" in the Period of Gordon Brown's Government: the Case Study of Finding Solutions to Financial Crisis
Bábiková, Jana ; Váška, Jan (vedoucí práce) ; Raška, Francis (oponent)
Centrálnou témou bakalárskej práce je fenoménom "zvláštnych vzťahov" medzi Veľkou Britániou a Spojenými štátmi americkými. "Zvláštne vzťahy", ktoré sa najčastejšie spomínajú v oblasti bezpečnostnej a vojenskej spolupráce, sú tak v práci aplikované predovšetkým na oblasť ekonomickej diplomacie v období riešenia svetovej finančnej krízy. Práca si v prvom rade určila, či je možné z hľadiska ekonomiky hovoriť o britsko-amerických "zvláštnych vzťahoch". Po tomto určení pristúpila k hodnoteniu toho, do akej miery zasiahli a ovplyvnili britsko-americké "zvláštne vzťahy" riešenie finančnej krízy, ktorá vypukla v roku 2008. Za najdemonštratívnejšie ukážky použila práca príklady ekonomickej diplomacie pred a počas summitov lídrov krajín G20. Práca je zameraná na funkčné obdobie britského premiéra Browna. Okrem vysvetlenia samotného riešenia krízy poskytuje aj čiastočný prehľad hlavných udalostí, ktoré sa počas jeho vlády odohrali a ovplyvnili vývoj "zvláštnych vzťahov". Väčšina práce sa avšak sústredí predovšetkým na úlohu Browna a britsko-americkej diplomacie pri riešení finančnej krízy.
Zaměstnávání cizinců
Zichová, Aneta ; Vysokajová, Margerita (vedoucí práce) ; Štangová, Věra (oponent)
Název diplomové práce: Zaměstnávání cizinců Cílem diplomové práce je provedení analýzy právní úpravy zaměstnávání cizinců v České republice. Druhým záměrem je zjištění situace zaměstnávání cizinců ve Velké Británii s následnou komparací, díky níž práce předkládá možnou inspiraci pro českou právní úpravu. Součástí práce je rovněž podkapitola věnovaná dopadům Brexitu na zahraniční pracovníky. Diplomová práce je založena primárně na studiu právních předpisů, odborné literatury, komentářů a aktuálních článků. Pro práci byla použita metoda deskriptivní a analytická, jež jsou v závěru doplněny metodou komparativní. Práce je rozdělena do celkem čtyř kapitol dále členěných na podkapitoly. V první části se práce zabývá vymezením základních pojmů, se kterými v následujících kapitolách pracuje. V úvodních podkapitolách je prostor věnován mezinárodním prvkům v pracovněprávních vztazích a také druhům pobytů cizinců v České republice, jenž úzce souvisí s jejich zaměstnáváním. Druhá kapitola se zabývá jednotlivými možnostmi cizinců, jak legálně na našem území pracovat. Tři hlavní témata se týkají povolení k zaměstnání, zaměstnanecké a modré karty. Do kapitoly je zahrnut také krátký náhled na historický vývoj v České republice. V úvodních podkapitolách se práce věnuje státním orgánům provádějícím kontrolu a...
Role školního speciálního pedagoga na běžných základních školách
Benešová, Denisa ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá současnou rolí školních speciálních pedagogů na běžných základních školách, konkrétně jejich pozicí v rámci školy, náplní i formami práce a vztahovou stránkou s tím spojenou. Teoretická část práce se zaměřuje na rámcový vývoj speciální pedagogiky a zejména na současná podpůrná opatření přiznávaná jednotlivým žákům. Skupiny žáků vyžadujících podporu ze strany škol a návazných školských zařízeních jsou v práci blíže charakterizovány. Dále text přibližuje jednotlivosti individuálních vzdělávacích plánů a školního poradenského systému, včetně školního poradenského pracoviště a pozice školního speciálního pedagoga, u kterého jsou sledovány dílčí aspekty této profese v návaznosti na poznatky z odborných zdrojů. Empirická část zahrnuje smíšený výzkum. Prvně ukazuje příklady z praxe, konkrétně se jedná o analýzu pěti rozhovorů se školními speciálními pedagogy ze základních škol. Na jednotlivých příbězích z profesního působení jsou demonstrovány současné výzvy, činnosti a role dané pozice. Následně jsou analyzována data z dotazníkového šetření u čtyřiceti respondentů, ředitelů základních škol, kteří vyslovili svůj názor v oblasti působení školních speciálních pedagogů na základních školách. Sleduje se zejména přínos pro základní školy a zkušenosti v obecné rovině s touto pozicí....
Postavení asistenta pedagoga v běžné třídě
Jiskrová, Markéta ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Migdauová, Alena (oponent)
Název bakalářské práce: Postavení asistenta pedagoga v běžné třídě Pracoviště: UK FTVS, Katedra zdravotní TV a tělovýchovného lékařství Autor: Markéta Jiskrová Studijní obor: Tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami Vedoucí práce: PhDr. Klára Daďová, Ph.D. Rok obhajoby: 2017 Abstrakt Cíl: Cílem bakalářské práce je zanalyzování postavení asistenta pedagoga v běžné třídě. Metody: Hlavní použitá metoda byla explorativní (dotazovací). K tomu byly využity 2 ankety složené z šestnácti otázek. Bylo osloveno 54 učitelů, kteří pracují s asistentem pedagoga a 49 asistentů. Z toho odpovědělo 43 % učitelů a 41 % asistentů ve věku 20-60 let. Výsledky: Z ankety vyplynulo, že asistenti byli téměř polovinou oslovených učitelů zprvu vnímáni negativně. Nicméně u většiny učitelů se tento postoj změnil během spolupráce s asistentem na pozitivní. Pozitivním způsobem se změnila práce žáka se speciálními vzdělávacími potřebami. Asistenti jsou pro žáky autoritou a zároveň s nimi udržují pozitivní vztahy. Klíčová slova: Asistent pedagoga, podpůrná opatření, inkluzivní a integrativní vzdělávání, žák se speciálně vzdělávacími potřebami.
Dyslexie ve výuce francouzského jazyka
Šimanová, Adéla ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Machleidtová, Silva (oponent)
Tato práce se zabývá vztahem dyslexie a výuky francouzského jazyka. Navrhuje cvičení pro studenty s dyslexií, která jsou přizpůsobena jejich poruchám učení a tím přispívají k jejich reedukaci. Cvičení jsou určena zejména pro starší žáky a studenty středních škol, kteří mají mírně pokročilou úroveň jazyka. Mohou být použity v individuální výuce nebo ve třídě s integrovanými žáky. Práce by mohla být pomůckou učiteli, který pracuje s dyslektiky a chce přizpůsobit výuku jejich specifickým potřebám.
Special Relationship: Diskurz o britsko-amerických vztazích v britském tisku
Ott, Libor ; Rovná, Lenka (vedoucí práce) ; Váška, Jan (oponent)
Diplomová práce "Special Relationship: Diskurz o britsko-amerických vztazích v britském tisku" se zaměřuje na analýzu diskurzu o britsko-americkém spojenectví v období 2001 až 2010. Práce se opírá o soubor 25 novinových komentářů publikovaných v tomto období v britském tisku a popisuje charakteristické rysy diskurzu o nejdůležitějším bilaterálním vztahu Spojeného království. Zkoumá prvky související s národní identitou, národním zájmem, historickými generalizacemi, diplomatickými rituály, hodnocením osoby premiéra a vnímáním nižšího statutu Británie v rámci vzájemného vztahu. Práce používá model analýzy zahraniční politiky zohledňující roli médií při formování zahraniční politiky a metodologicky aplikuje vybrané metody diskurzivní analýzy, zejména tematickou analýzu a analýzu metafor. Charakteristické rysy dominantního diskurzu jsou nejprve identifikovány na základě exerpce odborné literatury o historii "Special Relationship" v poválečném období a následně jsou konfrontovány s výsledky analýzy publicistického vzorku. Práce si všímá argumentačních repertoárů autorů komentářů a zasazuje je do kontextu intenzivní veřejné diskuze o vojenské účasti Spojeného království na irácké invazi v roce 2003.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 81 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.